880 visninger
|
Oprettet:
1 eller 2 hunde {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en hanhund på snart 4 år og jeg ønsker mig en lille hvalp:) Er det godt eller dårligt at have 2 hunde? og hvorfor nogle problemer følger der med?? Er det dumt at anskaffe sig en til når jeg har en i forvejen?
Knus mig:)
HJÆLP TAK!!
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
Man skal være forberedt på at bruge dobbelt så meget tid på hundeaktiviteter hver dag.
For eksempel går jeg meget op i, at begge mine hunde hver dag kommer på en gåtur for sig, og at de får mindst to (de fleste dage 3) ture hver dag, hvoraf en af turene er på omkring en time.
Derudover kommer træning, som man skal bruge dobbelt tid på.
Hvis de to hunde kan godt sammen er det skønt, men der kan opstå problemer to hunde i mellem, og det skal man være forberedt på at træne.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Det tager dobbelt så lang tid.
Det er svære at få passet to hunde end en
Jeg kan se, at du er 13. Der kommer til at ske rigtig mange ting for dig de næste par år, hvor du får lyst til at lave alt muligt andet end at være hjemme ved hundene og gå tur med hundene. Det skal du måske også tage med i dine overvejelser. Det er også rigtig svært at tage to hunde med sig, når man flytter hjemmefra.
mar 2013
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
Fordele/ulemper med mere.
Link:
http://hundenavne.info/hundeartikler/gode-rad-og-vejledning-til-hund-nr-2/
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
Tror dog du lige skal have dine forældre med på det også.
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 13
Men der skal ligges en masse arbejde i det at have 2 hunde
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Grunden til at vi gør det er, at vi ikke er gode til det tomrum der er mellem at en voksen hund dør og en ny hund findes og vokser til.
Jeg tror der er mange fordele ved at have to - personligt glæder jeg mig til at se de to hunde kommunikere - det er de trods alt bedre til med hinanden end vi er med hundene. Jeg er ret sikker på, at en kammerat i hjemmet er en fordel selvom det vigtigste for os med hunde er at knytte tætte tætte bånd til dem.
Ulemperne - naturligvis dobbelt arbejde og dobbelte omkostninger (eller nær ved ihvertfald).
Og hvis de to hunde ikke harmonerer, kan det blive et logistisk helvede.
1 eller 2 hunde