2.403 visninger
|
Oprettet:
Hjemmeværnet {{forumTopicSubject}}
Vi har haft, en meget livlig "samtale", herhjemme om Hjemmeværnet !!
Jeg er, meget mere end modstander, af danmarks største spejder forening, og mener der skal bruger betaling på, akkurat som en hver anden fritidsinteresse !!
jeg synes det er direkte morsomt, når de står og dirigere trafikken, 9/10 så overvægtige at de ihvertfald ikke kanløbe 100 mtr, om som deres liv afhang af det, men samtidig kan de stå og prale af deres indsats i militæret... Jamen hallo, i min verden er der kæmpe forskel på Hjemmeværnet og militæret !!
Jeg kan blive ved, men vil faktisk gerne høre jeres mening om det..
Hvad mener du om hjemmeværnet ??
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Men som en slags forsvarsværn, ser jeg det ikke..
jul 2012
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jamen hallo Rambo. hvis du har de evner, hvorfor dælen er du så ikke proff soldat ?? Nåhh du kan/kunne ikke komme i hæren pga dit helbred...
Jeg synes simpelthen det er at drive gæk med vores skattekroner og grin med de proff soldater vi har !
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg kender flere tidl hjemmeværnsfolk - alle bimmelims - en der har stået med gevær og truet 2 kvinder
Min holdning er klart derefter !!!!
apr 2007
Men det jeg skriver, går på dem som ikke har en hattemands chance for at udføre noget som helst der ligner militær arbejde !! Jeg kan på ingen måde, overhovedet se, logikken i at jeg /vi skal betale for deres fritidsinteresse !!
Du må da give mig ret i, at de skal, som minimum være et optagelseskrav ?
apr 2007
Der er lige netop pointen !!
apr 2007
Den ene af vores kammerater har været udsendt, af hæren, og har fået PTSD, og kan deraf ikke længere være soldat !!
Men ved du hvad ? Han sidder idag, på et hjv distrikt, er skyde instr, kører grundskole osv ?+ Altså daglig omgang med våben, til trods for han IKKE kan opfylde de psykiske krav i hæren !!
apr 2007
Alfisten : Så enig, mere end enig !!
jul 2008
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Kan ikke se problemet med det. Synes de skal have lov at være. De varetager sikkert nogle opgaver som andre ikke gider.
apr 2007
Synes du, at det er forsvarligt, at så mange "hobbykrigere" maler sig i hovedet, fiser rundt i skovene og leger krig, for statens penge ???
Igen er det, dem som IKKE kan opfylde hærens krav jeg hentyder til, bla den ene af vores kammerater, som har så skide dårlig ryg at han ikke kan passe et job, men han kan godt "redde" landet ?!?
Som minimum skal der brugerbetaling på, ligesåvel som der er til spejder, fodbold osv !
jul 2012
Vores nabo er alkoholiker, og han er ikke helt rigtig oveni pæren. Alligevel sender de jævnligt sådan en mand ud i krig.
jul 2012
apr 2007
Ved sgu ikke om jeg er helt tabt og bare ikke forstået meningen, med "kombardo korpset", eller som vores kammy der er i "special tropperne"
Nej hånden på hjertet, så er hjemmeværnet sgu en parodi.. Kan dælme ikke tage det seriøst !
Vores snak i aften, udspring faktisk fordi, jeg i provokation sagde at vores ældste søn, havde bestået adgangskravet til hjemmeværnet igår, straks sidde de der og ser vigtige ud, indtil jeg siger : Michael var på session igår og blev kasseret pga hans knæskade...
Så skal jeg da garantere at jeg blev indlæst om alle deres færdigheder...
jul 2012
Til gengæld må man lade ham, at han formår at holde sig ærdru, hvis han ved, at han skal udsendes, så han kan få en ren urinprøve, og indtil han har bestået testen. Bagefter går det helt i druk for ham igen.
apr 2007
Håber skisme samleveren, knaldede ham en igen og gik sin vej !!
Jeg sidder virkelig her og skummer over.. Skal virkelig ligge bånd på mine fingre for de ikke farer over tasteturet og kommer med ALT det jeg har gået og opbygget imod hjemmeværnet( i min verden DK's største spejder korps ) jamen gu da
jul 2012
Hans hobby er at stå og skyde rotter i garagen. Ja, og det er altså ikke en luftpistol, der bliver brugt til det.
Nu har vi boet nabo til ham i en del år, og det er ikke småting, vi har oplevet derover fra.
apr 2007
apr 2007
apr 2007
jul 2012
apr 2007
jul 2012
apr 2007
jul 2012
apr 2007
jeg har den største respekt/skræk for skydevåben
apr 2007
apr 2007
Christina: Kald mig fordomsfuld, men jeg synes dælme at det er under al kritik at vores skattekroner skal gå til folks fritids aktiviter !! Der er nogle ganske få, i Hjemmeværnet, som gør nytte, men langt fra de fleste !!
Dem du omtaler, er slet ikke dem, jeg tænker på !!
Jeg synes der skulle indføres optagelseskrav og brugerbetaling !!
Vores, før omtalte, kammerat har været i England, på øvelse, fik betalt ALT selv tabt arbejdsfortjeneste ??? Det hører da ikke hjemme nogensteder ?!? Han er så dårlig fysisk, at han ikke kan noget som helst de første 3 timer han er oppe, døjer med at passe hans fleksjob..
Hvrofor dulen skal sådan én mand have betalt hans interesse ?? Dét er da, i stor grad, at tage pis på, for det 1. Forsvaret, og det 2. skatte kronerne !!
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Når det så er sagt, så er der jo heldigvis brug for begge dele, og begges job er vigtige for at det fungerer... Men, jeg er nu glad for at han er 'rigtig' soldat, jeg synes det er godt at der er engangerede hjemmeværnsfolk, men der er nu engang forskel Og min mand er ikke engang kamptrop, som nogen vil mene er de eneste rigtige soldater...
apr 2007
Optagelseskravene for at komme i hjemmeværnet, er sgu intet bevendt !
Som skrevet før, blev min moster optaget i hjemmeværnet 6 mdr før end hun døde. Hun var, de sidste 15 år af hendes MEGET alkoholiseret og pillemisbruger. På det tidspunkt hun blev optaget, vejede hun ca 40 kg og var meget meget langt ude, hvilket hendes krop, sjæl og psyke bar store præg af.
Jeg synes optagelseskravet skal hedde: Du skal, som minimum, kunne aftjene en værnepligt, ellers som de gør i England...
apr 2007
Det vil så sige, at der nu sorteres i de optagede ??
At du faktisk skal kunne være "soldat" for også at komme i HJV ?
Dét er da at håbe at der kommer lidt mere ud af hjemmeværnet så, at det ikke bare er et hul der fyldes penge i, for som Rikke aka Rapanden, så rigtigt siger det: Voksne mennesker som ikke har kunnet komme i hæren, der fiser rundt og leger soldater.. Dét er der da ingen mening med !
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Jeg kender/kendte kun folk med høje stillinger indenfor militæret, så jeg hører ikke så meget om det! Krig er åbenbart ikke så populært i mine omgangskredse.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Ærgerligt at disse mennesker får så mange verbale hug istedet for at blive rost når de yder en indsats bl.a ved at tage ubehagelige og kedelige opgaver som at dirigere utålmodige, hidsige nedladende og ubehøvlede trafikanter ved eksempelvis de store udstillinger Jeg støtter dem altid med et smil og en pæn bemærkning alt imens jeg tænker at det er godt det ikke er mig, der står og udfører sådan et møg-job!
http://www.blivmedlem.nu/fakta/
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg arbejder tit sammen med hjemmeværnsfolk (arbejder frivilligt ved Jyske Bank Boxen) og der er ikke meget militær over dem.
jul 2008
jul 2008
Synes det er latterligt - kanse du også synes ?
Vil du fortælle hvad du tænker om det ?
jul 2008
tak for svar
jun 2013
Følger: 1 Svar: 32
Er du rigtig vel der er mange fordomme mod hjemmeværnet.
Jeg tror ikke folk ved hvad hjemmeværnet laver i dag.
Jeg er medlem af hjemmeværnet og har været det en del år, men helt ærligt det er da galde i lukker ud.
Lidt hunde relaterede spørgsmål. Kan man træne en hund til at holde sig eller hvad gør man når den ikke må besørge der hvor den befinder sig?
jul 2008
jul 2008
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
totalt tåbeligt,at voksne mennesker,"leger" soldater,med "skyd bank" over skulderen,og maling i ansigtet.
For en del år siden,en lun sommeraften,i august i ,halvmørke,var vi nogle hundemennesker der hyggede os i parken.
Pludselig,hører vi raslen i buskene,et par løse skudsalver, snak,og så lige pludselig,så vi gran voksne mennesker,med maling i hovedet,og "koste" i hjælmene,løbe hen til os,og bad os om at gå med vores hunde,for de var på øvelse.
Aldrig i livet,sagde vi alle,og kom sådan til at grine,af kostene i hjælmene,og maling i ansigterne.
De blev sure på os,men vi blev.
En af hundemenneskerne,blev faktisk temmelig irriteret,på denne tåbelige øvelse,at han skrev et godt langt indlæg til lokalsprøjten,om episoden.
Næste uge,kom lokalsprøjten med et indlæg,hvor "den øverst befalende",for "soldaterne",undskyldte,at der IKKE var adviseret,til offentligheden,vedr.øvelsen.
Så,for mig er hjemmeværnet en tåbelig omgang "leg krig".,hvor man legalt kan bære et "skyd bang våben",male sig i ansigtet,og lege helt UFARLIGT krig og soldater.,og måske "døde".og Bang du er skudt.
Og set i bagspejlet,så meget mere tåbeligt,når der foregår rigtig meget RIGTIG krig rundt om i verden.med RIGTIG død og og andre RIGTIGE grufulde ting.
Så,hvorfor dyrke krigen,som en "leg".
min tommelfinger peger nedad,for hjemmeværnet.
mv.h.
vibeke,
jun 2013
jun 2013
Hjemmeværnsfolk er jo øst-europærene indenfor forsvaret/beredskabet/politiet osv, det er billigere at bruge dem end at ansætte flere folk.
jun 2013
Jeg bruger det selv da det egentligt er meget rammende. Eksisterede hjemmeværnet ikke, havde de offentlige kasser endnu dybere huller.
Men helt ærligt så synes jeg ikke det er iorden at kalde folk øgenavne. Det er jo heller ikke i orden at kalde en parkeringsvagt for psykopat autist blot fordi hun passer sit arbejde.
jun 2013
jun 2013
Men tager man en snak med dem er det rene fordomme der driver dem uden de selv har belæg for det.
jun 2013
Jeg bliver blot lidt skidt til mode, når en masse mennesker laver et godt stykke arbejde, bliver svinet til pga det hører sig til.
Alene i denne tråd kommer der rigtigt meget frem.
jun 2013
Jeg er en dem der nyder at være med i hjv, skulle jeg selv afholde de udgifter skulle der kommer regelmæssige lotto gevinster ind.
Jeg synes det er svært at vurdere om folk skulle holdes ude, det er jo en investering som der trækkes på når behovet er der. Jeg synes ikke det er særligt fedt at blive vækket kl3 om natten og tøffer ud af døren fordi en klaphat har kvajet sig. MHT. våben er det vel i ingens interesse at folk som ikke bør have adgang til den slags uden opsyn får adgang til dem, men så længe det hedder hjemmeværnet, så er der våben på programmet.
jun 2013
MHT. våben så er det politikerne man skal have fat i og da Danmark har forpligtelser overfor NATO, så er vi låst.
At have våben derhjemme er for de fleste en lettelse fremfor skulle frem og tilbage, husk der findes ikke ammunition hos hjv medlemmer.
jun 2013
Hvor god fysisk form skal man være i? En med et BMI på +30 kan sagtens udfører det han er sat til. Feks dirigere trafik, kontor arbejde mm. En egnethedstest er der allerede i dag og har været der i mange år.
jun 2013
Man kunne sagtens undervise frivillige i at dirigere trafik, men hvem betaler det?
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Men der hvor min film knækkede helt, var da min mand fortalte om alle de halvgamle og overvægtige mænd, der kun kom til arrangementer hvor der faldt noget spiseligt af..
Og ja dem var der mange af. Jeg var engang med til en julefrokost i den lokale hjemmeværns afdeling, 80% af medlemmerne var netop gamle overvægtige mænd.. Bild mig ikke ind at de kan bruges til ret meget andet end at dirrigere trafik..
Nu er det mange år siden, og jeg håber ved gud der er blevet ryddet op i geledderne !!
apr 2007
jun 2013
Jeg er ganske enig i at hjv bruger mange penge på at udd. som nok ikke bidrager noget i den anden ene.
Jeg er helt enig i at det er et tungt system, og det kan virke man holder øvelser for at holde øvelser, men da riget fattes penge og der skal spares alle steder, så at hun er med i en øvelse hvor hun agere figurant kan være med til at klæd en soldat, der skal udsendes, bedre på.
jun 2013
Fysisk var der ikke de store krav, det synes jeg heller ikke der er idag, men de er nu blevet bedre.
Egnethed så er den en hel mølle der skal igennem, og lyver man på ens ansøgning kan man nemmere slippe igennem
jun 2013
Der er blevet ryddet op og ryddes stadigvæk op og der stilles flere og flere krav, men det udelukker ikke gamle overvægtige mænd.
Hvis deres funktion er at dirigere trafik og de gør det godt, hvorfor så ikke lade dem gøre det
jun 2013
Jeg ved ikke om systemet kan håndtere et større batteri af tests, men da man skal igennem forskellige kurser , hvor man bliver bedømt kan man si mange fra
apr 2007
Min mening/holdning er ikke blvet ændret en tomme af denne tråd! Jeg kan IKKE se formålet med det allermeste som foregår i HJV !
Som jeg har skrevet tidligere, kender vi en del i HJV, nogle er "krigere" 3 er ansatte på kontor derinde, hvilket også er det glade vanvid i min verden, så mange fastansatte, som sidder og styre, noget så fjollet som alle de "weekend krigere" der skal have deres soldater drøm udlevet ! Jamen kors de penge der blive punget ud :-/.. Synes dælme det er total vanvittig....
jun 2013
apr 2007
aug 2009
apr 2007
jun 2013
Ang. fri mobil mm.det er jo de vilkår man får når man er ansat i forsvaret.
Hjemmeværnet laver jo andre ting end at dirigere trafik og vente på den femte kolonne.
Bevogtning, eftersøgninger, hjælp til staten osv osv
apr 2007
Crap..
jun 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
jun 2013
apr 2007
Så må folk ski selv betale for deres weekend krige og kursus..
Jeg håber, ønsker og tror at der en dag kommer et fornuftigt hovede til og lukker kassen!!
apr 2007
Bare de penge der er brugt på våbenskabe, jamen for f....., da alle andre de er skydegale må da selv investere i våbenskab ?!? Hellige kamel, hvor jeg synes det er misbrug af penge.....
jun 2013
Staten kunne naturligvis blot se bort fra de krav som Danmark skal opfylde, så kan vi skære hele forsvaret væk, det gavner ikke nogen i Danmark alligevel.
Politi og brandvæsnet må folk selv forsikre sig ud af. osv osv.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
De HJ-folk jeg kender opfører sig som om de tror de elitesoldater og det gør dem jo direkte farlige hvis ikke de erkender deres ofte begrænsede kompetencer.
De kan jo direkte være til fare for politiet eller de rigtige soldater og lign. hvis de går ind og leger Superman.
Den ene af dem jeg kender er psykisk syg i et omfang hvor han ikke er egnet til at vedligeholde et alm. job. Jeg vil mene at han bør superviseres tæt og ikke udføre selvstændige opgaver da han ikke er i stand til dette. Men det er der ingen der bekymrer sig om i HJ.
Han går i øvrigt rundt i sit hjemmeværnstøj til dgl. og er vildt fascineret af våben ...
En tikkende bombe
Jeg synes det skal være en selvbetalt fritidsbeskæftigelse.
Jeg synes det er super at bruge hjemmeværnet som statister til øvelser for politi og soldater etc. Det er de bestemt godt egnede til. Og lign. opgaver kan de for min skyld meget gerne fortsætte med at varetage.
Men at stå med ansvar for andres liv i hænderne uden at være uddannet ordentligt til det, det er IKKE i orden.
apr 2007
Der er få, meget meget få, hjemmeværnsfolk som gør en reel forskel i Danmark ! Det er de færreste der er med i eftersøgninger, det er ganske få der sejler kutterne og ligeså få som kan være med i en rigtig krig.. Så er der de sidste 80 % som er weekend krigere, de tager brev skoler , skal på de forskellige hjemmeværnsgårde på weekend, for tja at blive omskolet til en bil ? Skyde med en riffel ? Snakke i en radio ? NOT..
Der skla bringes noget fornuft ind i det, og ved jeg ikke er alene om at synes det !
Til sidst, du har stadig ikke svaret mig på mit spørgsmål jeg stillede dig før
jun 2013
Jeg ved ikke om det passer med 20/80, det er nok meget rigtigt, men de er jo ikke de 80% der koster penge.
Skær man dem bort der ikke yder idag, så mangler de den dag hvor man har brug for de yder.
Sanne M, hvis du har kendskab til en som ikke bør være en hjv, så håber jeg du tager kontakt så denne person bliver kigget efter.
At vi ikke er uddannet nok, hvornår er nok, det er jo derfor der holdes øvelser mm.
jun 2013
Jeg kan simpelthen ikke forstå man kan være flov over en der gør et stykke frivilligt arbejde. Så er det fordi man ikke aner hvad hjv laver eller har meldt sig ind under de forkerte premisser.
apr 2007
jun 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 749
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
Den omkostning det koster staten at have hjv er jo tjent hjem ved de opgaver de laver.
jun 2013
Vådeskud sker alle steder i forsvaret, her blev de så optaget af et tvhold
jun 2013
jun 2013
aug 2009
Og hvordan kan pengene være tjent en igen ved de "opgaver" de laver? At dirigere trafik??
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
Hjemmeværnet