{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørklæde i hjemmeværnet?
  • #1   20. jul 2009 Hvad hvis det er grønt?

• #2   20. jul 2009 Hjemmeværn, søværn, militær, politi o.s.v handler ikke om religion. Det handler om at tjene vores land, både i og udenfor krigstid.
    Jeg mener derfor ikke at tørklæder bør tillades sóm en del af ovennævntes uniformer da et tørklæde sender et kraftigt signal om religiøs overbevisning. Dette er, efter min mening, ikke foreneligt med tjeneste, frivillig eller lønnet, i ovennævnte...((o:

• #4   20. jul 2009 Jeg er selv i Hjv . og finder det ikke passende med tørklæde.
    det er meningen alle skal være ens i uniform.

• #6   20. jul 2009 Sodater skal være ens smiley

• #7   20. jul 2009 Selvfølgelig skal anden form for uniform ikke tillades end den der er reglementeret.
    Hvis man vil bære tørklæde er det helt ok, men så skal man ikke melde sig til noget sådant, længere er den ikke :o)

• #8   20. jul 2009 Sisse: Ja lige præcis. den eneste forskel i udseende skal være rangen.

• #9   20. jul 2009 Tanja : Nemlig

• #10   20. jul 2009 jeg som hjemmeværns mand (kvinde)...

og da jeg må have elefanthue på når vi er på øvelse og sådan noget, må hun også have tørklæde på jeg kan ikke se probllemet...

men til dem der ikke mener hun må så skal alle hjemmeværns folk aflevere al det ekstra udstyr de har købt, ellers ligerne vi jo ikke hinanden!!!!!!!!!

• #11   20. jul 2009 tanja og sisse..

skal man så heller ikke have lov til at have sit tube halstaklæde på mere.??

og er du på øvelse... må du ikke kunne pege befalingsmænd og officere ud...!!!

• #12   20. jul 2009 en elefanthue og tubehalstørklæde,,er det ikke en del af uniformen ? Man skal vel kunne klæde sig på til al slags vejr ?

• #13   20. jul 2009 INGEN tørklæde i hjemmeværnet.
    Tørklæde skulle forbydes i DK, religion er roden til alt ondt!

• #15   20. jul 2009 De burde også være forbudt for dem at tage med bus! Man kan jo ikke se nok til at vide om det er deres buskort!

Her i vollsmose, snyder de helt vildt med de buskort. For de bruger alle sammen det sammen for man kan kun se øjnene på kortet og det burde laves om!

• #16   20. jul 2009 tanja.

elefanthuen er ikke... en del af uniformen...

nu er der ret mange der vælger af ejen fri vilje at bære tørklæde.

har i nogen beviser på at det er kvinde undertrykkelse at tage tørklæde på ??
    eller er det fordi det siger de i medierne?

• #17   20. jul 2009 Ja hvorfor ikke, kan ikke se noget galt i det.

• #18   20. jul 2009 Mathilde *

hvorfor er det kvindeundertrykkelse at bærer tørklæde, hva så med de gamle damer der også har det på når det er dårligt vejr.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #19   20. jul 2009 De kan da bare blive kronraget, så kan man jo slet ikke se deres hår.

• #20   20. jul 2009 Bibi : Det lyder meget fornuftigt smiley Lige som G.I. Jane smiley

• #21   20. jul 2009 Selvfølgelig skal der ikke bærer tørklæde i hjemmeværnet.
    -og for den sags skyld heller ikke i virksomheder der har en uniform eller profiltøj.

• #22   20. jul 2009 Nu er det tilfældigvis min svigerinde der snakkes om ..
    Og jeg synes det er dybt grotesk at hun ikke må udleve sine drømme - grundet hendes religion!

• #23   20. jul 2009 eva.
    skal vi så også forbyde smykker (kors)..

jeg kan ikke se problemet med et tørklæde.

jeg der er imod føler i jer så troede af det ikke ukendt?

• #24   20. jul 2009 Elen@ :

Ja for muslimer symbolisere tørklædet islam, men at det er undertrykkelse kan jeg på ingen måde se.

• #25   20. jul 2009 Elen@ :

Hvad er der galt med at representere sin religion, der er der nogle i hjemmeværnet som har kors på, hvad er forskellen??????

• #26   20. jul 2009 Elen@ - Hun har valgt den kristendom - skal hun så straffes ved ikke at måtte udleve sin drøm?
    jeg synes det er noget fis at hun ikke må få lov til det.. !!

• #27   20. jul 2009 Elen@ :

ja danmark er et kristent land, men at være kristen, skal man også byde velkommen til alle, uanset religion.

Nu lever vi altså i år 2000, hvorfor kan man ikke bare acceptere mennesker med andre trosretninger end ens egen, Det er et tørklæde, en bekledningsdel, comon

• #28   20. jul 2009 Elen
    Danmark har vi relgions frihed...vi har valget til at vælge hvad vi tror på.

og der står ikke i den islamiske religion at du skal have tørklæde på.. eller i koranen.

• #29   20. jul 2009 Elen@ :

Det har intet med stædighed at gøre.

• #30   20. jul 2009 Mini : Det er hendes religion,,den indebærer tørklæde,,hvis hendes drøm bliver spoleret p.g.a. et tørklæde,,burde hun så ikke fravælge det tørklæde ?

Mine naboer er tyrkere,,de ældste bærer stadig tørklæde men næste generation gør ikke, og dog er de stadig Muslimer, hvis det kan la' sig gøre for dem,, så burde det også kunne for din svigerinde.

Igen,,tørklæder hører ikke hjemme i militæret, fakta, føtex , steder hvor der er uniform.
    Jeg elsker at gå med kasket,,skulle jeg så også flejne fordi jeg bliver fravalgt hvis jeg ikke vil smide den ? Hvad med tatoveringer i ansigtet,,kan man stå i en bank med dem. Ligedan med piercinger i læbe, øjenbryn ?
    Der er regler de forskellige steder,,og det må man acceptere.

• #31   20. jul 2009 Det har intet med stædighed at gøre kan jeg fortælle jer!
    Maria har valgt at bære tørklæde - og det skal hun saftsuseme have lov til hvis det er det hun ønsker - uden at folk skal bestemme hvordan hun skal se ud for at udleve sin drøm..
    det kan ikke være rigtigt at folk skal være så dømmende!

Der bliver oveni købet sagt at hun blot vil have opmærksomhed - NEJ! men hun vil ikke finde sig i hvad som helst - såsom at blive accepteret, for bagefter så at blive smidt ud ! - det er virkelig ikke okay!!!!!

• #32   20. jul 2009 Tanja - hvad har det med dine naboer at gøre? at bære tørklæde er individuelt! ingen siger man SKAL - men nogle gør det fordi de finder det mest rigtigt..

Og jeg har arbejdet de steder du nævner, og JO! der har folk også tørklæder på...!

Og meget handler også om der først bliver sagt ja, for dernæst at blive nægtet ... !

• #33   20. jul 2009 Lena H

det er ikke korrekt, der står meget tydeligt i koranen at kvinder skal bære dækning.

• #34   20. jul 2009 mini.

jeg er helt enig med dig....
    vi er så stolte af at være et frisindet folk.. (i min bare), jeg kender ikke et mere dømmende folk end det danske, alle kan accepteres så længe de ikke skeller sig ud..

og man kan ikke først gøre hende til front figur med tørklæde og så derefter sige at nej nu er det ikke sjovt mere tag tørklædet af eller ryg ud

• #35   20. jul 2009 Lena - Lige netop !

Det kan man bare ikke..! Maria troede det hun gjorde var fint, og at hun blev accepteret, for bagefter at føle en dolk i ryggen når man så lige pludselig ikke må fordi man ikke ser ud som de andre..!

• #36   20. jul 2009 Elen@ :

så burde man måske overveje at tillade det, fordi man bære tørklæde og er islam er et jo ikke ens betydene at man er terrorist.

• #37   20. jul 2009 Enig med Sheila - det er endnu et bevis på hvor dømmende det danske land er ..!

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

• #39   20. jul 2009 Hjemmeværnet skal beskytte de danske værdier. Og de værdier tørklædet symboliserer er vist langt fra danske. Kvindeundertrykkelse, jihad, selvmordsbombere, halal, dansebjørne , censur osv. osv. Af med det tørklæde, hvis hun vil være med. Religion er privat, og så kan hun tage det på hjemme.

• #40   20. jul 2009 Tanja H

Der er en væsentlige forskel på om man af religiøse overbevisninger har et tørklæde på, eller om man bare har tatoo, andet fordi man synes det er fedt. der ligge forskellen.

• #41   20. jul 2009 Vi har noge uniformsreglerne i Hjemmeværnet og de skal overholdes, det er derfor de er der.

• #42   20. jul 2009 Mener stadig det er noget fis !

• #43   20. jul 2009
    Doggymom: så kom hestene hjem i min garage.. .

Tørklæde symbolisrere ingen af de ting du har nævt.

Dette er hvad det symbolisere:

Og sig til de troende kvinder, at de (på samme vis som mændene) skal sænke deres blikke, (når de ser fremmede mænd), og bevare deres dyd og ikke åbenbare deres (naturlige og kunstige) skønhed, undtagen hvad der er åbenbar af den, og at de skal trække deres hoveddække sammen om deres bryster og ikke åbenbare deres skønhed, undtagen over for deres ægtemænd..."

(Sura 24:32)

"O du Profet, sig til dine hustruer og dine døtre og til de troende kvinder, at de skal trække deres ydre kåber tæt sammen om og over sig (når de går ud). Dette er det bedste, så de kan kendes, og så de ikke forulempes. Og Allah er Tilgivende, Barmhjertig."

(Sura 33:60)

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#44   20. jul 2009 Nåh ja!

Og muskelhunde symboliserer penisforlængelse og magt *hmm*

• #45   20. jul 2009 Bibi P

øhh hvad snakker du om???

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#46   20. jul 2009 Du beskrev hvad et tørklæde/bandane symboliserer. Jeg beskriver hvad en muskelhund 'efter sigende' symboliserer.

Så kan man jo tro eller mene efter behov ;O)

• #47   20. jul 2009 sheila H
    Jo, det gør. De læser koranen som de vil. Det er jo et fortolknings spørgsmål.

• #48   20. jul 2009 Bibi P

det er et udkast fra koranen.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#49   20. jul 2009 Ja, netop.

Mit var et udkast fra Hg *lol*

• #50   20. jul 2009 sheila, hvis vi er sådan et kristen land burde vi så ikke følge de ti bud, eller biblen?

hvad er der sket med elsk din næste

eller som bilblen siger, vær ved andre som du ønsker de er ved dig

• #51   20. jul 2009 Lena H

jo da, er helt enig, men det er ikke sådan det foregår her i landet.

• #52   20. jul 2009 Bibi P

Det lyder lidt til at du tror jeg er fuld af fis, jeg ved bare hvad jeg snakker om, og det gør du tilsydenladet ikke, slå op i koranen, eller gå på islam.dk og læs

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#53   20. jul 2009 Havde engang en veninde, som ikke bar tørklæde.

"Hvorfor gør du ikke det?"

"Fordi koranen siger, man skal følge med tiden"

Hun havde læst den.

• #54   20. jul 2009 Elen - hun elsker skam at bo i Danmark, og hun ved mere om Danmark og dens historie end jeg gør ..
    Det gør hun fordi hun sætter sig ind i tingene, hun går meget op i tingene, at integrere sig!
    men der er stadig få ting hun ønsker hun kan beholde som det passer hende ! og det tillader smålige Danmark hende ikke.. og det er virkelig noget fis!

• #55   20. jul 2009 Jamen, så må hun jo tage flyveren hjem igen. Og kan så beholde de ting der betyder mere for hende end det at integrere sig.

• #56   20. jul 2009 Mini: Det har det med mine naboer at gøre at jeg ved fra dem at hun kan fravælge det hvis hun virkelig ønsker at komme i hjemmeværnet.

• #57   20. jul 2009 Doggymom..
    hvor er du bare racistisk... du er en af dem der gør danmark snæver synet

• #58   20. jul 2009 Elen@
    der er flere og flere danske kvinder der bære tørklæder... det er ikke kun muslimer fra andre lande, der er mange der vælger det....

• #59   20. jul 2009 Sheila : Ja grunden dertil er vidt forskellige, men forbudet er ikke begrundet på religion eller andet, men udsmykningen i sig selv.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#60   20. jul 2009 Jeg er også begyndt...når det blæser *lol*

• #61   20. jul 2009 er du så naiv at du kun tror det er udlæning der bære tørklæde...

og hvornår er du dansk, er det når du er født i danmark eller hvornår er det ???

• #62   20. jul 2009 Næj, jeg er ej. Men hvis jeg er gæst et sted hvor jeg egentlig ikke brydr mig om at være, går jeg hjem.

• #63   20. jul 2009 Flyve hjem igen!!! Hun har boet Her siden hun var 4 mrd. DANMARK ER HENDES HJEM!!!!

• #64   20. jul 2009 Elen - der er mange udlandske piger der gifter sig med danskere..
    Maria er gift med min bror - dansker.

• #65   20. jul 2009 elen - det har intet at gøre med hvor hun bor - men hvad hun tror på!

• #66   20. jul 2009 hvad er en dansker????????????????????

• #67   20. jul 2009 Jeg har på intet tidspunkt sagt hun bliver "mere" dansk af at være gift med en dansker! fortæl mig gerne hvor henne det er skrevet...

Og nej, min bror går ikke med tørklæde.

• #68   20. jul 2009 Så gik noget galt med integrationen. Hvorfor mon hun er opdraget sådan, hvis de vil føle sig hjemme her.

• #69   20. jul 2009 Hun er ikke opdraget sådan.. det er noget hun selv har valgt..

Og nu vil jeg gå med min hund - en smule mere fornuftigt end dette!

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

#70   20. jul 2009 Når jeg tager til et katolsk land, så smider jeg ikke bikinitoppen på stranden eller ved poolen. Jeg følger deres retning, for ikke at træde nogen over tæerne.

Men ingen læser om DK og undersøger, om vi går med tørklæde eller ej...?

• #71   20. jul 2009 det er noget hun selv har valgt..

Hvad brokker hun sig så over?

• #72   20. jul 2009 doggymom:
    Gæst.... skulle du ikke komme op af din jordhule og se danmark.... hun virker ikke som en gæst, og jeg kan så læse at hun har boede her siden hun var 4 mdr...

hvis hun har danskstatsborgerskab, så er hun DANSKER og ikke gæst...

Der er ikke noget at sige til at der er mange der ikke ved hvor de høre til når Vi som dansker ikke vil kalde dem dansker selv om de er født her....og har statsborgerskab....

• #73   20. jul 2009 Nej selvfølgelig ingen tørklæder i Hjemmeværnet..
    Hallo det siger sku da sig selv.. Dansk hjemmeværn - Dansk religion.

• #74   20. jul 2009 Helt ærligt,,der er ingen der brokker sig over at man går med tørklæde på vejene, gågaden, i butikker,,lisså lidt som der er nogen der brokker sig over hanekam, hængerøvsbukser og andre fravigelser fra "normen". Det er fløjtende ligegyldigt hvordan man klæder sig privat.

Men der er regler indenfor de forskellige instanser,,og hvis de er til for at blive overtrådt så tror jeg da lige at jeg vil smutte en tur i moske en af de nærmeste dage,,med sko, uden tørklæde og ,,ups,,som kvinde !

• #75   20. jul 2009 BIBI:

jeg har boede i IReland, de er katolske, men jeg skiftede ikke fra kristendom til katolisme,, af den grund... og de bød mig velkommen af ligevel, og du må godt bade topløs i katolske lande, de steder hvor det står lige som vi har nudist strande i danmark.

• #76   20. jul 2009 Heidi.
    Hjemmeværnet har intet med religion at gøre...

• #77   21. jul 2009 Hvorfor kan hun ikke bare følge hjemmeværnets regler!
    ¨Få helvede da, det kan altså også være nogle som hende som kan få danskernes pis i kog. Hvis de vil være i Dk og intergrere (staves) sig, så må man følge reglerne.
    Så må man skubbe sin religion til side når man er på arbejde og sådan er det bare, så må hun bede de 5 gange om dagen hjemme hos sig selv og så gå på arbejdet som en ganske almindelig dansker som respektere de regler der er på arbejdspladsen!

Jeg kan selvfølgelig også se at det er dumt fra hjemmeværnets side først at tage hende til sig og derfor sige nej, så fra nu af må de jo afvide muslimske kvinder som går for meget op i religionen..

For min skyld må de tro på hvad som helst, bare det gøres inden for hjemmets 4 vægge!

• #79   21. jul 2009 Af to onder synes jeg det værste onde er, at udelukke kvinder fra hjemmeværnet, hvis de ønsker at være med i det.

Det synes JEG er undertrykkende - og i så fald vil det være det danske samfund, der yder presset.

• #80   21. jul 2009 Tørklæde eller ej, det er lige fedt for mig...

Når vi snakker indvandrere, så vil vi have de skal vise os respekt, men vi skal ikke vise dem noget og respektere deres religion osv....

Jeg synes det er trist vi lever i år 2009 og stadig ikke kan "leve" sammen uden at skulle kigge på religion.

Hvorfor skal vi bestemme hvordan andre vælger at leve deres liv

Hvem siger vores "måde" er den som andre skal leve efter.

Jeg passer flere muslimske børn, nogen forældrere bærer tørklæde, andre gør ikke.

Mange forældre gør meget for deres børn skal intrigeres, problemet er bare ofte den barriere danskerne selv sætter op.

• #81   21. jul 2009 Lige præcis, René.

Der bliver skabt et problem, der ikke eksisterer.

• #82   21. jul 2009 Fatter ikke hvorfor DF skal have lov at bestemme alt vedr. indvandre det er ved at være pinligt ..

• #83   21. jul 2009 nogle skal jo sige det, andre kun tør tænke.

• #84   21. jul 2009 Doggymom, det er DET, der for alvor er skræmmende!

At så mange tænker sådan....

• #86   21. jul 2009 Er helt enig med René og CH!!

• #87   22. jul 2009 Denne tråd er baseret på ET spørgsmål : Må man bære tørklæde i hjemmeværnet ? Det det egentlig lægger op til er om det er på tide vi får fornyet uniformerne med selvvalg indenfor hovedbeklædning ?
    Det er ikke noget med tro, diskriminering eller lignende

Man skal bare ikke søge sådan et job hvis man er afhængig af f.eks sit tørklæde.
    Jeg vil da også blive fyret i mit job hvis jeg møder op i shorts,,og så er spørgsmålet bare om jeg kan tåle at ha det så varmt,,for ellers er jeg jo nød til at finde andre græsgange :o)
    Det jeg mener er at man må indfinde sig under de regler der er,,eller finde på noget andet at lave

• #88   22. jul 2009 selvfølgelig må man bære tørklæde - den er sgu ikke mere undertrykkende end vores latterlige BH. hjemmerværnskvinder løber garanteret ikke rundt med løsdrift på patterne

• #89   22. jul 2009 Selvfølgelig skal hun have lov at have tørklæde på. Jeg kan slet ikke se problemstillingen??

Hun er blevet accepteret med sit tørklæde på (eller hvad?) og nu må hun pludselig ikke? Det lugter langt væk af justitsmord.

Man kan SAGTENS være dansker uden at være kristen.
    Og danskere som oprindeligt kommer fra et land, behøver jo ikke nødvendigvis forkaste sig deres aner, blot fordi de føler sig hjemme her.

Man kan sagtens være dansk tyrker eller tyrkisk dansker (eller hvad som helst andet). Hvorfor skal folk have så ondt i røven over det.

Hvis hun var hindu, og hendes religion bød hende et kastemærke, var det så også et problem? Eller hvis hun var veganer og derfor kun spiste grønt, ville alle så også blande sig og tvinge hende til at indtage kød?

Jeg synes at topmålet af integration er en dansk kvinde, som er aktivt medlem af hjemmeværnet, men selv vælger at bære sit tørklæde. Så kan den ikke være længere.

Mage til snævertsynede danskere skal man da lede længe efter.

• #90   22. jul 2009 anja: nemlig ;O) Vi hyler op om at de skal integrere sig i det danske samfund ... hvad med så at give dem en chance ??

• #91   22. jul 2009 Platugler,
    som andre er inde på, er det os selv der skaber problemerne (mange af dem i hvert fald)..

Og især de mennesker der ikke kan forstå folk der gerne vil have en snert hjemland, selvom de er danske.. Det er nemt..

Da min søster og svoger flyttede til USA gik de pludselig fra at lave meget kreativ og spændende mad (han er kok og hun er snob ;-)) til at lave udelukkende danske retter! Retter som vi stort set aldrig havde fået i vores barndsomhjem.
    De havde begge et stort behov for stuvet grønkål, frikadeller, brun sovs, rugbrød og alt andet der er dansk. De første to måneder travede de det danske køkken tyndt. Og de er langt fra de eneste udlandsdanskere der reagerer sådan!.

De flyttede hjem igen, men der er mange i deres båd.

Jeg er halvt jysk på min fars familie, og det har altid været vigtigt for mig at påpege det! Jeg er jyde, og jeg er sjællander. Det ene udelukker ikke det andet.. Det samme gør sig gældende for indvandrere...

Jeg bor og arbejde på vestegnen, og der er masser af indvandrere.. Og jeg vil betegne langt de fleste af dem som danskere! Selvom det er MEGET svært at få dansk statsborgerskab (men det er en helt anden snak)..

Kommentér på:
Tørklæde i hjemmeværnet?

Annonce