25. jan 2012 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
"svigermor" vil blande sig.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!!
har brug for et råd!
Min mor og jeg har et meget anstrengt forhold og når vi snakker i telefon sammen kan bølgerne godt gå højt og vi snerrer meget af hinanden, sådan snakker vi bare til hinanden..
Jeg snakkede så med min kæreste her den anden dag om at vi skulle samle familien, hvortil han svarer at ja, det synes han var en god ide, hans mor, ville gerne vide lidt mere om mig også... det spurgte jeg selvfølelig ind til, og han svarer at hans mor, synes jeg snakker grimt til min mor i telefonen og godt kunne tænke sig at snakke med min mor om hvorfor. altså hvad der gør at vores forhold er sådan osv.. det synes jeg er vildt upassende...
Hun skal overhovedet ikke blande sig i min mor & jeg's forhold!
og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tackle det her??
Mit forhold til hende efter dette er ærlig talt ikke for godt.
Jeg bor hos mine svigerforældre skal det lige siges.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan det er at snakke sådan til sin mor, eller at mor snakker sådan til en - men ingen skal da blande sig i det...
Manden snakker også MEGET anderledes til sin mor, end jeg gør til min - og har lige skulle "lære" at der ikke er noget som helst negativt i det, det er bare sådan de er ;) hahaha
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
Kan jo være min kæreste har sagt det til mig i fortrolighed....
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Så forklar hende stille og roligt hvad du har forklaret os her og fortæl hende at det er sødt af hende at prøve at hjælpe, men du ser helst at hun ikke gør det.
Og så i fremtiden, prøv at tage telefonen i et andet værelse når du snakker med din mor.
Min erfaring er at det altid kan betale sig at være korrekt og høflig når det drejer sig om svigerfamilien, samtidig med at man sætter grænser - også selvom man nogle gange har lyst til at flegne fuldstændig.
jan 2012
vi har en bestemt tone, men når vi er sammen med andre, plejer den at være mildere.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Hmm ville stadig bede svigermor om at stikke snude et andet sted hen... Sorry...
Men jeg finder mig IKKE i nogen som helst indblanding i min families anliggender...
jan 2012
og også alle jer andre selvfølgelig, tror lige jeg vil tage en snak med min kæreste først også derefter med svigermor.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Du kan jo spørge din svigermor, hvorfor hun har lyst til at vide noget om det, og den vej få en dialog.
jan 2012
Og desuden elsker jeg min mor, og det er bare sådan vi er overfor hinanden..
DEN ENESTE GRUND til at jeg nu har et sådan syn på min svigermor er fordi hun har sagt sådan til min kæreste!
Tror du har fejllæst min tråd.
jan 2012
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Det lyder dælme ikke som en rar jargon i har jer....
Er det internt lidt sjovt eller er det rent faktisk ubehageligt for jer begge ?
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.777
Din svigermor har kun sagt sådan til din kæreste, fordi hun er bekymret og ønsker det bedste for dig. At hun vil gå til din mor i stedet for dig, kan jeg også godt følge.
Hun føler i har problemer imellem jer og derfor vil hun tage kontakt til den "voksne som har ansvaret."
Jeg tror jeg ville tage en stille snak med svigermor om det, så hun ikke føler hun skal gå og være bekymret.
jan 2012
Og Tusind tak for de forskellige råd, altid en masse input fra HG. Tak tak
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
Ham har jeg dog efterhånden fået "sat på plads" så han ikke evig og altid skal blande sig i min mor og mit forhold, nu er han så gået videre til hvordan jeg "bestemmer" over min mand -.-'
"svigermor" vil blande sig..