3.793 visninger
|
Oprettet:
Elsker mine hunde! * DKK snob *
30. jan 2010 Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
30. jan 2010 Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Hjælp til at få langt hår.. {{forumTopicSubject}}
Hej tøser.. Og fyre for den sags skyld..
Er der nogen herinde der har nogle gode tip til at få ens hår til at blive længere hurtigt..?
Jeg drømmer om hår helt ned til lænden og har gjort det i flere år.. Så har mange gange haft extensions.. Men det gider jeg bare ikke mere.. Det skal være mit eget..
Så nu er jeg gået i gang med at samle tip sammen til at få langt hår..
Så kom frisk med alle jeres gode råd..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Blot info
Men hårvask hver 2.-3. Dag, børst forsigtigt, hovedbunsmassage for at stimulere hårsækkende og hyppig klip af spaltede spidser - det har jeg hørt skulle være godt
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Hvis dit hår bare ikke vil vokse længere end til for eksempel skuldrene, så er det nok fordi det er bestemt sådan inden du blev født (gid det var mig)
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Og har haft længere hår end jeg har nu..
Vasker hår 2 gange om ugen.. Shampoo og balsam er uden silikone.. Balsamen kommer kun i spidserne..
Jeg roder ikke rundt i håret når jeg vasker det, men er forsigtig da det ellers filtrer..
Jeg frottérer ikke håret efter vask, men trykker vandet ud..
Min hårbørste er af vildsvinehår for netop at skåne håret mod slitage..
Og hver dag får spidserne hårolie..
Frisør er jeg ved hver 4 måned..
Mit hår hænger skiftevist løst (som slider på spidserne) og er sat op (som kan knække hårstråene) mine hårelastikker er dog nogle uden den metalsamling og som er lavet til at håret ikke kan hænge fast i dem når man tager dem ud.. De skulle være mest skånsomme..
jun 2010
Har du haft det permanentet eller farvet? Hårdhændet behandling som gentagende farvning/afblegning, Permanent osv kan jo godt ødelægge ens hår.
jul 2008
jan 2010
Men jeg vil aldrig få testet om jeg har nok vitaminer og mineraler da det kræver en blodprøve og jeg har ekstrem meget nålestræk..
F&Z - Dem startede jeg på d 1/4 sammen med priorin piller.. (Uf de er dyre!)
jan 2010
Så nu forsøger jeg at gøre alt hvad jeg kan for at få det flotte længe hår jeg drømmer om..
jun 2010
Jeg hader det men jeg er for nærig til at holde det kort. Derfor får det lov at vokse. Forrige gang det blev klippet blev jeg træt af at sætte mig på det hele tiden, Det gør nas kan jeg godt hilse og sige.
Da blev jeg klippet helt drenge klippet. Frisøren spurgte mig flere gange "er du nu sikker" Det er da synd osv. Men jeg fortryder nu aldrig,,kun at det skidt vokser ud igen hehe.
jan 2010
Jeg ville gøre alt for at få så langt hår!!
jun 2010
Men tror nu ikke du vil have farven med. det er ved at blive temmelig hvidt hehe
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
Det er frustrerende, at ens hår ikke vokser, men min erfaring er, at der ikke er nogle af tricks'ene, der virker. Min søster kan få noget længere hår end jeg, og putter alverdens ting i og styler det med bølgejern/glattejern stortset hver dag.
Min frisør har skulderlangt hår og kan ikke få det længere. Og hun har forsøgt i mange år.
Jeg har stoppet kampen for langt hår og prøver at få den længde (lidt længere end skulderlangt) til at være pænest mulig, holder spidserne pæne og så videre. Og så har jeg clips-extensions til specielle lejligheder eller når jeg lige synes.
Det kan også være extensionsne, der har ødelagt dit hårs evne til at vokse. Min frisør har fortalt, at når du har så meget vægt hængende i dine egne hårstrå (et enkelt hårstå, der skal holde bare et andet hårstrå er jo dobbelt vægt), så kan dine rødder blive ødelagte, og derfor er der mange, der taber håret, får tyndt hår eller har hår, der knækker efter extension (selvfølgelig foruden alle de andre ting ved extensions, der ødelægger håret).
Hårrødderne bliver simpelthen ødelagt af det konstante pres af vægten fra dine extensions.
For hovedbundens og hårrøddernes skyld, lad være med at putte balsam eller kur helt ind til hovedbunden, for så kan den ikke ånde. Og prøv med en fed (/klam) hjemmelavet hårkur med æg, yoghurt eller kamillethe. Pak helt ud til hårgrænsen ind i film og gå med det et par timer. Håret skal være tørt, når du putter hårkur i. Håret bliver SÅ lækkert, og der er ingen skadelige ting i, plus du slipper for at skulle klippes så ofte.
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 828
Men det lyder da til du gør hvad du kan, så det er nok bare tålmodighed
jan 2010
Christina - Putter aldrig balsam eller ligende ind til hovedbunden og kigger altid efter om der er silikone i..
Min frisør har anbefalet mig silica og priorin.. Så nu må vi se hvad der sker..
Har ikke haft extensions i i et år.. Så det skulle ikke længere kunne påvirke mit hår..
jul 2010
jan 2010
jul 2010
Men prøv eventuelt en hjemmelavet hårkur og tætpakket med folie omkring, det er guf for håret...!
jan 2010
Men altså mit hår mangler ikke fugt eller ligende.. Det er blødt og smidigt.. Så det bliver plejet så godt som jeg kan..
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
jan 2010
Lige pt går mit hår til få cm over hvor BH'en sidder på ryggen..
Mit hår er ret tykt af jeg er ægte blondine..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Jeg har det man vidst kalder for fe-hår.... meget mget tyndt fint hår... men jeg har meget af det, så det ser ikke tyndt ud..
Har alle dage haft langt hår (har klippet det af en enkelt gang - gør det ALDRIG igen) gør ikke noget specielt for at holde det... mishandler det faktisk ret kraftigt ved at have det i stram hestehale hver dag, ikke passe min frisør, almindelige børster, balsam helt til rødderne osv voldsomt forsømt... men går til lænden og vokser lystigt.... fik klippet 30-40 cm af for 3 (måske 4) år siden, og de 30 er tilbage igen
jul 2008
jan 2010
Hvilket gør håret ofte ser tyndere ud..
Har haft en del mennesker der har været lidt halvt chokerede når de opdager hvor kraftigt min blonde hår faktisk er.,.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Den ene er at forebygge slidtage, den anden at stimulere håret til at gro.. Nå ja, så den tredje, der handler om hvordan man genetisk er disponeret.
I forhold til at få håret til at gro (og at gro med styrke til at blive langt) er den bedste løsning uden tvivl at komme over nåleskrækken og få tjekket de relevante vitaminer og mineraler.
Kig eventuelt på dine negle. Er de tip top?
Der er masser af tilskud, man kan købe sig fattig i, men det giver allermest mening, hvis man ved, om man har noget i underskud.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Jeg er mørk leverpostejsfarvet rigtigt, jeg har også en slags "fe-hår"
jan 2010
Jeg er blevet tilbudt HPV vaccinen, men med mindre jeg får STÆRKE beroligende piller og mange af dem så kommer de ikke i nærheden af mig med en nål.. Så får ikke engang vaccinen da min læge ikke vil give mig beroligende..
Nej mine negle er heller ikke tiptop.. Men en nål i mig får de aldrig..
Hjælp til at få langt hår..