{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.793 visninger | Oprettet:

Hjælp til at få langt hår.. {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.. Og fyre for den sags skyld..

Er der nogen herinde der har nogle gode tip til at få ens hår til at blive længere hurtigt..?

Jeg drømmer om hår helt ned til lænden og har gjort det i flere år.. Så har mange gange haft extensions.. Men det gider jeg bare ikke mere.. Det skal være mit eget..

Så nu er jeg gået i gang med at samle tip sammen til at få langt hår..

Så kom frisk med alle jeres gode råd.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at få langt hår..
  • #1   26. apr 2013 Der er en grænse for hvor langt hår vi hver især kan få smiley mit bliver f.eks ikke længere end det er nu, selvom jeg ikke har fået det klippet i....øhm...2 år ?

Blot info smiley

Men hårvask hver 2.-3. Dag, børst forsigtigt, hovedbunsmassage for at stimulere hårsækkende og hyppig klip af spaltede spidser - det har jeg hørt skulle være godt smiley

• #2   26. apr 2013 Længden det er muligt for individets hår at vokse er genetisk bestemt.
    Hvis dit hår bare ikke vil vokse længere end til for eksempel skuldrene, så er det nok fordi det er bestemt sådan inden du blev født (gid det var mig)

• #3   26. apr 2013 Har bare hørt man skal kunne øge hårets levetid.. smiley
    Og har haft længere hår end jeg har nu..

Vasker hår 2 gange om ugen.. Shampoo og balsam er uden silikone.. Balsamen kommer kun i spidserne..
    Jeg roder ikke rundt i håret når jeg vasker det, men er forsigtig da det ellers filtrer..
    Jeg frottérer ikke håret efter vask, men trykker vandet ud..
    Min hårbørste er af vildsvinehår for netop at skåne håret mod slitage..
    Og hver dag får spidserne hårolie..

Frisør er jeg ved hver 4 måned..

Mit hår hænger skiftevist løst (som slider på spidserne) og er sat op (som kan knække hårstråene) mine hårelastikker er dog nogle uden den metalsamling og som er lavet til at håret ikke kan hænge fast i dem når man tager dem ud.. De skulle være mest skånsomme..

• #4   26. apr 2013 Selvfølgeligt kan man skade sit hår så det bliver korter end det KAN opnås. Har du fået tjekket om du har nok vitaminer og mineraler i blodet?

Har du haft det permanentet eller farvet? Hårdhændet behandling som gentagende farvning/afblegning, Permanent osv kan jo godt ødelægge ens hår.

• #5   26. apr 2013 Matas har sådan nogle silica ( hedder de vist.... ) piller der skulle give styrke til det nye hår, men det er jo en laaaaang process smiley

• #7   26. apr 2013 Calle's Moar - Ja farver mit hår.. Men som min frisør siger så er det utroligt så stærkt mit hår er.. Det kostede nok 10 cm at få det tilbage til min normale hårfarve igen og allerede nu kan jeg mærke det er sundere end det var da det var hjemmefarve..
    Men jeg vil aldrig få testet om jeg har nok vitaminer og mineraler da det kræver en blodprøve og jeg har ekstrem meget nålestræk..

F&Z - Dem startede jeg på d 1/4 sammen med priorin piller.. (Uf de er dyre!)

• #8   26. apr 2013 Jane - Uh den tålmodighed.. Har forsøgt at få langt hår i 3 år nu og det er max blevet 3 cm længere pga det har været nødvendigt at klippe spidserne.. Og da jeg ikke gik til frisør blev det slet ikke længere, men blot mere og mere ødelagt..

Så nu forsøger jeg at gøre alt hvad jeg kan for at få det flotte længe hår jeg drømmer om..

• #9   26. apr 2013 Hvis jeg intet gør ved mit hår, andet end at vaske det og lave hestehale, bliver mit hår så langt at jeg sætter mig på det over nogle år.
    Jeg hader det men jeg er for nærig til at holde det kort. Derfor får det lov at vokse. Forrige gang det blev klippet blev jeg træt af at sætte mig på det hele tiden, Det gør nas kan jeg godt hilse og sige.
    Da blev jeg klippet helt drenge klippet. Frisøren spurgte mig flere gange "er du nu sikker" Det er da synd osv. Men jeg fortryder nu aldrig,,kun at det skidt vokser ud igen hehe.

• #10   26. apr 2013 Calle's Moar - Skal vi bytte?! smiley
    Jeg ville gøre alt for at få så langt hår!!

• #11   26. apr 2013 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gid man ku
    Men tror nu ikke du vil have farven med. det er ved at blive temmelig hvidt hehe

• #12   26. apr 2013 Jeg har altid haft meget langt hår, men der er et tidspunkt, hvor det ikke kan b live længere, eller hvor det i hvert fald mister meget af sin fylde og bliver trist.
    Det er frustrerende, at ens hår ikke vokser, men min erfaring er, at der ikke er nogle af tricks'ene, der virker. Min søster kan få noget længere hår end jeg, og putter alverdens ting i og styler det med bølgejern/glattejern stortset hver dag.
    Min frisør har skulderlangt hår og kan ikke få det længere. Og hun har forsøgt i mange år.

Jeg har stoppet kampen for langt hår og prøver at få den længde (lidt længere end skulderlangt) til at være pænest mulig, holder spidserne pæne og så videre. Og så har jeg clips-extensions til specielle lejligheder eller når jeg lige synes.

Det kan også være extensionsne, der har ødelagt dit hårs evne til at vokse. Min frisør har fortalt, at når du har så meget vægt hængende i dine egne hårstrå (et enkelt hårstå, der skal holde bare et andet hårstrå er jo dobbelt vægt), så kan dine rødder blive ødelagte, og derfor er der mange, der taber håret, får tyndt hår eller har hår, der knækker efter extension (selvfølgelig foruden alle de andre ting ved extensions, der ødelægger håret).
    Hårrødderne bliver simpelthen ødelagt af det konstante pres af vægten fra dine extensions. smiley

For hovedbundens og hårrøddernes skyld, lad være med at putte balsam eller kur helt ind til hovedbunden, for så kan den ikke ånde. Og prøv med en fed (/klam) hjemmelavet hårkur med æg, yoghurt eller kamillethe. Pak helt ud til hårgrænsen ind i film og gå med det et par timer. Håret skal være tørt, når du putter hårkur i. Håret bliver SÅ lækkert, og der er ingen skadelige ting i, plus du slipper for at skulle klippes så ofte.

• #13   26. apr 2013 jeg har hår til 5 cm fra lænden. Jeg farver det, lidt forskelligt hvor længe der går imellem, men et gæt er hver 3.5. måned, vasker det 2-3 gange om ugen, bruger balsam og hårolie. mit hænger næsten altid løst, men sætter det op nogle gange. Jeg tror det er 1-1,5 år siden jeg sidst blev klippet. Det er slidt i spidserne, men jeg har ret tykt hår, så det er ikke noget man ser så meget synes jeg smiley

Men det lyder da til du gør hvad du kan, så det er nok bare tålmodighed smiley

• #14   26. apr 2013 Calle's Moar - Jeg er komplet blondine selv i virkeligheden.. Så det gør ingenting.. smiley

Christina - Putter aldrig balsam eller ligende ind til hovedbunden og kigger altid efter om der er silikone i..
    Min frisør har anbefalet mig silica og priorin.. Så nu må vi se hvad der sker..

Har ikke haft extensions i i et år.. Så det skulle ikke længere kunne påvirke mit hår..

• #15   26. apr 2013 PS: Jeg elsker, at du har skrevet 'fyre' med i første linje - det havde jeg ikke lige læst... nu jeg kommer til at tænke på det, så har jeg en ven, der er trans, og han har det flotteste, lange hår og øjenvipper... så føler man sig som pige bare snydt, når man bruger tonsvis af penge og masser af tid på at blive lækker, og så ligner han en, der er trådt ud af en hårfarve/mascara-reklame med en børste igennem håret og ét lag mascara!

• #16   26. apr 2013 Jeg tror bare jeg skal over det punkt hvor spidserne bliver slidt mod mine skulderblade.. Det er ofte den længde folk siger deres spidser især lider overlast..

• #17   26. apr 2013 Hmm, jeg har nu fået at vide, at det kan tage flere år for hårrødderne at blive normale efter extensions - og især efter lang tids brug.
    Men prøv eventuelt en hjemmelavet hårkur og tætpakket med folie omkring, det er guf for håret...!

• #18   26. apr 2013 Christina - Det må jeg prøve.. Så kan jeg evt tage en pose om håret og sove med det natten over..

Men altså mit hår mangler ikke fugt eller ligende.. Det er blødt og smidigt.. Så det bliver plejet så godt som jeg kan.. smiley

• #19   26. apr 2013 Jeg kan anbefale mandelolie og jojobaolie som hårkur, ved ikke om det får det hår at til gro hurtigere - tvivler. Men jeg har aldrig haft sundere hår efter jeg skiftede alle mulige diverse hårkure ud med olie smiley

• #20   26. apr 2013 Du skal sørge for at holde dine spidser sunde - bliv klipper regelmæssigt. Flad/føntør ikke dit hår for meget og i så fald brug masser af produkter - især olie til hårspidserne. Ellers kan du væbne dig med tålmodighed smiley

• #23   26. apr 2013 Irina - Du er mere end velkommen til at komme med alle dine tips..
    Lige pt går mit hår til få cm over hvor BH'en sidder på ryggen..
    Mit hår er ret tykt af jeg er ægte blondine..

• #25   27. apr 2013 he he.. man har ikke tykt hår bare fordi man er blond smiley
    Jeg har det man vidst kalder for fe-hår.... meget mget tyndt fint hår... men jeg har meget af det, så det ser ikke tyndt ud.. smiley

Har alle dage haft langt hår (har klippet det af en enkelt gang - gør det ALDRIG igen) gør ikke noget specielt for at holde det... mishandler det faktisk ret kraftigt ved at have det i stram hestehale hver dag, ikke passe min frisør, almindelige børster, balsam helt til rødderne osv smiley voldsomt forsømt... men går til lænden og vokser lystigt.... fik klippet 30-40 cm af for 3 (måske 4) år siden, og de 30 er tilbage igen smiley

• #26   27. apr 2013 Det skulle det også gerne da hår generelt vokser 1-2 cm om måneden smiley

• #27   27. apr 2013 T - Blondiner har oftest langt finere hår end mørkhårede..
    Hvilket gør håret ofte ser tyndere ud..
    Har haft en del mennesker der har været lidt halvt chokerede når de opdager hvor kraftigt min blonde hår faktisk er.,.

• #28   27. apr 2013 Freja ja hvis man passer det skidt smiley

• #29   27. apr 2013 Der er jo to dele i det.

Den ene er at forebygge slidtage, den anden at stimulere håret til at gro.. Nå ja, så den tredje, der handler om hvordan man genetisk er disponeret.

I forhold til at få håret til at gro (og at gro med styrke til at blive langt) er den bedste løsning uden tvivl at komme over nåleskrækken og få tjekket de relevante vitaminer og mineraler.
    Kig eventuelt på dine negle. Er de tip top?

Der er masser af tilskud, man kan købe sig fattig i, men det giver allermest mening, hvis man ved, om man har noget i underskud.

• #30   27. apr 2013 Tror altså det er lidt af en skrøne med at blondiner og brunetter smiley

Jeg er mørk leverpostejsfarvet rigtigt, jeg har også en slags "fe-hår" smiley

• #31   27. apr 2013 CH - Kan ikke komme over min nåleskræk.. ALT er skam prøvet på det punkt..
    Jeg er blevet tilbudt HPV vaccinen, men med mindre jeg får STÆRKE beroligende piller og mange af dem så kommer de ikke i nærheden af mig med en nål.. Så får ikke engang vaccinen da min læge ikke vil give mig beroligende..
    Nej mine negle er heller ikke tiptop.. Men en nål i mig får de aldrig..

Kommentér på:
Hjælp til at få langt hår..

Annonce