626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

opdatering: Hvad spiser I, når... opdatering: Hvad spiser I, når...

For en uge siden oprettede jeg en tråd, hvor jeg spurgte om hjælp til at komme over en periode med madlede...

http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/543250-hvad_spiser_i__naar_____

Jeg har fundet ud af, hvorfor, jeg har haft det sådan.

Jeg har taget på i vægt og er gået fra at ligge på omkring 51-52 kg til pludselig at være oppe på 55 kg!!!

Jeg har altid haft uhyggeligt svært ved at tage på. Da jeg ville være bloddonor, vejede jeg 2 kg for lidt, og det tog mig altså 2 år at tage de 2 snottede kg på!

Nu har jeg pludselig taget 3+ kg på på omkring en måneds tid!

Jeg er lettere chokeret!!!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdatering: Hvad spiser I, når...
  • #1   21. apr 2013 Øh... Madlede og vægtforøgelse? Er du gravid? smiley

• #2   21. apr 2013 Ha ha.. Det kunne godt tænkes, men jeg er 100% sikker på, at dét er jeg ikke.

Det kræver nemlig visse aktiviteter, og i så fald ville jeg være så langt fremme, at jeg IKKE ville være i tvivl smiley

• #3   21. apr 2013 Det kræver nok en lille baggrundsforklaring:

Jeg har en depression, og jeg har netop skiftet medicin i ugen lige før påske, så det er 100% derfor...

Jeg er bare ret overrasket og chokeret.

Jeg kan også mærke, at jeg ikke har det fysisk godt med det. Det er ikke rart for mig.

• #5   21. apr 2013 Jeg har selv været på antidepressive på et tidspunkt og jeg tog enormt meget på af dem. Ikke fordi jeg spiste meget, faktisk havde jeg ofte madlede som dig, men de ødelagde fuldstændigt mit stofskifte.

Så snart jeg stoppede med dem, tabte jeg mig så også lynhurtigt igen.

Min personlige holdning er at det er fint der findes antidepressive, men når man samtidig tager voldsomt meget på, så bliver man altså ikke mere glad. Det er pest eller kolera. Jeg begyndte til psykolog i stedet for medicin og det var nok den bedste beslutningen nogensinde.

• #6   21. apr 2013 jeg skal til psykolog her den 2. maj.

Men jo. Det er helt sikkert medicinen.

Jeg skal først til læge igen d. 6. maj (var i fredags), men jeg skriver en besked til hende via noget email-konsultation her senere...

Nina - det er nemlig det, jeg frygter. Jeg har hørt om flere, der har taget på under antidepressiv medicin, men de har så også haft kæmpe problemer med at tabe sig igen, og dét er min største frygt...

• #7   21. apr 2013 Hvis du har madlede og alligevel tager på, så bør du undersøges grundigt, selv om medicin godt kan give vægtstigning så er det oftest fordi den giver øget appetit ikke madlede;) så mit råd er afgjort et grundigt lægetjek, husk jo tidligere sygdomme bliver fundet jo stører chance for helbredelse;)

• #8   21. apr 2013 Charlotte - det er virkelig også et helvede når man bliver ved med at tage på, på trods af at man ikke spiser mere end før og samtidig også motionerer flere gang om ugen.

Fik jeg den dag i dag tilbudt antidepressive, så ville jeg uden tøven takke nej. Der er, for mig, alt for mange bivirkninger som jeg ikke kan leve med.

Bodil - hos mig var det stofskiftet som de antidepressive gik ind og ødelagde. Om jeg så nærmest levede af gulerødder og løb op i mod 7-8 km, 2-3 gange om ugen, skete der intet i form af vægttab. Jeg tog alligevel på. Så snart jeg havde droppet pillerne gik der ikke engang et halvt år, så havde jeg tabt 21 kg.

Jeg er absolut modstander af antidepressive, den dag i dag.

• #9   21. apr 2013 Bodil - altså jeg spiser nogenlunde, som jeg plejer. Jeg laver bare noget mad, der ikke tager den vilde tid at lave, som regel noget, der bare skal på pande/gryden.

Når jeg nu tænker efter, så spiser jeg ret meget pasta, ikke fuldkorn, ris og kartofler. vi spiser ikke så meget grønt her i huset, og jeg er en sovsegris, men det har jeg jo sådan set altid været, og jeg har ikke ændret min kost, så som du siger, så må der være noget, der ikke er som det skal være.

Min madlede/manglende madlyst svinger og skifter meget, og det er virkelig irriterende.

De antidepressive har, for mig, stadig mest positiv virkning, og uden dem ville jeg ikke være i stand til at klare det mindste i min hverdag. Som det er nu, kan jeg lige præcis det mest nødvendige, men heller ikke mere.

Kommentér på:
opdatering: Hvad spiser I, når...

Annonce