opdatering: Hvad spiser I, når... opdatering: Hvad spiser I, når...
For en uge siden oprettede jeg en tråd, hvor jeg spurgte om hjælp til at komme over en periode med madlede...
http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/543250-hvad_spiser_i__naar_____
Jeg har fundet ud af, hvorfor, jeg har haft det sådan.
Jeg har taget på i vægt og er gået fra at ligge på omkring 51-52 kg til pludselig at være oppe på 55 kg!!!
Jeg har altid haft uhyggeligt svært ved at tage på. Da jeg ville være bloddonor, vejede jeg 2 kg for lidt, og det tog mig altså 2 år at tage de 2 snottede kg på!
Nu har jeg pludselig taget 3+ kg på på omkring en måneds tid!
Jeg er lettere chokeret!!!
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.851
Det kræver nemlig visse aktiviteter, og i så fald ville jeg være så langt fremme, at jeg IKKE ville være i tvivl
feb 2008
Jeg har en depression, og jeg har netop skiftet medicin i ugen lige før påske, så det er 100% derfor...
Jeg er bare ret overrasket og chokeret.
Jeg kan også mærke, at jeg ikke har det fysisk godt med det. Det er ikke rart for mig.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Så snart jeg stoppede med dem, tabte jeg mig så også lynhurtigt igen.
Min personlige holdning er at det er fint der findes antidepressive, men når man samtidig tager voldsomt meget på, så bliver man altså ikke mere glad. Det er pest eller kolera. Jeg begyndte til psykolog i stedet for medicin og det var nok den bedste beslutningen nogensinde.
feb 2008
Men jo. Det er helt sikkert medicinen.
Jeg skal først til læge igen d. 6. maj (var i fredags), men jeg skriver en besked til hende via noget email-konsultation her senere...
Nina - det er nemlig det, jeg frygter. Jeg har hørt om flere, der har taget på under antidepressiv medicin, men de har så også haft kæmpe problemer med at tabe sig igen, og dét er min største frygt...
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Fik jeg den dag i dag tilbudt antidepressive, så ville jeg uden tøven takke nej. Der er, for mig, alt for mange bivirkninger som jeg ikke kan leve med.
Bodil - hos mig var det stofskiftet som de antidepressive gik ind og ødelagde. Om jeg så nærmest levede af gulerødder og løb op i mod 7-8 km, 2-3 gange om ugen, skete der intet i form af vægttab. Jeg tog alligevel på. Så snart jeg havde droppet pillerne gik der ikke engang et halvt år, så havde jeg tabt 21 kg.
Jeg er absolut modstander af antidepressive, den dag i dag.
feb 2008
Når jeg nu tænker efter, så spiser jeg ret meget pasta, ikke fuldkorn, ris og kartofler. vi spiser ikke så meget grønt her i huset, og jeg er en sovsegris, men det har jeg jo sådan set altid været, og jeg har ikke ændret min kost, så som du siger, så må der være noget, der ikke er som det skal være.
Min madlede/manglende madlyst svinger og skifter meget, og det er virkelig irriterende.
De antidepressive har, for mig, stadig mest positiv virkning, og uden dem ville jeg ikke være i stand til at klare det mindste i min hverdag. Som det er nu, kan jeg lige præcis det mest nødvendige, men heller ikke mere.
opdatering: Hvad spiser I, når...