{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

Allergi overfor katte. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi går og overvejer at få en kat til at holde vores lille hund med selskab.
Men men jeg har igennem min barndom haft en slags allergi reaktion overfor katte, hvor min næse, øjne og hud klør, mine øjne løber i vand og jeg nyser konstant. men nu efter jeg er blevet lidt ældre sker dette sjældent.
Min veninde har en Hellig Birma og denne har jeg aldrig nogesinde haft reaktion på.

Mit spørgsmål går så på om der er forskel på hvilken kat vi vælger i forhold til dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi overfor katte.
  • #2   30. mar 2013 Det er da i hvert fald en dum risiko at tage.... Især når det lyder til din allergi har været meget slem

For det vil jo nok være katten der bliver taberen, hvis det ikke kommer til at fungere

• #3   30. mar 2013 Jeg aner ikke om jeg har - dette skal selvfølgelig tjekkes før vi anskaffer os en kat. da vi ikke bare anskaffer os et dyr for at smide det ud i kulden igen smiley

Men Men da det er længe siden jeg har haft et anfald når der har været katte til stede, derforr tror jeg ikke selv at det er katteallergi. men det bliver tjekket inden jeg anskaffer mig en kat.
    men er lidt interesseret i om det er noget med racen at gøre at jeg aldrig har haft et "anfald" når jeg er hos min veninde.

• #4   30. mar 2013 Det kan sagtens være, at man er allergisk overfor visse typer katte men ikke overfor andre. Besøg nogle opdrættere, så du er sikker på, at du tåler kattene, inden du køber.

• #5   30. mar 2013 Altså jeg havde det præcist som dig som barn.

Jeg har kat nu på 2½ år og der er intet problem.
    Inden jeg fik hende passede jeg min gamle nabos katte, og jeg registrede om jeg reagerede ude hos min kats opdrætter som har 5 katte, og der var ingen ting.

Jeg ville teste det lidt hvis jeg var dig, prøv at overnat hos din veninde med birmaen evt smiley

• #7   30. mar 2013 Vores nabo reagerer indenfor 5 min. på vores katte smiley

• #9   30. mar 2013 For et par måneder siden var jeg hos min søster, der har 2 katte. der reagerede jeg med det samme og tog derfor en benadryl lige til at aftage og så var der ikke noget resten af aften.
    og har ikke haft noget "anfald" siden, selvom hun, min svigeride og Gudmor har kat. Men ja selvfølgelig det skal testes før, da vi ikke bare anskaffer os dyr og så smider dem væk igen.
    Jeg er ikke i tvivl om at der er forskel på om man bare er på besøg eller om man har en selv.
    Må jo indrømme at jeg har holdt mig lidt på afstand, da jeg ikke har ville ødelægge mine aftner hos dem vi besøger.
    Men vi synes at vores hund kunne have godt af en legekammerat.

• #10   30. mar 2013 Det siges, at den sibiriske kat kan være allergivenlig. Prøv at se lidt på denne hjemmeside www.katterimeldgaards-sibiriske.dk/allergivenlig-race

Jeg udviklede pludselig allergi overfor katte, da jeg var yngre og reagerer i dag meget stærkt på hjem med katte. Jeg ville personligt ikke turde anskaffe mig en kat af frygt for at allergien skulle forværres og katten skulle væk.

• #11   30. mar 2013 Fedt at i svare så hurtigt! ;D

hvis vi ender med at få kat så bliver jeg testet både hos læge og hos nogle der har kat smiley
    Men ja Linda som du skriver, det er også der min frygt er, da jeg jo helt sikker vil knytte mig til den lille fis.

Men så har jeg et spørgsmål i en anden genre - hvilket andet dyr kunne vi så evt. anskaffe, som vores lille dreng kunne have glæde af(udover en hund til, som min kæreste mener er en meget dum ide)? smiley

• #12   30. mar 2013 Der er faktisk rigtig mange, der har katteallergi, og som beholder deres katte. Hvor der er vilje, er der vej.

• #14   30. mar 2013 Lige igen. Vi har ingen ide om det er katte jeg har allergi overfor - vi anskaffer os ikke en kat før at jeg er testet igennem for allergiog derved anskaffer vi os ikke et dyr før vi ved om vi kan tåle det.. så er det på plads. ;D
    spørger fordi jeg er nysgerrig omkring det, da jeg synes det er lidt sjovt at jeg slet ikke reagere på en birma. så det kunne jo være at der var noget omkrnng et gen, eller deres pels eller noget.
    ;D

• #15   30. mar 2013 jamen giver jer ret! hvis jeg fik allergi overfor vores hunde(som er min lille baby) ville jeg gøre alt for at beholde ham! at det så betød at jeg skulle pumpes med medicin dagligt, så gjorde jeg det med glæde!!!!!!!!

• #16   31. mar 2013 bliv testet
    og så vil jeg sige en Hellig Birma siden du ikke har haft en reaktion på den din veninde har

Kommentér på:
Allergi overfor katte.

Annonce