{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Hund allergisk overfor katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har desværre en meget dårlig mistanke om min hund er allergisk overfor mine to katte. Kattene har alt den tid hunden har været der, så de er ikke kommet efter hunden.
Der var ingen ting i starten, det er først da hun var 9 måneder ca. hun begyndte at klø sig i hovedregionen og hendes tårrekanaler stopper til. Hun har endnun ikke fået sår af kløen, eller jo i dag opdagede jeg for første gang et sår på den ene side smiley

Er der nogle der har erfaringer med allergi, og evt. har prøvet en hund der var allergisk over for en kat ?
Og er der nogle der ved om det kan behandles ??

Håber i vil hjælpe mig ...

Hilsen Sophia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund allergisk overfor katte
  • #1   30. jul 2013 Kan kløen måske have noget af gøre med hendes stoppede tårrekanaler, det er ligesom kommet på samme tid ?? :s

• #2   30. jul 2013 Har ikke hørt om en hund, der var allergisk overfor katte, men har hørt om mange hunde, der var allergiske overfor fodermider o.lign.
    Hvis du fodrer med et foder, der indeholder korn, ville jeg lige prøve at skifte det ud med et kornfrit foder, fx Kingsmoors Purevarianter (mine maltesere elsker den der hedder Havfisk), Tholo, Wolfsblut eller lign.

Hvis din hund kradser sig meget, kunne du overveje, om du får skyllet shampooen ordentligt ud efter vask, da dette tit er et problem.
    Du kunne også overveje at give hunden lakseolie (mine gider ikke lakseolie til hunde, så de får sådan en fiskeoliekapsel til mennesker hver eller hveranden dag).

• #3   30. jul 2013 Min húnds allergitest viste, at han er allergisk overfor katte - Selvom han nærmest aldrig har været i nærheden af én....

• #4   30. jul 2013 Og hvad øjnene/tårekanalerne angår, så prøv at rense øjne og øjenomgivelser med saltvand (det du kan købe på apoteket i små engangsflasker). Sørg for at dryppe nogle dråber saltvand ind i selve øjet - det er lavet til at rense øjne med, så det sker der ikke noget ved.

• #5   30. jul 2013 Gitte - ej hvor spøjst, jeg har godt nok aldrig hørt det før:-)

• #6   30. jul 2013 Ja, jeg forstår ikke en dyt af det.... :-S

• #7   30. jul 2013 Lise-Lotte tak for dine råd smiley
    Hun får allerede Acana og Orijen, der er vidst kun kød og grøntsager i og så får en lidt BARF hver aften smiley
    Jeg kunne bare ikke forestille mig det var foderallergi, men ellers må jeg ved give hende det der hyperallergifoder i 8 uger og se, men det er altså svært ikke at må give hende andet i 2 måneder smiley

Men god ide olien, det vil jeg prøve, og så sige til min mor som vasker hende at hun skal huske at skylde shampooen ordentligt ud smiley

Syntes det er mærkeligt at hun ikke hoster hvis hun skulle være allergisk overfor kattene da jeg tænker de må irriterer hende i svælget nemlig ... ? hmmm..

Gitte: Hvordan fandt i ud af at jeres var allergisk overfor katte ? smiley

Prøver at dryppe og vaske med saltvand også, tak endnu engang for råddende..
    PS: er dine hunde allergiske også ?

• #8   30. jul 2013 Sophia - det var så lidt, håber bare, at I finder ud af, hvorfor din hund kradser sig.

Acana og Orijen er også gode mærker, men der er bare nogle hunde, der ikke kan tåle et bestemt foder, og så må man prøve et andet.

Mine maltesere er heldigvis ikke allergiske, men da de fleste tilfælde af allergi åbenbart udløses af fodermider, og da disse lever i foder med korn, har jeg valgt at prøve på at forebygge:-)

• #9   30. jul 2013 Det håber jeg også smiley

Det er præcis det samme jeg tænker og derfor har hun faktisk stort set aldrig fået foder med korn smiley

Dejligt med hunde uden allergi !! Håber meget på det med at skylle shampooen ordentligt ud virker !

• #10   30. jul 2013 Jeg ved selv, hvor svært det kan være, at skylle shampooen ordentligt ud, særligt i ansigtet, for de gider ikke at få vand i øjnene og næsen:-)
    Jeg har selv 4 maltesere, så jeg kender godt det problem:-)
    Prøv fx at undgå shampoo i ansigtet, brug kun vand, hvis I gør det de næste par gange I vasker hunden, vil I hurtigt kunne se, om det er der problemet ligger. Men husk at skylle grundigt med vand, også i ansigtet - også selvom I ikke bruge shampoo der - for evt. "gammelt" shampoo skal skylles helt ud.

• #11   30. jul 2013 Det er mere sandsynligt at det er husstøvmider end katte, men det eneste der giver svar er en indledende blodprøve, og hvis der ervoositive grupper der, så får du udvidet testen til de specifikke allergener, som hvis det fx er mider, kan omfatte en eller flere af lagermiderne, og/ eller husstøvmider.

Og hvis det i stedet er pollen eller planter, kan du få udvidet og se hvilke...

• #12   30. jul 2013 Lise-Lotte: Det vil jeg prøve tak endnu engang smiley

Louise: Tak for svar, det må jeg lige overveje smiley

• #13   30. jul 2013 Om det er katten kan i få undersøgt med en allergitest ved dyrlægen. han kan også teste for andre ting.

• #14   30. jul 2013 Troede bare det kostede mange mange tusinde kroner at få lavet sådan en hvis man skal teste for katte og andre mere specielle ting, hos en specieldyrelæge ? smiley

• #15   30. jul 2013 Alle dyrlæger kan tage blodprøvers og sende den til et laboratorie. Og de kan så gemme blodet til man har svar på den første, og så teste mere i dybden. Mener prislejet er ca 500 for første test og ca det samme for anden runde, og så tager dyrlæger vel i snit godt 500 for at udtage blod/ have en konsultation. Dvs hvis ingen allergi snakker vi ca godt 1000kr og hvis positiv og du vil have præcis allergener ca 500kr oveni

• #16   30. jul 2013 Tak for hjælpen smiley

• #17   30. jul 2013 Mht blodprøver, så kan du ringe til din dyrlæge og forhøre dig om prisen, men jeg ville nu lige se, om det ikke hjælper at skylle hunden grundigt i rent vand, og evt prøve et andet kvalitetsfoder (hvis det du bruger nu fx er med kylling, så prøv et af de andre mærker, men med noget andet end kylling).

Kommentér på:
Hund allergisk overfor katte

Annonce