grise som kæledyr {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige set på animal planet, en skæg udsendelse,om at holde,
minigris som kæledyr,altså ligesom man har hund.
Der blev sagt,at de er faktisk klogere end hunde,altså IKKE klogere end mopse Verner.Det blev så lige sat på plads.
De er faktisk renlige,altså ikke omkring madskålen,der "griser" de,nøjagtig som mopsen,der kan finde på at træde op i madskålen,skubbe tørfodre ud,og så spise vådfodret.
Kort og godt,er der nogen her på h.g,der holder en minigris,som kæledyr. ???
Jeg ved godt at,de kun kan trives på landet,og i en stor have,hvor det er lovligt,at holde dem som kæledyr .
De kan åbenbart blive næsten lige så gamle,som f.eks en stor brugshund
Og,nej jeg har rigeligt i en madgris,Verner,og bor desuden på 2.sal,i en to vær.lejlighed.
Jeg synes blot en gris er et herligt dyr.Og,når jeg ser sådan en gris ovvejer jeg at holde op med at spise,gris.Men elsker altså flæskesteg med sprød svær.
desværre
hilsen vibeke og madgrisen Verner
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Jeg ved at verdens ældste gris blev 36 år så mon ikke også en godt passet minigris kan opnå en pæn alder...
Dog vil jeg sige at der er en del væsentlige ting at overveje og sætte sig ind i hvis man overvejer at skulle have minegrise
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.834
Er han ikke sød?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.061
Hun blev så min gris. Dejlig tøs, hendes navn var Cujo. Hun kunne en masse trick, boede godt nok i stalden, men kom hvinende spurtende hver gang hun så mig. Hun blev gået med i snor. Hendes indkald var nu ganske godt ;o)
Desværre valgte mine forældre at sende hende til slagteren, da hun blev voksen. Trods løfter om at hun var min og hun ikke skulle dø... Jeg savner hende stadig den dag i dag. De havde dog den plig ikke selv at spise hende. Og lade hende blive en del ældre, end grise normalt får lov at blive... Men nøj, hun var skøn! Hun elskede at møffe trynen rundt i mit hår og give kys...
Når jeg en dag bor et sted med mulighed for en god grisefold, skal jeg klart have et par små søde grise til at tøffe rundt... Og den ene skal hedde Cujo den 2. ;o)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Måske to- så de kan holde hinanden med selskab, da den (de) ikke skal bo inde i huset, men i en dejlig lun stald.
Den vil dog blive trænet på samme måde som hundene (og det skulle ikke undre mig, om den alligevel kommer til at bo inde hos os- og sikkert også kommer til at sove i sengen).
Jeg leder faktisk med lys og lygte allerede- og der skal være stamtavle på den.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Men,tak for jeres svar og historier.
love like war
jow,han/hun er dejlig.
god påske til grieselskerene
hilsen
vibeke
grise som kæledyr