{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.421 visninger | Oprettet:

patella operation i morgen . {{forumTopicSubject}}

Hej HG .
min ene hund skal opereres i morgen, for Patella - og tænker at jeg vil samle så meget info som overhovedet muligt. udover det jeg selvfølgelig allerede ved.
Nogle der kan komme med nogle input til hendes genoptræning, og hvordan og hvorledes når hun kommer hjem, hvis nu jeg glemmer at spørger dyrelægen imorgen, eller at han glemmer at sige noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  patella operation i morgen .
  • #1   18. mar 2013 meget korte, og få gåture, og ingen hoppe og ned af møbler og trapper er jeg godt klar over smiley

  • #4   18. mar 2013 Tusinde tak for dit svar Hans-erik . Jeg får min mand til at lave en "trappe" med MEGET SMÅ trin, så hun kan komme op i sofaen. Stole og seng sover hun ikke i, så det er ikke noget problem .
    Leg bliver nok det største problem, men hun sover rigtig meget.
    Hvordan var de første dage, kunne den godt gå på benet ? smiley


  • #7   18. mar 2013 Godt at se hun har det bedre..

    ja, tvivler ikke på at det bliver nogle hårde uger - men det er vel det værd! smiley


  • #10   18. mar 2013 Vi stod og skulle vælge mellem aflivning eller operation, da det er patella grad 3-4!!
    og hun støtter slet ikke på benet mere, da den er ude af led hele tiden, så jeg er også sikker på at det er den helt rigtige løsning smiley


  • #12   19. mar 2013 Hej helle. det er Mesha ..

    Ja hans det er en slem en, og det gør ondt først at få det afvide nu. da vi fik hende chekket 6 måneders tid siden sagde den anden Dyrelæge at der ingenting var. smiley
    Jeg har læst massere om patella, da jeg også har haft en hund før, med patella grad 1. Hun døde dog af hjertestop formentlig.. men ja jeg læser alt hvad jeg kan, men det er altid rart at vide hvis der er noget vigtigt man lige har overset..



    Nu det nu.. puhaa. Jeg er godt nok nervøs smiley


  • #15   19. mar 2013 Okay smiley
    nu er hun kommet hjem. hendes ben var værrere en forventet da hendes ben"skinneben" egentlig var drejet, så operationen var størrere end først antaget. Hun har det umiddelbart godt, men ligger, som du sagde, og piver, stort set hele tiden...
    Der ser ret voldsomt ud med alt det hendes ben er pakket ind i..
    Går ud fra at vi finder en i familien som har en spabad vi kan låne så hun kan svømme smiley det er hun heldigvis lille nok til smiley
    Aner dog ikke hvordan hun vil bære sig ad med at tisse ???? smiley

    Tak for din information - vi blev heldigvis godt informeret om det hele og har bestemte ting vi skal gøre hver dag. bla is på 3 gange om dagen + nogle.øvelser..
    men er godt nok nervøs for at skulle tage forbindingen af i morgen smiley


  • #16   19. mar 2013 Her havde hun lige en kort pause fra kraven smiley

    profilbillede
  • #18   20. mar 2013 Hvad gav i for bibbis operation ?
    Hun er helt klart bedre idag - og kan godt selv humpe lidt rundt omkring, selvom jeg ikke giver hende lov smiley
    er rigtig glad for at vi gjorde det, og er rigtig glad for din hjælp, det har fået mig lidt mere ned på jorden ! tak!


  • #21   20. mar 2013 Jeg følger med i spænding her på sidelinjen, jeg har selv en hund med patella luxation, kender dog ikke graden.

    Jeg tænker på, Sonja. Hvilken forsikring har i, siden den har dækket operationen? smiley


  • #23   20. mar 2013 Okay, jeg har alm brand og de sagde nemlig at hvis de en dag skulle dække, skulle jeg kunne påvise det ikke er arveligt. Og det aner jeg ikke hvordan man gør smiley

  • #25   20. mar 2013 Hvordan kunne i så få det dækket?

    Læste engang at det kunne ske ved leg nemlig


  • #27   20. mar 2013 Okay, mange tak for det smiley og det skrev i da i indsendte regningen ?

  • #29   20. mar 2013 Okay super, mange tak for din hjælp!

  • #31   20. mar 2013 Her er et billede fra idag .. var rigtig nervøs for at tage forbindingen af, men den røg "heldigvis" selv af da hun var ude i morges og dejligt at prinsessen endelig kan gå lidt igen ..
    vi betalte 6.000 med det hele. og har også sendt det ind til alka så nu må vi se hvad de siger smiley


    profilbillede
  • #32   20. mar 2013 Og ja. den med massagen har vi fået afvide..
    også at vi skal trække og bøje benet laaaaangsomt . og is på 3 gange om dagen..


  • #33   20. mar 2013 Det ser da fint ud smiley

    6.000 kr er da forholdsvis billigt, hvor er det henne?


  • #34   20. mar 2013 Sonja: hvem opererede jeres hund? smiley

  • #35   22. mar 2013 Det er center dyreklinik - john dee . i viborg. han er rigtig dygtig og det er bla også ham der tager sig af politiets og kasernens hunde. Han fortalte faktisk at folk noglegange kommer fra sjælland for at få deres hund opereret hos ham.
    Mine hunde elsker at komme hos ham hvor imod de andre steder nægter de at gå ind.. Super personale også! smiley


  • #39   22. mar 2013 Ja glæder mig godt nok også til at det hele er "overstået" og at hun er på benENE igen smiley
    Er så glad for at vi fik gjort det NU, så hun kan være klar til sol, strand, leg og sommer! smiley

    Fik også afvide at 12.000 var ret normalt - fik også afvide at john dee plejer at være dyr. Hm smiley Vil sige at han godt kan være dyr ved nogle af hans andre behandlinger. Som fx bare tyndmave behandling smiley Men operationen var billig smiley Og syningen er ret flot smiley


  • #40   22. mar 2013 hov - glemte helt at spørger

    Fældede din også meget da hun var blevet opereret ? eller er det bare nu på året de gør det ? for hun fælder RET meget ??


  • #43   24. mar 2013 Hun skal have den på 14-16 dage. men hun har den altså kun på når hun er alene og om natten. Hun slikker heller ikke hendes ben fordi hun har fået afvide at hun ikke må..
    er ret glad for at hun har lært at sove i bur (kæmpe rottweiler bur) så vi ved at hun ikke hopper og ned osv når vi sover, og evt har gæster .

    HUN GÅR!!! HUN GÅR!!!!!!!! smiley PÅ BENET !!!!! ejjjjjjjjj hvor er det fint !! hun går bare helt lige og pænt. det ser helt "mærkeligt" ud smiley
    ihh hvor er jeg glad !! smiley


  • #45   25. mar 2013 Ih hvor er det godt ! smiley
    Glæder mig så meget til sommer, når hun er klar til at komme ud og bade, og løbe rundt i det fri og hygge sig, som hun plejer smiley


  • #46   12. apr 2013 good news - bad news.

    WOHOO alka forsikring dækker det hele smiley
    Men der er desværre sket det at 14 dage efter operationen kom min store hvalp til at træde på hende, hvor hun efterfølgende kastede op. dyrelægen kunne se at noget have rykket sig, men sagde at han gik det nogenlunde på plads. hun begyndte at halte igen, og skulle på smertestillende igen. derfor bor hun PT hos min storesøster for at få det helet lidt op igen..


  • #48   12. apr 2013 Mener vi betaler 111,- pr hund smiley
    Ja altså vi skal selv betale selvrisikoen på 1000kr. Men pyt smiley


  • #49   12. apr 2013 Snakkede med min søster forleden dag. og hun sagde at den tykke prinsesse ikke halter så meget mere, og at det går frem af smiley min søster kan ikke passe hende mere end 14 dage. så når hun kommer hjem igen, må vi holde dem totalt adskilt! smiley

  • #52   14. apr 2013 Ja. Den strenge men omsorgsfulde mor må træde i kræft. smiley tak smiley

    Det er også en god forsikring smiley også indbosforsikringen smiley


  • #54   11. jun 2013 Ved godt det et lidt gammelt forum.
    Men står og skal muligvis få min han chi opereret for patella, han er 8 måneder, han har muligvis grad 4 i højre ben og grad 3 i venstre.
    Hvad synes i omkring operation? Havde i valgt det eller ventet til han blev ældre eller hvordan? Har hørt noget med at deres sind kan forandre sig.
    Har i oplevet det? Hvordan har jeres hunde været efter operationen, ville meget gerne høreromkring chihuahua er i sær.


  • #56   13. jun 2013 Få det opereret! (ihvertfald det ene til at starte med!!) Han kommer sig over det igen, og det er helt sikkert det værd!


Kommentér på:
patella operation i morgen .

Annonce