{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

Hjælp! red disse hvalpe!!! {{forumTopicSubject}}

vi har idag hentet en lille bitte hun hvalp på 17dage som ejeren ikke kunne tage sig af og der er 2 mere til salg inde på gul og gratis til 500kr stykket og det er i rødekro...

moren til disse hvalpe er så udmavret som man ser det på animal planet når det er værst og vi er i tvivl om hun overhovedet vil kunne klare den næste tid med hvalpene så håber virkelig der er nogle rare sjæle der har pengene og midlerne til at hjælpe disse hvalpe vi har som sagt selv hentet 1 lille bitte pige idag og hun ammer nu ved vores pentioneret avls tæve, boxer og det går super fint samt vi gir flaske ind imellem så hun skal nok komme sig men de andre mangler stadigvæk hjælp!!!
billedet der er vedhæftet er af moren som er på annoncen og moren er KUN 1år gammel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! red disse hvalpe!!!
  • #1   1. mar 2013 Sælger de hvalpe på 17 dage? Vil de selv gerne hjælpe hvalpene? Der findes ammestuen. http://www.ammestuen.dk/

• #2   1. mar 2013 Det er ikke kun hvalpene, der skal reddes, men også (og især) deres mor.

Kontakt Dyrenes Beskyttelse og send dem både linket og billedet til annoncen.
    Med mindre det er "ulovlige" hunde, bliver de ikke aflivet.
    Du kan finde kredsformanden for området her:
    http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/kredsformænd

Det er dybt ulovligt og hundens ejer fortjener en bøde smiley

PS: Og det er MEGET synd at tage hvalpe i den alder fra deres mor.

• #3   1. mar 2013 Hvis i vil hjælpe hvalpene hvorfor har i så ikke taget dem alle?

Det er da noget svineri at sælge hvalpe så unge. Er det fordi de har reddet en udmarvet tæve? I så fald skulle de jo finde en ammetæve til alle hvalpene, og ikke sprede dem ud til tilfældige familier. Og i sådan et tilfælde tager man dælme da ikke penge for hvalpene.

Hvis det er ejer af tæven som er årsag til den er så udmarvet, burde det jo være anmeldt, så osse tæven får hjælp (eller en aflivning om nødvendigt) og ejer straffes.

Jeg forstår fuldt ud at hjertet løber af med folk, men det her er dælme ikke en hensigtsmæssig måde at hjælpe hvalpene på

Jeg synes betemt ikke det er hensigtsmæssigt

• #4   1. mar 2013 ok, har fundet annoncen, der står da ikke noget om at de sælges nu (tværtimod) eller at der er problemer med moren?

Ville være fantastisk med lidt info om hvordan det hænger sammen -altså hvem har hunden, hvorfor er den så udmarvet og hvorfor sælges hvalpene NU, fremfor at blive hos mor/finde en ammetæve hvis moren ikke kan klare dem

• #5   1. mar 2013 Man køber ikke en hvalp på 17 dage, "fordi ejeren ikke kan tage sig af den" - man anmelder det hele til politiet og Dyrenes Beskyttelse, hvis man synes forholdene er så forfærdelige. JEg synes det er vigtigt at man hjælper den morhund der er så udmarvet!!!!

• #6   1. mar 2013 Èn ting er at de går af med hvalpene når de kun er 17 dage ?!?!
    Men når moderen til med ser ud om du beskriver, så skulle de jo ganske enkelt ikke have hund!
    Du skal da straks henvende dig til Dyrenes Beskyttelse eller politiet..ealt efter hvad det giver det bedste og hurtigste resultat.
    Og skynd dig så den stakkels hundemoder ikke skal lide mere - enten ved at få det hun har brug for eller gennem aflivning, hvis det tår for skidt til med hende smiley

• #7   1. mar 2013 Held og lykke med at få Dyrenes Beskyttelse til at reagere og håndtere sagen korrekt.

• #9   1. mar 2013 Det er først og fremmest ulovligt, både at fra sælger og købers side. Sælger skal meldes og så skal der ind og tages hånd om tæven og alle hvalpene samlet.

• #10   1. mar 2013 hvis det var mig havde jeg kontaktet dyreværnet, det er deres opgave og de er til at snakke med smiley hvis de vidste det med den udmarvret mor og hvalpene, ville de gribe ind med det samme. Forstår heller ikke hvorfor har du købt en hund som ingen gang på tages fra moren endnu. Kontakt dyreværnet med det samme!

• #13   1. mar 2013 Hvorfor har du hentet den?

• #14   1. mar 2013 den var udstødt og var ved at dø for ejeren Derfor og har meldt det der hvor vi har mulighed for det så håber da os der sker noget for de alle får hjælp
    jeg er ikke dum for det var faktisk på vores dyrlæges besked at det nok var den bedste chance for den lille pige vi har her havde for at overleve

• #15   1. mar 2013 Jo men uanset om den er ved at dø fra ejeren eller ej må de jo ikke bare sælges???

• #16   1. mar 2013 Nej hvad sker der... Hvis man møder den situation anmelder man til politiet og dyrenes beskyttelse.
    Det er hamrende ulovligt at sælge/købe en hvalp under otte uger. Se at få anmeldt forholdet, så mor og hvalpe for hjælp, og opdrætter bliver straffet.

• #17   1. mar 2013 Hvis hvalpen var udstødt af tæven, så er det fordi der er noget galt med den. Tæver ved ting, vi ikke gør.

• #18   1. mar 2013 En tæve udstøder ikke en hvalp med mindre den er syg, tror det er en meget dårlig undslykdning for at komme af med den. Havde det været mine hvalpe, havde JEG kæmpet for den "udstødte" hvalp, aldrig om jeg vil SÆLGE den, det virker skrup hamrende forkert det der.

... og ja det er forbudt til og med.

• #19   1. mar 2013 der er netop mange dårlige undskyldninger, hvor den hyppigste er 'tæven gider dem ikke mere'.

Vi sidder med sådan et stykke 'arvegods', netop med den frase. Såeh.. jubiiii.. vi har en hund, der har 'bagage' med, fordi hun ikke er blevet præget ordentligt.
    Hendes held var, at da hun ankom, havde jeg min store schnauzerblanding, og hun lærte en hel del omkring hundeadfærd ved at betragte Ayla og hvordan vi reagerede på Ayla. På det tidspunkt var hun over et år.

• #20   1. mar 2013 Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan finde på at fjerne en så lille hvalp fra dens mor, det er så også ulovligt, derfor se at få det meldt og få hvalpen tilbage til tæven nu!

• #22   1. mar 2013 Man sælger da ikke så små hvalpe, kan moderen af den ene eller anden årsag ikke klare hvalpene, så må der søges efter en ammer....
    Håber det bliver meldt og der tages hånd om moderen plus hvalpene.

• #23   1. mar 2013 nej man må aldrig købe en hvalp af medlidenhed.

Men,men,jeg forstår godt,at man fristes af det og gør det..

Vi hundemennesker,vil jo tit og ofte "stå på hovedet",for at redde en lille "ynkelig" hvalp.
    Det er vel kun menneskeligt,at gøre sådan noget.Det er vel svært at,lukke øjene
    og argerer,fornuftigt,og realistisk,når man bliver konfronteret,med en lille hvalp,som i den grad trænger til mad og omsorg.

Gudskelov har min økonomi "sagt mig",at jeg kun har råd til en hund.

Åh,det er en svær sag denne her og andre lignende sager,at skulle forholde sig realistisk og nøgternt til.
    Godt og flot at nogen kan

hilsen
    vibeke,

• #24   1. mar 2013 Verner, selvfølgelig gør sådan ting ondt, men man kan besøge sådan sted også kan man gå igen for derefter at melde det, loven bliver overtrådt i det man sælger hvalpe under 8 uger, plus de hunde skal havde hjælp, ikke kun en hvalp som man forbarmer sig over..... lykkes det sådan en ejer at sælge de små hvalpe, hvad har personen lært? hvornår er der hvalpe igen? og hvem hjælper mor hunden?

• #25   1. mar 2013 Verner -her er der altså tale om hvalpe på 17 dage... de skal IKKE fjernes fra hverken hinanden eller moren.
    HVIS moren er så udmarvet at hun ikke kan tage sig af dem, kan man flytte hele kuldet til en ammetæve. Eller til flere ammetæver. Men hvor de fortsat vil vokse op med en mor og andre hvalpe.

At sælge (eller købe) en hvalp på kun 17 dage er simpelthen uacceptabelt, uanset om man synes det er synd for den.

Men jeg ville stadig gerne have uddybet hvordan det her foregår. Hvem har tæven, hvad forestiller man sig at der sal ske med hvalpene (de kan jo altså ikke klare sig uden mor) ?

Ja man kan da købe sig en hvalp og flaske den op, men sandsynligheden for at få en velfungerende hund ud af en hvalp der hverken har mor ellers søskende til at lære sig alt det sådan en bette størrelse skal lære er ikke ret stor.

• #26   2. mar 2013 "og har meldt det der hvor vi har mulighed for det "
    Og hvor er så, du har meldt det? Og hvad var sparet på din anmeldelse?

PS: De solgte jo ikke kun denne ene hvalp, fordi den ellers ville dø. De sælger jo alle hvalpene smiley

• #28   2. mar 2013 Ts ked af at sige det, men du er lige så forkert på den som sælger.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
    #30   2. mar 2013 Stakkels tæve!!

• #31   2. mar 2013 En tråd som denne gør mig ked af det smiley
    Undskyld TS men jeg forstår dig ikke.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
    #33   2. mar 2013 Ja og igen tænker jag det er mest synd for tæven som förmodligen kræver vetrinärvård ganska akut!

• #35   2. mar 2013 Ronja, du er helt forkert på den, det handler ikke kun om at handle med hjertet men også hovedet.... derfor burde der ikke være fjernet så meget som en hvalp af dem der var, men kun meldt det, så skulle de nok få hjælp.

• #36   2. mar 2013 Ronja, der er folk til at hjælpe i sådan situationer, lad dem i stedet for man selv gør noget ulovligt, reddet skal de nok blive hvis de kan reddes.

• #37   2. mar 2013 M, TS har så en hund det lyder til har mælk, men det er stadigvæk forkert hvad der bliver gjort.... :o(

• #39   2. mar 2013 Søren, det er jo lige det.

M, måske hun ikke havde flere 500 kr sedler hehe

Ronja, nu er det ikke en kat vi skriver om i tråden, men et kuld hvalpe og deres tynde Mor....

• #43   2. mar 2013 Krumme, det er jo det, det er slet ikke optimalt hvad der er forgået...

Jeg tænker dog lidt, men det er jo kun tanker, at tæven godt kan være tynd i det hun kun er et år, ligner der er GD i hende, men hun burde blive kigget på....

• #45   2. mar 2013 Enig med rigtigt mange og har lige klikket op igennem.......

Dog sidder jeg og igen sidder der nogen og råber op mere end de andre, SÅ GÅR DITTEN OG DATTEN.......og senere ER DER NOGEN DER HAR GJORT DET......

Øhm billedet viser det er fra G&G så mon ikke ejeren af hunden kan findes der der, så hvad med at gøre noget selv i stedet for at sidde og råbe op om :

DER SKAL GØRES NOGET.........men er der ikke lige en anden der gider ?
    Så hold dog kæft hvis det bare går ud på at råbe højere end de andre........

Kommer sådan til at tænke på den tråd med hende der råbte af drengen og tog hunden under armen........måske ikke rigtigt men der blev gjort noget........

• #46   2. mar 2013 Ronja, er der nogen grund til jeg gentager Krumme?

"Hvde man handlet med hovedet havde man anmeldt det med det samme og ventet på at politi eller dyreværn kom til adressen.. "

• #47   2. mar 2013 Ja jeg er så ikke enig Ronja, ja en gjorde noget og en for så at vide at godt du gjorde noget, men det er ikke sådan du skal gøre frem over..........
    Og bliver det ikke sagt vil personen gøre det igen..........
    Så LANGT de fleste har bidraget med noget fornuftigt, hvad har du bidraget med ?
    At du siger DET ER FLOT TS GODT GJORT JEG VILLE GØRE DET SAMME, og så noget ligegyldigt noget om katte...........

Så jo der er mange der er nød til at sige det rigtige, for er der kun 2 der siger noget og den ene ting er forkert så vil TS jo vælge den der lyder bedst og det er tit den forkerte.........

• #48   2. mar 2013 Det er jo bedøvende lige meget om hun havde givet 1 krone eller 1000 eller andet beløb, det der skrives om her er hvad man bør gøre og hvad man ikke bør gøre...

• #49   2. mar 2013 Ronja: Det er nu ikke kun os som syndes det TS har gjort er forkert.
    Enhver velgørende dyreorganisation ville sige det samme,
    Igen og igen bliver der advaret fra disses side bla
    "Køb ALDRIG af medlidenhed"

• #50   2. mar 2013 Vi prøver igen langsomt:

Det er ikke altid tilfældet men i de fleste er det og derfor bør man ikke gøre som TS.

1: Det er ulovligt
    2: Hvalpe der er taget for tidligt er ikke vaccineret
    3: Er ikke chippet
    4: Sælger vil gøre det igen
    5: Tæven bliver hurtigere drægtig igen
    6: Ingen socialicering af hvalpene
    7: Bakker op om tyveri til hvalpefabrikker
    8: Gå til 1

Er der noget der ikke kan forsåes i det ?

• #51   2. mar 2013 Ronja
    thumps up for at du vælger at udtrykke din mening på trods af, at den adskiller sig fra flertallets..det er ikke så tit det sker herinde fornemmer man ..

Opråb herinde er der da nok af i hvert fald smiley Har selv skrevet længere oppe i tråden..Jeg kan ikke tro andet, end at trådens ejermand har fanget flertallets mening..
    Men derudover...
    Uanset mening for eller imod..er der så overhoevdet nogen fra den her tråd, der selv har taget røret og ringet til Dyrenes Beskyttelse??

• #52   2. mar 2013 Jeg kan ikke se lovbrud udfra fotoet på G&G så hvad er det eg (eller andre der ikke har set tæven) skal anmelde?

Der er ingen dokumentation for nogen lovbrud på G&G. Så den der KAN anmelde det, er jo den der har set lovbruddene (og i øvrigt deltaget i dem) nemlig TS som har set en udsultet tæve og hvalpe der sælges for tidligt

• #53   2. mar 2013 Pernille: Da jeg kiggede på nævnte annonce var der intet bevis for ulovligheder i den.
    Hvalpene stod til salg og ifølge den kunne de ikke flytte hjemmefra endnu.
    Derfor er det blot en annonce som alle andre og kan ikke bruges som bevis.
    At lave en anmeldelse kræver en eller anden form for bevis.
    At stå ved boligen med en 17 dage gammel hvalp i armene og en kvittering. det må vel kunne betegnes som en slags bevis.
    Jeg har intet bevis. Ingen andre i denne tråd end TS har bevis mod ejer så vidt jeg ved..

Har DU gjort noget?

• #55   2. mar 2013 Selvfølgelig får man da en kvittering når man køber noget smiley

• #56   2. mar 2013 Ronja: Nej jeg tager ikke fra Stevns til sønder jylland,
    1 jeg har ikke bil
    2 vi kan strengt taget ikke vide om den her historie er sand. Igen der er intet i annoncen som beviser de hunde kan hentes med det samme. End ikke billedet af tæven er noget bevis. Måske hun er en blanding som er slank og derfor slet ikke underernæret.

Men havde jeg haft bil og boet i nabolaget, så kunne jeg godt finde på at troppe op med en båndoptager i lommen.

• #57   2. mar 2013 Men Ronja. Rent bortset fra det så ville det alt andet lige være bedre for TS om det er hende som melder sagen.
    Hvis andre melder den og hun intet gør. Ja så har TS begået lovbrud. Det har hun sådan set alligevel, men der bliver måske ikke uddelt bøde hvis hun selv sørger for at melde sagen.
    Hvis ejer bliver meldt og politiet tropper op vil de jo nok gøre hvad de kan for at finde den/de manglende hvalpe. Også den TS købte

• #58   2. mar 2013 Jeg tager gerne tæve plus hvalpe ind. Betaler alle udgifter ved dyrlæge mælke erstatning osv men vil ikke støtte ejer med en flad 25 øre. De skal være velkommen til at komme hjem og aflevere dem her. Kan sagtens flaske op , og finder gode blivende hjem til dem omkostnings frit når tid kommer. Mit nr er 91278741 hvis nogen kan overtale ejer. Andrea

• #59   3. mar 2013 Noget nyt i denne sag? Jeg har ikke kunne komme i kontakt med ejer.

Kommentér på:
Hjælp! red disse hvalpe!!!

Annonce