{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

lav, middel, høj og ekstra høj {{forumTopicSubject}}

Tja jeg tænker....

Syntes mange giver høj, så vil høre er høj bare blevet et høfligt et at give eller er folk bange for at give og modtage lav eller middel, Min Cooper har modtaget en middelhvilket jeg aacceptere men sammentidigt vil jeg så også gerne have en begrundelse.

Hvad er jeres holdninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lav, middel, høj og ekstra høj
  • #1   23. feb 2013 Bruger slet ikke karaktersystemet mere. Synes ikke der er andet end bøvl med det, så jeg er holdt op smiley

• #2   23. feb 2013 min holdning er at folk tit bliver kede af at få en lav eller en middel.
    så med mindre der er et eller andet helt galt, så giver jeg ikke de to karakter. Kan kun huske jeg to gange har givet lav og det ene var til en hund med stødhalsbånd, det andet var til en hund, der havde fået ørene skåret af med en køkkenkniv.

kan jeg ikke give høj, giver jeg ingenting
    desværre er ekstrahøj jo en begrænset fornøjelse
    så selve karaktergivelsen er temmelig meget uden værdi, så egentlig betyder det mere for mig at få en kommentar til mine hundes profiler

• #3   23. feb 2013 Hvilken slags bøvl mener du

• #4   23. feb 2013 Conni vil give dig ret i at en hilsen/kommentar er bedre at få dog syntes jeg også det er hyggeligt at give karakter

• #5   23. feb 2013 Jamen lidt som du selv skriver - hvis man vælger at give middel eller lav, så kræver folk en forklaring, og til tider bliver folk endda stiktossede.

Men skal jeg være helt ærlig, så synes jeg bare det skulle afskaffes. Din hund er jo den bedste, smukkeste, sødeste i verden for dig, og så kan det vel i grunden være fuldstændig ligegyldigt hvad andre synes smiley

• #6   23. feb 2013 Line, Lige præcis.

• #7   23. feb 2013 Alle hunde er iminverdenskønne og dejlige, så ingen fortjener lav eller midel

• #9   23. feb 2013 Jeg giver kun høj eller ekstra høj. Hvis jeg mener en hund "fortjener" mindre, så lader jeg helt være med at give noget.

• #10   23. feb 2013 Men hvorfor er der så loft på ekstra høj

• #11   23. feb 2013 Nu som...... god løsning

• #12   23. feb 2013 Det syntes jeg os smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #13   23. feb 2013 Enig med hele bundet..
    Synes at pointene burde afskaffes. Jeg har kun været her i et par uger, og har det på samme måde som "nu som" - hvis jeg ikke kan give minimum høj giver jeg ikke noget. Det er da fjollet? Det giver mere mening med udfordringer, hvis man er til sådan noget, fordi man så kan lave en sammenligning : )
    Betyder ikke noget for mig om folk stemmer på mine hunde, men bliver så glad når folk skiver en lille hilsen ; )

• #14   23. feb 2013 Jeg giver udelukkende høj og ekstra høj - ekstra høj er til de hunde hvor jeg bare taber kæben på gulvet når jeg ser dem eller hunde som bor i hjertet på mig og høj er til alle de andre dejlige hunde.
    Har endnu ikke mødt en hund herinde hvor jeg tænker at den på ingen måde fortjener en høj, plads til alle hunde, både korte og lange, tykke og tynde og store og små smiley

• #15   23. feb 2013 Birgitta - du kan godt oprette hund uden at være med i pointsystemet, det kan meldes fra

• #16   23. feb 2013 I mine øjne er der kun høj eller ekstra høj.
    Og det bunder i at alle hunde jo er skønne...så en middel? eller lav??
    Jeg har virkelig ingen idé om, hvem jeg dog skulle give det til smiley

• #17   23. feb 2013 Jeg bruger kun høj og ekstra høj.
    Høj til de hunde som lige fanger øjet og er flotte/nuttede, lidt over det almindelige.
    Ekstra høj til de hunde hvor jeg bare sidder og tænker "wow, hold nu k*ft den er flot/kær og sikke billeder".

Middel og lav giver jeg ikke - gider ikke risikerer gnavne hundeejere der går for meget op i den karakter deres hund får. Jeg KAN godt finde nogle at dele de karakterer ud til, altså der er racer jeg ikke finder specielt flotte eller hvor billederne måske er så ringe at hunden dårligt ses.

Når det er sagt, så kan jeg meget bedre li' at få en kommentar, hvis ikke der bare står "sød hund."

• #18   23. feb 2013 Jeg har indtil videre kun brugt høj/ekstra høj og i et enkelt tilfælde lav.
    Lav brugte jeg dog kun fordi der var en der havde givet Aslan lav uden nogensomhelst begrundelse (og SÅ grim er han altså ikke.. og jeg har både beskrivelse og tydelige billeder).. Har intet imod selv at få lav eller middel ellers, men forventer bare lidt en begrundelse på HVORFOR smiley Personligt syntes jeg at alle hunde er smukke på deres egen måde og derfor bruger jeg høj/ekstra høj og intet andet.

Men er enig med de andre i at det er meget sjovere at få en kommentar på ens hund.. det får man alligevel lidt mere ud af smiley

• #19   23. feb 2013 Jeg har os givet EN lav. Havde en diskution i en tråd, intet underligt i det. Men da jeg så bagefter ser at den person har givet min hund en lav, ja der røg altså en retur.

• #20   23. feb 2013 Jeg har slået det fra. Det bedømmelses-system er nytteløst hvis det kun er tilladt at bruge høj og ekstra høj. Så kan man ligeså godt fjerne det smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #21   24. feb 2013 Hvordan slår man det fra? Og er det så både kommentarer og udfordringer og alt muligt eller er det kun de der høj lav bedømmelser?

• #22   24. feb 2013 Jeg giver kun høj pr. princip.
    Jeg synes ikke at nogen hunde er grimme, så skulle jeg bedømme med lav og middel, ville jeg bedømme selve galleriet (= billedkvalitet, billedmotiv, antal billleder osv.).

Jeg accepterer gerne lav og middel, men vil meget gerne se en grund til disse også - Evt. så jeg selv kan gøre noget bedre i galleriet (hvis dette måtte være årsagen). Synes folk min hund er grim eller mindre køn, jamen så er det jo en smagsag, og det skal der være plads til. Jeg vil bare ikke selv bedømme folks hunde på den måde, da der self. altid vil være nogle racer der siger mig mindre end andre.

• #26   24. feb 2013 Bum bum, jeg må lige gå mig selv imod her og har så lige givet en lav, når der bliver givet lav til min - gives der selvfølgelig lav tilbage - især når vedkommende ikke evner at skrive en grund. smiley

• #27   24. feb 2013 netop det med at give lav fordi man selv har fået en lav eller give en dårlig bedømmelse fordi man har været uenige i en tråd, gør at pointsystemet ikke kan bruges til noget som helst.

oprindeligt er det vil tænkt sådan at man kan give en bedømmelse på billederne af hunden, altså det er jo et galleri.
    tror det er tænkt som sådan

• #28   24. feb 2013 <b>*NewBorn DKK Snob*</b>
    Hvor er det en selvfølge at du giver lav tilbage?
    Det kaldes hævnkarakter, og er ikke tilladt på gallerierne. Det er netop dét der gør at pointsystemet ikke bruges optimalt herinde.

• #30   24. feb 2013 Jeg synes ikke hendes hund er særlig pæn, billederne er dårligt taget og teksten er kort og ensformig... men der SKAL jeg så give en høj eller en ekstra høj fordi hvis jeg giver lav tilbage - så er det hævn?... Nej det spil spiller jeg ikke og så kan du eller bræge alt det du vil om det smiley
    Jeg har før været på profilen men der valgte jeg ikke at bedømme den, det her gav blot et hul, det er ikke hævnakt i mine øje *Karelermutti* - Jeg skrev ikke det her før fordi jeg ikke havde lyst til at hænge vedkommende ud og skrive min ærlige mening om hendes hund - men synes heller ikke at jeg kunne holde fast ved mit andet indlæg og så give en lav.

Og min verden er muligvis meget anderledes end din, men i min verden skal du ikke smide med lort hvis du ikke selv tåler at få noget på dig...

• #31   24. feb 2013 Newborn
    Nu dreeev min nysgerrighed mig altså ind for at se, hvordan dine skønne hunde nogensinde kunne opdrive en "lav".. smiley
    ------------------------------------------------------
    Og * karelermutti* mht. til hvorvidt pointsystemet kan bruges optimalt herinde, hvis man giver "hævnkarakterer" tilbage, i så fald man får en lav..ja så tænker jeg, at det måske også er spørgsmålet, om det overhovedet kan bruges optimalt, når det er en 10-årig pige, der giver *Newborn* en lav..
    Og denne pige har kommenteret en pomeranier med en kommentar ala "Ja jeg kan altså ikke lide ham..sorry .men kan bare ikke lide den race".. .. ??
    Ved ikke om hun også endte ud med a give den en lav...men det er da ikke sådan helt til at tage seriøst hele det system, når børn kan sidde og vurdere ud fra de kriterier, hun f.eks. vurderer ud fra.
    Jeg ved ikke..jeg synes bare hele det system virker lidt underligt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jeg finder pointsystemet sådan en lille smule " *klap på ryggen* hvor har jeg bare en lækker hund, ja jeg har"..
    Og hvis jeg selv havde en hund, der skilte sig fuldstændig fantastisk ud, ville jeg slubre det i mig... smiley aj det er gas

Men det synes jeg da er synd for de skønne hunde, der måske ser mere "alm ud" eller som ikke lige står og poserer foran kameraet smiley
    De skal da også have en chance for at brilliere på pointskalaen smiley

Nej så langt hellere en kommentar smiley
    Og en KÆMPE ekstra høj herfra til alle vovser herinde, der ikke lige blev velsignet med et udseende, der skiller sig ud på den "helt vildt fede måde" smiley :)
    De skal da også have kærlighed sendt deres vej smiley

• #32   24. feb 2013 Hvor var det sødt sagt Pernille smiley Tak smiley

Jo hun har givet en hel del lave, men jeg er bare altid gået udenom profilen førhen, men nu var det altså min tur.

Men ja ellers ser jeg på det som dig Pernille - jeg elsker hunde, store, tykke, små, høje, ranglede og selv den smældhamrende fede hund der luftes ude hos os smiley (jeg synes det er synd den er så tyk) men den er stadig sød.

jeg er ikke vild med de storsavlende racer (som i at jeg ikke lige kan forene mig med at have en halv liter slim siddende på benet når den har sagt hej) - men jeg kan godt nyde dem på sikker savleafstand hæhæ

• #33   24. feb 2013 Newborn
    Haha..jeg kan snildt følge dig..har en veninde med en boxer. Han er SKØN, men endnu skønnere, når han lige holder 20 cm af stand fra mine sorte frakke smiley
    Og alternativet - som jeg gerne tager imod hver gang - er at være ved at blive skubbet omkuld af bagdelen, der maser sig op af ens ben, mens man nusser - samt et par fine smæld i røven (ja min altså) af hans ivrigt logrende hlae..og der er sgu alligevel god kraft bag sådan en hale! smiley
    Men dejlig er han!

Og det var søreme så lidt smiley og hov..nu glemte jeg jo at give dine hunde karakterer !!? smiley
    Jeg blev grebet af opklaringen i stedet for smiley

• #34   24. feb 2013 <b>*NewBorn DKK Snob*</b>
    Det er så en helt anden ting. Du skrev bare "selvfølgelig", så jeg forstod det som at det var en selvfølge at du gav lav, når du modtog lav (uanset).
    Men hvis man modtager en lav, kigger den andens profil, og det både er dårlige billeder osv., så synes jeg det er ok at give en lav tilbage - Det ser jeg ikke som hævnkarakter.
    Jeg synes dog ikke, at man bare skal give samme karakter som den anden, kun fordi den anden har givet det.

Jeg har selv fået middel til mine gnavere på GnaverGalleri, og givet høj tilbage, fordi hendes galleri generelt var en høj værd.

Men nu var jeg så heller ikke inde at kigge din eller vedkommendes hunde, så har ikke bedømt andet end udfra hvad du skrev.

• #35   24. feb 2013 Har aldrig givet en lav eller middel. Jeg tænker meget over at der sidder en ejer og holder meget af sin hund, uanset hvad jeg mener om hunden..
    Har det nu også som flere af de andre, synes alle hunde er skønne på deres helt egen måde..

Kommentér på:
lav, middel, høj og ekstra høj

Annonce