{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

Forsøgt snydt på guloggratis {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har i denne uge forsøgt at købe en lampe på gul og gratis. Jeg er i forvejen meget skeptisk over handler på disse sider, da man absolut ingenting kan stille op hvis man har overført pengene på en konto.
Jeg ville derfor gerne bede om
1. billede af lampen på mms
2. billede af kvittering på mms
3. billede af kvittering fra posthuset på mms. Hvor både min og personens adresse står på.

Jeg fik alle 3 ting og tænkte derefter, at personen måtte være reel og ville sætte pengene ind. Min kæreste overbeviste mig dog om at jeg skulle lade være og vente og se om lampe kom.
Dagen efter var der endnu ikke kommet nogen pakke og jeg opdager at man kan se et trackandtrace nummer på kvitteringen fra posthuset som jeg har på mms.

Jeg ligger billedet ind på computeren og zoomer ordenligt ind så jeg kan se det. Derefter søger jeg på postdanmark.dk og finder frem til en pakke som er leveret til erhverv i København i december 2012. Meget mærkeligt! Så jeg ringer til postdanmark og spørger om der godt kan dukke to numre op der er ens inden for så kort tid. Det mener hun ikke at der kan og beder mig sende billedet til hende. Det gør jeg så, og hun fortæller at det ser meget mistænksomt ud og synes jeg skal anmelde det.

Jeg har også tænkt mig at anmelde det, men problemet er at jeg har ikke andet dokumentation end de sms'er på mobilen. Brugeren er slettet samt alle de annoncen h*n havde på guloggratis.
Jeg har et konto nummer som jeg tænker at det må man da kunne finde en person ved? For jeg er SIKKER på at denne person har svindlet før. Det virkede SÅ reelt med billede af kvitteringer og det hele.

GODT min kæreste var klogere for ellers var vi blevet snydt for 1114 kr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsøgt snydt på guloggratis
  • #1   10. feb 2013 Du har vel navn og adresse på sælger ikke?

• #2   10. feb 2013 Julie P - Er rimelig sikker på at navn og adresse er fake eftersom det trackandtrace nummer er leveret til et firma i København og vedkomne skulle bo i Frederikshavn.

• #3   10. feb 2013 Rikke - Jo præcis smiley Men fandt den på coop.dk så nu har jeg den bare i sort smiley

• #4   10. feb 2013 Men helt ærlig, tror I politiet kan gøre noget overhovedet?

• #5   10. feb 2013 Så kan du tjekke i banken om kontonummer og navn og adresse stemmer overens. De må ikke oplyse dig om navnet, men de må gerne sige ja eller nej. Det ville jeg nok gøre inden det blev meldt nogen steder

• #6   10. feb 2013 Nej de gør næppe noget, når der ikke er sket noget.
    De gør knap noget, når der er sket svindel

• #7   10. feb 2013 Julie P - Hvorfor? Altså hvorfor ville du bede om navn før du anmeldte? Personen har jo prøvet og snyde mig for 1114,- ved at sige at jeg skal sætte penge ind på kontoen og så er lampen sendt. Der kom bare aldrig nogen lampe.

• #8   10. feb 2013 Hvorfor hvad? Hvorfor du skal tjekke det? Fordi det er ikke sikkert, at det er personen, som har snydt, men måske post dk, som har lavet noget rod. Det er sket før. Jeg har haft en pakke, som blev sendt til mig, som stod til at skulle vidersendes til udlandet, men som dukkede op alligevel. Netop fordi der var byttet rundt på noget tracking nummer

• #10   10. feb 2013 Julie P - Altså nu har brugeren slettet ALT på guloggratis, så det virker jo lidt mistænksomt +jeg sendte billedet til postdanmark som fik deres sikkerhedschef til at kigge på det som sagde at den så helt forkert ud og jeg skulle anmelde det. Så er ret sikker på at det er svindel og brugeren har sikkert gjort det før.

• #11   10. feb 2013 JuBus - Jamen brugen ER slettet på guloggratis så de kan jo umuligt vide hvem det er smiley

• #12   10. feb 2013 Jeg siger bare, hvad jeg ville have gjort. Også bare for at have mere at tage med til politiet.

• #13   10. feb 2013 Jeg ved sgu ikke engang om jeg gider gå til politiet smiley Tror virkelig ikke at de gør noget ved det smiley

• #14   10. feb 2013 Det gør de med 99% sikkerhed ikke. Der er så mange sager med snyd ved privat nethandel, så en sag uden reel skade, tja den ryger nok nederst i bunken. Med mindre at det er en person, som har gjort det mange gange, og som de så er i gang med at bygge en sag op i mod. Så jeg ville anmelde det, men gøre en del af arbejdet for dem. Du kan jo anmelde online

• #15   10. feb 2013 gul og gratis burde stadig ligge inde med oplysninger om brugeren, selvom brugeren lige er slettet, ville stadig ringe til G&G og sige hvad brugeren hed og se hvad de kan finde ud af for dig, da du skal bruge det til politiet- det er et forsøg værd.
    men sikke en skændsel at der er nogle mennesker som snyder og bedrager

• #16   10. feb 2013 Rottweiler - Ja det er sgu utroligt at man ikke engang kan stole på en kvittering fra posthuset om at den er sendt. Tror personen selv har lavet den ud fra en gammel kvittering h*n havde liggende.

• #17   10. feb 2013 * CTC *
    ja det er sku utroligt, jeg selv er også enorm skeptisk overfor privat handel på nettet, men vil sige at endtil videre har folk overholdt aftalen som lovet, menman bliver usikker.
    pøj pøj med det

• #18   10. feb 2013 Jo tak smiley

• #20   10. feb 2013 Politiet gør skam noget - især hvis de får henvendelser nok om samme person.

Jeg blev engang snydt i en handel. Gjorde ikke noget ved det, da jeg ikke mente politiet ville tage sig af det. Pludselig bliver jeg kontaktet af politiet, der gerne vil høre om jeg har fået noget for de penge jeg overførte til vedkommende. De ville også gerne have kopi af overførslen, for de havde fundet frem til mig via vedkommendes bankkonto, da de havde fået anmeldelser om svindel. De fik det de skulle bruge og nu er der faldet dom - jeg fik kopi af retsbogen tilsendt pludseligt.

Jeg har ikke fået mine penge, selvom vedkommende blev dømt til at betale dem tilbage, men det regnede jeg nu heller ikke med. Det vigtigste var dog at der kom en dom i sagen - håber at vedkommende lærte noget af det...

• #21   11. feb 2013 Jeg køber kun ting af private, som jeg kan hente personligt, med mindre det er små beløb vi snakker om. Har lige købt en bog af en dame i Nordjylland, men det var kun 40 kr, så det går jo nok. Ellers vil jeg hellere selv køre efter tingene, så er jeg sikker på at det er i orden og at jeg får min vare.

• #22   11. feb 2013 Hun har endda ringet til mig i dag og spurgt efter pengene og sagt at hun har tilbageholdt pakken i Middelfart fordi hun ikke havde fået pengene. Så hvis jeg ikke satte pengene ind så ville hun bare tilbagekalde pakken.
    SOM OM man kan det!
    Hun kunne heller ikke lige forklare hvorfor det var et tracking nummer til en pakke i Kbh. Så havde hun travlt med at ligge på. FUCK hvor er det frækt mand. Nogle mennesker har bare ingen samvittighed. Føøøøøøøøj.

• #23   12. feb 2013 Politiet ville ikke lave en anmeldelse, fordi jeg ikke var blevet snydt og ikke havde sat pengene ind.

Kommentér på:
Forsøgt snydt på guloggratis

Annonce