819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvor blev samhørighed og høflighed af.??? Hvor blev samhørighed og høflighed af.???

Hvor er alt det gode DK havde på et tidspunkt...???

Man er mere sin egen frem for at være der for andre, mennesker dytter efter hinanden i trafikken og flipper ud over det mindste.

De unge mennesker tror enten de er uovervindelige og kører som om de ejer det hele, folk stresser så meget om morgenen at de næsten ikke ser andre mennesker på gaden.

Mennesker falder om og folk går bare forbi som om de ikke har set en disse...

Hunde er blevet et våben og knive bliver et mere og mere alm billede i byerne og på diskoteker...

Folk TØR ikke melde ulovligheder ergo eskalerer det mere og mere, HVOR er sammenholdet henne...???

Tak bliver mere og mere fattigt eller ikke eksisterende, kan da huske man engang sagde god jul til dem man mødte og fik god jul tilbage eller godt nytår, det er mere blevet til mærkelige blikke og en smule nervøse træk i ansigterne...

En lille Bøvs fra mig.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor blev samhørighed og høflighed af.???
  • #1   24. jan 2013 Kan kun være enig med dig men kan også godt forstå at noget af det går den vej.

F.eks. når man gør noget for nogen så når det er færdigt så kræves der bare yderligere.............

• #2   24. jan 2013 Slet ikke enig må jeg sige smiley

Jeg både ser, oplever selv og prøver at videregive rigtig meget positivt smiley om det er gaver, at holde for den gamle dame der skal over vejen, holde døren for den gravide ( tak mand i Kvickly !!) eller bare spørge ind til hvordan mine/ens medmennesker har det - synes faktisk at næstekærligheden lever ret godt taget vores ellers pressende og stressede liv taget i betragtning smiley

Kan godt ske jeg bare er ekstra positiv idag men så er det jo bare godt smiley

• #4   24. jan 2013 Hvem var nu den kloge gamle mand 400 år f.kr. Der sagde noget klogt omkring ungdommen ???? smiley

• #6   24. jan 2013 Jaaaa sokrates smiley

Sokrates (ca. 400 f.kr).

"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene over kors og tyranniserer lærerne."

• #7   24. jan 2013 Tror det kommer an på hvilken person man selv er og hvad man udstråler..
    Hvad man giver, er hvad man modtager tilbage..

Massere af fordomme.. Bare se "de unge med de gamle"..

• #8   24. jan 2013 Er nu heller ikke enig i alt det du skriver smiley Her hvor jeg bor stopper man gerne op for at snakke, siger godmorgen til hinanden, ingen våben i nattelivet (i det hele taget ikke så meget natteliv haha), holder døren for hinanden, hjælper folk som har brug for det osv..

Bliver da egentlig helt glad for min by, hvis der er så slemt andre steder smiley

• #9   24. jan 2013 Min ven Lior er med i ung med de gamle smiley så sjovt !!!

• #10   24. jan 2013 Men det der med at køre som om man ejer det hele, DET kender jeg! Synes dog ikke kun det er de unge, men bare alle folk smiley

• #11   24. jan 2013 Hehehe nej Line den høre vist til alle aldersgrupper smiley , stod på hornet idag pga 2 damer i 60'erne der lige mente de skulle brage ud foran mig uden at kigge sig for, thank god jeg har øjne i hoved smiley

• #12   24. jan 2013 Jamen det er mere generelt, ikke kun lige omkring en men osse i nyhederne og aviserne og bare over det hele ikke kun specifikt et område...

Jeg kan da huske da vi boede på Amager som små der kunne man da gå rundt alene eller sammen med en kammi, uden at skulle passe på hele tiden...
    Sådan er det ikke mere...

• #13   24. jan 2013 Tror det kommer an på hvor og med hvem man omgås, samt hvad man selv udstråler.

En sagde faktisk til mig i sidste uge at han ikke gad i byen i Aalborg, fordi der altid var slagsmål. Jeg har i det 1½ år jeg har gået i byen (sommetider hver weekend, 2 dage) aldrig set et slagsmål derinde! Måske jeg bare er heldig ..

Men generelt synes jeg heller ikke jeg er omgivet af sådan noget, på trods af at jeg bor i en bydel som til tider omtales som ghetto - på en ret negativ måde.

Jeg har og har aldrig haft problemer med at gå alene udenfor her hvor jeg bor. Jeg går ofte ude om aftenen og det er både kl. 22, 24, 02 og 04 om natten sommetider. Aldrig har jeg følt mig utryg ved det.

Jeg synes faktisk at man oplever at ''ungdommen'' bliver blæst op og gjort meget værre end vi egentlig er, og at det hele er vores skyld. Alligevel opdager jeg lige så ofte at det er folk på mine forældres alder, bedsteforældres alder, der er ubehøvlede og negative overfor alt man viser dem.

• #14   24. jan 2013 Jeg synes nu jeg har søde mennesker omkring mig, både familie, venner og kollegaer..

Men jeg vil give dig TS ret, at ser man sig omkring i det overordnede samfund så er der ikke den samhørighed og ansvarlighed overfor helheden, man er sig selv nærmest, og meget der vedtages går mere på at alle og ehver skal klare alt selv og ingen skal hjælpe...

• #15   24. jan 2013 Jeg hjælper altid andre mennesker om de er syge eller bare skal have et jump start til at få gjort rent holder gerne døren hjælper mennesker op hvis de falder spørger de unge når de styrter på cyklerne om de er ok eller om der skal ringes til deres forældrer.
    Siger godmorgen når jeg møder folk og godaften hvis det er mørkt... Ha en god dag og kommer den gode dag tilbage så et smilende tak... smiley

• #16   24. jan 2013 Jeg er både og...

Jeg bliver chokeret når jeg hører om alle de skyderier, knivstik og alt mulig andet kriminelt. Min "pap"-bror har lige haft indbrud i sit hus, min lillesøster blev desideret berøvet vha vold på åben gade, Park Allé Aarhus, efter en aften i byen, ingen hjalp hende, trods der var mange mennesker!
    I forgårs hjalp jeg og to veninder en gammel dame med rollator op af en trappe til Netto, fordi det var glat, hun ikke selv kunne og havde stået der længe, da ingen hjalp :s
    Og sidste fredag blev min venindes pung stjålet på vores skole. Alle disse ting bare i min omgangskreds på tre måneder.

Dog oplever jeg også MASSER af gode ting! smiley Jeg får mange komplimenter for min specielle stil (goth), mange mennesker i alle aldre kommenterer mit tøj positivt, spørger ind til hvor det er købt osv.
    Jeg oplever 99% af gangene at få venlig hjælp hvis jeg er faret vild, spørger om vej, spørger om info ifbm togrejser osv. Jeg har sågar fået stukket en 1krone af ham bagved mig i en kø, fordi jeg havde 1 krone for lidt pga en regnefejl smiley Og jeg kan komme med mange eksempler.

Men lever også generelt efter - og håber på, at er man selv venlig og hjælpsom, er positiv og spreder god stemning, så får man det også ofte igen smiley
    Der er brådne kar imellem os - i alle aldre! - men dem kan vi ikke stille andet op overfor, end ikke at lade dem vinde!

• #17   24. jan 2013 Min familie kommer aldrig ud for noget smiley

• #18   24. jan 2013 Jeg vil nok medgive Anika F i en del af udtalelserne.
    Men den forråelse, der er kommet i samfundet, den er kommet indenfor de sidste 20 år, for jeg husker IKKE knive i nattelivet i min ungdom, voldelige overfald, verbale tilsvininger pga bagateller og grimt sprog overfor ældre mennesker på gaden, en generel mere rå og modbydelig tone overfor naboer, der ikke lige gør som man siger eller vil have eller retter sig efter ens hjemmelavede regler for boligområdet, man er i.

I nogle områder i en del byer er det desværre sådan, at du skal gå og kigge ned i jorden, for kommer du til at kigge på den forkerte, så er du død. Desværre er det bare sådan - tror det er noget med en latterlig og barnlig ide om ære...
    Og hvis ikke du bliver nakket, så er det da helt sikkert at både du, din nærmeste, dine forældre, dine søskende og dine børn, børns børn, børnebørns børn og længere ud i familien er svinet så meget til, at smudset hænger på navnet i tusinde generationer derefter.

Et simpelt tak, et smil som tak for hjælpen et høfligt nik og følgende goddag. Tjah, jeg tror vi skal bare sætte os til at se Matador igen, for det er det eneste sted, vi nogensinde kommer til at opleve dette igen.

• #20   24. jan 2013 H.H ja eller se Små og store synder som osse er fra ældre tid...

Fatter hat af rygter og smede rænker der foregår, anden generations og 3 og 4 som sviner piger til på vejen og som så osse gerne voldtager dem for et godt ord, fordi de selv opfordrer til det fordi de har normalt tøj på her i DK, men som står som ludertøj i deres hjemland... Ikke i orden...

Ville ønske at det var som i gamle dage er fængende, men tror nu ikke det kommer til at blive sådan...

Ældre mennesker skal og bør tiltales de, dem og deres og med respekt og høflighed, ikke som en homey i ghettoen...

• #21   25. jan 2013 Rikke, sådan læser jeg det :o) Kendte jeg f.eks. ikke gemalens farmor ville jeg sige de, beder hun mig så sige du, så er det du :o) hans forældre ville jeg ikke sige de til da de ikke er lige så gamle ;o)

Da jeg var teenager og tog bussen til - fra skole, kom der et ældre menneske ind og jeg kunne se personen trængte til at sidde ned, så spurgte jeg altid "Vil de ikke sidde her" også fik de min plads hvis de ville, de fleste blev meget rørt og smilende takkede de ja tak :o)

• #22   25. jan 2013 Det er jo heller ikke så "normalt" længere at sige de som det var engang ;o)

• #23   25. jan 2013 Rikke, du skrev hvad jeg også tænker ;o)

Hahaha det kan vi sikkert ;o) og pludselig en dag ja så er det også din tur ;oP

• #24   25. jan 2013 Jeg bruger, trods mine 21 år, også at tiltale gamle/ældre mennesker med De, Dem og Deres, hvis jeg ikke kender dem. De bliver virkelig glade og rørte hvis man sødt tilbyder at hjælpe og så endda snakker "korrekt rigsdansk" som de kendte det smiley Bruger generelt så lidt slang/fremmedord som muligt når jeg snakker med ældre mennesker. (Nu er jeg så generelt også tilhænger af "korrekt tale", så er nok heller ikke den der bruger flest slang-udtryk smiley ).

Generelt synes jeg at vi i denne tid er blevet mindre autoritetstro. Altså unge mennesker har fx. slet ikke samme respekt for deres lærere som min mor eller min mormor havde dengang.
    Se bare journalisten der "kom til" at tiltale prinsen med "du" og slet ikke forstod at den var "gal" smiley Ikke at jeg er kongehus-freak, men når vi er så "afslappede" omkring autoriteter som vi er i dag, så går meget af den slags dannelse i glemmebogen.

Kommentér på:
Hvor blev samhørighed og høflighed af.???

Annonce