{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

bøvl med gammel udlejer {{forumTopicSubject}}

Hej hg,

jeg håber der er nogen der har nogle gode råd, til hvordan jeg lige skal forholde mig til min gamle udlejer.

jeg boede i lejligheden i ca et år, da vi flyttede ind fik vi at vide vinduerne ville blive skiftet kort efter, dette var i marts. da vi nåede til vinteren havde vi stadig piv-utætte vinduer og der blev intet gjort. lejligheden var fyldt med fugt, udlejeren tog aldrig sin telefon og da viceværten havde fat i ham omkring fugten, var han ligeglad.

vi sagde lejligheden op i marts sidste år, jeg kunne ikke bo der de sidste 2 måneder af opsigelsestiden pga. fugt. gennem hjælp af en bekend fik vi endelig udlejeren til at komme og se fugtskaderne (gamle lejer af samme lejlighed havde også fugt, samt de 3 andre lejligheder i huset også har) der er taget billeder af tøj der er grønt af mug, tapet der falder af, vægge der er sorte af svamp og lignede.
ved syn af lejligheden d. 15.05.12 aftalte vi at han kunne beholde hele indskudet på lidt over 13.000 og at vi så ikke ville høre mere eller modtage flere regninger.

i slutningen af september kom en regning på 3.600, vi skrev til ham at i føklge aftalten hæftede han selv for alt ekstra og at hvis vi ikke hørte fra ham efterfølgende, så vard et fordi han accepterede det og vi ville ikke modtage flere regninger.

han reagerede aldrig.

nu knap 8 måneder efter, modtager jeg en opgørelse pr. mail over istandsættelse udover indskudet forlanger han 12.200, sat ind på en konto. de regninger der er vedhæfter fra forskellige firnaer er ikke alle til at finde hoved og hale i. en har han selv med håndskirfit tilføjet at det er min gamle lejlighed det drejer sig om, men det er et gulvtæppe der er siftet i oktober, altså længe efter den nye lejer er flyttet ind.

han har i forbvejen et utrolig dårlig rygte og ind fraflytning blev jeg ringet op af en gammel medarbejder i hans firma der vilel advare mig mod ham og fortalte hvordan han tit lavede svindel med fraflytningsrapporterne.

hvordan skal jeg forholde mig til ham nu og hans nye regning?
udover fugtskaderne, var der intet ødelagt eller noget der krævede det vilde. det har vist sig hele kælderen var fyldt med vand.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bøvl med gammel udlejer
  • #2   24. jan 2013 Hvor meget har du på skrift? det er nok ret væsentligt..

• #4   24. jan 2013 Ja få dig noget hjælp, jeg har haft samme problem også at jeg betalte for meget i husleje, min tidligere udlejer mente også at det var mig der havde ødelagt hans ejendom og han stævnede mig for 183.000 kr, har i samme tidsrum vundet en sag over ham netop med for høj husleje, nu er der lige faldet dom i den sag hvor han stævner mig og der skal jeg kun betale 43.000 kr tilbage til ham for nogle skader som dog er lidt uretfærdig, så som en brændeovn han selv gav mig lov at smide ud, har dog intet bevis, en dør hvori jeg have fået lov at lave kattelem i, dog heller ingen beviser, og nogle kradsemærker på gulvet i den ene stue efter hundene, som dog er ok, men alt ialt har jeg jo vundet bigtime over ham, for han skylder mig for det med for meget husleje.
    Kan varmt anbefale den advokat jeg har smiley

• #5   24. jan 2013 jeg har en opgørelse over hvad han gav for maling og det af lejligheden, hvor han sagde det ikke ville koste mere end det igen.
    der udover har jeg en kopi af det vi sendte til ham ved sidste regning, hvor vi skrev at hvis vi ikke hørte fra ham, så var det fordi han stadig stod ved at vi havde den aftale vi lavede ved syn af lejligheden om at der intet ville komme, mod at han fik lov at beholde hele indskudet. det reagerede han aldrig på.

og havde en kollega med til både mødet hvor han endelig tjekkede fugtskaderne og til syn af lejligheden, som kan bevidne det hele.

ja de 4 måneder må man da sige han har overskrevet.

tak for rådene, jeg vil prøve LLO

håber godt nok han bliver stoppet en dag, han er vildt berygtet hernede. det skulle man nok lige have hørt inden man flyttede ind smiley

• #6   24. jan 2013 Kristine* Proud Danish Kennel & Katteri *: ja det må man da sige at du har, det var noget af en forskel..
    du må gerne sende en PB med navnet på advokaten, det er nok rart at have lidt i baghånden hvis det skulel komme så vidt.
    jeg nægter i hvert fald at betale det her.

ved selve syn gik han helt op i en spids. blev jo advaret om han ville skrive synsropporten i hånden, be mig skrive under og så tage den med hjem, hvor det så var kotyme at der lige blev skrevet lidt mere på, inden lejer fik sin kopi. så jeg nøgtede at skrive under medmindre jeg fik en kopi, det kunne jeg ikke få, så hev min kollega et kamera fram og tog billeder af rapporten, så vi havde bevis for alt.. han blev stik tosse.

• #7   24. jan 2013 Rundt om i landet, sidder der advokater til rådighed, som man kan møde op hos, og forhører sig om sin situation, disse advokater gør det gratis, så det er en mulighed. Så finder du ud af hvordan du står, i forhold til lejeloven og lign smiley
    De kan findes her :
    (link fjernet)

• #8   24. jan 2013 jennifer G: tusind tak:) der er endda en her i byen, det vil jeg bestemt prøve.

• #9   24. jan 2013 Godt det ku bruges smiley
    Held & lykke med det smiley

• #10   24. jan 2013 jo tak smiley
    mig skal han i hvert fald ikke få en krone ud af.. smiley

Kommentér på:
bøvl med gammel udlejer

Annonce