{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hudene går i kødet på hinanden! {{forumTopicSubject}}

Hej alle her på HG.

Jeg har, som I kan se i min profil, en boxer og en engelsk bulldog. De er nogle søde og rare hunde, der er glade for opmærksomhed og leg. Normalt er der ingen problemer, hvor Bertil (bulldog) kan ligge foran brændeovnen og slikke Gurli (boxer) på maven. Men indimellem, uden varsel, er det som om Gurli tænder fuldstændig af, og knurrer, hvæser og bider Bertil så han bløder. Hver gang må jeg løbe til og få Gurli væk fra Bertil, da Bertil ligger på gulvet og Gurli står over ham og kigger ned på ham, mens hun knurrer. Til hverdag er Gurli MEGET dominerende overfor Bertil, hvor hun går ind foran ham med rejste børster. Hvis jeg siger hun skal gå væk, kigger hun meget mærkeligt på Bertil og 5 minutter efter står hun der igen. Hvad kan man gøre for at få dem til at stoppe den opførsel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hudene går i kødet på hinanden!
  • #1   4. jan 2013 Der kan være rigtigt mange årsager til det, og det er utroligt svært at rådgive omkring, uden at have set det. Hvis du har mulighed for det, ville jeg anbefale at du fik en dygtig adfærdsrådgiver ud?

• #2   4. jan 2013 Ja. Synes bare det er frustrerende at de skal være sådan efter hinanden. De kan ikke en gang spise deres mad i hver deres rum, uden der lige skal knurres lidt.. Kan man ikke selv gøre noget? Vifte lidt til dem, for at få dem på andre tanker?

• #3   4. jan 2013 Ikke uden at kende årsagen. Om det er usikkerhed, dominans, rangorden osv. Hvis man ikke kender årsagen, kan man komme til at gøre det stik modsatte af, hvad man "bør", så man istedet får det forværret.

Er det kommet pludseligt? For så kan det også være smerter?

• #4   4. jan 2013 Det er rigtig træls, når hundene ikke kan sammen, og når jeg læser dit indlæg opstår der flere spørgsmål

Har hundene gået sammen altid?
    Er denne ændrig hos tæven kommet pludseligt?
    Er hun også sådan overfor andre hunde?
    osv osv.
    Hvis hendes opførsel er kommet forholdsvis pludseligt, er det nærliggende at undersøge om hun har ondt nogen steder. Det er altid det første man undersøger når der er adfærdsproblemer hos en hund.
    Så det var måske det første du skulle finde ud af.
    Dernæst (når/hvis smerter kan udelukkes), skal der nok en nærmere undersøgelse til ift. samspillet ml. dine hunde og dig. Det kan nemlig også være noget du ubevidst kommer til at forstærke (sevfølgelig uden at du er klar over det).
    Det kan også handle om usikkerhed hos tæven.
    Det kan også være at hanhunden sender signaler til tæven som du ikke har registreret, men som hun reagerer på.
    Der kan som du nok kan høre, være utallige forklaringer, og man kan ikke bare give dig en nem og hurtig løsning.
    Du er velkommen til at kontake mig, hvis du vil snakke om det.
    Du kan finde oplysninger på mig på www.comeoncorba.dk eller www.brugshundeklubben.dk

• #5   4. jan 2013 Det er ikke noget der er kommet pludseligt.. De har gjort det noget tid efterhånden. Nu har jeg bare fået nok.

Hundene har gået sammen hele deres liv og der er ingen problemer sammen med andre hunde, dog når min søsters hund også er her, kan Gurli stadig være dominerende overfor Bertil. Hundene ser ikke ud til at have smerter, for de er friske og rørige om dagen og de går ikke i vejen for en god leg. De signaler der omtales, kan der være noget om, da Bertil tit har det med umotiveret at gå om bag ved Gurli og snuse hende det private sted. Dertil skal det dog siges, at Gurli ikke gør noget for at forhindre det. Tværtimod. Hun gør det gerne nemmere for ham.

Lige nu, hvor der er tændt op i brændeovnen, ligger de begge to foran den og er bedste venner, som om intet er sket.

• #6   4. jan 2013 Jeg ville få en adfærdsbehandler på.

Kommentér på:
Hudene går i kødet på hinanden!

Annonce