{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Ved godt det er et farligt emne:) {{forumTopicSubject}}

Men jeg vil gerne have lov at sige at jeg næsten dagligt blver ked af det når folk går ind og sviner folk og hunde med kupperinger....
Respekterer fuldt ud alle folks meninger om kupperinger og selvom jeg selv har en ørekupperet hund vil jeg kke sige at jeg opmuntrer det..., Men da jeg fandt min lille øjesten var hun altså ørekupperet men ikke ud fra mit valg, hun er udenlandsk og det er gjordt under ordentlige forhold med papirer osv. Hund vadede lige ind i mit hjerte og selvom så mange herinde siger at man ikke skal opmuntre kuppering ved at købe hunden, mener jeg atadig at hunden skal have lov at have et godt hjem!! Og jeg tænker tit på om Malou var endt i de FORKERTE hænder hvis hun ikke var hos mig, men tanken kan jeg slet ikke bære...:( Og ja ørekupperede hunde ender da tit i de forkerte hænder!!

Mit hovedproblem ligger egentlig i at dette er et hundegalleri og ajeg er ked af nogle gange at få kommentarer om at jeg selv burde skamferes og at blive svinet til..(dete gælder ikke kun i dette emne syntes generelt folk tit er lidt for smarte bag en skærm ) Men kan kun forvisse alle om at jeg er så utrolig mega glad for min lille vuffer og bliver ked over sådanne opstød. for kan med sikkerhed fortælle at hun ikke er nogen kamphund og at jeg ikke har hende for at hun skal være farlig farlig:)
Føler bare at alt det talen grimt godt kunne undgås og måske gå til dem der har hudene af en anden grund syntes dette er en fantastisk side med lige så mange positive kommentarer så kunne godt undgå alle de sure opstød:)
MVH rebecca

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved godt det er et farligt emne:)
  • #1   4. okt 2005 jeg er helt enig med dig... jeg går da heller ikke ind for ørekupiring men hvis man falder for en hund falder man for en hund!!!!! og hvis det er blevet gjordt ordenligt så er det jo lidt bedere.... og jeg er da ikke så meget modstander af det at jeg godt kan syndtes at de er flotte...... både med og uden kupiret øre

• #2   4. okt 2005 Karina: Nej man kan aldrig komme til enighed i dette emne men det er heller ikke meningen

Anja: Tak og jeg kan forsikre at Malou er lige dejlig:)

• #3   4. okt 2005 Nej enigheden er der langt fra og til, men man kan da i det mindste respektere at det nu engang ER sådan i mange tilfælde. :o) Og så droppe barnligheden og hoppe videre hvis man ikke kan li hvad man ser...

• #4   4. okt 2005 Karina: det er ikke for at bliveved at bringe det op det syntes jeg der er nok der gør, men for at blotte min side

• #5   4. okt 2005 NEJ slap nu af Karina!.... Jeg siger at det er barnligt at skrive latterlige kommentarer ved profilerne.

• #6   4. okt 2005 Ann: Ja lige præcis man kan godt blive ked af det som ejer, jeg går heller ikke ind og sviner hunde pga. over vægt eller lignende, man holder jo af sin hund uanset ellers ville man vel heller ikke være sådan et sted som her, så stødende kommentarer er ikke så rart

• #7   4. okt 2005 Rebecca: Nemlig :o) Kan godt sætte mig ind i det. Det er aldrig rart at få en sviner. Hvis man vælger en hund med kuperet øre, så er det ens eget valg. Godt eller dårligt... jamen hvis hunden døjer med ikke at kunne lukke ørene ordentligt i snevejr og får ørepine, jamen så må han ha hue på :o)

• #8   4. okt 2005 Ann: Ja...smiler men det håber jeg nu ikke for den lille prinsesse:) Tak for de søde ord

• #9   4. okt 2005 Jeg giver dig fuldstændig ret i, at personlig tilsvining hverken hjælper det ene eller det andet.
    Men som du selv siger, så er det et meget ømtåleligt emne fordi kupering i manges øjne er lig med dyremishandling og dette betyder, at når en udtaler sig for kupering, så svarer det med andre ord til at være fortaler for dyremishandling.
    Når du så oveni det lægger, at mange herinde er særdeles aktive mht. alverdens former for dyrevelfærd, ja så har du opskriften på en 'bombe' af vrede, forargelse og frustrationer. Når man virkelig 'koger' over noget, ja så bliver ordene desværre ikke altid de mest høflige.
    Indenfor hundeterminologien er der noget der (vistnok) kaldes 'omdirigeret aggression': hunden ser noget der gør den vred (anden hund f.eks.), men kan ikke komme til denne anden hund og ender i stedet med at afreagere på noget/en anden i en blanding af vrede og afmagt. Jeg tror det tit også er det der sker når emnet kupering kommer op, nogle gange rammes uskyldige i kampens hede. Det er det samme du oplever når du 'svines til' på gaden på grund af din hund: mange ser bare de kuperede ører og det er nok til at udløse en lavine af eder og forbandelser, uden at de kender baggrunden - folk ser ganske enkelt rødt. Jeg kan godt forstå du er træt af det, men der er nok ikke rigtigt noget at gøre ved det så længe der både findes kuperede hunde og indædte modstandere.

• #10   4. okt 2005 B M Tak for ordene det skal jeg prøve det er bare lidt umoralsk at svine andres hunde eller hvad siger du?? Dette er et galleri ikke et sted at svine andre til

• #11   4. okt 2005 Dandanell og Jeanette H tak for det dejligt med lidt positivt:)

• #12   4. okt 2005 Vi er fuldstændig enige i Rebecca, at alle skal tale ordenligt til alle herinde - du vil hverken høre eller læse mig skrive andet....*S*... DER ud over kan vi være ganske uenige om så meget ;o)

• #13   4. okt 2005 Heidi F... Siger jo ikke at jeg opmuntrer det Kan bare ikke forstå folks sure opstød

• #14   4. okt 2005 Jeanette: Tak skal du ha for forståelsen:)

• #15   4. okt 2005 Jeg mener ikke, at det er være imod ørekuperinger - og holde fast ved det og de spørgsmål der evt. må dukke op i en evt. debat om dette emne - er det samme som at tilsvine, værre kæk eller "klog"..

Det er vel bare at ytre sin mening om et emne, præcis som de der er FOR ørekuperinger gør det :o)

• #16   4. okt 2005 B M ja og tak der er ingen grund til at svine folk det syntes jeg er latteligt dette burde være et hyggeligt sted at være:)

• #17   4. okt 2005 BM - der er vi helt enige ;o)

• #18   4. okt 2005 Nu kommer der lige et ? fra en dum...men gør det egentlig ondt på hunden ?

• #19   4. okt 2005 Heidi F: Fint nok hvis du ikke læser hvad jeg skriver så lad det ligge

• #20   4. okt 2005 Er desværre nød til at logge af nu men lokker på igen ved 22 tiden hvor jeg læser siden igennem og besvare..:) Tak til alle der har læst og tak for de opløftende kommentarer:)

• #21   4. okt 2005 Heidi F.... jeg ønsker ikke noget svar men du skriver vi selv klipper forsvarsløse dyrs øre af og havde du læst hvad jeg skrev er det altså ikke tilfældet.....

• #22   4. okt 2005 OG Heidi F hold dog op med at angribe selvfølgelig må alle ytre deres mening det siger jeg jo heller ikke men vær dog lidt mindre aggresiv

• #23   4. okt 2005 Kan kun give dig ret... Cody har også kuperede ører.. Det er heller ikke et ønske fra min side.. Dog må jeg sige at jeg synes han er smukkere sådan.. - De fleste der kommer med en kommemtar om vores hunde med kuperede ører og haler har bare SÅ ondt i r.... Dér hvor jeg fik ham fra ville det er været en grum skæbne han ville få hvis han var blevet dér.. Folk har en syg tendens til at tro at kuperede hunde er bidske m.m.... Min hund er den vildeste puttehund og sådan bliver det ved at være om han er kuperet eller ej.... Stik op "der hvor solen ikke skinner" hvad folk siger til dig om din baby, de keder sig for meget og tilbringer for meget tid bag skærmen fordi der ikke er andre der gider høre på deres lort ude i den virkelige verden. Vi har valgt vores hunde fordi vi synes de er fascinerende ligeså vel som andre har valgt en anden race... Folk kan acceptere det eller lade være.. Vi lever i et frit land og sådan er livet nu engang...

• #24   4. okt 2005 C&R ---- at jeg er i mod ørekuperinger har sørme ikke noget med at jeg er "i mod" de racer der oftest bliver ørekuperet - den ønsker jeg ikke at ha siddene på mig - ej heller tror jeg det er sådan, for flertallet af de der er i mod ØK ;o)

Det har ikke noget med racerne at gør - prøv at læs hvad de fleste skriver i disse tråde - hundene er der ikke noget galt med *S*

• #25   4. okt 2005 *GS* Heidi altså :o))

• #26   4. okt 2005 Att Jimmy... Hvordan kan jeg "støtte" i at kupering fortsætter?? Om jeg køber hunden eller ej er den jo stadig kuperet... Meget mærkelig holdning du har, lyder for mig -undskyld udtrykket - uintelligent sagt.. men fair nok.. Din mening, den skal du da ha lov at ha. (hmm... tænker stadig over hvordan jeg kan støtte noget som allerede ER gjort.....)

• #27   4. okt 2005 Der vil jo være købere til enhver hund ligemeget hvordan s.... den ser ud.. Og de der har lyst til at kupere gør det jo alligevel for deres egen skyld og så er der jo så bare os hundeelskere (amstaff elskere) som langt hellere vil købe en sådan hund fremfor at lade den lide den skæbne den ellers ville få, med eller uden ører.... - Forstår egentlig ikke helt at Jimmy kommer med en sådan udtalelse at jeg er med til at støtte kupering m.v for så skal man jo liiige feje for egen dør først ikk... Bull terrieren bliver avlet med mere bagudvendte øjne samt "dybere" øjne nutildags for at gøre det mere umuligt for modtanderen i kamp at flå øjnene på den... Det er for DÉN som avler hundens skyld og bestemt ikke for hundens... Er det så okay at DU ved at købe en buller støtter DENNE sag.. For det synes jeg da er det samme som at kommentere kupering.... BEMÆRK at jeg selv har haft buller så det er ikke et problem for mig men synes at Jimmy i dette tilfælde er MEGET dobbeltmoralsk! Eller også ved han bare ikke nok om de dyr han anskaffer sig, og har da åbenbart slet ikke viden nok til at udtale sig som han gør, når han ikke ved hvorfor hans egen hund ser ud som den gør.

• #28   4. okt 2005 I må sove godt allesammen... Godt vi alle er forskellige ellers ville verden være kedelig.... ; ) Hygge...

• #29   4. okt 2005 Catia og Rasmus.. Énig Enig:)

• #30   4. okt 2005 Heidi F : kan kun støtte Rikke i det hun skriver, det har ikke noget at gøre med at man gerne vil have ret i det man skriver, men at du ALDRIG kommer med noget positivt uanset hvad emne vi diskuterer.... Alle har deres synspunkt på tingene men noget må da også være positivt bare en gang i mellem ikk:)))))

• #31   4. okt 2005 Heidi F: Det kan du så have ret i, kan selvfølgelig kun tale for den tid jeg har været herinde......

Kommentér på:
Ved godt det er et farligt emne:)

Annonce