{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

Politi viden om hunde? {{forumTopicSubject}}

Min man var forleden dag ude og gå med vores lille dobermann hvalp - og han møder så politiet på parkeringspladsen, og den ene mand lyser min kæreste i hovedet med en lommelygte og råber "STOP! hvis hunden angriber, skyder vi den!!". hm.
kigger man ned, står der en lille dobermann, og er super glad for ham og rigtig gerne vil lege, og hopper og danser. (ja, han havde snor på, selvfølgelig)
Nåh.. Politimanden siger så at hunden 100% er ulovlig, og min kæreste skal derfor komme ind på politigården næste dag for at dokumentere at hunden ikke er ulovlig.

Well, vi tager ind på politi gården med alle vores papire. politimanden tager passet og siger "nååh, den har haft en ejer før?"
"ja, han må jo ikke kommet ud af landet uden en ejer, og vi hentede ham ikke selv"
"nåh, det lyder ikke helt lovligt"..
bladre videre til næste side, og siger "......dobermann"
lukker bogen og giver den tilbage "jeg troede det var en Pittbull, det må du undskylde"

Hvad i alverden ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi viden om hunde?
  • #1   3. jan 2013 Hold da op, det lyder godt nok useriøst ja smiley

• #3   3. jan 2013 Ja jeg blev også noget choket . smiley
    Havde ikke ligefrem regnet med at det var dét der var "problemet"

Pittbull... smiley Tja, hvorfor ikke smiley

Er der nogen der har en Rottweiler jeg må kalde en chihuahua ? smiley

• #4   3. jan 2013 men jeg tænker også at i andre lande bliver dobermannen jo brugt RIGTIG meget som politihund? hvorfor ved politiet det så ikke? smiley var altså helt sikker på at de vidste det - og også alt om listehundenes udseendende osv.

• #5   3. jan 2013 Jeg tro ikke mange uden for hundeverdenen kan racebestemme en lille hvalp. Heller ikke politiet.
    Det er jo derfor loven har omvendt bevisførelse

• #6   3. jan 2013 Idiot. Det er dog ikke første gang man hører at politiet ikke aner hvordan listehundene ser ud, men alligevel gerne kommer med udtalelser om hvilke der er ulovlige og hvilke der ikke er..

• #8   3. jan 2013 Maria D - nej da min kæreste troede at politimanden mente han var ulovlig pga ørene..

han spurgte ikke hvilken race det var eller noget. han blev bare ved med at sige at den var ulovlig.. lige indtil han kiggede i passet.
    men ok, nu ved jeg det til næste gang jo smiley

Kathrine - nej det kan du have helt ret i .. lad os håbe at han har studeret listehundene lidt da han kom hjem smiley

• #10   3. jan 2013 Aha - hvis din hund er ørekuperet, så forstår jeg meget bedre betjentens reaktion. Det ER jo ulovligt at kupere ører i DK.

• #11   3. jan 2013 wtf, HAHAHAHAHAHA! ej det bliver I altså nødt til at tage med et smil.

• #12   3. jan 2013 Flot Hr. Betjent xD

Du må hjertens gerne kalde min rotter en chihuahua smiley
    Hun er ihvertfald ret overbevist om at det er det hun er! smiley

• #13   3. jan 2013 Hvis der er en hundelov, må politiet da sætte sig ind i den på lige fod med andre vedtaget love, som de skal håndhæve;)

Han må være lidt flov.

• #14   3. jan 2013 Forstår ikke pointen i din historie?

Politiet gjorde hvad de skulle - nemlig at tjekke noget som de ikke vidste var lovligt eller ej!
    Din mand fik endda et "det må du undskylde" og så er det vel i orden?
    Ikke alle betjente er hundekyndige og de er altså ansat til, blandt andet, at tjekke om ting er i orden!

• #15   3. jan 2013 Gitte Det lyder da til at de betjente kendte loven godt nok til at bede om dokumentation, som han bør i følge loven.
    Politiet skal netop ikke kunne genkende de 13 racer, og diverse blandinger af disse

• #16   3. jan 2013 Housebuster: jeg tænker bare de mest omtalte racer i hundeloven, ville jeg have formodet politiet kunne genkende nogenlunde - der er altså langt fra en dobberman til en Pittbull i udseende:)

• #17   3. jan 2013 Nu er en pitbull nok en af de sværeste racer at genkende, da de variere enormt, selv om de har stamtavle. Og de må have alle farver (bortset fra merle)

• #18   3. jan 2013 Lise.. har jeg nogensinde sagt at det IKKE var i orden?
    For mig er det helt fint for alt er i orden her.

Pointen var at politiet ikke altid er lige skarpe! Og der skal du ikke sige mig imod smiley

Christinna - og min chihuahua tror hun er en rottweiler smiley

• #19   3. jan 2013 Desuden forstår jeg stadig ikke hans "stop eller vi skyder" kommentar ??
    Da vi havde besøg af politiet nytårsaften gav politimanden (en anden) ham en godbid..

• #20   3. jan 2013 Jeg undre mig over at din kæreste ikke forklarede med det samme at det er en dobermann.
    Hvis jeg gik med en blodhundehvalp, der blev forvekslet med en fila,, ville det da være det første jeg ville gøre.

• #21   3. jan 2013 Stop eller vi skyder er sgu også en ret voldsom kommentar, når man kommer med en lille hvalp i snor :s
    Fair nok at kludre i racerne, men at true folk :o)

• #22   3. jan 2013 Selvfølgelig er det ikke altid at politiet er lige skarpe...
    det er heller ikke alle brugere på HG, der er det smiley smiley

• #23   3. jan 2013 Min kæreste gik ud fra at de godt vidste hvad race det var nu når de ikke spurgte ? smiley men ja. man kan altid være bagklog smiley

Ja. de gjorde det engang før også hvor vores gamle dobermann sad i bilen.. hun gøede derimod også så der var det mere forståeligt. men ja. lille hvalp på 17 uger meget farlig smiley

• #24   3. jan 2013 Hvordan kunne han tro det, når de siger de mener den er ulovlig?
    Kender han ikke loven?

• #26   3. jan 2013 "Stop eller vi skyder"? Tænk jeg troede kun det var dårlige danske film/serier at den sætning blev brugt - man skal høre meget førend ørene falder af... Ja eller være en race hvor ejerne sørger for det:( Nå det var en sidebemærkning...

Må håbe den kære betjent læser lidt på lektien...

• #27   3. jan 2013 Hahahaha!! Det er da den sjoveste historie, jeg længe har hørt! smiley

• #28   3. jan 2013 Simba . det var i virkeligheden også "stop! hvis den angriber skyder vi" smiley

Housebuster. som Christian siger.. Også derfor vi tog alle papirerne med.. havde vi vidst at det var fordi han troede det var en pittbull havde vi da bare grint og ringet derind...

• #29   3. jan 2013 Er kupperede hunde da blevet ulovlige at eje i Danmark?

• #30   3. jan 2013 Så længe at politiets ord har så meget at gøre med evt afhentning og aflivning af en hund, SKAL de sak susme sætte sig ind i div. racer på den liste!!
    Det er en del af deres job at håndhæve hundeloven, dette kan man kun hvis man sætter sig ind i den, og ikke bringe unødige ubehagligheder til uskyldige mennesker !

Og der skal ikke meget til for at lære forskellen på en Dobermann og en PitBull, også som hvalp, de er nok så forskellige som de kan blive, men okey ja, de er da begge korthårs racer.....

• #31   3. jan 2013 Der er jo ingen skade sket, og ejer fik jo en undskyldning med på vejen? Desuden er det jo ikke den enkelte betjent der lige afgør om hunden skal aflives eller ej.
    Desuden er Pitt/amstaff os hunde som blir skamferet på ørerne, så manden har lavet en ærlig fejl?

• #32   3. jan 2013 Lige et par billeder stjålet via Google

profilbillede
  • #33   3. jan 2013 .

profilbillede
  • #34   4. jan 2013 Der vil altid være forskellige meninger om alting så den lader vi vidst bare ligge. fortalte bare min historie som vi jo selv sidder og griner lidt af..

Nej de er ikke ulovlige at eje smiley

• #35   8. jan 2013 Simba - Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves .

3 uvildige Eksperter siger ét én betjent siger andet....... Sjovt nok var det så betjenten der blev fulgt......

Så jow, den enkelte betjent kan veje tungt....

• #36   8. jan 2013 M&R - hvilke tre uvildige eksperter taler du om? Den her dober havde ejerne papirer på, viste dem til betjenten og så var den potte ude?
    Desuden er det jo ikke kun én betjent som afgør om hunden skal aflives, det ryger jo igennem flere instanser inden beslutningen træffes.

• #37   8. jan 2013 Nu taler jeg ikke om denne sag, men en kommentar til dit udsag :

"Desuden er det jo ikke den enkelte betjent der lige afgør om hunden skal aflives eller ej.."

Og ja, det lyder skam godt at det ryger igennem flere instanser, men det kan være fløjtende lige meget når man vælger at høre på mindretal, i dette tilfælde jeg hentyder til: En enkelt betjents udsagn......

Og jeg holder stadig på at skal man håndhæve en lov, kan man som det mindste sætte sig lidt bedre ind i tingene...

Og nu kender jeg ikke til din baggrund, men de færreste af os er vandt til at blive truet med at der bliver åbnet ild.. Så det er ikke en BARE sag, det er dumhed og uvidenhed i den værre ende !!

• #38   10. jan 2013 M&R - jeg bliver normalt heller ikke truet med at der åbnes ild, og som skrevet, troede jeg kun det var i dårlige danske film den sætning blev brugt. Det er ihvertfald ikke praksis indenfor det danske politi...
    Loven er jo ganske simpel, og hvis man vælger at gamble med sin hunds liv, ve at købe en listehundlignede hund uden at have papirerne i orden, så mener jeg bestemt man er selv er skyld i at havne i en skidt situation. Især hvis man bringer selv i søgelyset ved ikke at bruge mundkurv og line - når vi nu ikke taler om denne sag...
    Mht denne sag, så begik betjenten en fejl, og gav en undskyldning - i min verden så er den potte ude. Hvis sagen var gået videre, var hunden blevet sammenlignet med listehundene af flere instanser. Og beslutningen truffet derfra.

• #40   10. jan 2013 Jo det er altså ikke en enkelt betjent der træffer afgørelsen, der er altså flere led og afdelinger ind over...

• #41   10. jan 2013 Simba

Og du har prøvet det siden du kan udtale dig så skråsikkert.... ??

Jeg kan fortælle dig som fakta, at den enkelte betjents ord vejer tungere end noget andet.... Bare lige så det er slået fast, men det lyder dejligt det du skriver, og gid det var sådan, men sådan er det altså bare ikke i alle tilfælde ude i det virkelige liv.......

Og nu er det et andet emne, men der findes faktisk rigtig mange mennesker der ikke aner hvad en listehund er, og ikke aner hvilken blanding der kan komme til at ligne en sådan.... Og det ER der ganske enkelt ikke taget hensyn til i lovgivningen...

• #42   10. jan 2013 M&R - nej det har jeg gudskelov ikke prøvet, men jeg, som faktum, at det ikke er betjenten der henter/stopper hunden ikke afgør om hunden skal aflives.
    Og hvis man skal have ny hund, bør man som det mindste sætte sig ind i loven... Og man burde nok os vide bare lidt om hvilken race man påtager sig...

Nu ved jeg ikke hvilke sager du hentyder til, men det er aldrig kun den ene betjent der afgør om hunden skal aflives eller ej.

• #43   11. jan 2013 Simba

Men så burde du måske ikke udtale dig så skråsikkert smiley

For faktum er at den enkelte betjent ord vejer en HELT delt tungere.....

Og ja sætte sig ind i loven, det lyder da rigtig rigtig godt, men så skulle man nok gøre loven en smule mere klar, så ikke hunde idioter som mange af os herinde er kan finde ud af den.....
    Man glemmer Hr. og Fru DK der nu endelig har fundet tiden i deres liv til en hund, de ER bare ikke der hvor de tænker NÅH ja, må hellere liiige sætte mig ind i det med forbudte hunderacer, så vores gadekryds ikke bliver forvekslet.......... Sådan ER det bare ikke, og lovens udformning gør det ikke nemmere......

• #44   11. jan 2013 M&R - jo jeg udtaler mig skråsikkert for jeg VED at det ikke kun er én betjent, der tager stilling til om hunden skal aflives. En betjents ord vejer tungere i ALLE sager lige fra hunde til færdsel, jeg har aldrig modsagt dig... Men du læser ikke hvad jeg skriver, - jeg kan forklare det for dig, men jeg kan ikke forstå det for dig.

Hr og fru Jensen skal også sætte sig ind i færdselsloven, hvis de har kørekort og bil. At hr og fru Danmark vælger ikke at sætte sig ind i loven, kan man ikke bebrejde politiet.

Kommentér på:
Politi viden om hunde?

Annonce