{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.995 visninger | Oprettet:

Hvor er jeg træt af det (mavesyre) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg snart haft ondt i mave og ryg (måske pga. mavesyre) i 3 uger ... Jeg får lanzoprasol 30 mg, og spiser 4-5 piller om dagen, men det er stadig ikke helt nok....

Selvom jeg sagtens kan gå herhjemme det meste af en dag uden at have ondt, så kan jeg ikke bevæge mig ud på en lidt længere gåtur der varer mere end måske 20 min. uden det begynder at gøre ondt...

Hvad kan jeg ændre i kosten? eller andre ting?
Jeg ved at mandler, bananer og mælk er godt, men hvad mere????

Lige pt venter jeg på en gastroskopi, men der kan jo gå noget tid før jeg hører fra sygehuset, og jeg er ved at blive sindssyg af hele tiden at have ondt og være "låst" herhjemme smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er jeg træt af det (mavesyre)
  • #1   15. dec 2012 jeg har tagett alt mælk væk fra min kost, det hjalp en del, samt de fede ting det gjorde som regel også jeg fik halsbrand, jeg fik/får del på grund af en slap lukkemuskel i mavesækken, og der kan man også få nogle piller som ligesom ligger et låg oven på ens mavesyre så det nemmere bliver hvor det skall

• #2   15. dec 2012 Jeg lider meget af det i perioder... den første gang jeg oplevede det var jeg syg i 3 uger, jeg tabte 8 kg og var simpelthen så syg pga af smerter og opkast. min læge gav mig 3 forskellige mavesyre piller som bare IKKE virkede... til sidst fik jeg dem her:

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/Esomeprazol-KRKA-id4905.html

der går 2-3 dage også går smerter den væk hos mig... jeg spiste dem i 6 måneder i træk og kan så nu godt holde pauser, men så snart jeg mærker det, spiser jeg en og det hjælper...

De koster godt nok små 500 kr for 30 piller.. men det er de bedste 500kr for mig.. måske du skulle prøve dem?

• #3   15. dec 2012 jeg skal kun tage 1 om dagen smiley

• #4   15. dec 2012 Undgå kaffe, alkohol cigaretter. Og alt hvad der indeholder stivelse. Jeg har også selv problemer, og ved at du kan finde en masse gode kostråd hvis du Googler det smiley

Jeg vil også tro at det er godt at spise meget fiberrigt. Hos heste laver fibrene et flydelag ovenpå mavesyren, så den ikke kan genere. Jeg ved godt at du ikke er en hest, men vil tror at det er samme princip.

• #5   15. dec 2012 Der er masser af links, hvis du googler skånekost ved mavesyre. Fandt bl.a. det her:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/livsstilguider/ECE883064/saadan-bekaemper-du-mavesyre/

• #6   15. dec 2012 undgå alkohol, fed mad, krydret mad, sodavand (pga brusen)
    sov med hovedet lidt højere hvis du døjer med det om natten os..

Spis så mandler..! det lige som mælk er en god ting mod for meget mave syre.. også det piller... det er altså ikk så godt du spiser så mange.. har du snakket med lægen om det..? Det er en ond cirkel med de piller.. for kroppen kan begynde at producere mere pga a dem...

• #7   15. dec 2012 Hmm... Mælk virker altså på mig smiley

• #8   15. dec 2012 mælk og banan, fed og stærk mad er ikke godt
    grov brød og grove kiks
    vand og tyndt saftevand
    hvis man ikke kan undvære cola så sørg for at ryste så meget brus af som mulig så
    så det ikke går ned og driller

jeg døger meget med mavekater lige for tiden så jeg kan slet ikke spise noget form for frugt lige for tiden

• #9   15. dec 2012 Mælk er stadig godt for mig, især mod halsbrand.

• #10   15. dec 2012 M
    Man skal bare spise så mange smiley
    Der fåes mere effektive midler i håndkøb, som ikke er tyggetabletter smiley

• #11   15. dec 2012 Alminoks virker overhovedet ikke på mig.. Men de gjorde de 3 første piller fra lægen jo heller ikke..

Nåh ja banan og frugt er total no og for mig.. Lige som chokolade og lakrids får det til at gå helt amok..

Har lige ligget 4 dage pga af 2 klementiner.. smiley

Jeg synes kacaomælk lindre..

• #12   15. dec 2012 Maria - Jeg tror ikke at lægen vil udskrive nyt til mig, før jeg har fået den kikkertundersøgelse desværre ...

M selv - Alminoks virker desværre ikke her, er prøvet, det samme med galieve tror jeg det hedder, det har heller ingen virkening...

BATDOG - Nej, har kun fået udskrevet lanzoprasol, og så har han sendt en henvisning på kikkertundersøgelse, så den venter jeg på nu ... hvad gør den test da?

Maria - jeg synes ikke der er noget der som sådan virker på mig endnu, selvom jeg har prøvet forskellige ting ... men mælk og vand tror jeg holder det lidt nede ... men har da i hvert fald fundet nogle ting jeg skal holde mig fra lige nu...

• #13   15. dec 2012 Tror da lige jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag smiley Tak for det smiley

• #14   15. dec 2012 Tak ...så håber jeg han går med til det .. .for er da ikke specielt glad for at skulle igennem den gastroskopi smiley

Kommentér på:
Hvor er jeg træt af det (mavesyre)

Annonce