{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Mad/Hundekiks til at øge vægt. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået til opgave og lave noget mad/hundekiks, da min kammerarts hund skal stige i vægt, men kan ikke finde opskrifter på nettet og derfor spørger jeg jer - Hunden er 1½ år og en blanding af schæfer, labrador og riesenschnauzer.
Hun får foder i god kvalitet, tilset af dyrlægen, ifølge dyrlægeren har hun så meget energi at hun brænder mere af end hun indtager. Hun har fået ormekur, er vacc og hvad dertil høre.
Har i nogen gode opskrifter eller råd?

Vh. Natasja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad/Hundekiks til at øge vægt.
  • #1   29. nov 2012 din ven kunne give hunden kødfulde ben, altså knogler med kød og fedt på, det vil den blive glad for smiley hvilket foder får hunden? smiley

    hvis din ven gerne selv vil lave maden, så prøv evt råfodring? smiley


  • #2   29. nov 2012 "foder i god kvalitet"

    Det er der efterhånden meget af, i god kvalitet, men som ikke passer til den enkelte hund smiley


  • #3   30. nov 2012 Hun får efter aftale med dyrlæge hvalpefoder, da der skulle være dét mere protein osv i.
    Kødfulde ben får hun allerede, men det gør ikke den store forskel.
    Hun er en hund spring fyldt af energi, en rigtig arbejds hund og bliver aktiveret derefter.

    Er ikke ude efter bud på nyt mad, da jeg følger dyrlægens råd. Men er ude efter nogle gode fede bud på opskrift på hundekiks til hjemmebag..

    Jeg har dyrlæge indeover "problemet", så det er ikke foderet der fejler.
    Men tak for jeres bud smiley


  • #4   30. nov 2012 Den vokser vel også stadig en lille smule, og det tager jo ekstra energi.

    Min egen har også et højt stofskifte, og er kræsen, så har været forbi flere mærker og varianter, og det an være fuldstændig individuelt fra hund til hund, hvad de kan li og hvad de trives på


  • #5   30. nov 2012 Måske sådan noget som dem her?

    (link fjernet)


  • #7   30. nov 2012 Protein småkager
    ¾ kop hvede spirer, ¾ kop mælk evt. fløde, 1 æg, 1 glas baby mad (det som hunden bedst kan lide)

    Rør alle ingredienserne sammen til en dej, rulles ud i ca. 1 cm. tykkelse skæres og formes i passende stykker, bages ved 180 grader i ca. 12-15 min.

    evt kan der sammen med nuværende foder gives lammefedt som kan købes i én barfbutik ex hos rigtig hundemad



    Sprøde pølser
    1 pakke pølser skæres i tynde skiver (i dit tilfælde med høj fedt procent), og fordeles på en bageplade. Bag dem ved 180°C i 1 time. Sluk ovnen og lad kiksene passe sig selv 1 times tid


Kommentér på:
Mad/Hundekiks til at øge vægt.

Annonce