14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Lyder det fuldstændig urealistisk {{forumTopicSubject}}
Jeg er 35 år, er gift og har to små børn, på 2 og 3 år. Jeg har lige fået fast fuldtidsjob, hvilket jo er en velsignelse i disse tider.
Inden da, var jeg ledig, kombineret med at jeg jo har gået på et par barsler, siden 2009.
Længe har jeg drømt om at starte noget op selv, men hvad skal det være?
Jeg er rigtig glad for at fotografere og har flere gange fået af vide at jeg har øje for det, men har kun brugt det på hobbyplan, så har ikke noget fancy kamera eller billedredigeringsprogrammer.
Har dog snuset til det at redigere og jeg har en kammerat der er selvlært fotograf og der nu -efter mange år- arbejder indenfor fotoverdenen.
Ville jo nok skulle starte op på et lidt mere seriøst hobbyplan og så ville jeg gerne ende ud i noget som f.eks. Medine med little angles by Medine....dog lidt mere udvidet.
Åhh når jeg læser dette, så synes jeg jo at det lyder total uopnåligt...men hvor der er vilje, er der vel vej????
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
feb 2006
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Det har du jo haft masser af tid til at mens du var uden fast job ikke???
Du tager gode billeder, men hold fast i dit nye job og væn dig til igen, at få en fast rytme og stradegi i dit liv, hvor arbejde og børn skal gå op i en høhere enhed...
Der er ingen som forhindre dig i at starte med dit foto på hobby plan..Sæt en anonce i en avis og skyd nogle bestilte billeder, se hvordan det går.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg har en kammerat, der er fotograf, prisvindende ovenikøbet og han KNOKLER for at få det til at løbe rundt.
Det er en dejlig tanke at kunne leve af at være kreativ, men man skal være sindssygt dygtig og selvom man er det, så vælter man sig ikke i kunder.
Udvikl dig kreativt i din fritid - start eventuelt et firma op sideløbende. Men hold fast i dit job.
feb 2006
Ved ikke om du selv har børn, men synes ikke at jeg har haft masser af tid.
Har dog indefor de sidste 5 år, fået mere selvtillid til at tro på at det vil kunne lade sig gøre at starte noget op. Har nemlig fået mig en mand, hvis motto er at der ikke er nogen forhindringer, kun udfordringer ;o)
Har ingen planer om at skrive min opsigelse nu, men lige så stille arbejde mig frem til at få dygtiggjort mig og få opgraderet mit udstyr.
Tror sgu at jeg gør det......tager nogle dybe indåndinger og prøver at få lært en masse...har jo i alt fald muligheden i min kammerat...og nu er ungerne så store at faderen kan ha dem alene *S*
Tak for jeres svar.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
aug 2006
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Det som jeg oplever tager meget af deres tid er alle de sms beskeder som bimler ind hele tiden som de er nødt til at læse, fordi det nogen gange er noget som de skal tage stilling til...Jeg ville blive vanvittig hvis det var mig...
Men som skrevet behold dit job, aftal med manden du har nogle timer hver week hvor du dyrket´r det du brænder for, og så se hvad der kommer ud af det...
Jeg er ikke selv særlig god til billeder, så står altid og mangler gode skud af mine hvalpe eller voksne hunde...
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Der er SÅ mange amatørfotografer derude, så hvis du skal skabe sig en levegrundlag på fotografering skal du skille dig ud og være rigtig dygtig ,
Jeg lever selv med en drøm om at starte mit eget, men jeg venter lidt endnu hehe
Vil sige mig enig, hold fast i dit job , opgrader udstyr og erfaringer og find dig evt et/flere områder du kan kalde dit speciale
aug 2006
jul 2008
aug 2006
Kan din kammerat leve af det?
Jeg har en anden bekendt, der er autodidakt fotograf og han har i perioder levet af det. Men det har været mindre kreativt. Det har været de der bestillingsopgaver, portrætter... Helt klassisk.
jul 2008
Han elsker det og vil ikke btte, men tror man skal være klar på ofringer når man går all ind i den slags
feb 2006
feb 2006
Jeg skriver, hvis jeg skal bruge modeller ;o) såfremt at du ikke bor i Nordjylland *S*
aug 2006
jul 2008
Er pt på en ipod da vi er midt i flytterod hehe
aug 2006
https://www.google.com/search?hl=en&rls=com.microsoft:da&qscrl=1&q=jakob+eskildsen&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bpcl=37643589&biw=1280&bih=929&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=1EmaUN-RJoP-4QS6nICIDg
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.070
Jeg vil da absolut opfordre dig til at stræbe efter at opnå din drøm, men det kommer til at kræve meget tid, meget arbejde og mange penge. Konkurrencen er enorm og det bliver ikke en hverdag med faste arbejdstider.
Jeg ville leve og ånde fotografi i al min fritid, stille mig selv opgaver tilsvarende den måde hvorpå en fotograf også kommer til at arbejde, networke, udstilliger, kurser, etc.
Så skal det nok udvikle sig stille og roligt, og til et punkt hvor det kan blive din levevej. Men ind til da, ville jeg ikke gøre noget så overilet som at droppe mit arbejde.
Og lad dig nu ikke forblænde af ideen om at udføre gratis arbejde for at få etableret en navn.
Og mht Fata. Der er meget delte meninger om det. Hvad entet det er undervisningsformen eller det der kommer ud, når kurset er slut. Men det er en hård omgang og bestemt ikke for alle.
Men go for it Men gør dig nogle kritiske overvejelser om hvordan.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Mit forslag vil være at du beholder dit job, starter op i det små, knokler en vis legemsdel ud af bukserne og når du så på et tidspunkt kan se, at det kan betale sig at sige jobbet op, så gør det.
Lyder det fuldstændig urealistisk