{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Lyder det fuldstændig urealistisk {{forumTopicSubject}}

Jeg er 35 år, er gift og har to små børn, på 2 og 3 år. Jeg har lige fået fast fuldtidsjob, hvilket jo er en velsignelse i disse tider.
Inden da, var jeg ledig, kombineret med at jeg jo har gået på et par barsler, siden 2009.

Længe har jeg drømt om at starte noget op selv, men hvad skal det være?

Jeg er rigtig glad for at fotografere og har flere gange fået af vide at jeg har øje for det, men har kun brugt det på hobbyplan, så har ikke noget fancy kamera eller billedredigeringsprogrammer.
Har dog snuset til det at redigere og jeg har en kammerat der er selvlært fotograf og der nu -efter mange år- arbejder indenfor fotoverdenen.

Ville jo nok skulle starte op på et lidt mere seriøst hobbyplan og så ville jeg gerne ende ud i noget som f.eks. Medine med little angles by Medine....dog lidt mere udvidet.

Åhh når jeg læser dette, så synes jeg jo at det lyder total uopnåligt...men hvor der er vilje, er der vel vej????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyder det fuldstændig urealistisk
  • #2   7. nov 2012 Endnu et billede

profilbillede
  • #3   7. nov 2012 ....

profilbillede
  • #4   7. nov 2012 Som jeg læser det du skriver, har du været uden for arbejdsmarkedet i langt tid???Nu har du så fået fast arbejde, og spørger så om du skal blive selvstændig....
    Det har du jo haft masser af tid til at mens du var uden fast job ikke???
    Du tager gode billeder, men hold fast i dit nye job og væn dig til igen, at få en fast rytme og stradegi i dit liv, hvor arbejde og børn skal gå op i en høhere enhed...
    Der er ingen som forhindre dig i at starte med dit foto på hobby plan..Sæt en anonce i en avis og skyd nogle bestilte billeder, se hvordan det går.

• #5   7. nov 2012 Synes klart, du skal gå efter det, men vær realistisk. Behold dit arbejde, og prøv så at spare op til noget bedre udstyr, og begyndt at øve dig, når du har tid. Tag evt. en tur med børnene, tag billeder af dem, osvosv.

• #6   7. nov 2012 Jeg vil fraråde dig at skippe alt du har for at leve af at blive fotograf. Det er ikke helt nemt.
    Jeg har en kammerat, der er fotograf, prisvindende ovenikøbet og han KNOKLER for at få det til at løbe rundt.

Det er en dejlig tanke at kunne leve af at være kreativ, men man skal være sindssygt dygtig og selvom man er det, så vælter man sig ikke i kunder.

Udvikl dig kreativt i din fritid - start eventuelt et firma op sideløbende. Men hold fast i dit job.

• #7   7. nov 2012 Snow K.
    Ved ikke om du selv har børn, men synes ikke at jeg har haft masser af tid.
    Har dog indefor de sidste 5 år, fået mere selvtillid til at tro på at det vil kunne lade sig gøre at starte noget op. Har nemlig fået mig en mand, hvis motto er at der ikke er nogen forhindringer, kun udfordringer ;o)
    Har ingen planer om at skrive min opsigelse nu, men lige så stille arbejde mig frem til at få dygtiggjort mig og få opgraderet mit udstyr.
    Tror sgu at jeg gør det......tager nogle dybe indåndinger og prøver at få lært en masse...har jo i alt fald muligheden i min kammerat...og nu er ungerne så store at faderen kan ha dem alene *S*

Tak for jeres svar.

profilbillede
  • #8   7. nov 2012 Go fore it! Du vil ærgre dig hvis du ikke forsøger smiley

• #9   7. nov 2012 http://fata.dk/

• #10   7. nov 2012 Anja...Jow da, har fået 2 børn og haft tvangsfjernede børn i familiepleje og dagpleje på samme tid. Men dengang var tingene jo meget anderledes end nu. Har et barnebarn på 4 år, og begge forlkdre har fuldtidsjob ved siden af, og kan se hvor svært det er for dem at få enderne til at nå sammen.
    Det som jeg oplever tager meget af deres tid er alle de sms beskeder som bimler ind hele tiden som de er nødt til at læse, fordi det nogen gange er noget som de skal tage stilling til...Jeg ville blive vanvittig hvis det var mig...
    Men som skrevet behold dit job, aftal med manden du har nogle timer hver week hvor du dyrket´r det du brænder for, og så se hvad der kommer ud af det...
    Jeg er ikke selv særlig god til billeder, så står altid og mangler gode skud af mine hvalpe eller voksne hunde...

• #11   7. nov 2012 Fata er GUD , kender en der har gået der og nøøøøøøj et sted smiley man lære så meget og det er SÅ hårdt, så du skal virkelig have en drift for foto og ånde foto for at gøre det.. smiley

Der er SÅ mange amatørfotografer derude, så hvis du skal skabe sig en levegrundlag på fotografering skal du skille dig ud og være rigtig dygtig ,
    Jeg lever selv med en drøm om at starte mit eget, men jeg venter lidt endnu smiley hehe
    Vil sige mig enig, hold fast i dit job , opgrader udstyr og erfaringer og find dig evt et/flere områder du kan kalde dit speciale smiley

• #12   7. nov 2012 Fata er fantastisk. Gudsbenådede kreavtive sjæle der kommer ud derfra.

• #13   7. nov 2012 Jep smiley min kammerat der giver mig gåsegud med hans billeder smiley haha , helt vidunderligt talent og ja , uuuuh man føler sig lille smiley

• #14   7. nov 2012 Også min, F, der uddannede sig der for en god del år siden efterhånden.

Kan din kammerat leve af det?

Jeg har en anden bekendt, der er autodidakt fotograf og han har i perioder levet af det. Men det har været mindre kreativt. Det har været de der bestillingsopgaver, portrætter... Helt klassisk.

• #15   7. nov 2012 Nej det kan han bestemt ikke smiley han arbejder hårdt ved siden af, og bruger al fritid på foto, han harikke tid til kæreste eller byture som andre på hans alder bruger tid på smiley
    Han elsker det og vil ikke btte, men tror man skal være klar på ofringer når man går all ind i den slags smiley

• #16   7. nov 2012 Kan i ikke sætte nogle links ind til jeres venner/kammerater.....jeg vil se ;o)

profilbillede
  • #17   7. nov 2012 Snow K.
    Jeg skriver, hvis jeg skal bruge modeller ;o) såfremt at du ikke bor i Nordjylland *S*

• #18   7. nov 2012 http://www.jakobeskildsen.com/

• #19   7. nov 2012 Finder kims lidt senere smiley
    Er pt på en ipod da vi er midt i flytterod smiley hehe

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #21   7. nov 2012 Don't quit your day job!

Jeg vil da absolut opfordre dig til at stræbe efter at opnå din drøm, men det kommer til at kræve meget tid, meget arbejde og mange penge. Konkurrencen er enorm og det bliver ikke en hverdag med faste arbejdstider.

Jeg ville leve og ånde fotografi i al min fritid, stille mig selv opgaver tilsvarende den måde hvorpå en fotograf også kommer til at arbejde, networke, udstilliger, kurser, etc.

Så skal det nok udvikle sig stille og roligt, og til et punkt hvor det kan blive din levevej. Men ind til da, ville jeg ikke gøre noget så overilet som at droppe mit arbejde.

Og lad dig nu ikke forblænde af ideen om at udføre gratis arbejde for at få etableret en navn.

Og mht Fata. Der er meget delte meninger om det. Hvad entet det er undervisningsformen eller det der kommer ud, når kurset er slut. Men det er en hård omgang og bestemt ikke for alle.

Men go for it smiley Men gør dig nogle kritiske overvejelser om hvordan.

• #22   7. nov 2012 Jeg er ikke helt klar over hvad du spørger om. Du kan jo altid starte noget op, at oprette et enkeltmandsfirma er ingen ko på isen, men jeg vil sige at det er svært at kunne leve af det - og du skal ikke regne med at du får mere tid til dig selv som selvstændig. Det er der man der tror og de bliver som regel altid klogere. Meget klogere.

Mit forslag vil være at du beholder dit job, starter op i det små, knokler en vis legemsdel ud af bukserne og når du så på et tidspunkt kan se, at det kan betale sig at sige jobbet op, så gør det. smiley

Kommentér på:
Lyder det fuldstændig urealistisk

Annonce