{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Læseheste, hvad kan i anbefale? {{forumTopicSubject}}

Jeg er endelig, efter mange års pause, begyndt at læse igen.

Derfor kunne jeg godt bruge nogen anbefalinger / bøger, i bare mener, der skal læses?

Jeg er mest til Sophie Kinsella, Marian Keyes og sådan noget tøse noget.
Men kan også sagtens læse Sara Blædel, som også er ret god, synes jeg.
Lige nu prøver jeg kræfter med første bind i Twilight serien, altså noget fantasy/vampyr/kærlighed.
Har også overvejet ham Nicolas Sparks (?), ham bag "The notebook" og "dear John".

Men, er ret frisk på foreslag / anbefalinger? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læseheste, hvad kan i anbefale?
  • #1   30. okt 2012 jeg lavede faktisk en lignende tråd i sidste uge hvor der kom en masse forslag til rigtig gode bøger, så prøv da at tage et kig -kan desværre ikke lige linke den til dig, bøvler lidt med min netforbindelse.

• #2   30. okt 2012 Cathy Glass kan jeg anbefale. Har læst den bog hun har lavet der hedder "another forgotten child" og skal snart have købt "damaged".
    Derudover kan jeg varmt anbefale: "History of a Pleasure Seeker" af Richard Mason
    Og så er "Belle" og "Stolen" to rigtig gode bøger af Lesley Pearse.

Nu håber jeg bare du er til engelske bøger :-))
    God læselyst!

• #3   30. okt 2012 Jeg er virkelig kræsen med bøger, men jeg er helt tosset med Dexter-serien af Jeff Lindsay. Det er virkelig nogle gode bøger

• #4   30. okt 2012 Jeg lurer lige med her, har ikke læst noget siden Twilight, som du allerede er i gang med. Filmene retfærdiggør ikke historien, bøgerne er langt bedre. Jeg læser med jævne mellemrum bog 3 og 4 igen når jeg vil ha en god følelse indeni smiley Bog 2 har jeg kun læst 1 gang, den gjorde mig ganske enkelt alt for deprimeret.
    Men har ikke turde læse andet, sara blædels historier er også gode, men fanger mig bare ikke helt alligevel.

• #5   30. okt 2012 Jeg har lige læst Sagaen om Isfolket... Igen:)

Der er en hulens masse bind, men det er nogle rigtig gode bøger med lidt magi, kærlighed, intriger osv.

• #6   30. okt 2012 Jeg læste i sommers "dybt fald" af Karin Slaughter smiley den syntes jeg var super god. Det er en krimi

• #7   30. okt 2012 Denne serie som samlet hedder Jordens børn:
    1 Hulebjørnens Klan
    2 Hestenes Dal
    3 Mammutjægerne
    4 Rejsen Over Stepperne
    5 Folket I Klippehulerne
    6 Hulernes Sang
    Og eller er der som Katrine også skriver, Sagaen om Isfolket der har 48 bøger, så vidt jeg husker.
    Så er der Borte med blæsten, Øst for solen, Matadorens hustru, Vejen hjem. Og så er jeg en sucker for autentiske bøger som Virkelighedens verden osv. Liza Marklund er faktisk forfatter til to bøger om en kvinder der bliver forfulgt af sin ekskæreste; den første hedder Forelskede sig til et mareridt og nummer 2 hedder Asyl. De er også autentiske!

• #8   30. okt 2012 "Women of Iron" af Catherine King er også virkelig god smiley

• #9   31. okt 2012 Forelskede sig til et mareridt

• #10   31. okt 2012 Hvis du er til pladderromantik og hjertekvaler blandet med lidt erotik, så er der også Barbara Bickmore. Hun har skrevet et væld af bøger... De fleste har jeg på hylden herhjemme;)

Men min absolut favorit er Jordens Søjler af Kenn Follett! Men det er noget helt helt andet:)

• #11   31. okt 2012 Kan næsten forstå på det hele, at det er skønlitteratur der ønskes? smiley

• #12   31. okt 2012 Det gyldne kompas 1-3, Eragon 1-3 og Abhorsen trilogien kan varmt anbefales herfra smiley

Det kan virkelighedens verden desuden også!

• #13   31. okt 2012 Tine B : Kan se vi har lidt af den samme smag i læsning:)
    Har du læst Det år hestene kom og efterfølgerne til den? Det er Mary Mackey der har skrevet dem og vil klart anbefale dem!

• #14   31. okt 2012 ..det var da utroligt.. ingen har nævnt "50 shades of grey" endnu :o)
    (nej, jeg har ikke læst dem)

• #16   31. okt 2012 Katrine> Det kan jeg ikke huske, men det lyder bekendt? Den Øst for solen, jeg har nævnt, er også Barbara Bickmore. smiley Fandt en mere af hende i sidste uge på et loppemarked, så den er næste projekt når jeg er færdig med den jeg læser lige nu. Vil gerne have mange med hende!
    Angelina> Ja, det må man sige. Jeg synes den sidste er lidt dårlig og kedelig i forhold til de andre. Den er hård at komme igennem..

• #17   31. okt 2012 Jeg kan anbefale følgende, som er lidt forskellige genre:

Vladimir Nabokovs "Lolita" (Super super fantastisk bog! Filmatiseret i både 1962 og 1997. Begge fantastiske film)

Henning Mankells Kurt Wallander (krimier, men super gode!)

Joyce Carole Oates "Blondine" (en semi-fiktiv "biografi" om Marilyn Monroe)

Berny Pålsson "Vingklippt Ängel" og "Känn pulsen slå" (svenske bøger, ikke udgivet på dansk. Selvbiografier af forfatteren og hendes liv som stof- og alkoholsmisbruger og psykiske diagnoser)

....og begge Bridget Jones' Dagbog. De er bare god tøse-læsning! De udgaver jeg har er på svensk og købt i Sverige i hardback for 14 svkr stykket smiley kan man læse svensk er svensk bogudsalg virkelig værd at tage over til!

• #19   31. okt 2012 Uh jeg er i gang med 2 bøger for tiden smiley

Men har læst et par af Sara Blædel - fra serien om Louise Risk smiley Den synes jeg var rigtig god, så der er jeg ved at læse aldrig mere fri, den er rigtig god, er snart færdig med den. Der udover læser jeg også Kronvidnet af Morten Frich for tiden, den synes jeg også er rigtig god smiley

• #20   31. okt 2012 Julie F: Det er virkelig også de mest fantastiske bøger og hvad mere er, så er der også en helt fantastisk nervepirrende, spændende serie dertil - helt sikkert et kig værd! smiley

• #21   31. okt 2012 Vil anbefale The Hunger Games bøgerne
    Bog 1 - Dødsspillet
    Bog 2 - Løbeild
    Bog 3 - Oprør

Jeg synes de er fantastisk gode og nok de bedste bøger jeg har læst. smiley

• #22   31. okt 2012 Hvis du er til gys, så skriver Annika Von Holdt rigtig godt...

Jeg har lige læst " Sov som de døde", og den er VIRKELIG uhyggelig. Der er bare ikke lagt fingre imellem når der beskrives klamme ting. Var nødt til at holde pauser for lige at trække vejret;)

Kommentér på:
Læseheste, hvad kan i anbefale?

Annonce