{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Læseheste nørdetråden {{forumTopicSubject}}

Jeg eeeeelsker bøger! Bliver aldrig fan af at læse på pc eller ipad. Næ du, jeg VIL sidde fysisk med bogen i hånden smiley

Så, hvad er den sidste bog du læste?
Hvilken er du i gang med?

Og hvad kan du generelt godt lide at læse.

Til alle 3 kan de fleste hundenørder garanteret svare fagliteratur om hunde og træning, men i læser vel også andre bøger smiley

For mit vedkommende:
Jeg har næsten lige læst 'kloden under vand 1' af ida-marie rendtorff. Ønsker mig bog 2 og 3 til jul.
Hvad er jeg i gang med?
Seeker af arwen elys dayton, men er også i gang med 'cutter'(læst et kpt) af peter solberg dirksen, og i dag købte jeg sarah engells 21 måder at dø. Det bliver den jeg først læser færdig.

Elsker bøger af dean koontz, gys.
Heksejægerens lærling, og hjerneafkobling, så læser jeg britta og silver, fuldblod og gitte bøgerne. Ja det er børnehestebøger, og hvad så, de er hyggelige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læseheste nørdetråden
  • #1   2. nov 2017 Ipad og pc nej - men min Kindle den elsker jeg. Jeg er u gang med Andy mcdermott serie 'jagten på atlantis '

• #2   2. nov 2017 Jeg er pt. igang med Washington dekretet af Jussi Adler-Olsen, men jeg er ikke kommet ret langt. Motivationen mangler pt.

• #3   2. nov 2017 Sidste bog jeg læste var Globetrotter af Jens Bjerre.
    Det er den slags bøger jeg holder mest af at læse.

profilbillede
  • #4   2. nov 2017 Jeg tror jeg har læst en enkelt hundebog fra ende til anden.
    Så trods hundenørderiet er det ikke det læsningen er rettet mod.

Jeg elsker bøger, elsker at læse, men helbreddet har tvunget mig ud i lydbøger.
    Krimier i endeløse rækker...

• #5   2. nov 2017 Hørte Dinosaurerns fjer i sidste uge.. go' bog.

• #6   2. nov 2017 Harry Potter.
    Harry Potter is love, Harry Potter is life. Jeg har læst serien ca 7 gange efterhånden - 2 af dem på engelsk. Dog har jeg kun 2 af bøgerne selv, men jeg ønsker mig hele serien i julegave.

Jeg er til fantasy, helt sikkert.
    Jeg har læst...

De Udødelige
    The Vampire Diaries
    Nightshade
    Twilight (En del gange..)
    Nattens hus
    Mørkets kræfter
    Maze Runner (På engelsk)
    Hush Hush
    osv. Alt der er fantasy - og det bedste der findes er varulve, Engle, vampyrer og magikere.

Har også læst Alfabethuset og alt med afdeling Q smiley

• #7   2. nov 2017 Game of thrones! smiley

Men ellers
    Dragons eyev(dragens øje stephen king) det er en bog jeg kunne læse om og om igen! smiley

• #9   2. nov 2017 Jeg har lige modtaget PAGTEN, af Michael Katz Krefeld. nyeste bog i serien som jeg har glædet mig til.
    jeg har ellers lige pløjet mig igennem hele serien af Jesper Steins Krimier - kan varmt anbefales!.

Jeg er også kun til bøger, og har aaaalt for mange af dem smiley

• #10   2. nov 2017 Jeg har altid elsket bøger.
    Elsker også Dean Koontz.

Lige for tiden er jeg igang med en ældre Wilbur Schmit bog: Den syvende skriftrulle

• #11   2. nov 2017 MLA, det er godt nok længe siden jeg har set noget til dig herinde!!! smiley

• #12   2. nov 2017 Jeg har også savnet dig og Ivar, - og tillykke med familieforøgelsen, de er herlige smiley

• #13   2. nov 2017 Tusinde tak. smiley

• #14   2. nov 2017 Jeg har svært ved at koncentrere mig om en alm. bog.. Jeg er igang med at hører Sagaen om Isfolket på lydbog smiley

Dog kan nogle bøger godt fange min interesse, men så tager de også laaaaaaaaaang tid at læse..

Nå ja og som mor får man også læst en del læse-let bøger sammen med barnet smiley

• #15   2. nov 2017 Jæææææ MLA smiley

• #16   2. nov 2017 Oh du lever endnu gudskelov. smiley Jeg har tænkt på dig mange gange MLA. smiley

• #17   2. nov 2017 De sidste to bøger jeg har læst, er drabschefen, og drabschefen -nye sager. Vildt spændende bøger, og selvom der ikke nævnes navne osv, så er der en del sager man kan genkende, amagermanden bliver så nævnt netop som amagermanden, så der er man ligesom ikke i tvivl smiley

skal igang med en ny bog i aften eller i morgen, ved ikke lige hvilken det bliver, men højst sandsynlig en krimi , må ind i bogreolen og udvælge en af alle de ulæste jeg har stående.

Jeg vil forresten også have bogen i hånden smiley

• #18   2. nov 2017 Lige nu læser jeg Begærets Butik af Stephen King.
    Kan ikke lige huske den jeg læste før den smiley

• #19   2. nov 2017 Pt hører jeg “True Blood” serien og “The Black Dagger Brotherhood” serien.

Kan anbefale Chris Carter med David Hunter serien. Den starter med Krusifiksmorderen...skide god krimier smiley

Har Karin Slaughter “En holdt Kvinde” liggende på vent smiley

Den sidste fysiske bog jeg læste, var af Joël Dicker “Sandheden om Harry Quebert“. Den har fået blandede anmeldelser, men jeg synes nu egentligt, den var meget go smiley

Kunne være, jeg skull genopdage Dean Koontz...ham har jeg læst en del bøger af, da jeg var ude at rejse smiley

• #21   2. nov 2017 Jeg elsker bøger! Jeg har så mange derhjemme, som jeg mangler at læse, fordi jeg ikke kan lade være med at købe nye bøger, hver gang jeg kommer i en boghandel smiley

Lige nu er jeg i gang med Stolthed og Fordom, for 4. gang. Det er min yndlingsbog! Og så er jeg i gang med en anden en om retriever træning.

Jeg er generelt ikke god til at have gang i mere end en bog ad gangen, så er kun i gang med de to der.

• #22   2. nov 2017 Hope: med din smag i bøger så skal du læse både mistborn og mageborn - Google dem. Jeg lover dig at det vil du ikke fortryde.

Skulle du en dag komme forbi Næstved giver Ziva gerne en omgang leg med en bamse og jeg vil gerne forære dig alle 8 bøger på dansk og et par af dem på engelsk

• #23   2. nov 2017 Er igang med at læse Chris Carters stalkeren. Synes hans bøger er svære at lægge fra sig igen smiley
    Læste de sortøjede piger før den. Ikke den bedste bog i verden men færdiggjorde den da smiley

• #24   2. nov 2017 KJ - Endnu en Chris Carter fan smiley

Har du læst Simon Beckett?

• #26   2. nov 2017 Den sidste bog jeg læste, dvs. blev færdig med: A Court of Thorns and Roses.

Den bog jeg er i gang med - Every Falling Star: The True Story of How I Survived and Escaped North Korea.

Som antydet kan jeg generelt godt lide at læse engelske bøger smiley Mere specifikt er jeg vild med fantasy og sci-fi, men læser da også gerne en god psykologisk thriller engang imellem.

Every Falling Star læser jeg forresten på min Kindle. Et af mine bedste køb til dato - selvom jeg er hardcore bogelsker af den slags, der bare ikke kunne forstå hvordan man kunne vælge andet end fysiske bøger... altså, indtil jeg selv stod med en Kindle i hånden...

• #29   2. nov 2017 Den sidste bog jeg læste var The subtle art of not giving a fuck. Jeg hørte den på lydbog i starten af året og elskede den så meget at jeg blev nødt til at købe den for at læse den igen. Jeg er vild med den, den er så ægte og ærlig og fortæller virkelig sandheden om livet. Den har virkelig hjulpet mig med at give slip på mange ting! Kan klart anbefales!

Lige nu er jeg igang med How to win friends and influence people.

Jeg elsker at læse bøger som jeg kan relatere til og/eller som inspirerer mig.
    Jeg elsker de der "young adult/coming of age" type bøger som er baseret på virkelige historier og som enten handler om rejser og/eller psykiske lidelser. Jeg er slet ikke til kærlighedshistorier eller fantasy. Krimi kan godt være spændende, men der skal virkelig noget til før det fanger mig.
    En af mine yndlingsbøger er Perks of being a wallflower.
    Jeg har også for nyligt læst It's kind of a funny story, og en bog som jeg også nød meget var Wild af Cheryl Strayed, inspirerende historie!

Min næste bog på listen er What I was doing while you were breeding - titlen har virkelig fanget mig og jeg ved at mange piger er ret vilde med den, så er spændt på om den lever op til det smiley

• #30   3. nov 2017 Jeg ææælsker bøger, og har efterhånden nærmest mit eget bibliotek smiley
    Er mest til krimier og kogebøger, men kan sagtens lokkes til at læse alt muligt andet smiley

Den sidste bog jeg har læst, er: "Liv og legeme" af Elsebeth Egholm

Den jeg læser nu er: "Spis dig rask" af Bjarne Stigsby og Hanne Juul.

• #31   3. nov 2017 Er lige blevet færdig med Ken Follets “Den evige ild” - super god.

Læser dagligt, - Sidder hver aften med en bog.

• #33   3. nov 2017 Lige pt er jeg i gang med "Ghostfaces" af John Flanagan. Dejlig let fantasy smiley
    Før det var læste jeg Duné af Frank Herbert
    Næste bog på listen må vist være den afsluttende i The Millennium Rules serien - Sucessor's Promise af Trudi Canavan

Jeg læser meget - og har altid gjort det.
    Her er det hovedsageligt engelsksproget fantasy/sci fi der ryger ind - krydret med lidt gys ind i mellem smiley

• #34   3. nov 2017 Ej det er sjovt i nævner dem, jeg læste Perks of Being a Wallflower, Nightshade, Hush Hush osv, og jeg hadede dem simpelthen smiley :D

Men hvis man godt kan lide young adult og det lidt mere psykiske aspekt, og tilmed er træt af de evigt mange mandlige MC's der bliver fremstillet som attraktive på trods af psykisk vold, sexistisk adfærd, slut-shaming og what not... så vil jeg virkelig anbefale at kigge på Elliot Wake - det er godt nok New Adult, men i hans bøger (Unteachable, Black Iris, Cam Girl, Bad Boy) tager han nogle vanvittigt vigtige emner op; det er netop slut-shaming, seksualitet, køn, psykisk sårbarhed, fordomme, moralske grænser..

Det er så sjældent at man i populære bøger ser minoriteter, hvad enten det er asiater, transkønnede eller noget så simpelt som girl on girl action. Jeg synes det er vigtigt at eksponere ikke bare unge, men alle for det her, og bøgerne er en del af det, der sætter vores diskurser og normalitetsbegreber.

Ah, jeg kunne snakke om samfundsrelevansen i de bøger i timevis. Men man sidder tilbage med en følelse af at "alle burde læse det her", så jeg misser ikke chancen for at sprede budskabet smiley

• #35   3. nov 2017 Linda- Ja jeg er ret vild med hans bøger smiley Skal jeg være ærlig så tror jeg en (Måske dig?) anbefalede ham i en bogtråd jeg oprettede for længe siden smiley

Nej Simon kender jeg ikke. Er hans bøger i samme genre?

• #36   3. nov 2017 Kan ikke huske hvilken bog jeg sidst læste færdig - det var nok Kvinden i Toget.

Pt. er jeg igang med flere forskellige smiley Alfabethuset af Jussi Adler-Olsen, Oprindelse af Dan Brown og en mere jeg ikke kan huske titlen på.

Det er primært krimier og thrillere jeg læser smiley

• #37   3. nov 2017 KJ - Har anbefalet ham før, så det kunne meget vel være smiley

Simon Beckett er i samme genre...dog ikke lige så “blodig”, men super gode. Fire bæger i serien: Dødens kemi, Skrevet i ild, De dødes hvisken og Den glemte grav. Foregår i det engelske og handler om retsantropologen David Hunter. Dog foregår den ene på The body farm i Texas!

Har du læst Karin Slaughter? Sara Linton & Will Trent serien er efter min mening den bedste smiley

• #38   5. nov 2017 Linda- Dem skal jeg helt sikkert have kigget nærmere på smiley

Læste de første 3 bøger af Slaughter. Så gik jeg lidt død i dem. Så nåede aldrig til serien hvor Will er med.
    Måske de er værd at kigge på igen smiley

• #39   5. nov 2017 Jeg mente selvfølgelig BØGER smiley

De er virkelig gode!

Jeg har kun læst Sara Linton og Will Trent serien...de er super gode. Gik selv død i en af de andre...men ikke denne serie smiley

Kommentér på:
Læseheste nørdetråden

Annonce