{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.554 visninger | Oprettet:

Min hund har dræbt to kaniner, hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at skulle oprette et emne som dette.. Jeg.... Ved slet ikke hvad jeg skal sige eller gøre med mig selv. Jeg er SÅ ked af det og fuldstændig i chok....

Så jeg frabeder mig VIRKELIG hårde kommentarer da det er hårdt nok i forvejen, sket er sket på beklageligvis og jeg kan ikke gøre det om nu.

Min veninde og jeg gik tur med vores hunde i kvarteret i sidste uge.
Jeg ved fra tidligere gåture at der i en have på vores vej er to kaniner i løbegård i en have. Hundene gejler hinanden op og jeg har derfor ekstra fat i Nala. (Begge hunde var snor på og en K9 sele)

Pludselig flyver Nala på magisk vis ud af selen og ind igennem både to stk. hegn og hæk. Vi råber og skriger, lokker med godbidder, forsøger at komme ind i haven (men må opgive netop pga. hegn.) men ingen hund kommer.... Pludselig er hun inde i kanin buret, får fat i kaninerne og knækket nakken på dem.

Løbende ud kommer en grædende og skrigende 6-7 årig dreng, der blot kan se på min hund med hans kanin i munden. Først da jeg kommer ind i haven, slipper hun og vi får hende fanget.

Vi udgav navn og adresse - og blev derover også politi anmeldt.

Og dertil frygter jeg bare om de mon kan kræve Nala aflivet?
Det kan jeg bare slet ikke bære....... Det er utilgiveligt, og jeg er fuldstændig i chok og lammet over hvad der skete, jeg kan slet ikke kende op fra ned og omvendt, komfus og ked af det.

Men som sagt havde vi begge hunde i snor, så vi tog vores forbehold og jeg kan ikke se hvad mere jeg kunne ha gjort.

Jeg har derfor ikke behov for at høre hvilken sindsyge blodtørstige lorte dræberhund det er jeg ejer..... Men mere om hvad der kan ske nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har dræbt to kaniner, hvad nu?
  • #1   24. okt 2012 Som det overordnede spørgsmål der stilles, så nej de kan ikke kræve din hund aflivet. Men der kan kræves at hunden iføres mundkurv når den er på offentlig plads.
    Jeg synes du skal vise dig fra den store side og imorgen kontakte politiet og forklare dem at det aldrig vil ske igen og at du tager forholdsregel som hedder kædehalsbånd eller andet forsvarlig halsbånd samt sele på på samme tid eller grime og samme tid halsbånd. Når du så ved at din hund reagerer sådan begrænser det lidt jeres færden, nu vil du aldrig kunne lukke hunden løs med mindre det er i forsvarlig indhegnet areal. Og selv i en hundeskov kan der komme vildt som kan jages og dræbes.
    Jeg synes du skal gå over til familien (uden hund) en af de kommende dage og undskylde røven ud af bukserne og fortælle dem at du vil købe drengen nye kaniner plus hø, haml mm som et plaster på såret. Og så ellers aldrig nogensinde gå den vej mere.


  • #2   24. okt 2012 Puha, det lyder godt nok skrækkeligt!

    Men jeg tror godt at du kan ånde lettet op, jeg tvivler STÆRKT på at Nala vil blive aflivet. Havde hun været en listehund så kunne det komme på tale.

    Jeg tror allerhøjest politiet kræver snor på altid og den værste konsekvens ville være at du skal bruge mundkurv på hende. Men det var et uheld, du havde snor på og så er det bare så uheldigt at hun bryder fri lige op til haven.

    Det eneste jeg ikke "forstår", det er at hun ligefrem bryder ind i kaninburet og er så "vild" for at få fat i dem men det er vel forskelligt fra hund til hund?

    Trøstekram herfra!


  • #3   24. okt 2012 Øv for en oplevelse! Det er desværre meget forskelligt hvad politiet stiller op i sådanne sager. Jeg tør ikke byde på hvad de vil sige.
    Jeg går ud fra at din hund er lovlig, så den ikke skulle have båret mundkurv?
    Er du ikke blevet afhørt endnu?
    Mine hunde rev sig ud af hånden på en veninde nogle mdr tilbage, og løb ind i en hestefold. De løb rundt og gøede. Det var kaos, jeg troede de ville blive trampet ihjel, men de så ud til at undgå hestenes ben. Vi får dem indfanget igen. Senere viser det sig at en hest har fået sår på benene. Vi ved ikke om det stammer derfra, men hestens ejer politianmelder mig altså. Politiet afhører mig straks, og vurderer at der er tale om et ulykkeligt uheld. Min forsikring dækkede naturligvis hestens skader og så var sagen afsluttet.
    Det er det værste jeg nogensinde har oplevet med hundene. De går jo aldrig løse, netop fordi de jager, og så sker sådan noget. Øv.


  • #5   24. okt 2012 Jeg forstår det heller ikke - vi er gået forbi den have op til flere gange uden noget - måske de to hunde fik gejlet hinanden så meget op, at det simpelthen bare sagde klik....

    Jeg har naturligvis tilbudt at købe to nye kaniner til familien (eller ihvertfald give dem penge, så kan de selv gå ud og købe nye)

    Der var en tynd hæk, et lille hegn, også indhegningen hvori kaninerne gik, så faktisk kun ét hegn i en hæk, også hoppet ind til kaninerne. Hvad jeg ikke forstår er at have en løbegård lige ud til hunde-stien (som den kaldes) Uden nogen former for låg/tag. De nævnte netop at de få måneder forinden havde fået snuppet to kaniner af en ræv... Så jeg er lidt uforstående..

    Det er som sagt et mysterie hvordan hun er kommet ud af selen, hun er nemlig IKKE bakket ud af dem, men gået FREMAD. Klipsen under maven, var ikke gået op, så jeg forstår det simpelthen ikke...

    Som sagt tror jeg det har sagt klik og jeg derfor ikke har ku kalde hende til mig. smiley

    Det er også yderst sjælendt at jeg har nala løs, hvilket jeg endnu engang vil påpege at hun IKKE var. Min hund er heldigvis fuldt ud lovlig.

    Jeg takker mange gange for de pæne svar! er meget lettet.


  • #6   24. okt 2012 Uheld sker. En line kan knække, halsbånd kan ruste eller mørne. Mange hunde tænder på dyr som kaniner. Det er instinkter, og dem fjerner man ikke med træning. Du kan kun undskyld af hele hjertet og så gøre alt i din magt for at det aldrig sker igen.

  • #7   24. okt 2012 Jeg har faktisk altid gået med kvæler på hende, men fandt en nyyydelig K9 sele i lyserød med labelet "I smiley my chi" Og den fik jeg så i gave da jeg bestod køreprøven, kun en måned tidligere.

    vi har tidligere gået ture i kongelundsskoven (igen, med snor på) hvor vi har trænet i at komme hvis en hjort, hare, egern eller lignende har passeret os, og hun er kommet HVER gang. Igen, så tror jeg simpelthen bare at de fik gejlet hinanden op.


  • #8   24. okt 2012 Jo vidst, jo vidst - Men når der har været en ræv kun få måneder tidligere, er det mindste man kan gøre da at komme tag over eller noget. det fandt jeg ud af smiley


  • #9   24. okt 2012 Ts.. det her er bare et bevis på at alle dem der siger deres hunde er 100 % opdraget, de kan tage fejl (ikke dermed sige at du har sagt det) Hunde har deres egne hjerner og ja nogengange bruger de den bare på mådes vi slet ikk har set før...

    Tror jeg ville ta en snak med familien og høre hvad de synes samt self. politiet... Det synd for både familien, dig og nok mest drengen..! Knus det kan du nok godt bruge...:)


  • #10   24. okt 2012 Jeg har set flere hunde rive sig ud af halsbånd end jeg har set hunde bakke ud af seler i. Så jeg er ikke enig omkring selebrug.
    Når vi er afsted med vogn og hunde foran, foregår det jo også i seler (trækseler), og det kan ikke laves om. Nogle trækker med to hunde, andre med 14 eller flere. Uheld sker yderst sjældent, og det er jo aldrig med folks gode vilje.
    Når politiet ikke har afhørt eller handlet, tyder det ikke på at der sker det store.
    Jeg håber I får løst problemerne i god fred og orden, JKT


  • #12   24. okt 2012 Selen har bare fungeret så godt på nala, hun har gået meget pænere - og trukket markant mindre. Været mere opmærksom på mig på tur, også sker dette.

    Selvfølgelig skulle de kunne det, ingen tvivl der - det er bare at teste skæbnen en liiiiiiiille smugle smiley

    Kristina - Lige netop, det er sgu et dyr.... Mange tak for knuset smiley


  • #13   24. okt 2012 og om hun er lovlig eller ej det er jo irrelevant i denne sag

  • #15   24. okt 2012 På min mors gamle arbejdsplads brød deres vagthunde ud gennem hegnet om natten og fandt en kaningård hvor de dræbte kaninerne.
    De kom faktisk på forsiden af Ekstra Bladet.
    Hundene var to Rottweilere og den ene hund (som havde stået for kanindrabene, den anden havde bare fulgt med i kølvandet på den anden) blev krævet aflivet.
    Jeg kender ikke 100% de nærmere omstændigheder, jeg ved bare at den ene hund skulle aflives. Den anden er stadig vagthund på stedet og har ikke været stukket af siden.
    Jeg forsøger med dette ikke at male fanden på væggen, kom bare i tanke om denne, lignende situation. Men der kan være andre ting der har spillet ind på, at netop denne hund skulle aflives.



  • #16   24. okt 2012 Nej ilder-mor. Det er ret relevant. Hvis hunden var ulovlig, skulle den have båret mundkurv. Dermed ville en lov have været brudt bevidst.
    Som det skete, var der tale om et uheld. Ikke en bevidst lovovertrædelse. Der er en forskel.


  • #18   24. okt 2012 Malene sorry selvfølgelig, så var det endnu et lovbrud, helt rigtigt



  • #19   24. okt 2012 TS: jeg føler sørme med dig! Håber du får ro i hovedet og får snakket med familien. Pyha hvor må det være hårdt!

  • #20   24. okt 2012 Jeg håber da godtnok at du tager det op til seriøs overvejelse, når flere foreslår en mundkurv til din hund.
    Uanset hvor meget hunden er et rovdyr, så skal den ski da ikke blæse gennem hegn og hæk bare for at få lov til at dræbe nogle kaniner.... Pu ha jeg synes godtnok det er væmmeligt, og hvad får den lyst ti lat dræbe næste gang??

    Garanteret det er en sød og dejlig hund normalt, men når den kan finde på sådan noget, så må der altså handles. I mine øjne var det mere naturligt, hvis den nu så en løs hare løbe og så jagtede den. Men her er der jo umiddelbart tale om, at den går ret målbevidst efter at dræbe.


  • #22   24. okt 2012 som asmund siger, så er det her ikke for at male fanden på vægen, men syns du burde læse paragraf 6 i hundeloven smiley så ved du måske hvad du kan forvente sker. Og så vil jeg lige gøre opmærksom på at dette gælder alle hunde uanset race

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050


  • #23   24. okt 2012 stakkels kaniner og lille dreng...

  • #24   24. okt 2012 Selvfølgelig. Jeg må vente på at jeg høre fra politiet. Jeg havde bare brug for lige at få lidt ro på.

  • #25   24. okt 2012 og hvis jeg var dig ville jeg læse det hele, for så kender du dine rettigheder smiley og evt argumenter for ting og sager, men så igen disse uheld er helt op til den enkelte politimester fx jeres område smiley
    glemte helt at sige at det da nok har været en frygtelig oplevelse, håber du hygger med en kop te eller noget andet og slapper af smiley der er jo desværre ikke så meget du kan gøre ved at det er sket.


  • #26   24. okt 2012 Ja stakkels dreng...... Hun havde "heldigvis" hvis man kan bruge dette ord i en sag som denne, ikke flået kaninerne så blod og andet lå over det hele, men blot knækket nakken på dem.... Tak for læsestof smiley

  • #27   24. okt 2012 Jeg har skrevet ovenover at det er utilgiveligt så det er jeg såmænd udmærket klar over.... - Min hund er aldrig løs, så det er der slet ingen grund til at starte på smiley

  • #29   24. okt 2012 Helt bestemt

  • #30   24. okt 2012 Overhovedet slet ikke.... JEG ville bare sikre mit kaninbur bedre, mere en undring når nu de også havde ræven på besøg tidligere - ikke for at dække over noget som helst.

  • #31   24. okt 2012 Puha sikke en historie.

    Synes alligevel der skal noget til før en hund hopper over hækken, hegn og bare slår kaniner ihjel:-(

    Men godt du tager det seriøst og gør noget så det ALDRIG sker igen... For det er godt nok utilgiveligt... Jeg var gået amok hvis set var min have jeres hunde var kommet ind i smiley



  • #32   24. okt 2012 At de har mistet kaniner til en ræv kan på ingen måde undskylde det.

    Fremmede hunde forventer man er under kontrol.

    De kunne såmænd have haft dem til at gå frit på egen grund. Det havde ikke retfærdiggjort det yderligere.


  • #33   24. okt 2012 Jeg har da stadig ret til at tænke at JEG ville placere "buret" et andet sted end lige dér - eller forsikret det bedre.... Og som sagt, jeg prøver hverken at dække eller undskylde noget.

  • #34   24. okt 2012 Stakkels dreng smiley

  • #35   24. okt 2012 Ja....

  • #36   24. okt 2012 Da vores hund gjorde det samme ved min datters kanin, røg den direkte til dyrlægen... Min datter skulle ikke igen komme hjem og finde et hoved midt på stuegulvet....

  • #37   24. okt 2012 Havde det været mine børn, der havde haft sådan en grim oplevelse med, at deres kaniner var blevet bidt ihjel af en fremmed hund, der oveni købet havde forceret hæk og hegn, så var jeg gået helt bananas. Jeg havde også meldt det til politiet og jeg ville forvente at sådan en hund blev aflivet eller i det mindste fik snor og mundkurvepåbud.

    Jeg kan godt forstå du er forskrækket og ked af det, jeg synes som andre nævner at du skal betale for din hunds ødelæggelser og give drengen det tilbage din hund har frataget ham, og så med en stor undskyldning til hele familien.


  • #38   24. okt 2012 Det vil jeg selvfølgelig også gøre :-).

  • #39   24. okt 2012 Det kan da ikke være JKT's skyld at selen knækker. Hunden havde jo ikke på nogen måde lagt op til at den ville ind i haven, hun beskriver jo at hunden pludselig bare sprang ud af selen og ind haven, helt umotiveret.

    Ja, det er skide synd for drengen - det er jo hans kæledyr og nu er de døde. Men sket er sket, og hun må jo tage konsekvensen af det når politiet ringer.

    Jeg har desuden hørt godt om læderhalsbånd og seler, man kan få nogle kraftige nogle.
    Jeg bruger selv Huttra sele, og jeg synes den er stærk.


  • #41   24. okt 2012 Ja, hundene gejler hinanden op, men det betyder jo ikke at de har færden af kaninerne smiley
    Hun har desuden ekstra fat i hunden smiley Men anyways....

    Hvis du vil give en update når du ved noget, må du gerne det. smiley Håber at det hele løser sig okay smiley


  • #42   24. okt 2012 Jeg ved ikke om jeg kunne leve med mine hunde havde gjort sådan, natur eller ej.

    Når det er sagt, så ville jeg være blevet eder splitteme racende hvis det var min søn der havde overværet dette. (Selvom mine kaniner uanset hvad havde været forsvarligt lukket inde, og altid har været det da jeg havde kaniner). Og de er i deres gode ret til at melde det til politiet, det virker lidt fejt af dig at begynde at snakke om ræve, og dårlig indhegning, for det er DIN hund der er skyld i det, og ikke dem, det håber jeg du er klar over, kaninerne var på deres grund, husk det, selvom der ikke havde været hegn havde din hund haft skylden!

    Det lyder meget voldsomt med hundens handling, forcerede flere hegn, og dette var hegn i ikke selv kunne komme igennem?
    Jeg kan naturligvis tage fejl, og det lyder mere voldsomt end det er!

    Når alt dette er sagt forstår jeg godt du er i chok, det har også været en grim oplevelse for dig! Men det er jo under ingen omstændigheder med vilje, og du kan ikke gøre for hunden har revet sig ud af selen.

    Som jeg kan se gør du hvad du kan, det er op til dig om du kan leve med, og retfærdiggøre over for familien at din hund skal rende videre rundt på gaden. Hvilke traumer giver dette drengen i fremtiden?

    Hvad du kan risikere har du vidst fået svar på.!

    Det er bare en rigtig øv situation, jeg håber i kommer igennem det uden større problemer.!



  • #43   24. okt 2012 Renee: På den måde ts skriver det, er der vidst ingen tvivl om at det er pga. kaninerne de gejler hinanden op! Når det er ved dem det sker, og ts altid tager ekstra godt fast i hunden netop der! smiley
    Men nej jeg ser det heller ikke som ts skyld!


  • #44   24. okt 2012 Hunden var i sele, at den formår at komme ud af den er ikke din skyld, men virkelig uheldigt!
    At den forcere hegn og hæk og slår kaniner ihjel er ret voldomt, og jeg havde taget direkte til dyrlægen for at finde en passende mundkurv som den skulle have på fremover HVER gang den kommer udenfor, og så en kvælerkæde og evt sele....

    Intet mindre kunne gøre det... havde de krævet hunden aflivet, er det forståeligt.
    Jeg ville nok heller ikke turde have den efter sådan en tur, da vi har kat og marsvin... og jeg ville ikke stole på at den lader dem være, trods sikkerheds foranstaltninger..


  • #45   24. okt 2012 Jeg bruger Hurtta sele, og den kan hun ikke komme ud af. Det kan hun til gengæld af sit almindelige halsbånd. Men at kræve aflivning af hunden ville efter min mening være at gå alt for langt. Det ligger jo ikke en hund fjernt at sådan en kanin skal dræbes, så derfor synes jeg der må være tale om en (ubevidst) fejl fra ejerens side.

  • #46   24. okt 2012 Lobar vil do også aflive din kat, hvis den slår en mus ihjel?
    Noget andet er at hunden kan komme ud af en sele. Det burde ikke kunne lade sig gøre, hvis den passer til hunden, og ikke er defekt.
    Noget tredje er, hvorfor bruger man sele til en stor stærk hund, når den ikke arbejder?


  • #47   24. okt 2012 For mig er der stor forskel på om en kat fanger en mus på en mark eller om en hund øber ind i folks haver og slår deres kæledyr ihjel!!!!
    Fremmede hunde skal holde sig udenfor vores matrikel.


  • #48   24. okt 2012 Kennelmor enig men det var jo et uheld, og uheld kan ske, jeg mener heller ikke at hunden skal aflives, men Ts du burde få en bøde og selvfølgelig betale for nye kaniner og svie /smerte, som du jo også har tilbudt.
    Forøvrigt så varer det ikke længe før vi har den omvendte situation her i kvarteret, fordi en stadig lader sine kaniner løbe frit i alles haver og når naboens hund får fat i dem er de færdige, ejer er ligeglad , håber bare at kvarteres børn ikke ser når det sker.


  • #49   24. okt 2012 Men hunden er desværre bare ikke klar over hvis matrikel den er på. Det er kun ejeren.

  • #50   24. okt 2012 Jo men kennelmor hunden er vel ikke mere skyldig end katten.
    Den der er skyldig er ejeren, når en hund eller kat dræber et byttedyr, som også er et kæledyr.


  • #51   24. okt 2012 JTK, jeg ville ikke vente med at foretage mig noget, til der kommer henvendelse fra politiet, men meget hurtigt opsøge familien med en buket blomster og en stor undskyldning og bede om en snak med dem.

    Og lad endelig være med at gå i forsvarsposition ved at tale om "dårlige" kaninbure m.m.

    Fejlen er din og kun din - men det er du jo klar over.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #52   24. okt 2012 Annelise H.Håber ikke du har købt ny hund såfremt du stadig har mindre dyr.Der kunne jo ske det,at en ny vil gøre det samme når du nu ikke kan finde ud af at holde dyr så alle kan være der.Kan godt se at det er lettere at aflive hunden i stedet for selv at indse at man har fejlet.

    Ts.Det der er sket er sket og det kan du ikke lave om.Du kan så bruge det til at være mere opmærksom på det i fremtiden.


  • #54   25. okt 2012 Ville heller ikke aflive hunden, jeg holder med de andre.. undskyld for de berørte parter.. og sørg for at DU gør det bedste du overhovedet kan overfor dem..

    også tænker jeg lidt at træning ewr en god ide... os fordi du skal ha noget tillid opbygget til hunden igen..!


  • #55   25. okt 2012 Kommentaren med buret - er ikke for at fralægge mig ansvaret, vi stod selv og snakkede om det, da pulsen var dalet igen - det er noget jeg har undret mig over, meget længe før dette skete.

    Jeg vil suse forbi imorgen eftermiddag/aften med nogle blomster og chokolade og en undskyldning.

    Jeg er bare så ræd for om Nala skal aflives, det kan jeg jo vel ikke nægte hvis dommen lyder således.


  • #56   25. okt 2012 Housebuster... min kat er indekat, så det ville hun ikke komme til smiley Og i øvrigt kan jeg ikke se hvorfor katte skal trækkes ind i det nu..var det ik hunden det handlede om?

    Jeg har kat og marsvin..katten kommer ikke i nærheden af marsvinene, det er sket en gang og under opsyn og hun er faktisk bange for dem.. Mine marsvin går i bur, og når vi flytter skal de have et stort område at gå på, en slags løbegård, men den blir lavet med tag osv på og også græsarealet til dem(når de kan komme udenfor igen) da jeg ikke vil have rovdyr ind til dem, så gør jeg mit for at sikre dem bedst muligt... havde jeg så en hund der gik ind og og fik smadret træet og hegnet (som "buret" så vil være bygget af) ja så var det væk med hunden... Jeg er klar over hunden også har instinkter ja, men at gå så grasat som denne, nej det er ikke ok... kunne bedre ha accepteret det hvis den fik fanget et evt skadet dyr i skoven eller lign... men ikke i fangenskab og hegnet ind...


  • #57   25. okt 2012 TS hvis politiet for en gang skyld håndhæver loven, får du en bøde på 2-4000kr.
    Krav om aflivning er usandsynlig, men skulle de komme med det,skal du med det samme sige at du vil klage, og modsætte dig aflivning.


  • #58   25. okt 2012 Lobar og hvordan vil du lære hunden at det er acceptabelt at den fanger et vildt skadet dyr men ikke et der er i bur ? et bytte er et bytte hvis hunden har de stærke jagtinstinkter.

  • #59   25. okt 2012 Hvis jeg kan klage og modsætte mig vil jeg da gøre det - troede bare ikke man kunne.

  • #60   25. okt 2012 Labar så holder vi katte ude af debatten.
    Skal en hund så roses eller aflives, hvis den fanger en rotte?


  • #61   25. okt 2012 Ts: din hund vil ikke blive dømt aflivning, det tvivler jeg på!

    For at udbedre evt.misforståelser! At hunden har bidt en kanin ihjel synes jeg ikke den skal aflives for, og jeg synes heller ikke den nødvendigvis skal aflives, med mindre andre ting taler herfor, jeg synes reaktionen virker meget voldsom at den sådan forcerer hæk og hegn, og det bekymrer mig! Men det lyder nok voldsommere end det er! Er der aldrig nogen problemer med hunden, så synes jeg ikke den skal lade live for det! Det ville mine egne ej heller skulle hvis det utænkelige skete .!
    Et helt andet spørgsmål er hvad der er ret og rimeligt over for familien, det kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Hvis en anden hund bed min hund ihjel ville jeg forlange den aflivet uden diskussion, så jeg kan være mere tryg, og ja jeg ved ellers ikke, kan man elske sin kanin som sin hund, det kan jeg ikke forestille mig, men jeg tager måske fejl!



  • #62   25. okt 2012 TS teknisk set er det rigspolitiet, der har den endelige afgørelse om aflivning.
    Men jeg tror ikke det kommer til det.


  • #63   25. okt 2012 Housebuster: får dine hunde lov til at jagte smådyr?

  • #65   25. okt 2012 Kaj, Rullepølsen og Jeg. Nu er det ikke sådan at ejere af diverse kæledyr (eller andet), kan kræve en hund aflivet.
    Det er alene politiets afgørelse. Alt en ejer kan gøre er at anmelde en episode. Derefter har man ingen indflydelse på sanktionen


  • #66   25. okt 2012 Kaj, Rullepølsen og Jeg.
    Nej mine hunde er altid i snor, eller i deres indhegning. Men kommer der et byttedyr der ind er det fair game


  • #67   25. okt 2012 Sidder og bliver helt harm over nogen af folkets udtalelser herinde. At kræve hunden aflivet er lige lovlig voldsomt.

    Selvfølgelig er det synd for den lille dreng.. det er da ikke til at komme udenom

    Mon ikke der altid vil være en chance for at 'verdens bedst trænet hund' ikke vil reagerer på sit indkald? Lad dog vær' med at sid bag jeres skærme og være så hellige! Og direkte håbe at TS får en bøde .. modbydeligt!

    Kram til dig TS. Forstår sgu godt at du er ked af den situation du står i nu smiley


  • #68   25. okt 2012 Natascha hvorfor er modbydeligt at forvente at politiet håndhæver love ?
    Med mindre man er anarkist, så kan jeg ikke forstå, hvordan man kan have det synspunkt.


  • #69   25. okt 2012 Det gør hun absolut ikke!!

  • #70   25. okt 2012 Max.... Slap dog lige af. Selvfølgelig har jeg da købt ny hund... Hvorfor sku jeg dog ikke det? En hund der bryder gennem en forsvarligt lukket dør og molestrerer kaninburet på den anden side af døren, skal ikke bo hos mig. I øvrigt har jeg haft hund og katte sammen en menneskealder uden problemer, og det var jo ikke sådan at kaninen blev serveret på et sølvfad.

    I øvrigt fatter jeg ikke hvorfor TS lod hundene gejle hinanden op når hun vidste der var kaniner...


  • #71   25. okt 2012 TS: Men har du tænkt dig at tage ansvar og give din hund mundkurv på fremover?
    Man kan jo altid risikere at hunden slipper fra én og din hund skyr åbenbart ingen midler for at kunne få lov til at slå ihjel...

    - vil da lige sige, at jeg ikke ser at folk her ønsker hunden aflivet. Tværtimod. Men det er altså ikke "bare" normal adfærd, den har udvist


  • #72   25. okt 2012 Det er da normal adfærd for en hund at dræbe en kanin.. det er et byttedyr længere er den ikke.. Og at den forcerer hegn, jamen hvis den kan så gør den det, og hvis den ikke kan så kommer den ikke igennem.. der er ikke noget unormalt ved at den gør det og især, når det ikke er den 'egen'

  • #73   25. okt 2012 Hun bliver ikke aflivet.

    Og ja fejlen er din og kun din. Om familien så havde haft løse kaniner i haven, skal din hund stadig holde sig væk.

    Havde en af mine slået 2 kaniner ihjel var de ikke blevet aflivet herhjemme, det er nu engang deres instinkt.
    Dog ville jeg glo lidt hvis det skete, for jeg har haft kanin indenfor, som rendte løs sammen med min Schæfer indtil hun var 2 år. Og mine forældre har haft kanin indtil for ganske nylig og der har aldrig været noget når mine hunde er med derhjemme. Buret stod i stalden hvor hundene kunne rende ind. Lige så vel som de er vant til kat.

    Jeg har os prøvet at mine 4 dværghamster slap ud af buret. Der var det ikk hundene der reagerede, men derimod katten som rendte rundt med den ene i munden! Der skete dog ikke noget, den lille fyr kom ikk til skade og levede 1 år mere.


  • #75   25. okt 2012 Enig - Forholdsreglerne var jo taget.. Vores har også rykket sig ud af sin k-9 sele før fordi hun ikke gad ´med hjem igen, det var bare mere uheldige omstændigheder der.. Vi har så også skiftet selen ud nu til en som hun ikke kan bryde igennem smiley

  • #76   25. okt 2012 Annelise, aflivede du din hund, fordi den fulgte dens instinkt?? smiley Hold da op smiley :(

  • #77   25. okt 2012 Jeg tror det lyder voldsommere end egentlig at hun er brudt gennem et hegn.... Jeg vil gå tilbage og kigge på stedet og se hvordan pokker hun kan være kommet igennem.

    Anne-lise - jeg kan ikke se hvori teksten jeg lod dem gøre det?

    Nu har jeg haft min hund i fire år, vi er gået forbi selv samme sted op til otte gange om dagen, uden noget eller nogen former for problemer. Så min hund går altså ikke bare og leder efter et nyt bytte. Om hun får mundkurv på eller ej, vil jeg lige vende - men hun får ihvertfald idiotsikkert udstyr.






  • #79   25. okt 2012 Maj-Britt, du sender hende bare over til mig, jeg har kvarteres løse kaniner i haven, så kan Juice hygge sig med dem, det er nemlig helt lovligt smiley

  • #80   25. okt 2012 Det som jeg synes er skræmmende, og som også er det Annelise uddyber sin historie er, når hunden i dette tilfælde bryder gennem en hæk, et hegn og et bur for at slå ihjel. Som jeg skriver, så har jeg fuld forståelse for, at hunden jagter og dræber et løst dyr. (Annelise fortæller at hunden brød gennem en dør og smadrede et bur).

    Jeg ville ikke selv aflive min hund, hvis den gjorde det, men jeg synes under ingen omstændigheder at det er normal eller acceptabel adfærd, og jeg ville sikre mig, at det aldrig skete igen.
    At en hund eller en kat jagter en mus udenfor, er deres instinkt. At en hund smadrer et bur for at dræbe en kanin mens ejeren forgæves forsøger at kalde den til sig, er i mine øjne IKKE ok.

    Slipper I så heller aldrig jeres hunde løs, fordi I forventer at den vil jagte og dræbe forbipasserende fugle eller harer??

    I øvrigt, TS: Jeg synes, det lyder som om at du tager situationen med den rette alvor, og det synes jeg er sejt. At trække på skuldrene og kalde det instinkt, det ville sgu være for nemt, så "thumbs up" til dig TS


  • #82   25. okt 2012 Den med instinkt er jeg også træt af at høre, må jeg indrømme.
    Andres hunde må have alverdens instinkter, jeg er ligeglad, men de skal bare ikke lade det gå ud over mine hunde eller børn.




  • #83   25. okt 2012 Skal mine aflives? Zenta spiser natsværmere, fluer, edderkopper og andet kryb som snack og Laika går efter brumbasser, hvepse og bier.......

    Om vi vil det eller ej, så ER det jo deres instinkter.


  • #84   25. okt 2012 Jo vidst, er det deres instinkter - det forklare hvorfor Nala gjorde som hun gjorde.
    Men det retfærdiggøre det ikke og jeg vil gøre mit for at det aldrig sker igen.


  • #87   25. okt 2012 Nu som medløber - de sammenligninger synes jeg ikke er fair!!

    Der er i min lille verden stor forskel på, om hunden æder insekter elelr om den bryder ind i andres haver og æder børnenes kæledyr.

    TS, jeg synes også du påtager dig dit ansvar, det er dejligt at høre.


  • #88   25. okt 2012 TS. jeg syntes du håndtere situationen seriøst og flot, sket er sket, og man kan bare håbe på det bedste, det var en grim og skræmmende oplevelse for både dig, og den lille dreng.

    Jeg syntes er lidt øv så mange der har hængt sig i sin udtale om buret.
    Ved man gør sig en masse tanker, som hvis bare, så selvfølgelig ville buret være en del af den tanke, det er jo ikke får at skubbe ansvaret fra sig, men ønske tænkninger om hvis nu, måske det så ikke var sket, og dem har man 1 million af.

    Håber alle i finder den bedste løsning, både for dig, hunden og drengen og hans familie.


  • #93   25. okt 2012 Pernille - Lige netop - Hvis bare vi var gået en anden vej... Eller, eller eller...
    Man kan altid være bagklog.... Mange tak, jeg prøver så godt jeg kan.. Og det håber jeg også.

    Nala kan være den dejligste, lydigste hund - Men hun er trods alt Karelsk bjørnehund så nogle gange tager fanden ved hende og hun har røv i begge ender. Derfor slipper jeg hende meget sjælendt løs....

    Min ven har en kæmpe indhegnet mark, hvor der er alverdens byttedyr løse.. Fugle på en plæne og så videre, kan hun sagtens ignorere totalt, eller stadig komme ved indkald. Jeg køre hjem om ikke så længe, og så vil jeg lige tjekke hvordan det ku lade sig gøre....




  • #94   25. okt 2012 Majbritt - jeg er totalt ligeglad med, hvilke instinkter andres hunde har, de skal bare ikke belemre mine børn eller mine dyr med deres opførsel.

    Jeg er træt at at høre på, at "det jo er hundens natur". En kamphunderace har også et instink for at angribe, men derfor accepterer jeg det ikke alligevel - og jeg gider ikke høre på den undskyldning, at det jo er et instinkt.

    Jeg er f*****g ligeglad, den skal bare holde sig væk fra mig.


  • #95   25. okt 2012 Stakkels dreng og stakkels kaniner, men det lyder da til du har taget dine forholdsregler :o) Ville blive meget forundret, hvis der blev krævet aflivning... Hunde er jo rovdyr og det var et uheld... Så længe du tager dine forholdsregler, så det ikke sker igen :o) Og det lyder det jo til at du vil...

    Min mutte ville uden tvivl også have nakket en kanin, hvis hun kunne komme til det. Mht. til snor og sele, så kan hun så til gengæld komme ud af alle halsbånd - Og hun gør det, for hun hader halsbånd. Hendes hurtta sele kommer hun ikke ud af. Den sele du bruger, har jeg ingen erfaring med...


  • #96   25. okt 2012 Kennelmor - kamphunderace?? Den race har jeg aldrig hørt om, kan du ik linke til den...

    Synes det er enormt overkill at snakke om aflivning af hunden... Her er tale om et rigtig trist uheld, som ts tydeligvis er rigtig ked af skete... Men for fanden, hun kunne sgu da umuligt vide at hunden kunne komme ud af sin sele.. Og NEJ, det behøver ik være fordi den er for stor, for lille eller sidder forkert!! Nogle hunde ka bare tricket.. Derudover så kan halsbånd også knække osv osv...

    Også er det muligt nogle er trætte af at høre om hundens instinkter, men for filan, det går de jo ikke væk af.... Det er da langt bedre at erkende at de er der, og så agere udfra det!!
    Jeg er egentlig en smule rystet over, at man kan synes det er unaturligt for en hund at slå en kanin ihjel... Også selvom de er i en løbegård.. Det bliver de altså ikke mindre byttedyr af!


  • #97   25. okt 2012 Michelle jeg er meget sikker på, at du ved hvilke typer hund jeg snakker om, så gider ikke linke!!

  • #98   25. okt 2012 Jeg fik ikke lige kigget, men jeg gør det når jeg får fri.

    Politiet har haft ringet, men det eneste de siger er at sagen bliver viderestillet.
    Tilspurgte om de ku' kræve min hund aflivet, hun mente det ikke, men ville ikke hænges op på noget.....


  • #99   25. okt 2012 Stakkels dreng smiley
    Jeg er enig med kennelmor her, hunden forcerede 2 hegn og en hæk for at komme ind i haven !
    HTTS Burde man ikke kunne have sine kaniner i løbegård eller andet halvåbent eller rendene løse i sin egen have uden at værenervøse for om andres hunde kommer ind i haven ?

    jeg var flejnet skråt og også meldt dig


  • #100   25. okt 2012 Kennelmor - Nej, jeg aner ik hvilke typer hunde du snakker om... Derudover så skriver du RACE - ikke typer af hunde.. Og der findes hverken en kamphunderace, eller en type af kamphunde!! Er det virkelig så svært for folk at fatte??

  • #101   25. okt 2012 Jeg stiller ikke spørgsmål om i hverken var flejnet skråt eller havde meldt mig.
    Jeg spørger om hvad der kan ske nu, så jeg havde noget at forholde mig til. smiley


  • #102   25. okt 2012 JTK : Det er normalt at få fortalt hvordan andre ville reagere, men jeg håber sandelig du tager dine forholdsregler fra nu af med en stærkere sele eller et halsbånd

    Og ja du erstatter kaninerne og møder op uden hund ved dem og stikker dem en kæmpe og brødebetynget undskyldning uden at ligge ansvaret fra dig


  • #103   25. okt 2012 Michelle - nu du ike kved det, så er der racer der er alvet til kamp, mere ligger der ikke i mit udtryk. Men skal de så også bare have lov til det - fordi de kan, fordi det er et instink???

    Undskyld TS for OT.


  • #104   25. okt 2012 Laila, det hjælper jo ikke at flejne, det var et uheld og TS tager sine forbehold for at det ikke sker igen. Ja anmeldt havde jeg nok også gjort men at kræve hunden afliver fordi den kom løs ved er uheld og fulgte dens instinkt det er sørme over kill.
    Jeg håber ikke politiet bruger mange af deres sparsomme resucer på denne sag, giv TS en bøde og et pålæg om at erstatte kaninerne.
    Jeg er ked af at uheld åbenbart ikke er acceptabelt i vores samfund og at man altid skal finde en syndebuk og nogle store konsekvenser, nogle gange sker der uheld og man behøver ikke finde en ansvarlig , men vi kan alle lære af uheld.


  • #105   25. okt 2012 Jeg kan heller ikke se hvor jeg prøver at ligge ansvaret fra mig henne?
    Læs tråden igennem i stedet for smiley


  • #106   25. okt 2012 Jordnødden Jeg ville tænke mere på at mit barn havde set en fremmed hund knække nakken på mit barns kæledyr på min grund end på en hundeejers følelser .og jo så har man lov til at flejne

  • #107   25. okt 2012 TS det synes jeg ellers du forsøger længere oppe

  • #108   25. okt 2012 Jeg har skam læst tråden igennem flere gange, men har først kommenteret den nu

  • #109   25. okt 2012 Fordi at JEG ville sikre og stille mit hegn med kaniner i et andet sted end LIGE ud til en sti - Herre gud.

  • #110   25. okt 2012 Jeg forstår godt JTK's mening i hvad hun siger... Det er lidt ligesom - kør ordentligt i trafikken, hold ekstra stor afstand osv. for du ved ikke hvornår der kommer en idiot og foretager en ulovlig handling..

    Ikke for at kalde TS for idiot.. Men meningen med at man sikre sine egne dyr tilstrækkeligt - så sikre man sig også mod mulige uheld - som at en hund slipper løs og dræber 2 kaniner..

    Man BURDE - I en IDEEL verden, ikke være nødsaget til at sikre sig på denne måde.. Men hvis man vil være HELT sikker på at der ikke sker sine dyr noget - så må man sikre sine dyr, for at der ikke kan ske ulykker med andre menneskers fremmede dyr.. Idioter og uansvarlige hundeejere findes der nok af - hvorfor friste skæbnen - fordi det er din RET??

    Så jo, jeg forstår udemærket godt TS undren - når de også lige har fået dem taget af ræven 1 gang - så forstår jeg ikke, at man vil udsætte sine børn for at skulle opleve endnu et tab - ræven er da ikke dum, den kommer sku da igen??

    Dette gør det ikke mindre uheldigt, det der er sket, og det BURDE aldrig være sket... Men nu er TS heldigvis en ansvalig hundeejer, og tager sit ansvar fuldt ud...



  • #111   25. okt 2012 Selvfølgelig BØR man kunne have sine kaniner hoppede rundt løs i sin have... Personligt ville jeg aldrig turde have mine fritter ude i haven, uden enten at være med dem og de var i snor, eller at de var i en total sikret fæstning. Fordi uheld sker (Som dette), der findes vilde rovdyr og der findes også en del idioter der lader deres hunde løbe løs...

    Selvfølgelig er det ikke kaninejernes skyld, men jeg forstår godt TS' tanker...

    Og som Helena skriver... Har ræven succes, så kommer den jo højst sandsynligt igen.


  • #112   25. okt 2012 ENDELIG nogle der forstår at det er uskyldig undring og ikke for at fralægge mig ansvaret.

  • #113   25. okt 2012 Kennelmor - du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om! Til din information så finder ikke RACER der er avlet til kamp - der findes hunde af forskellig herkomst der er avlet, og vigtigst af alt, trænet til kamp... Det er to vidt forskellige ting!

    Hvem skal have lov til hvad, fordi de kan og fordi det er deres instinkt??


  • #114   25. okt 2012 TS, jeg forstår godt at du ikke forsøger at fralægge dig ansvaret smiley

    Michelle - her kan man da læse lidt om forskellige kamphunderacer:
    http://www.oasa-dk.dk/?Site=342


  • #115   25. okt 2012 Htts - Netop...

    Kennelmor - Tja, men det er der mange andre der ikke gør, og det er da til at blive skør af.


  • #116   25. okt 2012 Puha sikke dog en grim oplevelse, især for den lille dreng, men ved gud da også for dig..
    Jeg har ikke andet at komme med, end det der allerede er skrevet herinde.

    Jeg er rigtig ked af det på dine vegne, og håber det hele ordner sig på bedst mulig måde.


  • #117   25. okt 2012 Kennelmor - det kan man flere steder på nettet, men det bliver det altså ikke mere rigtigt af...

    JTK - vi er heldigvis også flere som har forståelse for din undren, og forståelse for at den ikke indvirker på din ansvarsfølelse!! Sender dig et kram, for det har helt sikkert heller ik været en rar oplevelse for dig...!


  • #118   25. okt 2012 Kun til Michelle:
    Jamen du må da gerne mene jeg er en idiot, der ikke ved hvad jeg taler om, men jeg bruger altså bare en betegnelse som langt de fleste andre også bruger, og langt de fleste ved også hvad ordet kamphunderace betyder. Det ved du så ikke, men du bad om et link - det har jeg givet - så ved du måske nu hvad jeg mener?


  • #119   25. okt 2012 Kennelmor - Hvorhenne har jeg skrevet at du er en idiot??? Der er ingen grund til at ligge ord i munden på mig!

    Jeg kan have en ide om hvad folk mener med "kamphunderace", men jeg ka da aldrig vide det med mindre vedkommende uddyber det.. Da det ikke er en race der findes, og ej heller er en fast betegnelse.. Folks definition er vidt forskellig..

    At flere andre bruger samme betegnelse, gør det ikke mere korrekt.. Der er også mange der ikke er klar over at labradoren er en jagthund - bør man heller ik rette dem?


  • #120   25. okt 2012 kennelmor og Michelle: kan i ikke tage jeres kamphundedebat i privaten eller andet sted så vi andre ikke får besked op hvergang en af jer kommentere på jeres debat som ikke har noget med emnet at gøre?

    smiley


  • #121   25. okt 2012 Kennelmor, det var nu ikke det med insekterne jeg mente var deres indstinkt smiley

  • #122   25. okt 2012 Jo, beklager mit sidespring.. Ska nok stoppe det her smiley Det pissede mig bare af, selvom jeg burde kunne se forbi det...

  • #123   26. okt 2012 Så har jeg været nede og kigge på hegnet, for lige at finde hoved og hale på det hele.

    Jeg fandt så ud af at der kun var et hegn på indersiden af haven og det hegn går IKKE går helt ned til jorden... Der er et stort mellemrum fra jorden til enden af hegnet, så min hund er kravlet under, ved et hul i hækken eller igennem et andet hul hvor der ikke er hegn. Der er heller ej hegnet hele vejen rundt, så der er al mulighed for en hund eller andet til at komme ind i haven....


  • #124   26. okt 2012 Forstår ikke hvorfor man sætter et hegn op, når man ikke har tænkt sig at gøre det ordenligt...

  • #126   26. okt 2012 Selvfølgelig ikke - men kaninerne kan jo sagtens komme ud, når nu hegnet ikke gik helt ned til jorden. Så det gør jo ikke nytte når det hverken holder inde eller ude.

  • #127   26. okt 2012 Karin - slet ikke... Men når man få måneder inden mistede kaninerne til en ræv, så ville jeg personligt have sørget for at sikre dem bedre... Ville aldrig have kaniner gående i en åben løbegård uden opsyn..

    Det flytter ikke ansvaret for det hændte, men jeg undres sgu..


  • #130   26. okt 2012 Jeg er helt enig - andres hunde har intet at gøre inde i deres have... Hegn eller ej, top på løbegården eller ej...

    Undringen over det halve hegn og den manglende top til løbegården har ik rigtig noget med det skete at gøre - det er blot en undring...


  • #131   26. okt 2012 Min veninde siger at den ene forældre Sige noget nært om det ikke bare ku være sket da kaninerne var rendt ud og ikke på egen grund, så de skulle se de ske. Så kaninerne må jo ha været rendt ud på et tidspunkt, løbegården var som sagt åben og ikke særlig høj, så de kunne sagtens hoppe over.

  • #132   26. okt 2012 Og nej, det er stadig ikke for at fralægge mig ansvaret, men ja jeg undres også, meget!

  • #133   26. okt 2012 JKT, uanset hvordan kaninernes bure er så har din hund jo intet at gøre i deres have. Jeg ville nok også have sikret dem bedre.
    Jeg er nysgerrig har du talt med ejerene af kaninerne og givet dem en undskyldning, chokolade nye kaniner eller ?


  • #134   26. okt 2012 Jordnødden - nej det har ikke noget med sagen at gøre, men som sagt, jeg undres stadig....

    Jeg har lige fået fri, og gik direkte ned og kiggede, men der var ingen hjemme, fangede dem heller ikke igår.

    Skal jeg ikke vente med eventuelle nye kaniner til jeg høre fra politiet?
    De vidste ikke om de ville have nye, for børnene gad dem ikke rigtig.


  • #135   26. okt 2012 Ok, jeg forstår du undres, jeg undre mig også over ejerene til de 3 løse kaniner vi har i kvarteret men uansvarlige ejere findes overalt. Jeg syntes bare du skal glemme måden de holder kaninerne på for det har ikke rigtigt noget med sagen at gøre. Hvis de hund ikke var sluppet løs og løbet ind i deres have så var dette ikke sket.
    Nej jeg syntes godt du kan gå hen til dem og tilbyde penge til nye kaniner selvom du intet har hørt fra politiet. Hvis der var tvivl om skylden ville jeg ikke gøre det men her er der jo ingen tvivl og så ville jeg gøre det før jeg evt blev pålagt det af politiet, det syntes jeg virker ærligere.


  • #136   26. okt 2012 ja så venter du. der er ingen grund til at købe dyr til en usikker fremtid. Du kan evt. lave et gavekort hvor du skriver du har betalt for x antal kaniner i ´den lokale dyrehandel hvis det er.

  • #137   26. okt 2012 Sarah, ja eller gå hen og tilbyd nye kaniner hvis de ikke vil have nogle nye så er der måske noget andet drengen ønsker dig som plaster på såret.

  • #138   26. okt 2012 nemlig.

  • #139   26. okt 2012 Kaniner koster ca 150 - 200 kr stk ( self. alt efter hvor de købes).
    Jeg ville smide 500 kr i et kort,med en undskyldning og så give dem sammen med en personlig undskyldning og så var det det. Så kan de jo købe, hvad de lyster og du har vist at du er ked af hvad der er sket.

    Håber virkelig du snart hører fra politiet, så du kan komme videre


  • #140   9. nov 2012 Har du hørt noget nyt ???

  • #141   10. nov 2012 Nej, har intet hørt fra politiet endnu :-S
    andet end at sagen sendes videre..


  • #142   10. nov 2012 Gik du nogensinde over til familien og tilbød at erstatte kaninerne?

  • #143   10. nov 2012 Ja - Men de vil ikke snakke eller "forhandle" som d ka. og de tager ihvertfald ikke imod bestikkelse... sagt med egne ord....
    Før politiet har været inde over , hmmm, nå.


  • #144   10. nov 2012 Ja, men så har du jo gjort, hvad du kunne smiley


  • #145   10. nov 2012 Det er jo det smiley

  • #147   29. nov 2012 Giver Nina F helt ret...
    Der må være noget med de seler som gør dem usikre, og så skal fabrikanten altså have det at vide...


  • #151   29. nov 2012 JA, jeg syntes det var en fin sele, i lyserød - også ekstra fin med labellet "i love my chihuahua" IKKE fordi jeg har set den på en chi - men fordi jeg selv ku se joken i at det egentlig er en flodhest på 30 kg jeg render rundt med smiley

    Jeg føler selv jeg gjorde mit forarbejde, snakkede med forskellige hundeejere der benyttede sig af denne k9 sele - og ikke en gang fik jeg besked på at brugerens hund store som små var sluppet løs - har jeg efterfølgende men da var det klart for sent…

    Regnede bestemt med at min hund var forsikret i snor og sele, men jeg blev, som du selv siger - klogere. Og pt benytter vi os af kvæler :-).





  • #152   30. nov 2012 Nina - synes du skal læse op på lektien smiley amerikansk staffordshire terrier er ikke avlet til kamp! Derudover så er det ikke renracede hunde der primært er brugt i avlen til kamp - det er da 'opdrætterne' fuldstændig ligegyldigt at avle racehunde, bare de har de ønskede egenskaber... Ja, pitt bull lignende hunde er populære i den verden i USA, men kigger du i andre lande vil du se en helt anden type hunde brugt..

    Der findes ikke noget kampgen..


  • #153   30. nov 2012 Hvad angår k9 selen, så kender jeg rigtig mange som bruger dem på både små og store hunde, og har aldrig tidligere hørt om at der skulle være et problem med at hundene let ka komme ud...

    Derudover havde det ikke nødvendigvis været undgået blot fordi Jks havde brugt en anden sele eller et kædehalsbånd... Uheld kan altid ske; halsbåndet ka ha et svagt punkt og dermed knække... Nogle hunde kan komme ud af selv de mest sikre seler..


  • #154   30. nov 2012 Nina F

    Amstaff er IKKE fremavlet til kamp !! Læs racen´s historie !

    Men den har aner i en racer der har været, nemlig Pit Bull.... Bare lige så du har fakta på plads... Og det er rent faktisk bevist at der ikke findes et "Kampgen" Det er en Terrier med naturlig høj tænding og med sin power sammen med det, har den været let at bruge til det usle formål....



    Til ts.

    Jeg håber du slipper med nogle tiltag på din hund omkring ordentlig udstyr og en erstating til ejere..... Mundkurv er total overkill i min verden... Men med den "nye" tossede lov ved man sg aldrig..

    Desværre gik det ikke sådan for den sidste hund der tog en kanin..... Den blev aflivet...


  • #155   30. nov 2012 M&R - Det er jeg ked af at høre....
    Syntes også der er gået utrolig længe uden at ha' hørt fra politiet.....


  • #163   1. dec 2012 Nina - bare i orden smiley Ambull'en aner jeg ik det fjerneste om, så skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt den er avlet til kamp.... Men er det ik en forholdsvis ny race??

    Hvad angår selen, så gik mine tanker ikke på hvorvidt man ka klandre producenten, men at det er blevet luftet at TS har valgt en dårlig sele, som kun er til små hunde...

    INGEN kan vide om deres hund er i stand til at komme ud af selen eller halsbåndet før det en dag er sket! Med mindre man da ligefrem benytter for stor/forkert sele/halsbånd...
    Min kærestes husky kunne komme ud af sin wolfsong x-sele på trods af at den sad perfekt... Man ville aldrig have troet på det, hvis ik man havde set det...
    Og jeg har også prøvet at min malle kom løs, fordi hende kædehalsbånd knækkede - ikke skide sjov oplevelse!

    Derudover så slap lige af! Jeg har ikke godkendt nogen sele til nogen herinde! Det må sgu være folks eget ansvar at vælge sele/halsbånd til deres hunde...
    Men til forskel fra dig så udtaler jeg mig på baggrund af viden om den nævnte sele, og ikke udfra hvad jeg i denne tråd har læst!
    Og hvad har det i øvrigt med min malle at gøre?? Har det relevans for tråden hvorvidt jeg har sele eller halsbånd på hende??


  • #166   1. dec 2012 Jeg vil meget gerne have link til, hvad American bulldog skulle være en blanding af.

  • #169   1. dec 2012 Nina Undskyld jeg troede du vidste noget om racen historie, og hvad der foregik da den blev rekonstrueret efter anden verdenskrig.

  • #170   1. dec 2012 Nina - Du har fuldstændig tabt mig.. Dit indlæg er desværre ikke særlig forståeligt..

    Hvem har gjort grin med nogen? Jeg skriver jo netop at det er helt i orden at du fik skrevet forkert, og oplyser så bare at jeg ik kender til ambull'ens historie og derfor ikke skal kloge mig på hvorvidt den er avlet til kamp...

    Hvilke "listede bull hunde"? Jeg har blot erkendt at jeg ik ved meget om ambull'en - har ik udtalt mig om min viden om de øvrige bull hunde... Derudover omhandler debatten ikke bull-racerne, så ved ik hvorfor du pludselig har skulle inddrage dem... Eller min malle, for den sags skyld!

    Hvem fanden (undskyld mit fransk, men bliver sgu lidt knotten over at du fortsætter med at blande min hund ind i debatten!!) har bildt dig ind at min malle har sele på på vores gåture??

    "American bulldog og pittbull terrier = ambull" Hvad mener du præcis med dette??
    Og hvad mener du med, at jeg vel udmærket ved hvad ambull'en er en blanding af??


  • #171   3. dec 2012 ????

    Am Bull er en forkortelse, lige så vel som Am Staff er...

    Am Bull er en forkortelse af = Amerikansk Bulldog

    Den er avlet med det formål = At vogte... Og heller ikke til Kamp......

    Nina jeg er ked af det, men et eller andet sted i din læsning rundt på nettet har du altså fået nogle ting galt i halsen......

    >Alt ære og respekt for at du vil søge noget viden, men ville dog ønske at du ikke prøver at udtale dig så skråsikkert om noget du i bund og grund slet ikke har på plads.....
    Dette er en bøn fra racerne, syntes at de har nok at kæmpe med af myter, selvopdigtede ting og misforstået læsning.....


  • #172   11. dec 2012 Mange tak for din besked Sylvesteren....
    Må indrømme at jeg også gik et par dage før jeg turde at oprette tråden herinde, grundet at jeg udmærket vidste at jeg ville få nogle huk.... Men jeg var simpelthen nødsaget til at få ro og styr på mine tanker og bange anelser..
    Super ærgerligt at det skal være sådan....

    Hvilket jeg da også har fået - både her i tråden, men også gennem private beskeder.... Heldigvis har jeg mest fået ros og medfølelse.

    Min første indskydelse af en så kendt sele er da klart at det er en der holder... Og som sagt snakkede jeg utallige hundeejere på min vej om selen... Små lige så vidt som store hunde... Og jeg fik ikke én gang at vide at det var let for hunden at sno sig ud af..... Og jeg blev først klogere da skaden var sket.

    Og nej - mine spekulationer mht. kanin buret har og er på ingen måde for at fralægge mig ansvaret.... JA, de bestemmer selv hvordan der skal indhegnes på DERES grund - og NEJ min hund har intet at lave derinde... Men mere en øv for pokker - havde de nu bare hegnet ordenligt ind, var det aldrig sket....

    Jeg har ydmygt gået op til forældre og børn for at undskylde og finde ud af det hele på ordenlig manér, men blevet modtaget med en smækket dør og et påbud om at jeg skal holde mig væk indtil politiet havde sagt det sidste ord, de tog i hvert tilfælde ikke imod bestikkelse.... Min hund burde jo have en kugle for panden..... Jeg har fra start gjort klart at jeg selvfølgelig nok skulle erstatte to nye kaniner, men det er heller ikke acceptabelt.

    Politiet har vi stadig intet hørt fra - så jeg ved simpelthen ikke hvad mere jeg kan stille op...

    En rigtig beklagelig ØV oplevelse...

    Endnu engang tak til alle der har hjulpet...!


  • #173   11. dec 2012 JTK med Nala prinsessen
    øv en dum situation du er kommet i, jeg havde nu nok også reageret på samme måde og smække døren i hvis du kom op til mig efter sådan en omgang, men prøv ikke at tage det så personligt, følelserne er nok helt oppe og køre hos familien, og du skal da nok høre fra politiet hvis de ellers vil give dig andet end en bøde, men den vendte tid må ikke være rar, jeg ville nu selv skynde mig og ringe til dem så du ved hvor du står, så du kan få lidt sindsro igen,
    mine hunde løber jævnligt en harer op (bor på landet), eller det er sket 4 gange i år, og dem har de også knækket nakken på med det samme, og jeg er desværre sikker på de også ville gøre det ved en tam kanin, hvis jeg ikke var der til at råbe de skulle lade den være, men sådan gik det ikke med din hund og det er bare ærgerligt, men din hund har efter min menig blot reageret på et byttedyr og så er det vi menesker må tage konsekvenserne og det bliver i dit tilfælde nok en bøde og linje påbud og en familie som aldrig tilgiver dig, men jeg har svært ved at se det skulle få andre konsekvenser for hunden når den ellers gik med snor på men rev sig løs, dunk dig selv i hovedet og sikre dig bedre næste gang i skal på gåtur. og så god bedring, det må ikke være nemt for dig i disse dage


  • #175   11. dec 2012 Nicolaisen: Undskyld mig men du lader da ikke dine dyr jage skovens/markens dyr???

    JTK: Håber du snart høre fra politiet så du kan få lukket sagen.


  • #176   11. dec 2012 Okay, jeg er så opdraget til at acceptere folks velmente undskyldning... Hvis mine fritter blev dræbt, pga. en hund var kommet ud af selen ved et uheld, ville jeg synes ejeren af hunden var fuldkommen værd at tilgive, hvis hun ligefrem turde komme igen bagefter og undskylde...

    Jeg synes det er ret ubehøvlet at smække døren i hovedet, når det nu var et uheld og hun prøver at undskylde... Og endda sige hunden burde have en kugle for panden...
    Men måske jeg bare er mere velopdragen end normalen - For jeg synes godt nok ikke den opførsel er i orden, og man bør kunne tænke klart, selvom man har mistet og ikke lade sine følelser gå ud over andre.

    Håber du snart hører fra politiet... Med en positiv udmeldelse :o)


  • #177   11. dec 2012 Der var slet ikke noget hegn - og igen det er bare en ØV ØV ØV tanke HVIS NU BARE... smiley

    Til alle: politiet har lige været her....
    En bøde på 3.500.- samt 400.- for to nye kaniner....

    Jeg er super lettet for at der forhåbentligt ikke sker min hund noget - som politiet skrev i deres rapport - en ellers sød, kærlig, glad og rolig hund.
    ...Men ØV hvor har jeg bare ikke råd :-(.


  • #178   11. dec 2012 Vær glad for du tros alt får lov at beholde din hund. Husk nu mundkurv i fremtiden. Også selvom politiet ikke gav dig påbud. Skulle jo nødigt gå galt en anden gang når nu din hunds jagt instinkt er så veludviklet.

  • #179   11. dec 2012 Puha det må du slet ikke tvivle på jeg er!! smiley

  • #180   11. dec 2012
    Calle's Moar !

    nej det får de ikke lov til, men er der harrer i baghaven, som er hegnet ind og det eneste sted de løber fri ja så har de nogen gange haft held til at løbe dem op, men ellers er mine hunde altid i snor når vi går tur


  • #181   11. dec 2012 Godt at du nu har fået en afklaring på sagen. 3500 ja det er mange penge men tænk at det kunne have været meget værre. Jeg vil sige minimum kvælerhalsbånd og snor i fremtiden. God jul

  • #182   11. dec 2012 Natasja - læs længere nede i tråden ;).

  • #183   11. dec 2012 Så må du jo gøre det :-).
    Så længe jeg selv ved hvad der er op og ned.


  • #184   11. dec 2012 Efter min mening er 3500 kr og erstatning for kaninerne sluppet meget billigt, må jeg sige. smiley


  • #185   11. dec 2012 Niks - i første tilfælde fik jeg klart nok ikke tjekket hegn, blev blot informeret herom. Samt at vi ikke kunne komme igennem hækken grundet en slags "ståltråd" hele vejen rundt om hækken - både for hegnets skyld og for at holde hækken på plads.

    Herefter var jeg på baggrund af min uforståendhed nede og tjekke en ekstra gang og opdagede at der var jorden og 30cm herfra IKKE var noget hegn, blot et kæmpe hul - hvilket er her hun er drønet direkte igennem.

    Hvilket er hvad jeg mener med intet hegn. Beklager meget at jeg i al heden ikke lige stoppede op og tjekkede hegnet i første omgang... :-).

    De 2 - bestemt, bestemt - som jeg også skriver er jeg meget lettet.. Men av av min penge pung...! smiley


  • #186   11. dec 2012 Jo, det mener jeg helt bestemt jeg har :)!

  • #187   11. dec 2012 Og jeg kan nu ikke se hvori historien er ændret andet end jeg er blevet klogere på hegnet og dets tilstand :-).

    Og så vidt jeg kan se er det dig selv der endnu engang bringer hegnet på banen.

    NEJ, det undskylder ikke for hvad der er sket og NEJ det fralægger ikke mit ansvar og NEJ - dette er heller ikke hvad jeg forsøger på. NEJ, det burde aldrig være sket, hegn eller ej.


  • #188   11. dec 2012 jeg syntes det lyder som den rigtige afgørelse.
    Men en dyr måde at lære at en sele til en stor stærk hund ikke giver optimal kontrol


  • #189   11. dec 2012 House - ja, den kan mærkes. Men jeg betaler og glæder mig bare over at Nala bliver her :-).

  • #190   13. dec 2012 nu hr jeg ikke læst alle inlæg men er chokket over hvordan du heletiden undskylder med ded burde have tag over osv.. DET ER DIT ANSVARG. min søn har også e kanin og tanken om hvordan han ville regere kan jeg slet ikke forholde mig til. han sover med den kanin om natten ogja den er i hans seng!!

    men igen jeg syndes ikke der anden udvej en en mundkurv så du hved det aldrig kan ske igen og ud over og dækkeskaderne brude dukøbe et gavekort til drengen eller en gave og ligge over til dem det ville jeg helt klart gøre..
    og det er ikke for og være efter dig bare sådan jeg ser det...


  • #191   13. dec 2012 Nej det fremgår vidst tydeligt at du ikke har læst alle indlæg smiley

  • #192   13. dec 2012 men håber de kan hele drengens sår lidt han får nye kaninger

  • #193   13. dec 2012 Det håber jeg også :). De har været oppe og købe dem.

  • #194   13. dec 2012 nu er det med pengene selvfølgelig lige meget i forhold til om man skulle af med sin hund, men var det nogle racekaniner, siden de er så dyre, jeg køber ofte kaniner, til at foder mine store boa slanger med og sidst fik jeg 12 store fine levende for 200 kr.
    og så er jeg glad for det endte som det gjorde og du kan beholde din hund, det måtte ikke ske, men det var trods alt et uheld, men for den familie det gik ud over, så tænker de nok ikke på den måde, der må du og din hund være nogle de ikke lige gider og sende julekort til de næste mange år.
    fint det er overstået og så ville jeg hvis det var mig gå en bue uden om deres hjem så der ikke bliver ribbet op i det igen hvis drengen skulle få øje på jer


  • #195   13. dec 2012 Nej det var det ikke - har set regningen fra poppis dyrehandel - hvor jeg har arbejdet så kunne måske ha hjulpet dem... Det var da helt vildt billigt!!

  • #196   13. dec 2012 nå ja men mine køber jeg så også gerne gennem gul og gratis, det havde jeg ikke lige tænkt på, der er jo meget forskel på butiks priser og private

  • #197   13. dec 2012 Det er der jo.... 12 kaniner for 200 er da stadig noget af et kup...!

  • #198   13. dec 2012 ja det var helt fint, men plejer nu at finde dem til mellem 20 og 40 kr stykket så derfor jeg blev overrasket over de to kostede 400 kr.

  • #199   30. jan 2013 Har lige læst dit indlæg. Er godt nok ked af det på både dine og den lille dreng der havde kaninerne's vegne!

    Jeg tror noget af det som kan være sket, er at eftersom kaniner er byttedyr i naturens øje med, så har dine hunde også set dem som værende byttedyr. Så hunden har handlet per instinkt.

    Jeg tænker ldit, du måske kan gøre det overfor drengen og hans familie ved at finde en eller anden sød, tam, kærlig kælekanin og erstatte de tabte kaniner med. Sådan for at vise at du føler med dem, hvilket jeg ved du gør. Kan jeg læse ud fra hvordan du skriver.

    Jeg ved ikke hvad politiet har i sinde at gøre hvad Nala angår. FORHÅBENTLIGT bliver det blot, eftersom det er første gang, at hunden fremover skal gå med mundkurv og en snor på en max. 2 meters længde fremadrettet.

    I al fald, krammer herfra i håb om det kan muntre dig lidt op, selv om det nok ikke lige er helt til.


  • #200   30. jan 2013 Smaragd: Prøv at læse alle indlæggene, så får du svar;-)

  • #201   30. jan 2013 Ja det opdagede jeg lige! smiley Hehehehe! smiley Nå. men hun får sig så en krammer alligevellet! smiley

  • #203   12. feb 2013 Hold da op der bliver kogt meget suppe på de to kaniner.


  • #204   12. feb 2013 Ja hold da op Søren. Tråden er 4 mdr. gammel smiley

  • #206   13. feb 2013 Skulle jeg gå af med min hund, fordi hun ikke kommer når jeg kalder fordi hun kun har kaniner på hjernen på givende tidspunkt? Næppe - og det kommer aldrig til at ske!

  • #208   13. feb 2013 Gud lever den her tråd stadig?
    Jeg troede da det for længst var ordnet


  • #209   13. feb 2013 Søren - Min hund lystre helt fint uden line NORMALT
    Husk på,at din hund også langt fra er idiot sikker.


  • #211   14. feb 2013 Joh søren og det ville du hvis du havde læst alle indlæggene.

    tænk et masse racer som så skulle aflives. Dyrlægerne kunne jo starte nu og til evighed. Jeg har terriers og de lystrer bedre end fint. Men det fratager dem ikke instinktet for jagt!!


  • #212   14. feb 2013 Søren - Men du burde derimod læse tråden igennem før du "åbner munden" smiley
    I skoven hvor der render vildt, i hundeparken, hvor der render andre hunde, og så videre smiley


  • #213   14. feb 2013 Søren; Altid nemt at være bagklog?
    Du giver altså ikke ligefrem et fedt førstehåndsindtryk, når du dømmer folk og hunde SÅ hurtigt. Du har læst ét indlæg om hendes hund, og tydeligvis ikke hele tråden, for sagen her er lukket, og alligevel mener du, at du skal bestemme, hvad hendes hund kan og ikke kan, samt hvad ejer skal og ikke skal.


  • #215   14. feb 2013 Det er så nemt når det er andre søren.
    Husk blot på
    som jeg skrev før: Din hund er heller ikke idiotsikker smiley


  • #216   14. feb 2013 Nu VAR hunden jo i snor men smuttede alligevel. Jeg synes ikke ts kan klandres men kun roses for efterfølgende at have taget ansvar. Hvis man med god tro regner med at hunden er forsvarligt koblet, så mener jeg ikke man kan gøre mere. Vi er blot mennesker men det må da være lykken at være fejlfri;-)

  • #218   14. feb 2013 Søren: du har i og for sig ret.
    Havde det været mine kaniner så ville ingen undskyldning eller erstatning være nok. Jeg ville for tid og evighed være fjentlig stemt over for TS. Med mindre jeg så hun tog forholds regler i fremtiden.
    En ting er ræven kan komme forbi, men andre folks hunde har dælme bare at blive ude af min have.

    MEN det her ligger altså nu noget tilbage i tiden, sagen er afsluttet. Lad det da ligge nu.
    Eller er du ejer af kaninerne?


  • #220   17. feb 2013 Wow, sikke en forfærdelig situation - føler virkelig med dig og dem som mistede deres kaniner. Håber I finder ud af noget.

  • #221   18. feb 2013 Emma: det er en gammel tråd!

  • #222   19. feb 2013 Uanset hvad ens hund gør, så ønsker ingen, at få aflivet deres hund, de elsker den jo, og kender den som kærlig og sød derhjemme. Men jeg må sige, du er sluppet MEGET billigt! Jeg kan forstå din hund er halv bjørnehund, som er lidt under diskussion, om den skal være lovlig i DK, netop pga. dens voldsomme jagtinstinkter. Min hund kan ikke lide andre hunde, så derfor er han altid i snor, og jeg tager alle forholdsregler. Jeg har ALTID styr på ham. Når jeg skriver du slap billigt, er det pga. jeg en dag kom gående med min hund, og der kom en løs schæfer, som ejer ikke kunne kalde til sig. Jeg nåede at få min meget aggressive hund i armene og kæmpede med at holde schæferen væk med mit ben. En dame i en boligblok havde overværet dette og ringet til politiet og ejeren til schæferen fik en bøde på 2500 kr. til trods for, at der ingen skade var sket. Som hundeejer har vi pligt til, at gøre alt for, at undgå disse situationer, for at vise, vi er ansvarlige mennesker. Der sker simpelthen bare for mange overfald fra løse hunde, eller hunde der river sig fri af ejer. Det kan ikke passe, at andre mennesker og dyr skal gå rundt i angst!

  • #223   19. feb 2013 Beklager hvis jeg puster til ilden, men har selv grublet lidt over den sele...
    Vi skal have en Jack igen, vores gamle kunne komme ud af ALLE seler, hvis hendes ærkefjende viste sig på vejen..

    Så faldt jeg over den her og vil lige linke den til dig TS smiley

    http://www.porcani.dk/product.asp?product=1554


    profilbillede
  • #224   19. feb 2013 Diana - Min hund var i snor.
    Så hvilke andre forholdsregler kunne jeg tage?
    Jeg havde forhørt mig omkring selen inden anskaffelse, men ikke hørt om hunde let kunne komme ud af den. Jeg regnede derfor med at min hund var forsvarligt.


  • #225   19. feb 2013 Fredsfyldt - Den er udbryder sikker? Hehe

  • #226   19. feb 2013 JTK

    Det ser da sådan ud ikke? *G*


  • #227   19. feb 2013 Jooooow smiley
    Det kunne være så lækkert. På nuværende tidspunkt benytter vi os af kvæl.
    Men det fungerer bare så meget bedre med sele, jeg vil bare være ekstra sikker denne gang.


  • #228   19. feb 2013 Kan jeg godt forstå, også derfor jeg har været på udkig efter en smiley

    Håber det er rigtigt når de skriver: ''Selen er designet således at din hund ikke kan krænge sig ud af den ved hjælp af en tre-punkts fiksering. Selen er yder maksimal støtte og kontrol over din hund og er skånsom for hals og led.''

    Det lyder jo godt smiley


  • #229   19. feb 2013 Det gør det jo.... Må vi håbe det ikke bare er tåbeligt salgssnak.

  • #230   19. feb 2013 Jeg satser ihvertfald på at købe en når tiden kommer smiley

Kommentér på:
Min hund har dræbt to kaniner, hvad nu?

Annonce