{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.452 visninger | Oprettet:

Min hund er syg, drikker og tisser og kaster op {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kom hjem fra ferie i fredags, og hentede en meget syg hund fra hundepensionen. Lagde godt mærke til der stod 2 skåle vand inde i hans "værelse". Da vi kommer hjem starter han med at tisse indenfor hos min mor, normalt er han renlig. Jeg går tur med ham, går måske i 2 timer og det er som om han ikk kan få tømt sin blære, han tisser ekstremt meget. På en dag kan han drikke op til 6-10ltr vand. Og så kaster han det op igen og så drikker han videre. Han har også mistet appetit, dog vil han gerne spise det kylling jeg koger til ham, men han lader det ligge lidt, normalt er han meget madglad. Siden fredag har jeg fået 3 timers søvn fordi han skal luftes hver 1-1,5 time, han vækker mig hver gang. Var på dyrehospitalet/landbo højskolen igår, da vi frygtede det var nyresvigt.
Lucas fik taget blod og sterile urinprøver, og alt fungerede som det skulle, hun sendte urinen videre til dyrkning og idag venter jeg på svar. Så jeg gav 3000kr for at få afvide de ikke ved hvad han fejler og er blevet sendt hjem med en syg hund. Hun bedte mig om at måle hvor meget han drikker, fra igår kl 16-6 imorges har han drukket 5 ltr vand, kastet lidt vand op (opkastet er ren vand, lugter ikke af syre)
Har bestilt tid til min egen dyrlæge idag. Kan i genkende symptomerne?
I hundepensionen legede han med en græsk gadehund hun havde haft nogle måneder, og han har fået Olivers petfood de sidste 4 mdr, har fjernet foderet, ja han vil heller ikk spise det, snakkede med min moster og hendes hund var pludselig blevet rigtig syg med de samme symptomer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er syg, drikker og tisser og kaster op
  • #1   22. okt 2012 Normalt drikker han ca 1 ltr vand på 24 timer.. Og nu er det 5ltr indenfor 14 timer.

• #2   22. okt 2012 Føj det lyder ikke godt.. og det lyder som om det smitter.
    Har du haft kontakt til pensionen så de kan tage nogle forholdsregler hvis det er fra dem sygdommen stammer ?

God bedring.. Håber de finder ud af hvad der er galt

• #3   22. okt 2012 Kan jo ikke svare dig på, hvad det kan være- men lyder helt sikkert ikke spor godt.
    Håber at din dyrlæge kan give dig nogle svar.
    Forstå nu heller ikke at Landbohøjskolen (LIFE) har sendt dig hjem med en syg hund.

• #5   22. okt 2012 Birgitta: Hvis hunden ikke får salt med så store mængder vand der skylles igennem nyrerne så smadrer dens hjerne og hjerte

• #6   22. okt 2012 synes at det kunne lyde som diabetes med de symtomer du skriver, men hvis det er det samme sm din mosters hund har så er det sikkert ikke det,

• #7   22. okt 2012 Hans nyre fejler ikke noget, fik svar på de fleste prøver igår, nyrene fungere fint og hans tal er fine sagde hun.

• #8   22. okt 2012 Har kontaktet hundepensionen, skal lige siges han har været der 6 gange før, og sidst han var der var i august og så her i oktober. Har spurgt hende om han kan have spist noget eller hvad der kan være sket. Hun troede bare han var tørstig pga tørfoderet

• #9   22. okt 2012 Han var der i 10 dage, min mosters hund kunne ikke tåle den nye sammensætning af foderet, men det er vist 4 år siden den blev så syg og så viste det sig de havde sammensat foderet på en ny måde.. Det er virkelig hårdt at se min hund have set sådan.

• #10   22. okt 2012 Ja, det kunne lyde som diabetes, men med de symptomer har de vel tjekket det?

• #11   22. okt 2012 Der er ikke tjekket for diabetes, der mente dyrehospitalet at de ikke kunne tjekke samme blodprøve så skulle der tages en helt speciel prøve som de lige ville vente lidt med.

• #12   22. okt 2012 okay det lyder mærkeligt at de ikke bare tjekker for det med det sammen, men hvis det er kan man købe nogle stiks på apoteket som du kan stikse dens urin med hvis der komme et uheld inden for igen, så kan du se om der er sukker (glukose) i urinen.

• #14   22. okt 2012 Ja han er begyndt at få tynd mave siden igår, det er næsten bare vand der kommer ud. Der er jo slet ikk plads til alt det vand i hans lille krop. Men ellers vasker han sig, og hvis jeg prøver at lege med ham så er han med på den, han virker ikke sløj og har ikke feber. Så det er virkelig underligt, mn kan se han er træt, jeg er jo også træt, vi får ingen søvn.

• #18   22. okt 2012 Jo men om lørdagen fik vi udskrevet zulfameticol mod blærebetændelse, fordi den anden dyrlæge jeg talte med ville udelukke om det var det. Så da jeg ankommer på dyrehospitalet lørdag sagde de at de her piller kan sløre urinens resultat, derfor blev den sendt til dyrkning, men hun talte også om det kunne være blærebetændelse med E.coli bakterier. Men jeg har selv haft blærebetændelse og efter man har fået de første piller plejer det at virke. Lucas har ingen bedringer, så har ikke givet ham nogle piler idag, ihvertfald ikke endnu.

• #19   22. okt 2012 Vi har en tid her kl 15.40 og venter stadig på svar fra dyrehospitalets urin dyrkning. Åh det er hårdt at de sin hund sådan, og kan intet gøre. Er vikelig glad for jeg fik tegnet en hundesygeforsikring i 2011, den er virkelig alle pengene værd.

• #21   22. okt 2012 Har lige talt med hundepension igen, ingen af de andre hunde har symptomer. Men hun kom i tanke om at der var blevet malet ved udgangen omkring D.15/10, måske kan det være de der dampe fra malingen?
    Jamen jeg føler bare at Landbohøjskolen ikke har gjort det godt nok, 3000kr for ingenting og min hund har det ikke godt med alt det drikkeri og tisseri..
    Har ringet til Landbohøjskolen og de har ikke svar på urinen endnu.

• #22   22. okt 2012 Der var ingen tegn på blærebetændelse i prøverne..

• #24   22. okt 2012 Lyder ikke godt smiley

• #25   22. okt 2012 Så er han blevet indlagt idag. Landbo højskolen tog hans blodprøver igår og sagde hans nyretal var på 7,8, og at han havde det fint og sagtens kunne komme hjem. Idag går jeg til egen dyrlæge og hans blodprøve viser at nyretallet er på 14 og at han er stærkt dehydreret. Det vand han drikker ryger jo direkte ud gennem urinen, det når ikk at blive optaget i kroppen. Nu er Lucas indlagt på landbo højskolen igen til væsketerapi. Og skulle ikke betale for konsultation og en ny blodprøve.

• #26   22. okt 2012 Stakkels dig og Lucas- Jeg håber virkelig de snart finder ud af hvad han fejler.

• #28   22. okt 2012 De kunne Intet sige andet end at han er en meget vanskelig patient da de ik kan stille nogen diagnose

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #31   22. okt 2012 God bedring med Lucas.

• #32   22. okt 2012 Øv da smiley

God bedring med ham.

• #33   23. okt 2012 Endelig er lægerne kommet langt i deres undersøgelser. Nu er der 2 ting tilbage, nyre bækken betændelse og diabetes insipidus, de har undersøgt for nyre bækken betændelse og kunne intet finde, han skal til tjek igen imorgen.
    Han har fået udskrevet minurin dråber som hjælper hvis det er diabetes insipidus, han fik dråberne kl 15.30 og vi ankom hjemme kl 16, og siden har han ikk drukket vand, og dyrlægen sagde hvis det var insipidus så ville dråberne allerede hjælpe efter et par timer. Så vi er ret sikre på at det er det. Og diabetes insipidus opstår ved et hårdt slag mod hovedet, eller en tumor i hjernen, men tumoren er udelukket indtil videre da en tumor påvirker mange andre ting, såsom hans balance osv osv.

• #35   23. okt 2012 hold da op.
    Har i snakket med kennelen - og er der sket noget der?

Fortsat god bedring med ham

Kommentér på:
Min hund er syg, drikker og tisser og kaster op

Annonce