{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

ang. bedømmelser {{forumTopicSubject}}

der har været en del snak om bedømmelser de sidste par dage....jeg har lige et eksempel, jeg gav en hund middel, og hende der ejede hunden gav robin lav, jeg har så lige spurgt om hvorfor...og fik dette svar:

Hej Anette,

Alt er relativt. I dette tilfælde er min karakter dog givet i forhold til karakteren, der er modtaget fra jer.
Min hund bliver eksempelvis præsenteret som en klart livsglad og aktiv hund, hvor man kan følge smilet også i øjnene, og som en rigtig god repræsentant for racen. Derfor mener, jeg ikke, at den kun fortjener en middel karakter.

så tror godt nok, at mange af bedømmelserne kommer meget an på hvad man selv giver folk....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. bedømmelser
  • #1   25. jul 2006 humm, det er bare en skam nogen er sådan, måske skulle der indføres en ordning hvor man ikke kunne se den karakter man har fået før man selv har givet en tilbage smiley

• #2   25. jul 2006 Jeg giver alle hunde høj, til at starte med, men må ærligt indrømme, at ryger der en middel eller lav til Lilly, ryger det samme tilbage.

• #3   25. jul 2006 Ved ikke hvorfor man overhovedet kan dømme andres hunde på den måde, ved godt jeg gerne selv giver en karakter - men jeg ville ikke have en dyt imod det hvis det blev afskaffet.

• #4   25. jul 2006 ja det tror jeg os... der er jo mange der ikke ikke kan lide at få af vide at deres lille pusser nusser ikke er lige så skøn i andres øjne som i deres ejne

• #5   25. jul 2006 til jane b: det vil jeg faktisk synes var en god ide, for jeg synes ikke at man kan give en anden en lav karakter, bare fordi at man selv har givet en til hende, det kan godt være at hun ikke kan lide vores hund, men så skal hun bare skrive at det er det der er grunden... hvis jeg skulle få en lav eller middel, kunne jeg ikke finde på at give en lav karakter igen, for det kunne jo være at hunden var sød, ellers ville jeg lade være med at bedømme den, hvis man ikke har en god nok grund...

• #6   25. jul 2006 deter fair nok, hvis man egentlig ikke kan lide en hund, jeg elsker min hund, og det er fint med mig, hvis andre ikke kan lide ham, men kan folk så ikke bare sige det i stedet for eller lade helt være med at bedømme, hvis det kun er pga. hævn...fatter det simpelthen ikke...

• #7   25. jul 2006 Skrig: Jeg giver tit dine hunde karakter, for kan ikke lade være ;o) De er så skønne.

• #8   25. jul 2006 Annette: he he, måske skulle vi lave en afstemning om hvem der syntes det skulle være sådan smiley

• #9   25. jul 2006 Jeg giver karakteren efter hvad jeg selv synes er passende.. I min bedømmelse er der både vægt på billeder og tekst.. Synes det er kedeligt at læse om en hund, hvor der kun står en linje eller to.. Står der meget viser det jo netop at man har givet sig tid til at skirve om hunden..

Men giver folk mine Middel eller Lav vil jeg gerne høre hvorfor, så jeg evt. kan lave det om..

• #10   25. jul 2006 til anna e: ja, men det er bare det jeg mener, at hende der gav mig lav, og kom med den forklaring, som står øverst, der er det kun pga. "hævn", det er da sådan at jeg tolker den....

til jane B: det kunne da være sjovt at se hvor mange der egentlig havde det sådan, så tror jeg også at det blev lidt mere fair, for ALLE bedømmelser.....

• #11   25. jul 2006 Ja hævn karaktere kan jeg ikke tage alvorligt......jeg syntes det er barnligt.

Emma har også fået en middel en gang og herre gud.....det bliver hun ski ikke ringere hund af......det gider jeg ikke få nerver over *GG*

• #12   25. jul 2006 nej, jeg ville også bare hører hende hvorfor, og da hun skrev det, blev jeg chokeret, fordi den måde kan man da ikke bedømme på.....hvis hun ikke kan lide robin, så kan hun da bare sige det....altså måske på en lidt pæn måde...*smiler*

• #13   25. jul 2006 Anette og Thomas K

Så du giver en kedelig bedømmelse men godtager ikke at en person forsøger at dømme efter tilsyneladende samme skala (da hun jo skriver at hun selv mener at hendes hund er livsglad og en god rep)?
    Til gengæld fik du da i det mindste et svar på hvorfor. Hvad var din begrundelse til at give hende middel, og skrev du det til hende?

Altså, ikke fordi jeg skal forsvare det, er bare fløjtende ligeglad med karakterer.

• #14   25. jul 2006 jeg har det fint med at hun har givet mig lav, for jeg synes at robin er skøn og det er det der tæller, så det er slet ikke det, hvis det er det hun mener, så godtager jeg den da, og det er da ikke bedømmelsen jeg har noget imod, det er grunden, for hun skriver jo, a t "Alt er relativt. I dette tilfælde er min karakter dog givet i forhold til karakteren, der er modtaget fra jer.", og sådan noget synes jeg bare ikke man kan....hvis folk mener at han kun skal ha lav eller middel, så skal de selvfølgelig skrive det, men ikke kun hvis man har givet dem en lidt dårlig...det er bare det der er min pointe..

• #15   25. jul 2006 Jeg må indrømme at jeg bliver utrolig ked hvis mine hunde får under høj....
    Jeg modtager heller ikke mere.

• #16   25. jul 2006 Jeg forstår godt anette.....karakteren er jo ikke givet til Robin og der nævnes intet om robin....den er givet som "gengæld".......der ligger ingen bedømmelse af hunden og det er vel det karakterne er ment til.

• #17   25. jul 2006 Anette og Thomas K: Så er man virkelig latterlig, hvis man bare giver en dårlig karakter pga hævn.

Hvis jeg f.eks. har givet en høj karakter til en person og jeg så får en middel vil jeg gerne have en forklaring, og er forklaring helt ude på et sidespor så sletter jeg min bedømmelse...

• #18   25. jul 2006 måske skulle man kunne vælge et sted om man vil have en profil der kan modtage karakterer, syntes jeg hører mange som ikke ønsker dem, så ville det jo være smart hvis man kunne slå dem helt fra

• #19   25. jul 2006 Anna E

Så du forventer altså en høj for en høj

• #20   25. jul 2006 til susie: det er lige netop min pointe, tror simpelthen ikke at jeg giver flere bedømmelser, for hvis den ikke falder i folks smag, så giver de bare en lavere som gengæld....

• #21   25. jul 2006 Anna, så gør du jo lidt det samme, du giver ikke hævkarakterer, du vil bare ikke give en hund bedere karakterer end din får, er det ikke lidt det samme?

• #22   25. jul 2006 til søster lystig:det anna mener er bare, at man gerne vil have en fornuftig forklaring på, hvorfor...kan jeg ikke se det onde i...

til jane b: det ville da være en god ide..

• #23   25. jul 2006 Selvfølgelig er hævne karakter for platte. Det er jeg enig i :o)

• #24   25. jul 2006 til anita: så nu har jeg besluttet mig, for ikke at give karakter mere, for der er åbenbart nogen, som ikke kan godtage den, så vil nøjes med at skrive en kommentar nu, hvis det er.

• #25   25. jul 2006 søster: nej overhovedet ikke, men jeg sammenligner hundene og hvis ikk jeg synes at personen har stemt fair elle rkommet med en grund jeg kan bruge.. så sletter jeg min igen (skrev forkert.. mente middel i stedet for høj)

• #26   25. jul 2006 Jane B.. sorry skrev forkert. hvis jeg giver en hund middel og får en middel tilbage... sådan skulle det stå... (har ikk sovet ordentlig i nat smiley )

• #27   25. jul 2006 til anna: man kan ikke sammenligne hunde, for der findes ikke 2 hunde som er ens

• #28   25. jul 2006 Anette: Det kan jeg godt forstå. Jeg synes persoligt også det er meget hyggeligere med en sød kommentar som den jeg lige har fået af dig :o))

Tak for den *ss*

• #29   25. jul 2006 Anette og Thomas K

Så vidt jeg kan se gav du ikke selv nogen grund til den middel du gav hende den anden...

• #30   25. jul 2006 jeg sys faktisk at det er et ret skod point-system, for i den ene ende af skalaen står der lækker og i den anden ende står der KEDELIG... en hund kan sgu da ikke være kedelig...! det var min mening

• #31   25. jul 2006 til søster lystig: det forstår jeg ikke, for jeg havde skrevet en til hende...

• #32   25. jul 2006 Jeg har nettop fået Nemo`s første middel bedømmelse , taget i betragtning , at han er en bedre representant for racen, end eks. Zubin som fik høj af samme bruger , gør at man ikke kan bruge bedømmelserne , til noget ;o) ... billede og tekst messigt stå der ca. det samme hos begge hunde smiley

• #33   25. jul 2006 nå okay sådan!
    troede du ændrede den hvis du ikke fik det samme.

men ved nu stadig ikke om jeg ikke syntes det er lidt det samme, for i første omgang syntes du jo hunden var sød nok til en høj, men da den anden så ikke syntes at din var sød nok (fornuftig grund eller ej) så syntes du heller ikke længere at hendes er så sød,

jeg forstår det ikke helt, men ok, det er jo bare din måde at gøre tingendde på, og det er vel mere anstændigt at slette karakteren helt end at gå ind og ændre den til lav, så ok!

• #34   25. jul 2006 Tove: måske tiltalte den anden hund vedkommende mere, man kan jo ikke være ekspert i alle racer, så nogle gange stemmer man jo bare efter hvilken hund der gør en mest blød om hjertet smiley

• #35   25. jul 2006 Så er der jo også dem der dømmer efter hvor glad hunden ser ud, hvor gode billederne er, hvor mange billeder der er og hvor meget/god teksten er.. den slags..

• #36   25. jul 2006 Anette og Thomas K: Sammenligner på billeder/tekst...

• #37   25. jul 2006 Jeg fik karakteren lav i går, til trods for jeg havde givet personen høj og budt personen velkommen smiley

Har spurgt personen hvorfor , måske får jeg et svar måske ikk.....så er der jo ikk noget at gøre ved det .
    Personen er ikk særlig gammel så tror ikk rigtigt jeg tar det alvorlig (ka da godt være jeg ska gøre alligevel....ved ikk *gg* ) ...........kunne ikk selv drømme om at gi under høj , så hellere lade være at stemme .
    Men mener nu at alle hunde er charmerende på enten den ene eller den anden måde *S*

Kommentér på:
ang. bedømmelser

Annonce