{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Kattefolket - har brug for råd og vejledning {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der lige vil kigge et par kattekyndige ind.

Vi har en lille fasttømret flok af katte - en mor og dens fire velvoksne killinger (de er fra 2005, moderen nok et år ældre).

De er nogle skrapsak-kællinger m/k, som har formået at holde de tilløbende hankatte væk henover årene, trods mange forsøg på inddragelse af territorium.

De er neutraliserede og fodres i et udhus, har adgang til vores fyrkælder - de lever som konger og baroner her på deres slot.

Nu er der så tilstødt noget uventet. En lille sød rød tilløbende killing er kommet til. En han.
Den har fundet madskålen og okkuperer rummet, hvori den står. -Den forsøger at vise venlighed, den spinder, kalder og går de andre i møde med rejst hale, men får den kolde skulder. De vil end ikke spise i det rum, den nu har opholdt sig i nogle dage.

Det er sådan at vi ikke har noget imod, at den er her - blot vil den skulle neutraliseres. Men er det almindeligt at den bliver "modtaget" sådan her? Og er det almindeligt at de alligevel tilvænner sig hinanden?

Er der ikke chance for det, så må den lille jo væk.

Den er delvis menneskevant - efter et par dage kan vi nu komme til at kæle med den og den finder rimelig ro ved det.

Kyndig vejledning, anyone?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattefolket - har brug for råd og vejledning
  • #1   27. sep 2012 Jeg tænker at hvis de ville slå den ihjel så havde de gjort det for længst. Så jeg tror der er mulighed for at de vender sig til den, dog kan det godt tage et stykke tid. Men altså det er aldrig til at sige med katte. smiley

  • #2   27. sep 2012 Jeg havde også frygtet finde den i tusind stykker derude i dag - Mamsen kom hjem og hun er den skrappeste af dem alle smiley

    Hvordan forholder jeg mig til, at de ikke vil gå ind at spise. Skal jeg servere for dem udenfor, så de FÅR noget, eller?


  • #3   27. sep 2012 Ikke er jeg er super klog på lige netop dette emne smiley Men jeg ved da fra egne oplevelser med mine tidligere katte at der tit godt kan gå et stykke tid før de finder hinanden. Især når det er en sammentømret flok du har smiley Ecco (Min kat) var også et stykke tid om at acceptere Jessie (min yngste hund) og da min søster havde Ecco fik de en legekammie til ham, hvilket han da også lige skulle sluge smiley

  • #4   27. sep 2012 katte er jo ikke dumme så tænker at når de bliver sultne, skal de nok gå ind og spise.


    men virkelig, jeg er ikke kattemenneske *G* det lyder bare logisk i mit hoved smiley


  • #5   27. sep 2012 F - hvis katte ikke er tilfredse med pensionatet, så skrider de smiley

    Men altså - de har jo nok prøvet det, der var værre i perioder, hvor fede hankatte tænkte, de skulle bo her smiley


  • #6   27. sep 2012 Jeg kan MÅSKE hjælpe..... Hvis det er en LILLE killing...... så er det en naturlig reaktion fra voksne katte.......fordi....
    Hvis det er et killingebarn....så er der for det meste en hidsig killingeMOR i nærheden.....og den vil de voksne katte nødig møde....
    Så snart de finder ud af at der IKKE er en hidsig killingemor , der passer på " barnet ".... så skal de nok komme frem ( ind i fyrkælderen ) og spise igen..... smiley


  • #7   27. sep 2012 Voksne katte overfalder sjældent killinger, men der kan godt gå et stykke tid, inden de har vænnet sig til hinanden. smiley

  • #8   27. sep 2012 Jeg ville servere en lille smule mad uden for, og måske noget ekstra lækkert inden for.

  • #9   27. sep 2012 Jeg ville ikke lave om på noget som helst..... ( sætte mad udenfor )..... man skal bare lade det være som det er ... så løser det sig sikkert af sig selv... smiley

  • #10   27. sep 2012 Og forresten tillykke med din nye kat smiley

  • #11   27. sep 2012 Årrh, den lille mand sidder der og kalder...

    Det er sgu en barsk verden, når man er lille.

    Jeg har givet en smule mad udenfor til de sure. Men det kan jo ikke gå, vil ikke fodre flere steder.
    Så vi må se, om de jager det lille myr væk.

    Og hvis den er her om en uges tid, så må vi en tur til dyrlægen og håbe på, han er os nådig.
    Den trænger til en ormekur og har vist også lidt snaller i øret. Øjnene er meget meget fine.


  • #12   27. sep 2012 Haha - jeg får dårlig samvittighed, så jeg futter ud til den og snakker med den - så nu er det mig, den kalder på *GG*

    Jeg er for blødhjertet af mig... Men det er jo en KILLING. En fin rød en, i øvrigt...


  • #13   27. sep 2012 BILLEDER !!!!!!!!! af missebarnet.... smiley

  • #14   27. sep 2012 Åh hvor lyder den sød og dejlig smiley

  • #15   27. sep 2012 Jeg napper nogen ved næstkommende lejlighed smiley

  • #16   27. sep 2012 Den lille søger jo deres selskab ganske alvorligt. Den fortæller på alle mulige måder at den er lille og fredelig. Men de bider ikke på.

    En af dem begyndte at sige de der voldsomme gå-væk-lyde, hvilket den lille jo selvklart forstod med det vuns og stoppede.

    Så ingen konfrontationer - endnu. Den lille virker sund i hovedet og forstår de stores signaler, men hvor er den dog frustreret over at være helt alene, det lille pus.

    Jeg håber det løser sig.

    Min nabo, der bor nogle hundrede meter væk har i øvrigt også fået sig en tilløber... så mon ikke kuldet spreder sig i området efter moderen har sagt skrid til dem...

    JA - det er ALT for let at falde pladask for sådan et lille kræ. Det er bare om at bevare den sunde fornuft intakt for den bliver udfordret!


  • #17   27. sep 2012 Nu er jo det jo rigtig heldigt at jeg har allergi over for korthårskatte, ellers havde jeg tilbudt den lille fyr et hjem her. smiley

  • #18   27. sep 2012 Anne Julie, jeg kender en semi langhåret kat, der har brug for et nyt hjem smiley

  • #19   27. sep 2012 Hmm. Anne Julie - feje tricks der smiley

    Vi har jo en hulens dialog, for vi er ikke i en situation, hvor vi kan tillade os at tage dyr til os - men vi ved også godt, at det eneste alternativ der er lige nu er, at den skal aflives. For vil den være her og de andre accepterer den, så er den her jo om vi vil det eller ej.

    Har lige snakket med naboen - hun har en, hun har taget til sig og hun ved, der er mindst en mere.
    Øv, hvor er det surt at vores naboer ikke sørger for deres egne katte...! Og i tilgift har hun måttet tage et sygt pindsvin ind - det kører vi på plejestation med senere i dag.

    Stakkels små dyr.


  • #20   27. sep 2012 *CH*
    Det er da en " beholder "... den har valgt dig , fordi den VIDSTE den måtte blive hos dig........ Den elsker dig allerede....... Den er såååå glad for dit varme Fyrerum.. og din lækre kattemad.
    Den bliver såååå bekymret , hvis den skal bo ude i vinter, når det bliver 20 graders frost.... og snestorm.....og fryse om sine små søde kattepoter ....

    Hjælper jeg dig ikke her .... til at bestemme dig ??......*LOOOOL*


  • #21   27. sep 2012 CH
    Jeg har ikke læst alle indlæggene.
    Vi har opdrættet perserkatte i 16 år, og har haft almindelige huskatte også.

    Det er helt almindeligt.
    I skal ikke ændre noget og tag den bare op m.m. på helt normal vis.

    Bl.a. solgte vi for mange år siden 2 killinger til den familie, der havde dyreforretningen i Helsinge.
    Efter en del år ringede de og fortalte at den ene var død, og ar den anden ledte meget efter den.
    De fik en voksen kat fra os, og de troede heller ikke det gik. I fjorten dage gik de rundt om hinanden uden at være interesseret, men pludselig en morgen sov de i samme kurv.

    held og lykke - de er sgu søde


  • #22   27. sep 2012 Mere fejt, NITTIB *GGG*

    Peter - vi ser hvad der sker. Håber på de accepterer hinandens tilstedeværelse eller den finder et bedre sted at være (selvom den godt nok ser ud til at være tilfreds med menuen her *GG*


  • #23   27. sep 2012 Jeg vil mene at de bare skal vænne sig til hinanden. Havde de ville kværke hinanden, så havde de nok gjort det.

    Held og lykke med dem smiley


  • #24   27. sep 2012 Åhhh det tog også Langtid her før de to andre gad acceptere Capone, han prøvede ALT, han gjorde sig rigtig til og de hvæste bare af ham, men nu putter de og slikker hinanden:)

    Tillykke med din nye mis, de røde er bare det lækrere:)


  • #25   28. sep 2012 Det er stadig status quo. De gamle katte er mugne og går ikke ind og spiser... Den lille sidder og kalder og vil SÅ gerne snakke med dem..
    Det er hjerteskærende at se på.

    Her er så lillemanden:


    profilbillede
  • #26   28. sep 2012 Åh hvor er han smuk smiley

  • #27   28. sep 2012 Og meget sød og meget kælen..

    Det er noget værre noget...


  • #28   28. sep 2012 Hehe, jeg har en svaghed for de røde, men er sikker på det nok skal gå:) som søgt har det taget flere måneder herhjemme:)

  • #29   28. sep 2012 Sagt*

  • #30   28. sep 2012 Ja, det kan vi nok ikke vente på herhjemme. Så er vi tvunget til at fodre to steder, for de spiser intet, de andre. Og så skrider de jo altså - og kommer til at genere naboerne. Det dur ikke...

  • #31   28. sep 2012 Hmmm..... det ligner ikke ligefrem et fyrrrum , den ligger i der...... ellers må det være det lækreste fyrrrum i DK...... ha ha ha
    Altså .... umiddelbart er den flyttet ind i huset , ( så vidt jeg kan se )..... og så er det jo ganske nemt......... du fodrer de store misser der hvor du plejer..... og lille misse-barnet inde i dit kattevenlige hus / køkken .....;D

    Ihhh hvor bliver det en glad " beholder "..... og hvor ER den nuttet... *GG*


  • #32   28. sep 2012 Haha - ja, billeder er taknemmelige, NITTIB smiley

    Det er faktisk min varme fleecetrøje, han putter sig i der smiley

    Han er ikke kommet indendøre, selvom det er en konstellation, der er overvejet. Men det bliver nok ikke løsningen smiley

    Jeg har så ikke kunnet udholde at de store misser kredsede sådan uden at få noget mad, så de har altså fået sig en portion andetsteds - ude i vores halmlager, hvor de holder til.
    Men det bliver heller ikke noget permanent - vi skal lige hitte ud af hvilket ben, vi skal stå på.


  • #33   28. sep 2012 hold op han er kær smiley Han bliver nok superlækker når han bliver stor :))



  • #34   28. sep 2012 nå, hvor er han dejlig.. syns det er meget sjovt at 9 ud af 10 røde katte er hankatte.. men hvis du siger at der er flere killinger på rundfart, så tænker jeg at moderen nok er gået bort. For ellers var de ikke blevet så store smiley
    håber det hele løser sig smiley


  • #35   28. sep 2012 Patricia sådan er det ikke smiley Røde hunkatte er skam ikke så sjældne som man går og tror smiley Det er en gammel skrøne smiley

  • #36   28. sep 2012 Åh han er sød smiley

  • #37   28. sep 2012 Naboen har i dag indfanget den tredje - den var udmagret. Det har hverken denne, eller den anden der kom til hende været.

    Dog skal den som sagt have en ormekur.

    Jeg tænker faktisk, at moderen måske er drægtig igen - og så får killingerne løbepas.


  • #38   28. sep 2012 nå, okay.. troede jeg faktisk passede for må ærligt indrømme har faktisk kun mødt røde hankatte (og en del af dem) og kun 1 hun kat smiley
    og CH det kunne så også være en mulighed at hun er drægtig igen -.-
    jeg vil give dig Gigantisk thumbs-up for at have neutraliseret dine! smiley syns kun det er fornuftigt smiley


  • #39   28. sep 2012 Patricia, blandt racekatte er røde hunkatte helt almindelige, men der skal nogle bestemte farvekombinationer til, før det giver røde piger. Og hos fritløbende huskatte parres de ikke efter farver smiley

  • #40   28. sep 2012 Jeg har os mødt flest røde hankatte, meeen os en del hunkatte.

  • #41   29. sep 2012 Status..
    Jeg har lagt mærke til, at den lille mis ikke leger overhovedet. Så det har været dagens projekt.

    Jeg har ikke den store forstand på katte og deres sociale liv, men jeg tror, jeg kan konstatere, at ihvertfald sådan en lille en har et socialt behov, der skal dækkes før den kan slå sig løs i leg (og dermed træning).

    Så der er gået en lille time ude i foderrummet med nærkontakt, snak, godbidder, kæl (og møde med mamsen, som jeg fik manipuleret tæt på den lille - ikke ubetinget succes, men bedre end jeg havde forventet).
    Først derefter kunne den løsrive sig lidt. Det blev til lidt leg, men ikke meget...

    Til sidst var den dødtræt og jeg forlod den - og for første gang sad der ikke en lille rød grædende misling bag ved mig smiley

    Der er noget af et behov, der skal dækkes der...

    I øvrigt - der har altid stået en bakke med sand derude. Ikke fordi de store har benyttet sig af det, men bare fordi..
    Og heldigvis bruger den lille mis den til at gøre, hvad den skal, så der ikke er svineri i halmen derude.

    Dygtig kat.


  • #42   29. sep 2012 Dygtig lille missekat.. Du må kilkkertræne den smiley Heh

Kommentér på:
Kattefolket - har brug for råd og vejledning

Annonce