{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.820

Til kattefolket {{forumTopicSubject}}

Til jer der har indekatte - hvad gør I for at holde lugten af kattebakken væk?

Jeg bor forholdsvis småt - og min kat er indekat, derfor den stinkende kattebakke.
Efter få dage, efter jeg har skiftet hele bakken, lugter der af kattetis i hele min lejlighed og er ved at være godt træt af det.

Har prøvet forskellige typer grus, intet hjælper.

Nogle forslag? Hvad bruger I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til kattefolket
  • #1   28. aug 2009 Man kan få noget grus i en stor orange/hvid pose i plast. Kan ikke huske mærket, men kan finde det en af dagene.
    Det er bentonit, og der er en smule parfume med duft af sæbe i. Mine katte ELSKER den grus, og det er klart deres favorit..

    Men ellers, skal bakken ordnes HVER dag.. Jeg plejer gerne at tage den om morgenen lige inden jeg smutter ud af døren.
    Overvækket bakke i et rum med ventilation. Har min på badeværelset, med vinduet åbent konstant. Så skifter jeg alt gruset ud med 1-2 ugers mellemrum..

    Og tjae, en smule lugter der altid af kat omkring bakken.. Er det hanner eller hunner? For jeg synes også at hannerne lugter lidt mere..


  • #2   28. aug 2009 jeg køber det der krystal noget der er hvidt med enkelte blå ind imellem, der skal kun fjernes høm, og jeg er glad for det og synes ikke det lugter, jo hvis man står med hovedet i bakken, men ellers ikke, mit er i en pink pose og køber det i petworld, vil ikke have andet end det :o)

  • #3   28. aug 2009 Er det en overdækket kattebakke?
    Jeg må indrømme, at det gjorde en KÆMPE forskel at få en lukket kattebakke med luftfilter i toppen, da vi havde kat. Lugten kommer så tilgengæld kraftigere når man åbner for den, og den skal skiftes, men det er til at leve med, når det tilgengæld ikke lugter ellers


  • #5   28. aug 2009 og har kun en kat, og der står det burde kunne holde 3-4 uger og synes jeg godt det kan :o)

  • #6   28. aug 2009 Katja: Jeg har prøvet Easy Clean - krystal-noget. Det har hidtil være det værste.

    Anja: Jeg bor i en 1-værelses lejlighed. Bakken står på mit badeværelse, hvor der ikke er vindue, desværre.
    Den blir gjort ren for klumper hver dag, men tissen er der jo stadig. Og det er det, der lugter værst.

    Jeg har en kastreret hankat.


  • #7   28. aug 2009 Danielle K: Jeg har lukket bakke, dog ikke med luftfilter? Må se om jeg kan finde sådan en bakke - hvis det kan hjælpe.

  • #9   28. aug 2009 Er det også det der AK?

  • #10   28. aug 2009 jeg ved ikke om luftfiltret har så meget at sige, men det er jo værd at undersøge smiley Vi kunne sådanset kun lugte når katten lige var kommet ud (og så havde haft lågen i svingninger) og så når vi skulle skifte smiley Og på daværende tidspunkt havde vi heller ikke mulighed for at lufte ud i rummet. Syns faktisk selve kattemaden lugtede mere end bakken * GG*

  • #12   28. aug 2009 altså, klumperne er jo tis?? hvis ikke du har grus der klumper, er det derfor!..

    Du skal få dig noget grus der klumper, for så fjerner du tisset...
    jeg skal købe grus på mandag, så kan jeg give dig navnet på det jeg foretrækker. Men ellers kan du i din dyrehandel få mange forskellige mærker grus, som alle klumper.. nogle steder har de endda tests, hvor du kan hælde vand i en kattebakke smiley



  • #13   28. aug 2009 Mange tak. Jeg vil finde noget grus der klumper. Brugte det til min gamle kat, men Isito er et høve, så der er ofte det der ler/grus i hele badeværelset. Men hellere det end kattetis-lugt.

  • #14   28. aug 2009 Jeg bruger noget kattegrus, der er meget fint og klumpende.. Åh hvad hedder det...

    Jeg har 2 bakker, da Oliver lider af krystaller i urinen, så får specielt foder, der får ham til at tisse noget mere.. Og jeg kan ikke lugte dem..

    Nu har jeg lige købt en pose fresh and clean (tror jeg den hed) fra Føtex. Sådan nogle hvide krystal agtige nogen, med noget blåt i..

    Det har været der et par dage nu og ingen lugt.. Man skulle kunne nøjes med at skifte det hele ud hver 20.-30. dag og så naturligvis fjerne, når katten har skidt


  • #15   28. aug 2009 Mange tak. Jeg vil finde noget grus der klumper. Brugte det til min gamle kat, men Isito er et høve, så der er ofte det der ler/grus i hele badeværelset. Men hellere det end kattetis-lugt.

  • #16   28. aug 2009 Har lige købt 6 poser i dag og mit hedder magic clean og er fra vitakraft, tror jeg der stod, men man kan få noget ret godt klumpende i en rimelig stor sæk, der vist både er lilla og orange, det bruger min mor og det er ret godt... Men aldrig gå efter det billige, for det skal som oftest skiftes oftere, og det lidt dyrer er biliger på sigt, lidt ligsom med mad :o)

  • #17   28. aug 2009 Fandt det:

    (link fjernet)


  • #18   28. aug 2009 Jeg har lige købt noget mega dyrt noget i dag, der hedder Catsand (ja synes altså 60 kr for en mini-pose er dyrt) - håber måske det virker.

    Jeanette: Det lyder også super godt det der. Måske man skulle prøve det næste gang.


  • #19   28. aug 2009 Det er også mega dyr *GG* Det jeg købte før holdt en måned for 15 kr. Men hvis extreme kan holde lugten væk, betaler jeg gerne de penge. Bruger i forvegen næsten ingen penge på den kat.

  • #20   28. aug 2009 Susanne: Der er jeg heldig. Isito gider det hele - det skal han og det ved han. Her kan man ikke være kræsen.

  • #21   28. aug 2009 Damn det er meget smiley
    Skal aldrig have så mange katte *GG*


  • #22   28. aug 2009 Susanne,
    jeg brugte også AK før, men det der bentonit med en smule "baby-powder" i er billigere, Det fås i en større pose, og holder længere..

    Jeg ved ikke med dine, men mine elsker det.. Da de var små lærte jeg hurtigt at pakke posen ned i en kasse, for ellers hoppede de op i den! *mm* dejligt frisk grus smiley

    Kan finde navnet på mandag når jeg handler nyt af det..


  • #24   28. aug 2009 Ja extreme Classic er dyrt, men det holder længe.. Jeg synes helt klart det er pengene værd

  • #25   28. aug 2009 Jeg er næsten villig til at betale hvad det skal være for at få den lugt væk. Nogle dage er det så slemt at jeg overvejer at gøre ham til udekat.

  • #26   28. aug 2009 Det er ekstreme classic min mor bruger og hun har 3 katte, og sådan en sæk holder så vidt jeg ved mere end en måned, så kan ikke helt forstå at det ikke holder bedre hos dig Natascha? Men ja det er i hvert fald godt :o)

  • #27   28. aug 2009 Jeg HADER kattebakkerne.. Og Oliver er min sidste kat..

    Som sagt har han 2 bakker og jeg tømmer dem morgen og aften for klumper og afføring.. Klumperne kommer i en hundepose og ud i skakten og afføring i toilettet..


  • #28   28. aug 2009 Susanne: Aldrig i livet. Ved ikke engang om jeg vil have kat igen efter Isito *GG*
    Synes kattebakker er det værste.


  • #29   28. aug 2009 Susanne,
    føj, gad jeg ikke smiley Tør slet ikke hanner! Er bange for at de skal strinte..

    En af mine kolleger er ved at losse sin hankat ud, og jeg har tilbudt at tage den ind, men KUN fordi den ER kastreret!..


  • #31   28. aug 2009 Susanne: Nu er min kat heldigvis gratis at fodre *GG* Så det tænker jeg slet ikke i. Det eneste han koster mig er grus - og sine årlige dyrlæge besøg.

  • #32   28. aug 2009 Susanne *med de skønneste dyr* M - er nu glad nok for en hun så - bortset fra det der MAAAAAUU der kommer en del af i de her dage pga løbetid smiley Og glemmer jeg en indkøbspose eller håndklæde på gulvet skal det da også tisses på når hun er i løbetid, det kræ, men så må jeg huske det... Hun skal heldigvis parres i næste løbetid hvis alt går som planlagt, og så skal hun aldrig mere i løbetid smiley

  • #33   28. aug 2009 Krumme - kan se i albums at det er Mainecoons Susanne har - kunne ikke lade være med at være nysgerrig og kigge smiley

  • #34   28. aug 2009 Så snyder du også. Du har store katte. De spiser og pøller vel mere end os med "små" huskatte *GG*

  • #35   28. aug 2009 Susanne: Fordi jeg er heldig *GG* Både mit hunde og kattemad er gratis. Så det klager jeg ikke over.

  • #36   28. aug 2009 Hvor gammel er han?

  • #38   28. aug 2009 Ja så har han lang tid at vokse i endnu. Ellers skulle jeg til at sige at han ikke var så stor igen. Isito vejer også omkring 6-7 kg. Men han er så 3 år gammel *GG*

  • #40   28. aug 2009 Puha, godt det ikke er mig smiley

  • #41   28. aug 2009 Hvordan er rene Persere i sind?

  • #42   28. aug 2009 Susanne *med de skønneste dyr* M - du kan da også få billigere mad når du har flere katte for du kan få "opdrætter" rabat... Ved bla man kan ved petworld... :o) Kommer nu bare an på hvad du fodre med...

  • #43   28. aug 2009 Har ikke lige læst alle indlæggende, men ..
    - Vask din kattebakke i en omgang rodalon, og så find noget godt kattegrus. Jeg bruger easy clean og det sys jeg er rigtigt godt. Hvis din kat ikke er neutraliseret, kan det være derfor at din kattebakke lugter så slemt... smiley


  • #44   28. aug 2009 Camilla: Isito er kastreret og Easy Clean er hidtil det værste jeg har brugt. Det stinker forfærdeligt efter 2-3 dage.
    Men folk har anbefalet extreme classic smiley


  • #45   28. aug 2009 Da jeg havde kat brugte vi fresh 'n easy silicate grus.
    Det syntes jeg ikke der var megen lugt ved. Jeg skiftede hele kassen hver 3 uge med én kat i huset...


  • #46   28. aug 2009 Haha, ja okay smiley det er smag og behag. Ja, extreme skulle også være godt smiley

  • #47   28. aug 2009 Ja okay, men du kan jo høre angående rabat, kender ikke lige mærket du nævner og bruger kun royal canin til katten da hun er meget sart og ikke æder andet, hverken vådfodder eller noget andet end hendes kedelige tørkost, enten sensitive eller exigent (aner ikke hvordan det staves)

  • #48   28. aug 2009 Ha ha sorry læste for hurtigt, for havde set Agrosam som mærket smiley

  • #49   29. aug 2009 Da min var indekat havde jeg også det uundværlige grus der klumper, men når katten sprang ud fulgte der grus med poterne, jeg rev aviser i små stykker og spredte øverst i kattebakken, det lugtede ikke jeg tømte dog også bakken hver dag lige som dig, men nu uden grus på gulvet.
    min bakke var så ikke lukket fordi jeg synes det var nemmere at tømme den når man lige var ude på toilettet...


  • #50   29. aug 2009 Da jeg boede i en lille lejlighed med en indekat havde jeg kattebakken lige ved siden af toilettet. Kattegruset var lavet af presset papirgranulat.
    Når jeg havde været på toilettet, så jeg lige om der var noget i kattebakken og det blev så fjernet med det samme med skeen og smidt i toilettet. Der gik længere tid inden kattebakken skulle rengøres. Måske skulle der lige toppes op med kattegrus, hvis laget blev for tyndt.


Kommentér på:
Til kattefolket

Annonce