i morgen er det min fødselsdag i morgen er det min fødselsdag
tænk engang i morgen d 25 bliver jeg 25 år, lidt pudsigt sammenfald på datoerne, men det sker jo for alle en eller anden gang i deres liv
Mit problem er at jeg er slet ikke i humør til at fejre fødselsdag eller noget, det har jeg faktisk overhovedet ikke haft siden jeg holdte min 10 års fødselsdag, lige siden der har det bare gået ned af bakke for fødselsdagshumøret.
Det kan måske lyde en smule hårdt, men der var ikke råd til at holde fødselsdag på min 11 eller 12 års fødselsdag, da min mor og far gik meget voldsomt fra hinanden og vi endte på kvindehjem.
min 13 års fødselsdag var et sandt helved for en nybegynder teenager, min mor synes vi skulle holde den hjemme hos hendes nye kæreste med hans venner, folk jeg slet ikke kendte , hvor de fleste blev fulde i løbet af aftenen og begyndte at lægge an på mig.
Efterfølgene har jeg ikke selv gjort det helt store for at fejre fødselsdag, det skræmte mig nok lidt med min 13 års fødselsdag.
Tingene gik fra at jeg kun ønskede en lille fødselsdag med min næreste familie og to bedste venner til at min fødselsdag blev glemt, overset og rykket pga andre aftaler af min familie.
Jeg har sågar i flere år oplevet at min fødselsdag blev fuldstændig glemt, her snakker vi om at hverken min mor, venner eller nærmeste familie ikke en gang så meget som ønskede mig tillykke på dagen.
Det mest overraskende var faktisk at min mors veninde har en datter der har fødselsdag samme dag som jeg, det kunne min familie godt huske og oplevede to år i træk at vi hos min mors veninde og fejrede hendes datter, hvor til min mors veninde spurgte mig hvad jeg havde fået i gave og min mor så udbråd "PIISSS det er jo også din fødselsdag, du får en gave i morgen" jeg ved ikke om i kan forestille jer hvordan det er som 14 årig og ens mor og tætte familie fuldstændig har glemt alt om ens fødselsdag, da man ikke ønsker at holde en stor fest, men bare en lille for de næreste.
Jeg har aldrig kunne huske at min far har været til nogen som helst af mine fødselsdage eller ønsket mig tillykke eller noget.
Alt dette har så gjort at jeg som regelt altid lader det gå stille for sig og lader dem som huske mig ønske mig tillykke (Det bliver jeg rigtig glad for) og ellers bager jeg nogle boller og en lagkage, som jeg selv spiser (lagkagen holder i nogle dag ) og så holder jeg mig bare for mig selv.
I år, da det jo er specielt at blive 25 og jeg ikke har nogen kæreste, har jeg derfor modtaget fra nogle af mine venner, at så skal jeg da have kanel, ikke i pose, men på landmandsmetoden, bindes til et træ overhældes med vand og så sprøjtes til af en stalosankanon med kanel.
Nøøj hvor har jeg bare ikke lyst til det, og slet ikke når jeg ikke holder nogen fødselsdag og derfor ikke rigtig har nogen glæde, men bare skal mishandles.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Jeg selv glæder mig som et lille barn til min fødselsdag..
Men vidste faktisk ikke at man skal have kanel når man som pige fylder 25.. Det får mig til at krydse alt hvad der kan krydses for at jeg ikke bliver single inden da.. Bliver 23 i år..
Men ak, familien kan godt finde på at give mig kanel alligevel..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Jeg går under jorden den dag jeg fylder 25..
Eller det kan jeg så ikke, for min momse og jeg har fødselsdag samme dag, så den står på hygge med familien.. Damn It !
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.981
Fødselsdag er blot en dag som alle andre.
Det er kun mine børn og måske min far, der giver mig en gave alligevel.
Jeg har nok i at spekulere på, hvordan jeg får holdt fødselsdag for børnene, da svigermor jo ikke kommer her, fordi vi har katte.
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.382
jeg har selv aldrig været glad for at komme for meget i centrum, så har også kun hold små og intime fødselsdage og det er det der passer mig bedst.
tillykke med i morgen
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
Håber du i morgen får en god dag trods den meget mystiske tradition med kanel, som jeg aldrig har hært om... Pebermø som 30-årig kender jeg men kanel...? :=)
Sikke sa en forfærdelig barndom du har haft... forstår godt fin ulyst til at fejre fødselsdage!! Håber det vender for dig en dag... tag kontrol og fejr DIN dag med dem du har lyst til at se
apr 2010
http://www.youtube.com/watch?v=PDgSg3vVFe0
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
Jeg havde et par år med kanel-lede og riiiigtig lange bade i mere end en uge efter - alt stank bare af kanel.
Det kan i øvrigt være rigtig farligt at inhalere kanel så pas på med det. Kanel opsuger væske og kan give store luftvejs problemer. (derfor jeg ikke fatter den med brandslukkeren)
Jeg ved der er tradition for at rasle med sablen om hvor meget kanel man får og hvordan det skal udføres, så jeg håber klart det er det som er aktuelt for dig. (andre holder mund og laver bagholds angreb, hvilket jeg synes er helt urimeligt.)
Mit råd er at du kraftigt informerer din omgangskreds om hvordan det SKAL være og hvad du ønsker. Og så har de sq bare at respektere det ellers så smid dem ud af din tilværelse. En godmodig gang kanel kan være rigtig vellykket og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de der gør det rigtigt, gør det for at vise fødselaren at de holder af personen.
Jeg håber du enten helt får overbevist dine venner om hvordan det skal være så du undgår en situation du ikke ønsker.
Kæmpe tillykke med dagen i morgen jeg håber den bliver lige så fuldstændig fantastisk som alle de andre har været elendige
Man kan ikke vælge sin familie, men venner.. det er en anden sag
jan 2008
Jeg vil indrømme at kanelshowet også er mest udbredt iblandt mine landvenner, hvorimod byvennerne ikke bruger sådan noget
apr 2010
jan 2008
i morgen er det min fødselsdag