2.214 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

i morgen er det min fødselsdag i morgen er det min fødselsdag

tænk engang i morgen d 25 bliver jeg 25 år, lidt pudsigt sammenfald på datoerne, men det sker jo for alle en eller anden gang i deres liv smiley
Mit problem er at jeg er slet ikke i humør til at fejre fødselsdag eller noget, det har jeg faktisk overhovedet ikke haft siden jeg holdte min 10 års fødselsdag, lige siden der har det bare gået ned af bakke for fødselsdagshumøret.
Det kan måske lyde en smule hårdt, men der var ikke råd til at holde fødselsdag på min 11 eller 12 års fødselsdag, da min mor og far gik meget voldsomt fra hinanden og vi endte på kvindehjem.
min 13 års fødselsdag var et sandt helved for en nybegynder teenager, min mor synes vi skulle holde den hjemme hos hendes nye kæreste med hans venner, folk jeg slet ikke kendte , hvor de fleste blev fulde i løbet af aftenen og begyndte at lægge an på mig.
Efterfølgene har jeg ikke selv gjort det helt store for at fejre fødselsdag, det skræmte mig nok lidt med min 13 års fødselsdag.
Tingene gik fra at jeg kun ønskede en lille fødselsdag med min næreste familie og to bedste venner til at min fødselsdag blev glemt, overset og rykket pga andre aftaler af min familie.
Jeg har sågar i flere år oplevet at min fødselsdag blev fuldstændig glemt, her snakker vi om at hverken min mor, venner eller nærmeste familie ikke en gang så meget som ønskede mig tillykke på dagen.
Det mest overraskende var faktisk at min mors veninde har en datter der har fødselsdag samme dag som jeg, det kunne min familie godt huske og oplevede to år i træk at vi hos min mors veninde og fejrede hendes datter, hvor til min mors veninde spurgte mig hvad jeg havde fået i gave og min mor så udbråd "PIISSS det er jo også din fødselsdag, du får en gave i morgen" jeg ved ikke om i kan forestille jer hvordan det er som 14 årig og ens mor og tætte familie fuldstændig har glemt alt om ens fødselsdag, da man ikke ønsker at holde en stor fest, men bare en lille for de næreste.
Jeg har aldrig kunne huske at min far har været til nogen som helst af mine fødselsdage eller ønsket mig tillykke eller noget.
Alt dette har så gjort at jeg som regelt altid lader det gå stille for sig og lader dem som huske mig ønske mig tillykke (Det bliver jeg rigtig glad for) og ellers bager jeg nogle boller og en lagkage, som jeg selv spiser (lagkagen holder i nogle dag ) og så holder jeg mig bare for mig selv.
I år, da det jo er specielt at blive 25 og jeg ikke har nogen kæreste, har jeg derfor modtaget fra nogle af mine venner, at så skal jeg da have kanel, ikke i pose, men på landmandsmetoden, bindes til et træ overhældes med vand og så sprøjtes til af en stalosankanon med kanel.
Nøøj hvor har jeg bare ikke lyst til det, og slet ikke når jeg ikke holder nogen fødselsdag og derfor ikke rigtig har nogen glæde, men bare skal mishandles.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  i morgen er det min fødselsdag
  • #1   24. sep 2012 Ej hvor må det være trist ikke at have lyst til at fejre sin fødselsdag.. Kan faktisk slet ikke sætte mig ind i det.. smiley

Jeg selv glæder mig som et lille barn til min fødselsdag..

Men vidste faktisk ikke at man skal have kanel når man som pige fylder 25.. Det får mig til at krydse alt hvad der kan krydses for at jeg ikke bliver single inden da.. Bliver 23 i år..
    Men ak, familien kan godt finde på at give mig kanel alligevel..

• #2   24. sep 2012 der bliver åbenbart gået ind for ligestilling lige i den del af vennerkrdesne smiley

• #3   24. sep 2012 Hehe, ved at det er blevet "moderne" at single piger skal have en peberkværn når de fylder 30.. Men den når man fylder 25, anede jeg intet om..

Jeg går under jorden den dag jeg fylder 25.. smiley

Eller det kan jeg så ikke, for min momse og jeg har fødselsdag samme dag, så den står på hygge med familien.. Damn It ! smiley

• #4   24. sep 2012 Jeg holder heller ikke fødselsdag mere, familien er splittet i atomer, og nogle kan ikke tåle at se hinanden, og andre gider ikke se os, og så har jeg ærlig talt ikke lyst til at holde noget.

Fødselsdag er blot en dag som alle andre.

Det er kun mine børn og måske min far, der giver mig en gave alligevel.

Jeg har nok i at spekulere på, hvordan jeg får holdt fødselsdag for børnene, da svigermor jo ikke kommer her, fordi vi har katte.

• #5   24. sep 2012 træls med de mange dårlige oplevelser, men prøv at se det positive i du nu har venner som VIL ja ligefrem tvinger dig til at fejre din dag i morgen, er sikker på du nok skal få en god dag i morgen, hvis du bare giver slip og så nyde hvad de finder på, og nu hvor du er voksen bestemmer du heldigvis selv over dit liv og hvem du vil have med til fest, så tænk på at du kan være med til selv at forme hvordan eller hvor meget der skal gøres ud af din fødselsdag, du har selv kontrollen i dag,
    jeg har selv aldrig været glad for at komme for meget i centrum, så har også kun hold små og intime fødselsdage og det er det der passer mig bedst.
    tillykke med i morgen

• #6   24. sep 2012 Godmorgen..

Håber du i morgen får en god dag trods den meget mystiske tradition med kanel, som jeg aldrig har hært om... Pebermø som 30-årig kender jeg men kanel...? :=)

Sikke sa en forfærdelig barndom du har haft... forstår godt fin ulyst til at fejre fødselsdage!! Håber det vender for dig en dag... tag kontrol og fejr DIN dag med dem du har lyst til at se smiley

• #8   24. sep 2012 undre mig over så mange af jer der ikke kender til kanel når man bliver 25 år, det kan godt være det bare er en mande ting, men jeg har nu altid brugt det, også med at fylde en brandlukker op med kanel og sætte den under tryk igen, og tømmer den ud over fødselaren, skal dog gøres forsigtig da man ellers kan komme til skade, og så husk man kan også overdrive
    http://www.youtube.com/watch?v=PDgSg3vVFe0

• #9   24. sep 2012 Iiih ja kaneltraditionen er heller ikke ukendt for mig. Jeg fik kanel på min 25 års men det var nu meget sjovt endda. Jeg havde frabedt mig kanel indendøre og ville heller aldrig nogensinde lade mig overfalde. Jeg gik frivilligt med udendørs og slog igen med vandspanden så de der kastede fik retur. Jeg fik en spand vand over hovedet og så en stor portion kanel. Det var på ingen måde et "overgreb" og heller ikke en lidende situation. Fis og ballade ellers havde jeg aldrig accepteret. Traditionen i min omgangskreds var/er bestemt noget man gør for sjov og balladen i det og ikke for at genere eller skade fødselaren. Alt er godmodigt.

Jeg havde et par år med kanel-lede og riiiigtig lange bade i mere end en uge efter - alt stank bare af kanel.

Det kan i øvrigt være rigtig farligt at inhalere kanel så pas på med det. Kanel opsuger væske og kan give store luftvejs problemer. (derfor jeg ikke fatter den med brandslukkeren)

Jeg ved der er tradition for at rasle med sablen om hvor meget kanel man får og hvordan det skal udføres, så jeg håber klart det er det som er aktuelt for dig. (andre holder mund og laver bagholds angreb, hvilket jeg synes er helt urimeligt.)

Mit råd er at du kraftigt informerer din omgangskreds om hvordan det SKAL være og hvad du ønsker. Og så har de sq bare at respektere det ellers så smid dem ud af din tilværelse. En godmodig gang kanel kan være rigtig vellykket og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de der gør det rigtigt, gør det for at vise fødselaren at de holder af personen.

Jeg håber du enten helt får overbevist dine venner om hvordan det skal være så du undgår en situation du ikke ønsker.

Kæmpe tillykke med dagen i morgen jeg håber den bliver lige så fuldstændig fantastisk som alle de andre har været elendige smiley
    Man kan ikke vælge sin familie, men venner.. det er en anden sag smiley

• #10   24. sep 2012 tusind tak for alle jeres svar smiley det har udviklet sig lidt mærkeligt med min fødselsdag, så nu kommer min eks svigerfamilie og fejre dagen med mig, jeg vil så ligeledes prøve at invitere min mor i dag til i morgen, men det er ikke lige sikkert at hun kan eller vil, så en lille fest får jeg, selvom jeg allermest har lyst til at være alene med hjemmebagte boller og lagkage smiley
    Jeg vil indrømme at kanelshowet også er mest udbredt iblandt mine landvenner, hvorimod byvennerne ikke bruger sådan noget smiley

• #11   24. sep 2012 lyder godt bare husk du nu selv kan sætte dine grænser, og der ved, gøre en stor del til at du får en god dag/dage

• #12   24. sep 2012 Isabelle: Det er rigtig nok, men han han blev født på min mors fødselsdag så lidt en lille gave til hende var han også smiley og dagen efter hans hans fars fødselsdag, alle de dage falder i december, samt eks svigerfar har d. 21 og veninde har d 25, så december måned har altid været forbundet med at være meget svært at få til at hænge sammen økonomisk smiley

Kommentér på:
i morgen er det min fødselsdag

Annonce