{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

"Spring hunde" ? {{forumTopicSubject}}

Sidder her på HG og flere gange falder jeg over 11 - 14 årige piger der springer med deres hunde, og gør det til en sport at springe så højt som muligt...

Hver gang jeg ser det får jeg det faktisk lidt skidt og tænker , "Ej hvor synd", men er det en faktisk hundesport?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Spring hunde" ?
  • #1   23. sep 2012 Yeha! Endelig hører jeg ikke under gruppen hvor ordet "14 år" hører inde! (Er lige blevet 15 i dag.)

    Jeg har selv set voksne på Youtube, træne med deres hunde. - Der gælder det om at springe så højt som muligt. Ja, jeg har selv nogengange fået min hund, til at springe temmelig højt. Men det er ihvertfald ikke tit! Da jeg selv synes det er meget sjovere når de skal springe lave spring. Hehe. smiley


  • #2   23. sep 2012 Det skam heller ikke målrettet mod en bestemt alder , det bare tit de yngre piger jeg har set , så intet personligt smiley

    Undre mig bare over en hund der bliver brugt som hest hvis man kan sige det sådan . Er endda faldt over billeder hvor der bliver blokeret for hundens mulighed for at gå uden om springet, sådan den ikke har andet valgt end at springe over den høje forhindring for at komme hen til ejeren smiley

    Så bare undren her fra .


  • #3   23. sep 2012 Puuha! Det du har set, lyder som om den bliver direkte tvunget til at springe det høje spring. Det er slet ikke iorden! Hunden skal have mulighed for selv at vælge. Efter min personlige mening, som jeg håber andre også har. ):

  • #5   23. sep 2012 ja de springer over havestole med paraplyer lagt på armlæn mm. og hunden i snor.
    nej det er ikke godt, rent sikkerhedsmæssigt. og hunde bør ikke bare springe højt.
    men ja, spring er en hundesport, udøvet under de rigtige forhold og med vejledning i de korrekte springhøjder ift. hunderace og størrelse.


  • #6   23. sep 2012 generelt synes jeg slet ikke at hunde skal springe som heste ... det ødelægger dem !

  • #7   23. sep 2012 Springer ikke med mine, syntes ikke det har noget formål. Slet ikke til det gode for hunden...

  • #8   23. sep 2012 Alberte, syntes også det ser forkert ud , det der fik mig til at blive helt dårlig.

    Jamen selvfølgelig springer hunde, selv i agility, men det er netop det med at der er en max højde i forhold til hundens højde osv. men når hunden knap nok kan kigge overspringet bliver jeg lidt bekrymret om det kan være sundt for dem


  • #9   23. sep 2012 det er faktisk en sport.
    Men her er det muligt at rive ned, og ikke ligesom der bliver nævnt, over paraplyer osv

    http://www.youtube.com/watch?v=-vaUNnR9V_g&feature=related


  • #10   23. sep 2012 Det er slet ikke godt for hunde at springe så højt, om de så har et valg eller ej. En hund kan jo ikke tænke "hov, nu er det ikke godt for mig mere, nu må jeg hellere stoppe." Vil man springe, så få en hest, eller start til agility hvor der er en træner der ved noget om hvordan det foregår, så det ikke skader hunden.

  • #11   23. sep 2012 Tror det bliver en "sport" jeg aldrig bliver klog på smiley

  • #13   23. sep 2012
    Annette grønbæk J
    helt enig, de skal jo også lige have lov til at lege uden de går i stykker, de spring de selv tager i have og i leg, kan jeg ikke se noget galt i.
    og heller ikke hvis en lille piger øver spring med sin hund for sjov i haven, en paraply er vel ikke svære at vælte ned end en bum, det handler vel i bund og grund om ikke at overdrive det man gør med sin hund.
    ingen sport på elite plan er sundt for kroppen hverken for dyr eller menesker


  • #14   23. sep 2012 Uhhh ha!
    Mine nakkehår rejser sig hver gang jeg ser de videoer her inde, hvor de springer X antal cm, over alt for farlige spring! Havestole, haveredskaber bliver brugt som "bomme", potteplanter og andre ting bliver stillet ind under så hunden ikke kan løbe under.

    Ta´ sporten Agility fx. der gælder det ikke om at springe højt, dog skal hunden naturligvis springe over nogle spring, men de store hunde skal max springe 65 cm. og nogle her inde springer jo langt højere med deres små eller mellemstore hunde.

    Jeg tror ikke dem "du omtaler" har tænkt sig at stille i nogle konkurrencer, og jeg har aldrig hørt om højdesprings konkurrencer i DK! ...


  • #15   23. sep 2012 det skader deres hunde enormt meget, desværre bliver de ofte skide sure og tvære hvis man prøver at hjælpe dem med at passe på deres hunde smiley :( smiley

  • #16   23. sep 2012 Jeps!
    Så får man afvide, ja det skete kun den ene gang, og den ville selv, og springer selv X antal cm når de er ude og gå osv.

    Det er bare ikke helt det samme!


  • #17   23. sep 2012 og de kender intet til opvarmning og forbyggelse af skader ... :S


  • #18   23. sep 2012 Nej da! ...

    De gør det jo aldrig mere end en gang, så det er jo slet ikke nødvendigt!

    <i>Ironi kan forekomme</i>


  • #19   23. sep 2012 En kælling: Det netop den slags der får min mave til at vende sig , kan ikke rigtig forstå hvor forældrene er i dette her, børn er en ting, men forældrene må da vide bedre ?

    F&Z, det med opvarmning og forbyggelse tænker jeg også en del på , men vil det overhovedet være nok til ikke at skade hunden i længere tid ?

    Sad og læste på en bruger her inde at hendes hund ikke kunne springe ret højt fordi den har fået en knude på en sene ved bagbenet så den haltede lidt . og kort tid efter bliver der skrevet det ikke var så slemt alligevel så den godt kunne springe igen .

    Skræmmer mig en del


  • #20   23. sep 2012 meget af det vi andre gør skader sikkert også vores hunde - men altså - der er dælme forskel på at fido på 50 kg ramler ned på 110 cm og lander på en hård sten terrasse til at pølsen hopper ned fra en træstub i skoven på skovbund *G*

    Og ja - Skræmmende !!!


  • #21   23. sep 2012 Netha & ...

    Ja det ved jeg så heller ikke ... Måske ved forældrene det slet ikke?
    Måske er forældrene ligeglade? .. Det kan være rigtig mange ting.

    Min datter for lov at springe 1 agility spring med morgan eller pixel nogle gange i weekenden hvor jeg er i haven, og det foregår uden snor, og springet er minimalt, måske en 20-25 cm. men hun hygger sig med at få dem til at springe, for det er jo ikke lgie let altid smiley (hun er 7 år min datter) ...



  • #22   23. sep 2012 Det er jo total usundt for hundene og springe så højt.. De lander jo med en stor vægt og jo højere springet er jo bedre bliver det ligesom ikke.. Mine ene hund springer klasse 3 i agility konkurrencer og jeg sys det er højt det er hvertfald højere end Lady og hun kommer ALDRIG til at springe højere end det for det skal jeg ikke bruge til noget..
    Kan kun ryste på hovedet af sådan noget..
    Min datter på 5 løber nogle gange agility i klubben med en af mine forældres hunde men det er mini spring.. Hun ville aldrig få lov at springe særlig højt med dem.. At forældrene bare kan være ligeglade..


  • #23   26. sep 2012 så løb senior, det har den alderen til.

  • #24   27. sep 2012 Det er meget mulig hun har alderen til Serbien det kommer ikke til at ske smiley hun har mange år som alm ag hund og kan være med i konkurrencen i stedet for senioerne smiley

  • #25   27. sep 2012 Senior sku der stå smiley

Kommentér på:
"Spring hunde" ?

Annonce