Folk, der bare sætter deres dyr ud!? Hvad sker der?! {{forumTopicSubject}}
Her igår kom jeg gående med min veninde og vores hunde, af en skovsti ved en skole og pludselig ser vi noget sort/hvidt ligge på stien. Min første indskydelse var, at det var en død fugl, indtil den pludselig bevæger sig. Det var en lille marsvineunge og den var i rigtig dårlig stand: helt tynd, pelsen faldt af, den var dækket af flueæg og øjnene var helt hvide af betændelse.
Vi tog den op og efter en kort diskussiin blev vi enige om, at vi blev nødt til, at ringe 1812 og få nogen til, at hente den til eventuel aflivning, for vi kunne i hvert fald ikke få os selv til, at gøre det. Desuden er vi heller ikke dyrlæger og kan jo ikke bedømme om dyret virkelig er døden nær, bare fordi den ligner det.
Jeg ringer så og mens jeg snakker med damen i røret, hvor jeg får af vide, at de allerede har været ude og hente en anden marsvineunge i samme område, så er min veninde gået hen til buskadset i nærheden og pludselig råber hun, at hun har fundet moderen.
Ganske rigtigt sidder der er brunt marsvin i busken, der ser ud til ikke at fejle en pind og så går den vilde jagt for at fange det, da ungerne har brug for hende, for at overleve.
I over 2 timer lå jeg på maven i det buskads og pressede mig selv frem mellem grene, torne og insekter. Jeg fik blodige rifter over det hele og lort i håret. Bare for at fange det marsvin. Det lykkedes så langt om længe, men fuck hvor er sådan et lille kræ hurtigt! På trods af, at det er tamt. Den bed mig slet ikke, faktisk lod den til, at være glad for, at være i menneskehænder.
Diana, fra Dyrenes Beskyttelse sagde, at det var normalt at folk satte deres dyr ud og det fatter jeg slet ikke. Hvordan kan man bare dumpe et marsvin med unger midt i en busk og så skride? Det er da hjerteløst! Blev chokeret, det er sådan noget man hører om, men som man aldrig tror man selv kommer til, at bevidne.
Update fra Dyrenes Beskyttelse er, at ungerne har en god chance for overlevelse og moderen intet fejler. Er bare glad for, at vi kom fordi på lige præcis det rette tidspunkt ellers havde de nok stadig boet i den busk og var nok døde, ungen var i hvert fald hurtigt og moderen havde ikke kunne overleve til vinter, stakkels dyr.
Nu overvejer jeg at adoptere moderen, når ungerne ikke behøver hende mere, især fordi jeg reddede hende med mine bare hænder
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Folk er hjerte løse og uden samvittighed nogen gange
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Det er skrækkeligt at nogen blot smider dyrene i naturen som var det affald, fordi de ikke længere synes de vil have dem, eller fordi de ikke har skilt deres dyr ad så de ikke parrer sig.
Men desværre ses det ofte, specielt med de dyr som der er så mange af, så det derfor er svært at få dem afsat.
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 110 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 228
Jeg kunne ikke have fået mig selv til, at forlade det, selv hvis vi ikke havde fanget det samme dag, så var jeg gået tilbage dagen efter og prøvet igen, for sådan er jeg og jeg vil gerne tænke, at andre mennesker ville have gjort det samme...
Tjaa...5000 kr...det sker bare aldrig. Ikke, at det er en dårlig ide, men de fleste folk vil synes det er en helt absurd tanke, tror jeg.
nov 2011
nov 2011
sep 2011
Men hårtab og sår er som regel skab, og kræver behandling ellers dør de, det smitter af h.... til.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Han fik en sprøjte eller to og så var det væk. Men det er rigtigt at mange dyrlæger ikke undersøger for skab. Den første jeg havde ude, en afløser, sagde at det under ingen omstændigheder var skab da jeg spurgte ind til det.
Et par dage senere havde jeg min egen dyrlæge ude og tage en skrabe prøve.
Det var skab!!
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det minder mig om en artikkel der var for et par dage siden, da et polsk par havde efterladt deres 2årige datter i lufthavnen fordi hendes pas ikke var gyldigt og de ville bare på ferie, så de tog bare afsted og lod pigen blive i lufthavnen.
Man kan slet ikke begribe hvordan folk kan være så ISkolde.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
Kato på min profil er jo også fundet på gaden af politiet. Ingen vil kendes ved ham eller have ham. Hvordan kan man gøre det mod sådan en lille størrelse?? Man kan kun tænke en ting eller 2 om folk der kan gøre sådan noget.
nov 2011
sep 2011
Ja, på heste er det nemt, der er der lidt mere at grave gange i, men et marsvin er relativt lille, og dør hurtigt af det, det er lidt sværere at behandle dem
sep 2011
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
Det gælder både børn og dyr.. Men helt seriøst, at efterlade sit barn??? Men i sidste ende er det nok meget godt, og hellere at de efterlod hende der, end derhjemme, uden nogen hjemme
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
Fandt den lige.. Undskyld jeg lige stjal din tråd Kianna, håber det er ok, med linket, ellers skal jeg nok slette den igen
dec 2007
Jeg har aldrig været på ferie, for jeg valgte allerede som barn at jeg ville ha dyr/hunde og Ingen skal passe mine dyr, med mindre at jeg self. bliver så akut syg at det er den eneste udvej.
dec 2007
Gad vide hvem der er de voksne i det hjem ?
nov 2011
Er godt nok utroligt, at de kunne gøre det??! Fatter det ikke
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Super at i tog jer af det
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Vi hørte en bil en tidlig morgen, og da vi gik derud hoppede der en kanin og tre unger rundt.
Vi fik fanget to af ungerne, men resten måtte vi opgive, da det blev mørkt.
Den ene kaninunge beholdt vi selv, og den anden fandt vi nyt hjem til.
De andre så vi aldrig igen, så de er nok blevet taget af ræven.
Jeg synes det er noget forbandet svineri, overfor dyrene.
nov 2011
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Marsvin kan tilbage ret store distancer, du har selv lige oplevet hvor hurtig den er.. Jeg siger ikke du tager fejl og de der efterlader deres dyr skulle fandme %¤#/#R"##T... men det er bare ikke sikkert disse blot er smidt af
nov 2011
Ungerne kunne knap kravle, så jeg tvivler på, at den lille familie er kommet til langt fra
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Den polske familien kan ikke være helt friske i hovedet, dels efterlade sit barn for derefter at lægge skylden på en 10 årig der ikke vil aflyse ferien, øh de bør ikke have ansvar for noget andet end en flue. føj
Må jeg lige spamme din tråd ?
I vores kvarter har en familie 2 kaniner, de går løse omkring hos naboerne , så den ene igår i en nabos have og den anden idag i en anden nabos garage, disse mennesker var ikke hjemme så jeg vidste ikke om jeg skulle gøre noget, normalt har jeg før set den ene i et udebur og den anden løs i deres egen have men i nærheden af buret.. Er det normalt ???
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 225
nov 2011
Jordnød: Nej, det er sgu ikke normalt. De kaniner skal slet ikke rende løst? De kan jo blive taget af hvad som helst; ræv, hund, kat. Du bliver nødt til, at hanke op i de mennesker
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Når deres bure bliver renset (et par gange om ugen), så får kaninerne lov til at rende rundt og hygge sig i haven, under opsyn.
De kan godt finde på at hoppe rundt på gårdspladsen, i haven og urtehaven, men de går aldrig mere end 20 meter væk fra deres bure.
De har aldrig mistet en eneste kanin, selvom de har haft kaniner på denne måde i 25 år, og har 30-40 kaniner af gangen.
Kaninerne løber dog ikke rundt sammen, for så kan der komme slagsmål. Kun Mor-børn eller søskende.
Mine egne kaniner har store løbegårde, og kommer ikke så tit ud i fri dressur, men det sker da. De løber heller aldrig væk, men bliver lige i nærheden af deres bur. De vil i øvrigt kun besørge i det samme hjørne i deres bur, så når de er ude på græsplænen, så holder de sig, til de kommer hjem.
Selvfølgelig er det under opsyn, for ræven kan nemt komme en tur forbi, her ude på landet.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Forøvrigt en sjov holdnng fra ejer der har anmeldt en Schæfer der stak af hjemmefra og stod i deres have og kiggede på kaninerne i bur ( den bor selv sammen men kaniner og kan godt lide dem) man skal nok ikke kaste med sten når man selv bor i glashus og har sine kaniner løbenede rundt hos naboerne og nej man kan ikke sammenligne en kanin med en Schæfer men denne Schæfer er god som dagen er lang og det var et uheld den slap løs.
dec 2007
Folk, der bare sætter deres dyr ud!? Hvad sker der?!