{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drømmetydning?
  • #1   11. aug 2012 Har haft lidt drømme tydning i psykologi for sådan ca. 100 år siden, så det har jeg glemt.
    Men man kan få en bog om emnet.

• #2   11. aug 2012 http://www.saxo.com/dk/boeger/tags_droemmetydning
    Der er åbenbart et hav af bøger, her er en brøkdel smiley

Eller kan du måske få svar her :
    http://www.selvet.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=42&id=7018&Itemid=2250

• #3   11. aug 2012 takker smiley

nogen gange synes jeg selv jeg kan komme op med en okay god forklaring på min drømme, andre gange tænker jeg; WTF når jeg vågner smiley

• #4   11. aug 2012 Kender det godt.
    I sidste uge drømte jeg at jeg var på udstilling med Emmi, men da vi skulle bedømmes sagde dommeren at det slet ikke var en boxer men en gravhund !!??

• #5   11. aug 2012 HAHAHAHA! åh gud, sikke et mareridt! smiley

drømte i nat at jeg fik tvillinger og det har jeg efter hånden drømt mange gange (jeg er gravid, med EN pige) og i min drøm i nat kunne jeg ikke løfte barnet, altså det var som om jeg ikke var stærk nok til at løfte hende.. synes det var noget mærkeligeligt noget.. smiley

• #6   11. aug 2012 Synes faktisk tit der hverken er hoved og hale i mine drømme smiley

Tror du ikke det kan have noget at gøre med, at du er spændt og måske en smule nervøs for din nye titel som mor? Mange kommende mødre er nervøse for om de kan klare opgaven. Det er jo en helt ny verden der åbner sig, og ikke mindst en helt ny situation at stå i smiley så det er ganske naturligt..

Det kan være scanningen snyder og der gemmer sig en mere derinde smiley

• #7   11. aug 2012 kender jeg alt for godt, hehe. nogen gange er drømmene simpelthen så virkelig andre gange er det de mærkeligste ting som ikke kan finde sted i det virkelige liv smiley

det kan godt ske, har jeg også selv tænkt, har haft mange smerter igennem min graviditet og har det stadig, så glæder mig jo helt vildt til hun kommer ud så jeg ikke skal døje sådan mere.. smiley og er da også meget nervøs smiley det var bare det med at jeg ikke kunne løfte babyen der skræmte mig lidt..

åh gud, bliver da helt nervøs når du siger sådan. smiley tror det ikke, har været til en del scanninger og en 3D scanning, hun har godt nok ikke meget plads derinde, så måske der ligger en bror eller søster og fylder lidt smiley tihi

• #9   11. aug 2012 har også drømt ting hvor jeg er ret sikker på hvad betydningen har været, men har sjældent gjort så meget ved det smiley

men det er nu lidt spændene nogen gange smiley

• #10   11. aug 2012 drømme er underbevidstheden (mine psykologi timer er heldigvis ikke 100 år siden smiley ). I underbevidstheden lagres ALT - ink. alt det du ikke umildbart kan huske. Når du drømmer åbner man (billedligt) op får en port der tillader en form for adgang til din egen underbevidsthed. Så det du drømmer er billeder/symboler på hvad der sker deroppe. Men prøv i stedet for at se på det syn du fik - så mærk efter hvilke følelser du havde i drømmen, var du bange, glad, tryg, vred eller noget helt tredje?
    Svaret på din drøm finder du i dig selv smiley Prøv evt at skriv alle dine drømme ned - er der sammenhæng mellem dem og din hverdag.

Af samme grund bør man faktisk ikke gå til psykolog o.l. to dage i træk, fordi underbevistheden skal have lov til at bearbejde det. smiley

• #11   11. aug 2012 okay,

ja det kunne være man skulle prøve at skrive det ned.
    har som sagt haft den drøm om tvillinger nogen gange efter hånden (kun imens jeg har været gravid, ikke før) men hvad det lige betyder at jeg ikke kan løfte babyen.. det er som om jeg ikke er stærk nok til at holde mine arme oppe ''agtigt'' - det ved jeg ikke lige hvad betyder. smiley

synes det er svært at finde ud af i sig selv hvad drømmen kan betyde, hvis den handler om overnaturlige ting, altså ting der bestemt ikke kan finde sted i virkeligheden. smiley

• #12   11. aug 2012 Så mærk efter hvilke følelser du havde mens du drømte.

Men altså mit bud på den med tvillingerne er nærmest lige med den Tine kom med. En angst for ikke at kunne løfte opgaven med at have barn. Hvor det at der er to børn er fordi der er flere sider af sagen - måske er det ene barn et symbol på faren til jeres kommende barn. (og tillykke med det forresten smiley )
    Det er helt klart en del af en modningsfase du er igennem hvor du skal til at knytte dig til det-hersens-lille-ting i maven på dig.
    Du skal ikke være ked af at drømme du ikke kan løfte dem, prøv næste gang du drømmer det og sig til at selv at du sagtens kan løfte din(e) lille pige(r), og at du glæder dig. Man kan nemlig sagtens påvirke sig selv i drømme smiley Det kræver bare lidt øvelse smiley

• #13   11. aug 2012 mange tak smiley

okay, ja. altså til dagligt har jeg gået og tumlet lidt med at jeg er lidt nervøs for de forandringer der kommer til at ske.. men jeg glæder mig virkelig helt vanvittigt! smiley
    du har nok ret i det du skriver.. jeg må prøve om jeg kan ændre lidt på drømmen, hvis jeg drømmer den igen.

- men der skulle nu helst kun være en pige i min mave hehe smiley

• #14   11. aug 2012 Hehe smiley Det kan jeg godt følge dig i smiley
    Vi bor sammen i et mindre kollektiv med min kærestes søster og svoger, så vi var helt tæt på da de skulle have deres lille pige. Og der var i hvert fald en udvikling smiley

Men det med drømme er noget sjovt noget, fx så drømmer mange børn at slå deres forældre ihjel på et tidspunkt, og de bliver derfor bange. og det er ofte et symbol på at de bliver mere selvstændige og vil trække sig lidt fra forældrene for at stå på egne ben. smiley
    I drømmen har du to børn (indtil videre da smiley ) og derfor er du nød til at kunne løfte dem begge. Jeg ved ikke hvad du føler i drømmen når du ser på de to piger, men det kan sagtens være at den ene symboliserer én ting og den anden en anden ting smiley

• #15   11. aug 2012 okay, ja.. kan tydeligt mærke bare på de 8 mdr. at jeg har forandret mig en del! også med Misha (min hund) jeg har været lidt pylret omkring hende og jeg har lyst til at forkæle hende hele tiden, købe ting til hende osv. det er ikke så slemt som det har været, lige nu. men kan tydeligt mærke en forandring/udvikling i mig selv.. smiley

faktisk så har børn (som jeg ikke rigtigt kender) aldrig kunne lide mig, hehe. de kigger bare med åben mund på mig og hvis jeg nærmer mig, så skriger de bare (har altså ALDRIG gjort nogen børn noget) men har tit været ''bange'' for at holde et nyfødt barn, i tilfælde af at det skulle ''gå i stykker'' eller hvis nu barnet skulle græde osv. det har jeg ikke været helt tryg ved. men her efter jeg er blevet gravid er jeg ikke så nervøs omkring børn og de vil faktisk lige pludselig gerne have at jeg snakker med dem, løfter dem op i deres stol osv. det er lidt sjovt smiley

af hvad jeg kan huske har jeg været glad for de her børn. nogen gange drømmer jeg at jeg får en pige ( det er sket flest gange) andre gange en dreng. og flest gange har jeg drømt den her drøm med tvillinger. så det har været lidt forskelligt. men lige siden jeg er blevet rigtig utålmodig i min graviditet har jeg drømt om fødsler hehe smiley

• #16   11. aug 2012 Haha det lyder da som om at I skal have hende lige om lidt! smiley

Altså, jeg er 20.... Men hold da op jeg glæder mig til det engang bliver mig tur smiley
    Jeg er heller ikke vildt tosset med børn lige nu, men efter vi kom så tæt på med vores lille niece, så er det bare helt anderledes. Og Agnes hun er bare SÅ vigtig, og dejlig smiley

• #17   11. aug 2012 er sat til d. 15 september. men skal måske have planlagt kejsersnit, så de tager hende nok en uge tidligere hvis det er tilfældet. smiley

jeg er også kun 20 år gammel, min kæreste (far til barnet) er 27 og det meste af tiden vi har været sammen har jeg været gravid. tror vi havde været kæreste i 3 mdr. inden og så havde vi kendt hinanden lidt før vi blev kærester også. til oktober har vi været sammen i et år.. så det er gået pænt stærkt smiley men det føles som om vi har været sammen for evigt, så jeg glæder mig til at skal være forældre for første gang med ham! smiley

ja, her da jeg ikke var så langt henne sad jeg med min fasters 14 dage gamle pige i armene og det var første gang jeg ikke var bange for at sidde med et lille barn! hun var og er også bare dejlig! smiley hun smiler bare til alle og er så ligetil. så er jeg heller ikke bange hehe smiley

• #18   11. aug 2012 Michelle.. Jeg havde ingen forstand på børn overhovedet inden jeg fik min ældste søn, og børn sagde mig nul og en prut.
    Men bare rolig når du først holder din datter i armene, kommer det helt af sig selv og føles ganske naturlig, eller det gør det ihvertfald for de fleste smiley
    Det er næmeste som om dit moder instinkt bliver vakt til live..
    Det er din datter, du har båret hende i 9 mdr. og det er dig der kender hende bedst smiley

Held og lykke, og så håber vi der kommer billeder når hun (eller de smiley - ej pjat) er kommet til verden..

• #19   11. aug 2012 ja, jeg har jo været mor i snart ni mdr. det er lidt uvirkeligt hehe. tror det er svære for min kæreste, som jo kun kan se maven bevæge sig, og mærke spark ved at ligge en hånd på maven. så han glæder sig meget til hun kommer ud til os! glæder mig bare sådan til at se hende, holde hende, kysse hende og kramme hende! smiley synes stadig det er lidt uvirkeligt!

mange tak smiley - hehe, bliver delme forskrækket hvis der kommer mere end en, og så mangler vi da nogen ting hvis det er tilfældet (hvilket det nok ikke er) hehe. skal nok smide nogen billeder ind. der bliver nok knipset løs med min mors nye kamera!

glæder mig også sådan til at se Mishas reaktion. hun har ikke været meget omkring børn, for dem jeg kender med børn har ikke hunde, men dem hun har hilst på elsker hun! hun har dog ikke mødt et spædbarn tæt på. men er sikker på hun bliver en formidabel storesøster smiley

• #20   11. aug 2012 Det er det største i verden at blive mor, man bliver overvældet over de følelser man kan ha for sådan et lille væsen. Og man bliver nærmest høj at lykkefølelse, og man får en styrke man ikke anede man havde. Lige meget hvordan man forestiller sig det vil blive, er det alligevel anderledes når først barnet er der.
    For mig tog det ikke mange dage, før det føltes som om han altid havde været en del af familien.
    Desværre havde vores ældste søn kolik, men tilgengæld har han været nem lige siden smiley Nu er han 12 og i præ teenage alderen, og pludselig er det helt andre ting man skal tænke over og tage stilling til smiley
    Ved godt det lyder som en kliche, men det er ikke engang løgn når folk siger at man skal huske at nyde barnet mens det er lille. Lige pludselig er de store smiley

• #21   12. aug 2012 er sikker på det bliver det vildeste at møde hende for første gang smiley uha får helt gåsehud! smiley ja, uanset hvad man tænker, så bliver det helt sikkert ikke sådan hehe. det bliver nok vildere smiley

okay, en jeg kender hans datters barn havde kolik, hun var ved at gå ud af sit gode skind til sidst.. og hun gik til sådan noget zoneterapi efter noget tid (TROR jeg nok) i hvert fald sådan noget, hvor de trykkede nogen steder og så sov barnet derefter i en hel uge! og lavede rigtig meget pølle og der efter var der INTET galt...

ja tror jeg gerne. føler det samme med Misha, kan slet ikke huske hun har været så lille at hun kunne være i en hånd. nu er hun bare så stor og nærmest voksen hehe. tiden går hurtigt smiley

• #22   12. aug 2012 Hæhæ ja selv hundene bliver alt for hurtigt store smiley
    Men hver alder har sin charme smiley

• #23   12. aug 2012 ja det er helt rigtigt smiley

Kommentér på:
drømmetydning?

Annonce