816 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Hvilken kamera har i? Hvilken kamera har i?

Jeg kigger på nyt spejlrefleks kamera..
Jeg svinger imellem Canon eos 550D og canon eos 600D.
Forskellen er ikke særlig stor, der er egentligt bare at skærmen kan foldes ud. Men kan man bruge dette til noget? Man kan vel ikke få billede frem på skærmen uden man tager et billede?

Eller er der andre i vil anbefale. det må max koste 5000kr

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken kamera har i?
  • #1   20. jul 2012 Jeg har 550D, og er fuldt ud tilfreds. Vi har ikke haft brug for den skærmfunktion smiley

• #2   20. jul 2012 Hvis du bruger meget video, så ville jeg kunne se en stor fordel i vippeskærmen, ellers ikke.

• #3   20. jul 2012 Har et gammelt canon eos 450d, så kan desværre ikke hjælpe smiley

• #4   20. jul 2012 Har 500D, så ved ikke lige med netop de to du lister op

• #7   20. jul 2012 Har også et 600D.. Ved ikke hvor stor prisforskellen på dem er nu, men jeg vil give det ekstra og så få 600D, der er enkelte andre forskellige udover det med skærmen, kan selvfølgelig ikke huske hvilke lige nu smiley Men ja, til video er den super god smiley

• #8   20. jul 2012 Bruger min mobil .. ! smiley Skide godt kammart ..
    Thc one x smiley Den helt nye . men den skulle også gerne virke skide godt .. smiley

• #9   20. jul 2012 Htc one x smiley

• #10   20. jul 2012 Nårh ja, når man filmer kan man bruge skærmen, det havde jeg ikke lige tænkt på. Men man kan ikke rigtigt bruge den når man tager billeder vel?

• #11   20. jul 2012 carina hvem mener du ? smiley

• #12   20. jul 2012 Vibse? Hvem? hvad mener du?

• #13   20. jul 2012 Dig .. Heehe smiley

• #14   20. jul 2012 Jeg har besluttet at anskaffe 600D indenfor nogle måneder, selvom jeg i bund og grund synes, at det er lidt tosset at give sådanne en sum penge for et kamera.. Synes det har fået rigtig gode anmeldelser smiley
    Pt. har jeg et digital kamera der hedder Canon IXUS 210, og det tager dælme også gode billeder smiley

• #15   20. jul 2012 Har Nikon, så mit bud kan du nok ikke bruge *G*

• #16   20. jul 2012 Start med at tage ud og få begge modeller i hånden. Og prøv at leg lidt med flip skærmen. Evt Live view.

Hvis du ikke skal bruge video funktionen. Så tag det billigste også brug pengene på et rigtig godt objektiv det tror jeg du bliver mest glad for i længden.

Ang flip skærmen så kan du godt bruge live view når du tager billeder.

Min hustru bruger et Canon 600D som hun er rigtig glad for. Selv bruger jeg et 60D med 18-135mm IS (kit objektiv) eller Sigma 70-200 EX f2,8. Og må indrømme at jeg sjældent bruger flip skærmen.

• #17   20. jul 2012 Nej forskellen på dem er ikke særlig stor, men hvorfor ikke tage den nyeste model når du kan? Prisforskellen er ikke helt vildt stor, da 600D'eren jo allerede er et 'gammelt' kamera i og med at 650D'eren er kommet. Med 600D'eren kan du også være sikker på at der vil komme softwareopdateringer i længere tid end med 550D'eren.

Af de to ville jeg vælge 600D smiley

• #18   20. jul 2012 Jo man kan sagtens bruge skærmen når man tager billeder - du kan enten kigge gennem "hullet" i kameraet, eller bruge skærmen smiley

• #19   20. jul 2012 Jeg har et canon 400d som jeg har været ufattelig glad for, men har problemer med at det til tider - ikke hele tiden, men for det meste - tager sløret billeder, eller kun halvdelen af billedet bliver sløret. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvorfor. Det er både hvis jeg bruger stativ eller ej.
    Så derfor skal det udskiftet.
    Alfisten: Jeg har et canon efs 18-55mm objektiv og et sigma dc 18-200mm objektiv. Dem regner jeg med at skulle bruge til det nye camera? Eller er det andre objektiver du tænker på?

• #20   20. jul 2012 Pernille: kan man? Det kan man ikke på det jeg har nu?

• #21   20. jul 2012 Jeg bruger selv 40 d så har ikke sat min ind i de mindre modeller smiley

• #22   20. jul 2012 Må jeg se et eks. på det slørede billede ?

• #23   20. jul 2012 Rene: under mine billeder er der: hvad går der galt.
    Der er eksempler, alle de ting der er forslået er testet og det var ikke fejlen.

• #25   20. jul 2012 Har et 550D er fuldt ud tilfreds smiley
    Jeg svingede også mellem de to, da vi skulle købe var prisforskellen på 800 kr. - det gad jeg ikke bruge på flipskærmen... Har heller ikke følt jeg har manglet den på nogen måde! Den eneste fordel jeg kan se, er at man kan vende skærmen om så den ikke kan blive ridset... Dog undgås dette jo normalt med en taske smiley

• #26   20. jul 2012 Carina H

Er det ikke bare fordi du har sat fokuspunktet, så noget af billedet bliver sløret?
    dét og så kombinationen af, at jo lavere blændetal du bruger, jo mere af billedet vil være ''ude af fokus''

• #27   20. jul 2012 Umiddelbart vil jeg også hælde til det Danielle skriver...

Er der oplysninger på billederne , lukketid, blænde osv..

Hvis du lader kameraet vælge fokuspunkt selv, så vil du ofte opleve at fokus er et andet sted end du regne med

• #28   20. jul 2012 Jeg har testet fokuspunkterne og det er ikke dem der er problemet. Har også prøvet manuelt der er der også problemer. Nej tror ikke der er de oplysninger på billederne. Ved ikke engang om jeg har de billeder liggende på min computer længere.

• #29   20. jul 2012 Og jeg har ikke pillet ved indstillingerne på kameraet, var inde hos click med det hvor de kiggede på det. Der nulstillede han alle indstillingerne Eller satte dem tilbage til standart- det skal lige sige det er ikke et kamera jeg har haft fra nyt, det er et jeg har købt fra et familie medlem.
    Og problemet fortsatte.

• #30   20. jul 2012 Jeg har et Canon eos 400D også har været tilfreds siden jeg fik det for 5 år siden. Men nu vil jeg gerne snart opgradere. Synes ikke altid billederne er skarpe nok. Ved ikke om det er blevet bedre i 600D

• #31   21. jul 2012 Ginger: Det er lige præcis det problem jeg har med mit, det er ikke hvergang jeg tager et billede men det er i perioder.
    Tror det ender med at blive 600d, men er der nogen der ved om det er korrekt det Pernille skrev? At man kan tage et billede ved at kigge på skærmen istedet for "kigge hullet"?

• #32   21. jul 2012 De fleste kameraer har vel mulighed for liveview.

Men tvivler på de kan bruges til f.eks action billeder.

Har kun brugt det til macro

• #33   21. jul 2012 Jaja, det kan man sagtens. Det er det, jeg bruger mest, fordi jeg ikke bryder mig om at have smasken helt op ad skærmen smiley så jojo, du kan frit skifte mellem det ene og det andet smiley

Jeg har billeder af Vega, taget med det kamera, i albummet der hedder noget med Vega forår 2012 eller sådan noget smiley taget med et 550D.

Hvis du står og skal vælge mellem de to, og det er totalt ligemeget med prisen, ville jeg vælge 600D, for det ER nyere og sikkert også bedre, og det har en ekstra skærmfunktion.

Når det så er sagt, så er 550D mere end nok til normalt behov, og jeg filmer virkelig aldrig med det. Det ved jeg ikke om andre gør, men jeg bruger det i hvert fald sjældent - og det skyldes ikke at skærmen ikke kan vippe, men at jeg ikke har brug for det smiley så betyder pengene noget, er 550D helt klart et godt kamera.

• #34   21. jul 2012 At et kamera er nyere, betyder nødvendigvis ikke det er bedre...

Her er en sammenligning af de 2

http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Canon_EOS_550D

• #35   21. jul 2012 Det var ikke ment som at nyere = bedre, og jeg aner intet om 600D andet end at skærmen kan vippe. Men da 600D er efterfølgeren til 550, antager jeg at noget må være forbedret i mellemtiden, siden man vælger at lancere en ny version - deraf min kommentar om, at 600D er nyere og nok også bedre smiley

• #36   21. jul 2012 Rene: Okay, jeg var bare i tvivl om et spejlrefleks kunne. Det jeg har nu kan ikke. Tænker det er praktisk hvis man vil tage et billede der er tæt på jorden - så behøver man ikke smide sig på maven og ned og kigge, så kunne man dreje skærmen og tage billede på hug fx.
    Makro ville være så fedt at udforske, men jeg har ikke de 4000-6000kr et objektiv koster smiley

• #38   22. jul 2012 Mobil smiley

• #39   23. jul 2012 Altså på 550D kan man godt se på skærmen, jeg har det selv? smiley
    Og der er også makro på - selvfølgelig ikke et decideret makroobjektiv, men billederne bliver stadig virkelig gode! Jeg kan godt lægge nogen eksempler herind? smiley

Jeg ved af gode grunde ikke om man kan bruge skærmen når man tager billeder på 600D, men det går jeg da ud fra, når man kan på 550.

• #40   23. jul 2012 Jeg har både Canon Eos 450D og Canon Eos 600D smiley på 600D kan du godt tage billede via skærmen, autofokos er dog lidt langsom hvis du bruger det sådan. Det er et super kamera og jeg fortryder absolut ikke at jeg har valgt det smiley

• #41   23. jul 2012 Amanda hvad er din vurdering af forskellen mellem 450D og 600D?

• #42   24. jul 2012 Pernille: det må du meget gerne smiley

Og tak for hjælpen folkens! Jeg har nu været ude og købe 600D og jeg er allerede ret vild med det - har haft det i 6 timer smiley

Jeg har dog lige endnu et spørgsmål;
    Har i uvfilter på jeres? Går det ud over billedekvaliten? Og hvilken har i?
    Jeg har snakket med 2 forskellige forhandlere, den ene sagde the var et must! Hvor den anden sagde det var "et must for sælger".
    Jeg kan ikke umiddelbart finde så meget om det på nettet andet end en god anmeldelse af Hama UV Filter 390 o-haze.

Jeg kan godt se at ideen med at beskytte objektivet, men der det de 200-500kr værd?

• #43   24. jul 2012 Bruger ikke filtere på nogen af mine objektiver.....

Der skal rigtig meget til , før en ridse i frontglasset kan ses på billederne

• #44   26. jul 2012 Connie; Jeg syntes jeg får bedre kvalitet med mit 600D, logisk nok da det også har større mgp smiley Udover det kan man filme OG tage billeder via skærmen så jeg slipper for at ligge og kravle rundt for at tage billeder i fek.s hundens egen højde. 600D har også en hjælpefunktion til folk der er helt nye indenfor kamera hvor der står fek.s "Her indstiller du lukkehastigheden" og så står der ellers lidt om det. Håber du kan bruge det svar til noget smiley

• #45   26. jul 2012 Amanda: "hjælpefunktion til folk der er helt nye indenfor kamera hvor der står fek.s "Her indstiller du lukkehastigheden" og så står der ellers lidt om det"

Har det! hvor finder jeg det henne?

• #46   26. jul 2012 Lukketid på canon er TV, blænde priotet er AV

• #47   26. jul 2012 Her er en side, hvor de forskellige funktioner står (link fjernet)

• #48   26. jul 2012 Hvis du skal til at have ekstra udstyr på et tidspunkt, så tjek lige priserne i Sverige, hvis ellers du kommer derover nogle gange. Jeg blev temmelig overrasket, da vi forleden stod og manglede en modlysblænde. Vi købte den for 179 svenske og nu, hvor vi kommer hjem viser det sig, den koster næsten 300 danske.

Vi har så kigget lidt på nettet og det er ikke helt generelt, der er så stor forskel, men med nogle ting vil det altså godt kunne svare sig. Især hvis man er der alligevel

• #49   26. jul 2012 Jeg har et canon EOS 550D og jeg er virkelig tilfreds må jeg nok sige...

• #50   26. jul 2012 Carina; Tryk på den knap der står Q på lige ved siden af den "runde" cirkel med "pile" smiley

• #51   27. jul 2012 tak Amanda

René - du forklare svære ting, så de bliver til at forstå..mange tak og tak for linket

• #52   31. jul 2012 Mange tak for rådende, jeg vil prøve de forskellige indstillinger af smiley

• #53   31. jul 2012 Hvilken AF-tilstand sætter i det på?

One shot, Al focus eller Al servo?

Kommentér på:
Hvilken kamera har i?

Annonce