{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken betydning kamera ?
  • #1   26. apr 2011 Det er jo lidt det samme som med en bil - om den har kørt 15.000km eller 50.000.. smiley Slitage...

  • #2   26. apr 2011 Ja ok, men har det den store betydning, hvis man nu køber et ordenligt kamera. man kan jo gå i ex bilka og købe et til 1999 og så kan man købe et på nettet der koster 4000 men ny prisen er måske 8000 eller mere. er det så et dårligere køb


  • #3   26. apr 2011 Den forskel der er på at købe brugt og nyt - er jo at når man køber nyt så er der ingen der har haft det før dig.. Brugte ting ved man ikke hvordan er blevet behandlet.. Har folk passet på dem.. Er de blevet opbevaret rigtigt osv osv...

    Men markedet for brugte kameraer er stort - tror der er masser af mennesker der har en ide om at de vil tage billeder, og køber et dyrt kamera - men gider så ikke bruge det eller kommer til at mangle penge.. Kender masser af venner og bekendte der har gjort gode køb af brugte kameraer på nettet..

    Så nej, vil ikke sige at det har nogen betydning om det har taget 3000 eller 10000 billeder - det har noget at sige om der er kvittering, garanti, original emballage, tilbehør osv med.. Om det har fejl eller mangler, om det har været opbevaret i taske eller ude i en kasse i et skur.. Osv...

    Det er efter min mening - men jeg er ikke professionel noget som helst indenfor kameraer - så udtaler mig kun ud fra egne erfaringer.. smiley


  • #4   26. apr 2011 Man siger at kameraet har en ''levetid'' på x-antal eksponeringer. Dvs ligesom man mener en bil i gennemsnit vil kunne køre et given antal kilometer.

    Mit kamera har eksempelvis en ''levetid'' på 100.000. mens andre har mere eller mindre, så det skal man huske at tage højde for.


  • #5   26. apr 2011 Danielle : Hvor finder man ud af levetiden ?
    Jeg har feks et Sony a350 ... Hvor lang levetid har sådan et ?


  • #6   26. apr 2011 Det er ens lukker man siger der har en levetid på x antal eksponeringer - men det er jo en "formodning" baseret på nogle statistikker over kameraer af samme model.. Jeg mener, man kan jo ikke sige - når dit kamera har taget 100.000 billeder går det i stykker.. Man kan bare sige - at når dit kamera har taget 100.000 billeder er der en hvis sandsynlighed for at din lukker går i stykker.. smiley

  • #7   26. apr 2011 Ja, det er også lukkeren jeg hentyder til ;O)

    Men de fleste med ''begynderkameraer'' vælger jo alligevel at skifte kamera, når den tid kommer, i stedet for at skifte lukkeren.

    Tina
    Der står lidt her smiley
    http://www.dynaxdigital.com/sony-alpha-300-330-350-380-discussion/shutter-life/


  • #8   26. apr 2011 Når jeg sammenligner det det med en bil, er det jo heller ikke fordi hele bilen går i stykker efter x-antal km, men fordi motoren på daværende tidspunkt skal skiftes - ligesom lukkeren

Kommentér på:
Hvilken betydning kamera ?

Annonce