{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.889 visninger | Oprettet:

HundeGalleri.dk
HundeGalleri.dk Administrator

Tilmeldt:
10. maj 2004
Følger: 1 Følgere: 152564 Emner: 72 Svar: 499

Info fra HG/Admin: Kære Rikke {{forumTopicSubject}}

Kære alle,

Der har i weekenden været 2-3 indlæg, der er adresseret til mig/HG.
Det er rigtig dejligt, at I alle går så meget op i HundeGalleri.dk, og har lyst til at bruge Jeres tid herinde. Dog skal vi opfordre til at forum ikke bliver anvendt til personlige vendettaer. Sådanne emner vil blive slettet.

Har du en klage over et indlæg eller andet, så kontakt en hjælpeadministrator. De vil se på sagen, og vurdere, hvad der efterfølgende skal ske. er du ikke enig i den beslutning, der bliver taget, kan man i grove tilfælde henvende sig til support, hvor vi vil tage stilling til, om det var den rigtige beslutning eller ej.

Vi har heldigvis nogle rigtig dygtige og aktive hjælpeadministratorer, så det sker sjældent at beslutningen bliver omgjort smiley

Er man ikke enig med en eller flere brugere kan vi stærkt anbefale filterlisten som en sidste udvej, så pågældende brugere ikke kan deltage i de forumemner man opretter - samt sende PB'er til en.
Vi vil også gerne betone, at det ikke er tilladt at oprette såkaldte "dækprofiler", når man én gang er blevet udelukket fra siden. Som udgangspunkt betyder dette, at man ikke er velkommen på siden - men vi er klar over, at mennesker også kan ændre sig, og derfor vil mange - men ikke alle - få lov at oprette sig igen efter 3 måneder - selvfølgelig forudsat at man herefter vil overholde de regler, der er sat op omkring brug af siden.
Vi sletter ikke profiler uden grund, selvom det nogle gange er blevet skrevet. Hovedårsagerne til sletning er; misbrug af kontoen, dobbeltprofiler, der anvendes, når ens almindelige konto er frosset, samt dårlig opførsel/provokation. Hvis man skulle være så uheldig at ens konto bliver slettet, og man mener, at dette er en fejl, så er man velkommen til at kontakte supporten, og vi vil vurdere, om der er tale om en fejl. Vi kommenterer ikke inaktiveringer i forum, men man får en forklaring når man inaktiveres fra siden.


Vi vil rigtig gerne at HundeGalleri er et rart sted at være for alle - hvilket vi også synes at det for det meste er. Men en god stemning vil i bund og grund afhænge af brugernes opførsel. Vi kan hjælpe med at regulere, og slette, hvor gnisterne flyver for højt, men vi kan ikke klare alt.

Vi prøver at åbne op for vores kommunikation med brugerne her på siden, hvilket betyder, at vi forsøger at være med i forum så vidt muligt. Vi har dog ikke mulighed for at være her hele tiden - og derfor det vil være ærgeligt, hvis denne åbenhed bruges af de forkerte grunde til f.eks til at få personlige forviklinger eksponeret yderligere.

Vi har 17 gallerier at administrere, og desværre er de fleste af uoverensstemmelserne at finde herinde. Det gør at vi bruger uforholdsmæssig meget tid på administration af ét galleri fremfor andre - og det er desværre et problem i længden.

Derfor håber vi, at I også vil være med til at gøre HundeGalleri.dk til et sted hvor alle kan være med - uanset forskellige holdninger til forskellige emner. Der skal være plads til diskussioner, det er naturligt, når der er et forum - og ligeledes, når det drejer sig om et emne, som alle på siden har stor interesse i - nemlig hundene smiley Men man skal også huske at give plads til de forskellige meninger, der må være.

Da vi ikke ønsker yderligere diskussion om dette, har vi valgt ikke at deltage yderligere i dette emne.
En rigtig god sommer til Jer alle smiley

Mvh. Rikke/HundeGalleri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info fra HG/Admin: Kære Rikke
  • #3   2. jul 2012 Ja har også søgt på alle tænkelige måder, synes ikke at være til at finde profilen...

  • #4   2. jul 2012 Og jeg var ikke enig med mig selv - havde ikke fanget den sletning. Så HAR man jo gjort noget, og så var det hele det værd.

  • #5   2. jul 2012 Vi fik så et politisk svar. Hvilket her betyder at man ikke er interesseret i at ændre ved sagen.

    Men det betyder så også at vi selv må holde justits med hvordan det foregår herinde.
    Ikke at flertallet bestemmer (som nogen fejlagtigt tror), men at vi beder de der forurener trådene på forskellige måder om at stå på mål for deres meninger og udsagn.
    Så må vi se om det hjælper, og så vil diskussionerne også få et bedre indhold, hvor meninger og viden kan udveksles på åben vis.


  • #6   2. jul 2012 OK - så jeg ikke. Men det var da glædeligt.

    Det ændrer så ikke ved formen, som jeg mener kan forbedres ret enkelt.


  • #7   2. jul 2012 Hvem er white? Nogen der har lyst til at smide en pb, så jeg kan få stillet min nysgerrighed?? smiley

  • #8   2. jul 2012 Peter, jeg forventer egentlig at det giver sig selv. Vi så det inden denne profil kom tilbage, der var der faktisk ro her. Nogle gange grænsende til det kedelige *GGGG*

    Men hellere det - det var mere konstruktivt og tæt på, at man kunne debattere lidt igen.
    Så det ser jeg frem til.


  • #9   2. jul 2012 CH

    Helt enig.


  • #10   2. jul 2012 Hvor svært kan det være....

    ALLE der ikke gider omtalte bruger/e ... sætter vedkommende på filter.

    ALLE tråde , der bliver oprettet af omtalte bruger/e.... bliver ignoreret.

    Så er den pot ude..... og fred på HG...........( Man har jo lov til at drømme )..... ha ha ha


  • #12   2. jul 2012 Tak for handlingen, Rikke - nu kan vi forhåbentlig få en fredelig sommer med gode, saglige og konstruktive debatter. DET vil jeg glæde mig til smiley

  • #13   2. jul 2012 I guder folk må kede sig...

  • #15   2. jul 2012 æv at white/a team er væk igen smiley
    Her skal være plads til alle, og white var bestemt ikke værre end så mange andre herinde, så sys det er trist at brugeren er væk igen. øv øv

    Jeg bruger enormt meget tid herinde, selvom jeg ikke har hund endnu, jeg er med i gode debatter og indlæg, og lærer en del, men kan også ryste på hovedet af en del..

    Jeg har været her længe, men sys efterhånden siden her er blevet mere "hård"
    Der blir snakket hårdt og nedgjort en del hvis man ikke lige sidder og klapper hænderne sammen med de øvrige meget aktive brugere herinde, og det har gjort jeg et par gange desværre har overvejet at finde et andet forum.

    Jeg håber det en dag vender så der er plads til alle også selvom man ikke lige er enige med hinanden


  • #16   2. jul 2012 I en anden tråd skriver Admin at en foreslået "skjul"-funktion vil blive overvejet.

    DET ville dælme også være skønt!! Bare det så bliver, så man skjuler begge veje.


  • #18   2. jul 2012 En " skjul"-funktion........ hmmm... er det ikke bare en filter/ ignorer knap.. ??

  • #19   2. jul 2012 Manden er så vidt jeg kan se her stadigvæk....

  • #20   2. jul 2012 Maj-Britt - enig. Men dælme hellere det, end det vi har været igennem det sidste lille års tid.



  • #22   2. jul 2012 Ok... så tilbage til de sure miner.. Profilen er her stadig og er online.

    Vældigt.

    Flot, Rikke!


  • #23   2. jul 2012 hold da op hende/ham white må da virkelig havde været personlig siden hun er så upopulær.... eller er det hendes meninger?

  • #24   2. jul 2012 GM, "manden", gik ind under grupper på forsiden og fandt grupper hvor personen er administrator ;o)

  • #25   2. jul 2012 Citronmåne - Personlig. Ekstremt.

    Og med HG's velsignelse.


  • #26   2. jul 2012 HVEM er denne White???? Er altså for nysgerrig smiley

  • #27   2. jul 2012 Er White væk eller ikke væk?? Og jeg tænker her på både den mandlige og den kvindelige udgave.

  • #28   2. jul 2012 GM hendes profil er heller ikke herinde, men der er en anden profil hvor det hedder sig det er manden der har den.... mange bruger mener det er ene og samme person....

  • #29   2. jul 2012 Dvs. ved egentlig ikke om hendes profil er herinde mere, der var noget om hun røg ud, men man kunne vist stadigvæk se profilen i noget tid efter, synes nogen oplyste om det var en fejl på siden?

  • #30   2. jul 2012 Så hr. White er her stadig?

  • #31   2. jul 2012 Ja, Bente.

    Og så forventer Admin at noget forandres, hvis hun ikke selv vil forandre.

    Jamen god fornøjelse med at holde ro på HG. Sgu da godt hun har "ansatte" til det. Jeg kan godt forstå, hvis de er ved at være lidt trætte i ansigterne, de HA'ere...


  • #32   2. jul 2012 jeg kunne ikke finde A-team så tror da den er slettet

  • #34   2. jul 2012 ej ikke flere skjule, slette, filterknapper

    jeg er ved at få fnidder af ikke at kunne bruge de gamle tråde med gode råd til noget, fordi brugerne er slettet, indlæggene er slettet (og nu måske også lavet om) eller hele tråde er slettet....



  • #35   2. jul 2012 Anne, hvis det er min tråd, du henviser til, så har du misforstået hensigten med henstillingerne.

    Jeg er bedøvende ligeglad med om denne profil bliver hængt ud...

    Og at denne tråd bliver slettet er vel også underordnet.

    Laila, den er her stadig. Men det er set før, at en slettet profil har været synlig efter sletningen - denne har så bare lige været online.


  • #37   2. jul 2012 Bedre end hvad?

    Jeg har da så vidt jeg ved ikke overtrådt nogen former for udhængningsregler hverken her eller andre steder.

    At denne profil rager mig en høstblomst er jo en helt personlig sag - og jeg tror de fleste har det sådan med nogle mennesker i deres liv.

    Så nej, er det det, du mener, så er jeg bestemt ikke bedre. Er vist ret gennemsnitlig, hvad det angår.


  • #38   2. jul 2012 Bente, ja med mindre der stadigvæk er en fejl på siden der viser en bruger i noget tid efter de er røget ud......

  • #39   2. jul 2012 Anne, er du venlig at uddybe.
    Og venligst også dokumentere hvor du har set mig kravle ned på det niveau?



  • #40   2. jul 2012 pas nu på gm det er udhængning dit sprogbrug om personer alle ved hvem er,er simpelthen usmageligt!

  • #41   2. jul 2012 Anne - jeg vil udelukkende tages til indtægt for hvad JEG gør og hvad JEG skriver på HG - ikke andres.
    Så hvis du kan se nogen steder at jeg har gjort eller sagt noget, der bringer mig på niveau med den bruger alt det her har omhandlet, så vil jeg rigtig gerne henvises dertil.

    Hvis ikke du kan det - så vil jeg sætte pris på at du erkender den fejlslutning, du lige har lavet.


  • #42   2. jul 2012 Reglerne her på HG, har aldrig været ens for alle (sorry too say), så det er da heller ikke noget nyt.

  • #43   2. jul 2012 Anne - så det vil sige, at hvis man skriver et indlæg, som andre er enige i - så er man hermed ansvarlig for alt, hvad disse andre gør og siger i andre sammenhænge?

    Det vil jeg MEGET gerne have mig frabedt!
    Jeg er mig og jeg står til ansvar for hvad jeg skriver og gør her på stedet. Ikke for nogen andre. Er nogle enige, er det fint, er de ikke, er det også fint - men tal ikke til mig om at jeg er på noget lavt niveau uden at have dokumentationen med til at bakke det op!


  • #45   2. jul 2012 CH, så er man åbenbart en "klapper".... forstår jeg ikke lige, man giver jo bare sin mening til kende?

  • #46   2. jul 2012 Ch plejer nu også at komme med noget der er lidt mere konstruktivt end Røv....

  • #47   2. jul 2012 smiley !

  • #48   2. jul 2012 Anne, så smutter du?

    Jeg har stadig ikke den mindste anelse om, hvor du drager dine slutninger henne - og jeg skal være ærlig at sige, at jeg faktisk synes en undskyldning er på sin plads.



  • #50   2. jul 2012 Nok kan vel være nok.... synes det er rart at kigge herind, bare ikke når en bruger gang på gang får formået at ødelægge tråde så de ender med at blive slettet... folk sidder og kommer med rigtige gode brugbare indlæg og pludselig er det hele væk? det er da træls..... lige så træls som hvis folk sletter sig herinde, så ryger der også en masse.... der burde indlæg stadigvæk blive i tråde i forum, hvor der så bare står slettet bruger, så kan tråde stadigvæk læses og gøres brug af... :o)

  • #51   2. jul 2012 Anne, jeg har IKKE deltaget i noget som helst ballade. Jeg ved ikke hvor du har det fra.

    Du kommer med nogle påstande som ikke har hold i virkeligheden - dem fastholder du.

    Du sætter mig i en bås, jeg ikke hører til i - og ja, det synes jeg rent faktisk at du enten burde dokumentere eller undskylde.



  • #53   2. jul 2012 undre mig i det hele taget over at ADMIN kommer med sådan et indlæg!

  • #54   2. jul 2012 Sætter man en bruger på filter, fint så kan man ikke skrive i deres tråde og de kan ikke skrive i ens egne tråde (som jeg har forstået det, har nemlig aldrig brugt filteret), men er man så i en tråd som en anden bruger har oprettet, så kan man støde sammen der, og der kan blive lagt stikpiller - provokationer ud, men dem skal man så bare ignorere?
    Det kan man sikkert også godt til en vis grænse, men den grænse kan jo blive overtrådt hvis personen så sidder og hænger andre ud ved at henvise til tråde med en specifik bruger i, det er klamt og kan godt følge at der bliver det for meget af "det gode".....


  • #55   2. jul 2012 Anne, jeg er medlem af en god bunke grupper.

    Og i dem er der brugere, jeg sympatiserer med og brugere jeg ikke sympatiserer med.

    I dem er der repræsenteret et utal af standpunkter, som jeg nogle gange deler, nogle gange ikke deler.

    Nej, jeg er som medlem i en gruppe ikke med til at presse nogen til at gøre noget som helst.
    Jeg gør det JEG kan stå inde for og finder rigtigt, gør det i øvrigt på en måde, der helt og holdent overholder de regler, jeg har godkendt igen for ganske nyligt.

    Du bør vælge dine kilder med omhu! Og så vil jeg endnu engang gerne have dokumentation for de påstande du kommer med - ellers synes jeg stadig en undskyldning er berettiget.

    Synes det er under al kritik, at du fremsætter den slags her - hvor det er KOMPLET irrelevant.


  • #58   2. jul 2012 Jeg kan ikke forestille mig, at man kan presse CH til at skrive noget hun ikke oprigtigt mener - gruppepres vil prelle fuldstændig af på hende.
    Den tråd CH oprettede til Store Rikke, har hun med garanti oprettet fordi hun mente hvad hun skrev, og ikke fordi nogen syntes hun skulle oprette den, så jeg synes ikek det er fair at komme med de anklager Anne.

    Ellers vil jeg da sige til Rikke, at det er rigtigt at der er nogle dygtige HAére, der gør et stort arbejde, men de styres jo også ovenfra og kan ikke handle uden din accept - så det er dig alene der sætter reglerne, og det er dig der bør sætte en ære i at de regler overholdes.
    Er white røget ud synes jeg det er fair, for der var ingen tvivl om at hun sad bag den profil der var blevet oprettet i hendes mand navn.


  • #59   2. jul 2012 Hold da fast der skydes direkte med løst krudt her...

    Men ser da frem til at der svares på hvor det nu er CH er gået over stregen???
    Og hvis ikke der findes en god logisk forklaring, så synes jeg også en undskyldning er på sin plads...

    Mht om nogen vil presse Admin til noget, så er det lige godt for langt ude at påstå, da det hele i bund og grund handler om at denne omtalte bruger brød en regel, eller faktisk indtil flere med sin tilstedeværelse herinde...
    Og ja, stedet må være lige for alle, såre simpelt!!!

    Kan i alle ellers have en god aften... smiley


  • #60   2. jul 2012 Hold kæft hvor er det dog flovt at HG tegner sig for hovedparten af den tid, der bliver brugt til administration ifbm ævl, bævl og kævl.

    Det kan næppe skyldes én enkelt profil, så mon ikke vi alle burde se os længe og intenst i spejlet, finde fløjlshandskerne frem fra skabet og måske skrue bare en lillebitte smule ned for retfærdighedsvolumen?

    Peace


  • #61   2. jul 2012 Marianne - det skyldes jo ikke kun en profil, det er klart. Vi har lige været igennem et års tid, hvor det har været ekstremt konfliktfuldt og de konflikter er der rigtig mange, der har ansvaret for.

    Men jeg tror på, at den sidste knast var denne.


  • #62   2. jul 2012 Denne tråd er da bare et godt eksempel på hvordan hurtig tingene udvikler sig herinde. At der bliver brugt mest tid herinde af HA'erne (eller hvad i kalder dem) undre mig ikke. Folk har så travlt med at analysere og fortolke alting ned til mindste deltalje. Gå ud og nyd vejret sammen med jeres hunde imens det stadig er her. Der skulle jo komme regn i weekenden smiley
    Det vil jeg i hvert fald gøre.


  • #63   2. jul 2012 CH
    Det kan jeg godt fornemme, men det nægter jeg simpelthen at tro på :). Én person KAN simpelthen ikke ødelægge det for alle andre, hvis alle disse andre holder sig for gode til og nægter at gå med på legen


  • #64   2. jul 2012 ret mig hvis jeg tager fejl men er vi ikke også det mest aktive forum?
    Syndes tit jeg har hørt "ved godt dette er hunde forum men i X-forum får man aldrig svar så spørger her" Hvis vi vitterlig står for hovedparten af aktiviteten må vi vel nødvendigvis også stå for hovedparten af HA og Admins arbejdsbyrde eller hvad?


  • #65   2. jul 2012 Tommel Calle's Moar! lyder meget rigtigt :o)

  • #66   2. jul 2012 Calle's moar
    Det kan du da have ret i. Jeg forholdt mig mest til, der blev skrevet, det var et problem, når der skrives sådan, gætter jeg også på, det er ude af proportioner, men indrømmet, jeg aner det ikke. Uanset hvad, synes jeg da, det er flovt, hvis HG bliver anset for problembarnet i klassen


  • #67   2. jul 2012 Jeg må give dig ret i det du skriver Anne .

    jeg har slet ikke set andre tråde end denne, og det virker meget voldsomt at en person kan få hele bægret til at flyde over - men uden at blive uvenner med nogle så burde man måske på det kraftigste overveje at bruge filter knappen.

    Men nu ved jeg jo ikke hvad der er sket, men med så kraftige reaktioner, må man gå ud fra her er tale om trusler og injurier -


  • #68   2. jul 2012 Gggg Flis - HA'erne er forkortelse af hjælpeadministrator, og ikke en betegnelse af en gruppe brugere:D
    Der er ingen rockere her, - tror jeg da ikke...;)


  • #69   2. jul 2012 Tror vist der er har været en vis informationsstrøm via pb, som ikke er helt objektiv...

  • #70   2. jul 2012 Anne P - mit indlæg var til "Flis", men ku god læses som fnis smiley

  • #71   2. jul 2012 For MIG er hovedproblemet at 2 brugere bliver smidt ud. Den ene for at bryde reglerne på anden vis. Den anden fordi man mener at vedkommende oprettede en profil i mandens navn. Hvilket manden iøvrigt havde fået tilladelse til.

    Den første opretter så 2 enslydende profiler. Både som kvinde og som mand. Og vedkommende får lov at blive som "manden". Kvindens profil ryger ud. Om det reelt ER manden skal jeg ikke kunne sige, men hvorfor røg den profil ikke lige så promte i 3 måneder som den anden brugers mands profil (som faktisk var reel nok)??


  • #72   2. jul 2012 Simba - *G*, jeg har faktisk altid undret mig (indtil nu) hvad det HA stod for, jeg havde mine bange anelser ;O)) *G*

  • #73   2. jul 2012 Jeg i hvert fald ikke nørd kan jeg så læse smiley

  • #74   2. jul 2012 Mette
    Det er muligt, det rent faktisk er uretfærdigt. Jeg er slet ikke nok inde i noget som helst til at vurdere det og gider egentlig heller ikke bruge tid på det, men selvfølgelig er det også i orden at gøre opmærksom på, når man synes noget er helt i skoven. I denne sag og mange andre synes jeg bare, der ER blevet gjort opmærksom på eventuelle retfærdigheder og så må man altså nå et eller andet punkt, hvor man overlader det til dem, der rent faktisk bestemmer.

    Hvis her skal være 100 selvbestaltede admins, bliver det jo ét stort kaos. Nogle gange, når HG 'samler sig i retfærdighedens navn' virker det sgu lidt som om, det er politiske fanger i et diktatur, der kæmpes for. Samtidig kan man i debatter om tonen her på stedet jævnligt læse, at det jo bare er et internetforum, at man ikke skal tage det sagte tungere end som så og at hvis det virkelig er så galt, må man jo fordufte.

    Måske er det der, jeg synes, vi er ved at være. Hvis man har gjort tydeligt opmærksom på sin utilfredshed men der intet sker, skulle man måske enten overveje sit medlemskab, søge ind som HA og arbejde for større retfærdighed den vej eller ganske enkelt trække på skuldrene og lade det passere


  • #75   2. jul 2012 Marianne - i substansen giver jeg dig fuldstændig ret.
    Men måske der ligger en forskel i, at være en af dem, der bliver svinet på HG, udhængt på private hjemmesider og så ikke at være det.

    Jeg vil til hver en tid argumentere for det, at ignorere provokatorisk adfærd (ofte handler det nok også om perception, i virkeligheden), men selv for de mest pascifistiske mennesker er der en grænse.

    Og når man så kan sidde og se på, at folk, der ikke er opmærksom på den trollingmekanisme der ligger i de indlæg kører med og dermed ufrivilligt kommer til at putte brænde på det bål, der effektivt har forvandlet et iltert debatforum til en bunke sørgelig aske, så har JEG ihvertfald svært ved at protestere.

    Jeg ærgrer mig på HG's vegne at alt det her har fået lov til at foregå. Men eftersom vi lige har haft et par måneder, hvor helingen langsomt var begyndt, så tror jeg på, at HG kan hele igen.
    Men så klart kræver det en indsats af alle...


  • #76   2. jul 2012 CH
    Jeg er helt overbevist om, der er en forskel på at være den, det går udover og én på sidelinjen. For det første håber jeg, det er meldt til politiet, hvis der er foregået noget direkte ulovligt. For det andet, jeg har da også en grænse, men nogle gange kan man ikke gøre så meget andet end at råbe op og så evt gå sin vej, hvis det ikke hjælper.

    Og sidst men ikke mindst: Ja det er frustrerende at være tilskuer til, når folk plasker i med begge ben. Det er nok der, man skal trække vejret en ekstra gang og gå en god lang tur. Jeg vil nu vove den påstand, at det lige så ofte ( om ikke endda væsentlig oftere) foregår med fuldstændig åbne øjne og måske tilmed er et helt bevidst valg.


  • #77   2. jul 2012 Marianne - uden tvivl er der nogen, der bevidst vælger det til. Som hver gang brænder en sikring og tilvælger at tage stafetten og løbe videre.

    Jeg har det bare sådan at det er bedre at årsagsbehandle end symptombehandle. Og kilden var ret klar.

    Derudover kan jeg ikke andet end at opfordre til at huske på, at alting starter med en selv.


  • #78   3. jul 2012 Jeg er een af dem, der startede mod vedkommende.

    Og hvor jeg på den ene side er helt enig i, at det letteste er at ignorere personer som vedkommende, så kommer der også et punkt, hvor det bare bliver for meget.
    Efter igen at have set mange indlæg, hvor den gamle metode bliver brugt: antydninger om andres problemer (relle eller fiktive), afsporing af debatter og udsagn om egen viden og nærmest overlegenhed om sagerne. Med tilsvarende total mangel på svar på spørgsmål der naturligt følger udsagnene.
    I bedste fald bliver spørgsmål ignoreret - men de fleste gange bliver det til modspørgsmål eller underforståede antydninger om "at du vist har et problem".

    Dette er så uholdbart, at det ikke i længden kan ignoreres.

    Og samtidigt er meget af denne "viden" så fyldt med fejl, at nye brugere risikerer at komme hjem med faktuelle fejl. Dette er ikke bare uholdbart, men et reelt problem.

    For et par måneder siden havde vi 2 tråde. Den ene lavede jeg omkring Herpes. Den byggede på den viden som den fremmeste dyrlæge herhjemme havde via sit speciale i Herpes. Det lykkedes vedkommende at sætte spørgsmålstegn ved stort set alt - uden at ville dokumentere noget som helst. Det finder jeg helt uanstændigt, og er efter min mening diskvalificerende.

    Den anden handlede om annoncer, og udviklede sig til et ulækkert angreb på en meget fin kennel, der aldrig har blandet sig i noget som helst. Denne tråd endte på vedkommendes hjemmeside - dog uden visse indlæg!!!

    Og da vi så denne gang så et mønster fuldstændigt som det kendte fra tidligere, så bliver det for meget. Ikke mindst sammen med en tudetråd til admin, hvor vedkommende taler om "ytringsfrihed". Derfor reagerede jeg.

    Og som CH så rigtigt skriver. Jeg er enig med mange - uening med tilsvarende mange. Det hedder diskussion, og det handler om at stå på mål for egne meninger.
    Her gælder nogle simple regler: Tal direkte uden antydninger og underforståelser, og svar på spørgsmål om din viden.
    Her lærer alle noget.

    Vedkommende vil ikke forstå dette, og derfor finder jeg det fint hvis hun er væk.
    Hendes form umuliggør et reelt debtaforum.


  • #79   3. jul 2012 Peter...

    Jeg kan kun tilslutte mig dit skrevne...
    Og vil også hertil tilføje at jeg selv er en af dem der har været igennem "vridemaskinen" - er blevet hængt ud og svinet til i en gruppe på FB, på et plan der er SÅ ulækkert, med så personlige angreb at det tiltider virkelig har været svært blot at ignorere de små spydigheder i tråde herinde!!

    Klart det smarteste havde været netop at ignorere, men jeg er sikker på, vi alle er i besiddelse af en grænse for, hvor meget vi vil finde os i!!!


  • #80   3. jul 2012 Jeg syntes det er en god udmelding fra HG og er glad for man mere åbent kan deltage igen uden at skulle sidde og vente på hvornår en tråd bliver drejet i en retning der ikke er ønskværdig.
    At man igen kan debattere om hunde uden frygten for det ender i personfnidder, min mening er det værdien på indholdet igen, og som CH skriver der bliver mere roligt, så må vi jo væbne os med tålmodighed i de kedelige stunder.

    Bare lige mit besyv med.


  • #81   3. jul 2012 Jeg kan sagtens følge jer i at det er meget irriterende at en "driller " i trådene,,og at nogen føler det meget krænkende at blive hængt ud på den private hjemmeside.

    Jeg vil så stadig sige jeg ikke forstå hvorfor man reagere så kraftigt på den tråd,,,ingen aner hvem der er hvem hvis man som udenfrakommende sidder og ser den hjemmeside
    Der er profil navne,,ingen billeder eller andet det kan være hvem som helst.
    Så at kalde det at svine til syntes jeg er ii overkanten men undre mig hvorfor man selv sidder i denne tråd og "sviner til"??
    Vedkommende er slettet nu og i fik hvad i ville have hvorfor vælger man så ikke at komme videre? nyde hg som der nu menes man kan uden denne bruger?

    Den gruppe på FB er jeg selv med i og skriver i men mener ikke vi sidder og nævner navne,,at man så føler sig truffet fordi mman føler det en der skrives om er jo noget andet.
    Der er lagt nogle fact ind omkring en person det er korrekt men er det så anderledes end herinde? På nogens private grupper eller logomenter?

    Nogen herinde er vildt barnlig og sidder direkte og skriver om en på logomenter
    det virker helt forskruligt at folk man ikke engang kender kan fylde så meget i ens liv
    Mht denne bruger så har hg selv danset op og hun har givet igen og har åbenbart ikke fået nok!

    Hermed medgiver jeg ikke jeg syntes det iorden det hun gør men samtidig syntes jeg ærligtalt heller ikke det er iorden at man angriber på denne måde.
    Ignorer dog de små input så blev tråden ikke til det angreb den blev.
    Man medvirker jo netop selv til at det bliver en gang mudderkastning.

    Som andre siger kan en bruger altså ikke gøre det alene,,hvis man havde gjort sig bedre end det havde man bare ladet den tråd stå.



  • #82   3. jul 2012 Jeanette...

    Fact´s er enslydende med sandhed, og nu er det så bare sådan at hvis man ikke kender sandheden, så er de ting man finder rundt omkring på nettet om andre, ikke ensbetydende med at være netop sandheden!!!

    Og når det kommer til logmenterne, så er det vidst ikke noget "andre" er alene om..

    Men du har da så inderligt ret.. det virker nemlig helt forskruet at andre man ikke kender kan fylde så meget i ens liv, at man opretter tråde om disse i en lille gruppe på Fb osv.. rart med selverkendelse, det må man sgu gi´dig!!


  • #83   3. jul 2012 Anne P jeg vil da godt lige sige at jeg kæmpede såmænd ikke for at den omtalte bruger skulle smides ud i første omgang, det var noget der kom efterfølgende.

    Jeg kæmpede for personens side skulle (så længe den var samarbejdes partner med foder sponsor) holde HG uden for da personer blev postet der på (og lige indskudt til Jeanette så er der nogen der står ved hvad de hedder og ikke bruger dæknavn).
    Som du så fint kommentere så mener du dem der er i gruppe med/står sammen/publiceres sammen er på samme niveau, her vil jeg så påpege min kamp gik bla. på rottweiler klubben er samarbejds partner med omtalte sponsor og link til deres side stod sammen med link til omtalte persons side...........

    Skal det så forstås......... ?¿?¿?


  • #84   3. jul 2012 Ryan jeg er ikke helt med?+

    The one....hvis du ligger mærke til det deltager jeg ikke ret meget mere herinde for gider faktsik ikke....men alligevel så er der nogen der har et stort behov for at kaste sig over mig hvis jeg så deltager!
    Et rigtig godt eksempel har jeg et tråd om et område hus kørende og jeg stiller et pænt spørgsmål til en som straks vender den til jeg skulel angribe!
    Man har vel lov at "blive voksen"?
    Jeg kan stadig blive gal,,diskutere osv men alt det der fnidder fnadder med at lige smide en bombe hele tiden det gider jeg bare ikke!
    Og the one,,du har bare såå meget ret,,,fact er ikke altid lig med sandheden,,vil du være sød selv at huske det?
    En historie om mig blev blæst op jeg blev svinet til og gjort skyldig med det samme,,,men den havde altså en anden side,,,du har selv spredt det budskab uden du ved min version,,og DET er bare ikke fair...og det har du så selv følt på din krop hvor ubehageligt det er

    Jeg ville rigtig gerne have fks talt med dig stille og roligt og du kunne så selv stille historien op med 2 sider,,isteden for bare at hade mig uden du rent faktisk kender mig.

    Jeg har også folk herinde jeg ikke kan lide men derfor ku jeg aldrig finde på at lave grimme historier om deres avl eller lign....som jeg plejer at sige fordi jeg ikke kan lide "bib" er hunden iorden alligevel..Det behøver altså ikke altid hænge sammen



  • #85   3. jul 2012 The one,,,når man bliver hængt ud ,,både med fact og ikke fact så er der nogen der giver igen
    Og om hvem der startede ja det detektiv arbejde er vist ikke værd at bruge tid på
    Jeg ved at brugeren er meldt hist og pist og af hvem,,så derfor gør hun det samme.
    Om det er rigtig eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor


  • #86   3. jul 2012 Er der nogle der vil være så venlige at svare på mit ? -

    grunden til denne person skal slettes, skyldes det en side der er oprettet på FB og på personens hjemmeside?


  • #87   3. jul 2012 Jeanette...

    Jeg har set din hustråd, og da jeg ikke kan skrive i den, så kunne jeg så heller ikke give mit besyv med. men jeg er bekendt med området, så havde som gerne fortalt mere om det!

    Og jeg har IKKE spredt noget som helst budskab, men bedt folk være obs på hvad man ser, inden man vælger sin hvalp, pga de omstændigheder der har været tilstede, mere har der ikke været i det!!
    men det er ok med mig, at i gør som i gør, det viser blot at i er ude i en vendetta der ikke handler om hundene, men om personerne, og siger mere om jer, end om dem i forsøger at ramme.
    Jeg har intet imod dig, kender dig ikke, og bruger ikke et sekund på dig i hverdagen, selvom du åbenbart tror andet. Sådan er det så bare ikke!!


  • #88   3. jul 2012 Citronmåne..

    Jeg tror at det der ligger til grund for denne handling, er alt andet end netop det.
    Brugeren var slettet tidligere, af anden årsag, hvilken kan jeg ikke svare på, da det ikke er mig der sidder og tager de beslutninger, men der røg et par brugere på samme tid..
    Vælger man så at komme retur, inden "straffen er udstået" så er det vel et brud på reglerne... og det var i bund og grund det der blev oponeret imod, tror jeg..
    Reglerne skal være lige for alle, og et andet par kunne ikke få lov at være her med den ene profil, efter den anden part røg ud i samme ombæring som her omtalte.. derfor må ret være ret, og her må det gælde ens for alle!!

    Hvilke behov brugeren har for at bruge sin tid på at hænge andre ud på sin hjemmeside og på fb, må være en helt anden sag.
    For det har i bund og grund INTET med det at gøre IMO


  • #89   3. jul 2012 The one det jeg skrev var ikke ment som et angreb:-) Jeg rækker hånden frem og siger jeg ikke gider det og hvad gør det? Skyder med skarpt tilbage?

    Det lidt ligesom den hus tråd alle tror jeg mener dem men det er ikke det jeg mente man sad og gjorde grin med man drømte og havde tisset i sengen og det var ikke dig batdog


    Jeg klynker ikke ,jeg skriver et eksempel nøjagtig ligesom the one gør,,men hun klynker ikke?..Det bestemt ikke meningen jeg gør det heller,,men det ligesom hver gang jeg skriver noget så er det fordi jeg føler mig ramt? Øhh hvad kalder i andre så det når i skriver noget om jer i trådene?
    hvofrfor denne forskel??
    OG jeg spørger ikke for at diskutere eller fnidder men helt ærligt for at få et spørgsmål.

    Madam min,,,Du ved udmærket godt at på trods af vi har diskuteret osv før har jeg altid bakket dig op i tråde,,på de mindst tænkelig tider,,egentlig tænkte jeg jeg slet ikke gad svare dig fordi du har virkelig været grov længe

    Som sagt rækker jeg hånden frem,,ikke for at være slyng veninder ,,men for ganske almindelig respekt på et forum hvor vi alle er for at tale hunde.
    Efter min mening er vi ikke herinde for at være dommer og bestemme hvordan andre gør tingene,,,vi er ikke alle ens og gudskelov for det.
    Og sidde og sige du startede får ingen af os noget ud af,,det finder aldrig et resultat

    Og til aller sidst ,,madam min,,jeg går bestemt ikke alle vegne og sviner dig til ,,skriver i logomenter som omhanlder dig,,men ku vi tage den privat? For jeg vil meget gerne konfrotere de mennesker som siger til dig jeg skulle tale dårligt om dig
    Hvis nogen nævner at de har talt med dig og du siger om mig så siger jeg at jeg ikke bryder mig om dig men dine,,jeres hunde er af de bedste i verden.
    Men som sagt vil jeg meget gerne vide hvem det drejer sig om,,det meget nemmere at tage tyren ved hornene på den måde!

    Madam min


  • #90   3. jul 2012 aner ikke hvor du mener jeg skyder med skarpt????!!!

  • #91   3. jul 2012 jeanette Jeg synes ikke charlotte skyder med skarpt tværtimod

    Tænker lidt måske man måske lige skulle slå bremserne i og trække vejret inden man skriver for det er ikke alt der bliver skrevet der er et angreb
    bl.a det charlotte skrev smiley


  • #92   3. jul 2012 GAB. Så er der da vidst kogt suppe nok på det emne er der ikke?

    Syndes de sidste mange indlæg har taget en drejning til at handle om En person som åbenart føler sig forfulgt.

    Så jeg er smuttet ud af den her tråd. Hygge


  • #93   3. jul 2012 The one....Læste det sådan,,og følte det sådan,,,men har jeg taget fejl må du undskylde!

    Ja madam min jeg har sat dig på filter fordi jeg ikke gad du skrev i en tråd jeg lavede,,,jeg har ikke jaft lyst til at være i kontakt med dig.
    DU skriver nogen fortæller dig jeg taler vidt og bredt om dig,,det hører jeg først nu så klart jeg ikke har skrevet nogen pb til dig og spurgt indtil noget jeg ikke vidste?
    Jeg spørger dig nu og du vil oplyse mig hvem der siger det? Er det bedste ikke at konfrontere personerne direkte?

    Du kan skrive ligeså meget du vil om mig i dine logomenter men det er ikke sket kun en gang..det ved du,,men så siger du jeg ser spøgelser.....måske du også ser de samme spøgelser?
    For jeg har mig bekendt aldrig skrevet dit navn på den fb gruppe?? Og skrevet direkte det var dig?
    for du føler nemlig også altid det jeg siger er ment som til dig,,,nøgatig som omvendt


  • #94   3. jul 2012 Calle s mor du er velkommen,,læs jeg rækker en hånd ud for at få fred imellem os på hg,,,er det nu også forkert?

    Det omhandler slet ikke idg ,,,og tror heller ikke du kender baggrunden

    Jeg skriver ikke for at klynke men kun for at få fred imelle om på det plan det kan lade sig gøre,,,kan jo se mange er rigtig kede af balladen


  • #95   3. jul 2012 Du har ret i det ikke angår mig. Derfor er det også inderligt kedeligt for en udenforstående at læse alt det gylle. Personfnider og ego af værste skuffe ligner det dog for mig SOM UDENFORSTÅENDE.

    (glemte at slette denne tråd fra min "følge" det gøres nu så jeg vil ikke se og derfor heler ikke svare på mere)


  • #96   3. jul 2012 Men jeg logger af....Jeg skriver i tråden som alle andre...nogen kommer straks ind og retter henvendelse til mig og vupti så er jeg den der får tråden til at dreje sig om mig

    Har nogen tænkt på at det er jeres reaktion der gør at tråden drejer sig om mig?

    Jeg prøvede at række hånden ud tænk på det næste gang i råber om klynke tråde osv..jeg prøvede ,,,i modsætning til andre.
    I sidder nemlig selv og klynker op om hvor forfærdligt det er at nogen får hg ned på det plan,,men i svarer selv og har åbenbart slet ikke lysten til at få den fred i selv efterlyser,,,,og hvem vidste ikke det:-((


  • #97   3. jul 2012 Og calles mor du kunne ikke slev tænke dig at fred var her?
    Netop at det fnidder holdte op?
    Det jo ligenetop det jeg siger jeg selv ønsker!!


  • #99   3. jul 2012 okay... så alle har lavet fejl - lets move on smiley

  • #100   3. jul 2012 Jer der har problemer med hinanden:


    skriv en pb til hinanden
    Mødes over en kold bajer eller andet koldt
    for mig ser det ud til begge hold rækker en hånd ud
    så få det overstået og stop fnidderen
    Man kan se og læse ud fra indslagene at det sidder under overfladen , derfor misforståes det skrevne så accepter i rækker hånden ud og lad være med at køre mere i mudderet ellers bliver det sværere at komme op af stadset ( i overført betydning ikke rettet mod bestemte )


  • #101   3. jul 2012 Laila, det kan som tidligere nævnt være svært at skrive til folk, når de sætter en på filter - jeg var på filter hos den bruger der er smidt ud, jeg har aldrig haft nogle på min filterliste, for tager gerne en diskussion med dem der måtte ønske det.

  • #102   3. jul 2012 Kennelmor : Det har du fuldkommen ret i smiley
    Tænkte nu også mere på de sidste indlæg smiley


  • #103   4. jul 2012 Jeg har aldrig...førhen haft nogen på filter,,men gjorde det fordi jeg bare var såå træt at diskutere med de samme...

    Jeg har set efter enten kan jeg ikke hitte ud af det eller også er de ikke på filter mere??


  • #104   4. jul 2012 Jeanette : gå ind i min konto, ovre i venstre side står der beskeder, tryk på den og så kommer der et felt der hedder filter.

  • #105   22. aug 2012 Hej Natascha,

    Tak fordi du gør opmærksom på det smiley

    Super, at du ikke har problemet længere - men vi kigger på, om vi kan gøre noget ved, at man skal opdatere for at få OT med i oversigten.

    Mvh. Rikke/HundeGalleri smiley


Kommentér på:
Info fra HG/Admin: Kære Rikke

Annonce