671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

datter på besøg datter på besøg

Jeps, min datter kommer på ferie her om ca 14 dage for første gang i nogle år.
Vi har bestemt os for at der skal ske lidt i ferien, så vi tager en Kbh heldagstur.
Vi har snakket om at Strøgshoppe nogle timer, måske tage kanalrundtfart og ellers lukke og slukke med Tivoli. Det burde være en god dag for en tøs på 15 år smiley
Så er det lige jeg tænker lidt. Hun skal afsted sammen med os og vi er så 3, men hverken manden eller jeg er vilde med forlystelserne i Tivoli, så vi havde tænkt på at tage vores gode vens datter på 13 år med. Men de to piger kender ikke hinanden på forhånd og jeg ved faktisk ikke om de ville kunne " hit it off", hvis I forstår.
Så hvad synes I?
Skal man tage chancen og introducere tøserne for hinanden og se om det går eller skal vi lade hende afprøve Tivoli på egen hånd ( forlystelserne)?

Nogle gode råd ønskes og tages imod med kyshånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  datter på besøg
  • #1   27. jun 2012 ¨Tag chancen smiley
    og rigtig god fornøjelse smiley

• #2   27. jun 2012 Har de noget til fælles? Hvis ikke, kan det være en dårlig idé.

• #3   27. jun 2012 Når det er i tivoli hvor der er forlystelser til fælles ville jeg gøre det smiley

• #5   27. jun 2012 Har selv en søn på 12, ved godt at piger og drenge er meget forskellige hvad det angår, men han ville helt klart foretrække selskab af en jævn aldrende. Det kan godt blive lidt kedeligt hvis man selv skal i alle de vilde forlystelser smiley Så jeg tror jeg ville satse og invitere den anden pige med.
    I kan evt. spørge din datter om hvad hun synes om det..

God ferie smiley

• #6   27. jun 2012 Jeg vil sige, at det kommer meget an på din datter og hvad hun syntes.
    Syntes du skulle spørge hende inden for hvis det kommer som en overraskelse, at hun skal "hænge ud" med en yngre fremmede pige, så kan det måske godt gå hen og blive en fiasko....

• #7   27. jun 2012 Den yngre pige er bestemt ikke fremme i skoene og har noget af en ballast mentalt at slås med.

Men jeg ved ikke om de har noget til fælles, tror dog som I siger at det klogeste vil være at spørge hende ad.
    Tøsen "plejer" at være god til at komme i snak med folk, hun ikke kender.

Krumme
    Det med en veninde, det er ikke den bedste ide, da det er hendes første ferie hos mig/os i flere år, så hun er ikke hjemmevant her heller. Og så er der lige det med transporten herover og hjem igen. Men tanken var god nok - havde selv haft den inde og vende, men droppede den igen.

• #9   27. jun 2012 13 og 15, der kan være et kæmpe spring.

Hvis de ikke kender hinanden eller har mulighed for at mødes inden, så ville jeg ikke gøre det

• #10   27. jun 2012 Siger som de andre at I skal spørge hende ad.
    Det kan være virkelig irriterende at skulle prøve forlystelser alene, og kan sætte en dæmper på det sjove.

Men at være teenager og trækkes med en yngre pige man ikke kender, og endda en som måske er lidt tung at danse med? Jeg tænker at det enten bliver en succes, eller også får I en pige med en rigtig hængemule!.

Så spørg hende ad smiley

• #11   27. jun 2012 Jeg synes du skal snakke med din datter først, hvis der skal en "mindreårig" med, som hun ikke kender. Når man er 15 år, så synes man, at de fleste 13 årige er småbørn.
    Jeg synes det vil være synd for hende, at hun måske føler, at hun skal have en mindreårig på slæb, som hun ikke kender.
    Efter min mening, ville det bedste være, at du/I bed i det sure æble, og fulgte med op i de (frygtelige) forlystelser. Godt det ikke er mig smiley
    Det er altid min mand, som har haft den tjans. Jeg melder mig altid som frivillig taskeholder i tivoli, mens de andre prøver forlystelserne.

• #13   27. jun 2012 Se jeg ville nu forslå dig at prøve forlystelserne med hende, medmindre du liver syg:-)
    Hvis jeg var din datter så ville det være fedt at få nogle oplevelser med min far, det kan blive rigtigt sjovt og give jer en masse at tale om bagefter, specielt hvis I ikke har meget kontakt i hverdagen.

• #14   27. jun 2012 øv var for langsom smiley

• #15   27. jun 2012 Jeg tænker at hvis du ikke er glad for Tivoli og forlystelser, så vælg noget andet der er mere dig og som i kan lave sammen.

• #16   27. jun 2012 Jeg er fyldt 16 år idag, og hvis mine forældre kom og sagde: Vær sammen en hel dag med en 13-årig, så tror jeg at jeg ville blive sådan lidt... Misfornøjet. Jeg ville ALDRIG sige noget, da jeg synes det er meget uopdraget, men jeg ville være lidt trist over det. Kan hun ikke få en af sine egne veninder med?

Ellers skal jeg med glæde tage med! smiley

• #17   27. jun 2012 Jeg enig med Catharina. Jeg havde gjort det samme i den alder - været misfornøjet, men sagt ja, fordi jeg 1. ikke ville gøre den evt. 13 årige pige ked af det. 2. hun er nok ikke 100% tryg ved dig, eftersom i ikke har set hinanden i så lang tid og vil måske ha endnu sværere ved at sige fra - fordi hun ikke vil virke utaknemmelig eller uhøflig..
    3: Hun glæder sig nok til en tur med sin far og ikke med en 13 årig pige - hun slet ikke kender..

Så hvis i skal gøre det - med 90% sikker succes, så find en der er ældre og som er mere mentalt på hendes niveau, eller deltag selv i forlystelserne smiley

Ellers synes jeg du skulle tage imod Catharinas tilbud og tage hende med . hun er 16 og ældre - det er også lidt sejere i den alder smiley

• #18   27. jun 2012 Ja tag catharina med.Min datter på 14 ville hellere dø end at være sammen med en yngre pige :-).Men ellers er ideen god.2 turpas til tøserne og så ser du ikke dem føreløbig.Altså ikke før de bliver sultne.

• #19   27. jun 2012 Hvis hun ikke er ved dig så tit så vil hun måske gerne bare være sammen med jer.. Sådan havde jeg det i hvert fald når jeg besøgte min far som jeg ikke så ret meget...

• #20   27. jun 2012 Jeg ville personligt synes det var ret akavet, og ville ikke kunne se at det var for min skyld hun var med, hvis jeg var 15. smiley
    Hvad med at finde på noget helt andet end tivoli, som er lidt mere for jer alle?

Kommentér på:
datter på besøg

Annonce