Uansvarlige mennesker bag rattet {{forumTopicSubject}}
En hyggelig dag som endte brat...
Jeg sad i sofaen da jeg pludselig hørte et ordentligt skrald efterfulgt af en hvinen, et skrald mere og skrig, jeg er ved at tabe computeren på gulvet da jeg straks styrter ud af døren, jeg når ikke at få sko eller noget på, jeg når ikke engang at tænke over at kigge ud af vinduet, jeg løber bare alt hvad jeg kan.
Da jeg kommer ud ser jeg 2 biler der er stødt sammen, den ene bil er helt trykket ind i fører siden, hvor skrigene kommer fra, manden i bilen er hårdt kvæstet, og selvom han var alene i bilen kunne han ikke huske om han var fører eller passagerer..
Ser så den anden bil, den havde fået væltet en flagstang, og sad fast på soklen. Bilen var ført af 4 unge fyre, som i forvejen er kendt for at køre for stærkt igennem byen, lege Chicken imens de lige holder et par øl pauser på tanken..
Ingen af de 4 unge fyre ænser at gå hen og kigge til manden i den anden bil, de holder sig væk, en af dem havde fået skadet benet og den anden en arm, men ellers var de uskadte, den anden mand ligger og kæmper imellem liv og død..
De 4 unge mænd forklarer de kun har kørt 50 km/t, men det er tydeligt at se at de har kørt væsentligt mere.
Det skal også lige siges at de har indtaget alkohol.
Der var teknikere på stedet, så det er gudskelov undersøgt.
Senere står ejeren af bilen (han var passager) og griner imens han forklarer at han længe har forsøgt at sælge bilen, og nu blev den godt solgt, han fortsatte med at snakke og han var ikke bleg for der at fortælle de kørte 120 km/t.
Ingen af de unge virkede særlige chokerede, de stod og snakkede og så ikke ud til at være kede af det eller chokerede.
Folk kom strømmende til, kun for at se hvad der var sket, og de stod i store klynger rundt omkring, der kom også flere forældre med deres små børn, børnene overværede den hårdt kvæstede mand...
Jeg er chokeret over at de unge mennesker ikke reagerede stærkere, ikke henvendte sig til tilskadekomne, pralede med at have kørt for stærkt, og i det hele taget et par timer efter kunne stå på ulykkestedet og grine af det.
Og chokeret over at forældre kan byde sine børn at se sådan et skrækkeligt syn.
Og jeg håber den tilskadekomne overlever og forhåbentligt får et normalt liv, desværre frygter jeg det værste da det ikke så godt ud, det var et skræmmende syn.
Det er det værste jeg til dags dato har oplevet, og forstår ikke hvad det er der farer igennem deres hoveder...
Beklager det lange indlæg, havde bare lige brug for at få afløb for oplevelsen..
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
Selvfølgelig reagerer folk forskelligt i de situationer, men ligefrem at stå og grine af noget så alvorligt - idioter.
Håber manden bliver okay!
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 398
Mine tanker går til den tilskadekomne mand
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
hvis det var kun 1 som hadde grinet kunne det været pag chokk eller at det er en nervøs reaksjon... det husker jeg min kusine gjorde da jeg fik en metal ding flyvende i munden og jeg blødde meget og hun sto bare og smilet og grinet...
Det er desverre mange mennesker som ikke burde have kørekort...
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
Og små børn skal da så absolut ikke slæbes med ud og se sådan noget.
Alkohol eller andet, det kan lige så vel være fordi de unge mennesker ikke har vidst, hvordan de skulle reagere, og så skulle han måske undgå at tabe ansigt. Usmageligt, ja bestemt, men den slags er man ikke altid selv herre over, adrenalinen må have suset rundt i dem, udover chokket. Du/vi aner jo heller ikke, hvordan de har/får det efterfølgende, en "passende" reaktion kan have ladet vente på sig.
Men ja, der er desværre en grund til, at mange unge mænd er en del af ulykkesstatistikken så snart de får lov til at sætte sig bag et rat. Endnu mere, når de så yderligere synes det er smart at blande kørsel med alkohol, og jeg håber virkelig, at føreren var ædru. En ting er fart, men at sætte sig bag rattet påvirket, det gør det skisme langt fra bedre.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg er enig med dig.
Desværre er der ALT for mange unge fyre, der opfører sig sådan. Du kan da bare se inde på bilgalleri.dk
Der søger de ligefrem andre at køre race med på offentlige steder.
Og det har foregået sådan i mange år. Jeg kan huske mere end 10 år tilbage, hvor de lavede noget lign i Karup med nogle alvorlige ulykker til følge.
Og selvom der var/er mindst 1 offer, der aldrig får et normalt liv igen, så har de intet lært af det.
Eller som man så i TV for et stykke tid siden med en ung mand, der havde torpederet præstens lade som fører af bilen ( fuld naturligvis) og fået svært kvæstet sin kammerat, der stadig lå på sygehuset og kæmpede for sit liv.
Hvad sagde han??? " Jeg kører aldrig spritkørsel mere, men derfor kører jeg alligevel viiiiiiiiildt stærkt, fordi jeg er en Brian og jeg er sej".
De lærer INTET. Desværre er der ikke så mange sanktioner som politiet kan stille op med for at dæmme op for den slags.
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
Min veninde brækkede bækkenet, kravebenet og en arm.
Føreren af bilen spurgte lige efter det var sket, om de ikke kunne lade være med at sige det var ham der havde kørt - han var den eneste der ikke var sket noget med..
1 år senere blev han taget i spritkørsel igen
Det er så forfærdeligt når folk kører på den måde og er så ligeglade med konsekvenserne af deres handlinger
Jeg beder for at den stakkels mand klare den og at han kommer sig fuldt ud.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
Håber virkelig at manden klarer den og at ungerne får en velfortjent straf.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 806
okt 2010
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Håber at manden klarer sig og at disse unge mennesker bliver straffet og forhåbningsvis har lært noget.
okt 2010
Lige den ulykke, det er trist, men som jeg siger: Man kan håbe at det giver stof til eftertanke for de efterladte, men det er nok utopi.
jan 2012
Jeg læste dog lidt om de 2 der blev dræbt forleden i Valby og jeg forstår ikke rigtigt hvordan mange oprindeligt kan være kede af det og så fortsætte med at mødes og køre ulovligt ræs, sorry , det beviser jo at ingen har lært noget. øv bøvs
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
mar 2011
Jeg har taget kontakt til vores lokale radio, da de har forklaret om ulykken, men den slet ikke hænger sammen med hvad der skete.
Der er flere vidner på at de unge mennesker der kørte ind i den anden, kørte med meget høj hastighed, så ejeren af den bil kan vist se frem til en slem forskrækkelse, tvivler på forsikringen vil erstatte det.
Håber de har fået en lærestreg og det blot var chokket der gjorde de grinte, men på FB kan det ses at de desværre stadig ikke virker synderligt påvirket, og blot joker med det
En ting er sikkert: mit barn skal ikke gå alene på gaden, der er alt for mange der bruger vejen til at ligge og kører ræs
mar 2011
Det viser det er en syg verden vi lever i, hvor mange unge desværre ingen respekt har for andre mennesker.
Hvis jeg havde en pårørende der blev slået ihjel og jeg så den skyldige stå og tage billeder af dem, så ville jeg gå fuldstændig amok.
Den dreng lyder til at have seriøst brug for hjælp, han lyder til at være syg, føj
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
Og så skal du huske at unge ALTID er hårde når de blandt vennerne og virker sej men inderst inde er de meget påvirket! har jeg oplevet MANGE gange igennem mit arbejde på skadestuen.. man kan kun se det der foregår uden på men ALDRIG det der sker inden i... og jeg blir SÅ gal når folk de drikker når de køre bil, jeg er den første der ringer til politiet hvis jeg kender nogen der køre bil samtidig med at de har drukket... det har kostet mig nogen venskaber men fred være med det... Det der med at de "voksne" hiver deres børn med til en ulykke det er noget svineri og faktisk er det nogen gange at politiet er nød til at hive folk væk fordi de står helt inde ved patienten.. og er ligeglad med de folk der arbejder for at hjælpe patienten.. fatter ikke folk der synes det er spændende at se en anden mands liv blive ødelagt...! blir så GAL
feb 2012
Ved godt det ikke kan sammenlignes men da min søn gik i 1. klasse , kom han hjem efter at have overnattet hos en kammerat. De havde fået lov til at se en gyser film, kan ikke huske hvilken, men ihvertald havde min søn mareridt i et halvt år!!
Og så forestil dig lige hvordan det påvirker et barn at være vidne til en så barsk ulykke!!
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
mar 2012
Det der med gyser filmene der er da heller ikke noget som en i den alder burde se ihvertfald ikk efter min mening...! folk tænker sig ikke bare altid om..
Den gang jeg kørte galt har jeg fået fortalt at moren til ham der var skyld i ulykken tog kontakt til min mor på skadestuen og spurgte min mor om jeg ikke bare ku ta skylden for ulykken for det kostede sønnen for meget hvis og når han mistede kørekortet.. spørg lige om min mor blev gal... Puha... kan dog ikke huske noget var i koma i 10 dage...
feb 2012
mar 2011
For godt 1½ md. siden skulle jeg lave et venstresving, jeg så ikke bilen der kom da han var i min blinde vinkel, han banker lige ind i forenden af min bil, og jeg kurer derefter 6-7 m. hen af vejen.
Jeg når ikke at tænke på om der er sket noget, flyver ud af bilen og løber straks hen for at se til dem i den anden bil.
Det var et ældre ægtepar, den ældre dame beklagede sig over sin arm og tog sig til brystet, mit hjerte galoperede derud, var så bange for at hun var ved at få hjertestop.
Den ældre mand er i chok og råber og skriger, og så begynder den ældre dame også, imens jeg står og undskylder, de var meget chokerede over situationen, og håndterede det med vrede, det var hårdt, men jeg forstod dem godt.
Manden ringede til politiet, som var der hurtigt.
Jeg indrømmede med det samme at det var min fejl, jeg havde ikke set dem i den vinkel og var derfor begyndt at dreje.
De ældre mennesker kørte og jeg nåede ikke at få nogle oplysninger på dem overhovedet.
Tog hjem og var så chokeret at jeg ikke kunne finde ud af hvad jeg skulle, jeg havde kun den ældre dame i tankerne, så kæresten måtte tage over og ringe til de forskellige folk.
Dagen efter ringer jeg til politiet og får de nødvendige opl. på den anden bil, ringer til mit forsikringsselskab og forklarer situationen, samt siger til dem at jeg påtager hele skylden.
Ringer derefter til ægteparrets forsikring og siger det samme.
Et par dage senere ringer jeg til politiet for at høre til den ældre dame, da hun blev ved med at fare rundt i mine tanker, hun havde gudskelov "kun" brækket armen.
Ser jeg dem en dag igen, så ved jeg at jeg går hen og undskylder endnu engang, for er virkelig ked af hændelsen.
Og så ser man den her episode, og jeg kan ikke lade være med at tænke, om de er fuldstændige ligeglade og kolde
mar 2011
Det er frækt, og umenneskeligt at nogle opfører sig sådan, de skulle tænke på dig istedet for, jeg forstår det ikke.
Jeg står til at miste mit kørekort i 6 mdr. men det er hvad jeg må tage med for min fejl, der er ikke andre der skal bøde for at jeg dummede mig.
feb 2012
Tror det er en go ide, med noget professionel hjælp som kristina foreslog.. Håber du er ok trods alt..
feb 2012
mar 2012
det er fuldstændig rigtig thomas og sket er sket og de skete "heldigvis" ikke mere og nu skal du gi dig selv lov til at tilgi´dig selv.. det er også vigtigt!
mar 2012
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Det er da skammeligt at være sådan...
mar 2011
Men lige i denne situation må jeg nok indrømme at vi har brug for hjælp, kæresten valgte gudskelov at holde sig lidt på afstand, hun synes der var rigeligt af mennesker derovre, men jeg stod og prøvede at berolige manden, og når jeg lukker øjnene ser jeg ham stadig for mig, og hører hans hvæsende og besværede vejrtrækning.
Når bilerne kører stærkt (og det gør de), så frygter vi at der kommer et brag.
Vi kan stadig høre hans skringrende skrig, og i nat da en ung gut gik rundt og skød med en paintball pistol som larmede lidt mere end normalt, fløj vi op, man får sku lidt dårlige nerver efter sådan en episode.
Flyttede til byen for at sønnen kunne være mere sammen med hans venner, men må indrømme vi lige nu sidder og tænker på alle fordelene ved at bo på landet, hvor trafikken var minimal, og ens børn kunne lege uden at man skulle være bange for alle de unge fartglade mennesker.
Er sikker på med lidt hjælp til at komme videre at så kommer vi os også over det, og bliver skrækken siddende i os, så flytter vi på landet igen.
Det har da hjulpet lidt at vide den tilskadekomne overlever, men episoden hænger der stadig.
mar 2011
Vi vil kontakte dem i dag, forhåbentlig har de tid hurtigt
mar 2012
mar 2011
mar 2012
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
Mister du dit kort fuldstændigt i 6 mdr ??
Mig og min mor kørte galt for snart 8 år siden, hun kom til at køre overfor ubetinget vigepligt, vi havde slet ikk opdaget krydset, en taxa rammer så ind i bagenden på passagersiden hvor jeg sidder, og vi ryger 270 grader rundt.. Min mor forlangte ambulance og så kommer politiet automastisk..
Hun fik en betinget dom i 3 år, ny teori og køreprøve, men havde stadig sit kørekort..
mar 2011
I mine yngre dage var jeg selv en af de dumme der lige tog en tur med alkohol i blodet, jeg kørte galt, det var heldigvis en sandbunke det gik udover, mistede kortet i 3 år, det var velfortjent.
Når man så generhverver kortet så har du skærpede betingelser, og en overtrædelse af ubetinget vigepligt kan ende med 6 mdr. uden kørekort, det er så ærgeligt, men jeg har lært af mit dumme valg i mine yngre dage, så er godt tilfreds med reglerne, for det har sin virkning på nogle ihvertfald, selvom det er surt at miste kortet igen.
Det lyder også som en ubehagelig tur, skete der noget med jer?
mar 2011
http://www.112-aarhus.dk/infusions/video_collection/video_albums.php?artist_id=3&video_albums_id=644&loadplayer=true
feb 2012
mar 2011
På hans væg er der ikke noget man kalde dårlig samvittighed og han viser gladeligt billeder frem, hvor der bliver skrevet ironiske svar til
Sådan nogle mennesker har jeg ikke lyst eller plads til at have i mit liv
feb 2012
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
Min mor bremsede da hun så ubetinget vigepligt, men da var vi kørt over, hun opdager taxaen og gir gas igen, den rammer os i røven på passagerside hvor jeg sidder foran, snurrer 270 grader rundt inden vi står stille igen..
Bilen blev totalskadet, hele bagenden var skæv, taxaen skete der ikk meget med, heller ikk med den ældre mand der var med i taxaen...
Vi kommer en tur på skadestuen hvor vi møder min grædende far, jeg ku ikk dreje hovedet til venstre, det kom dagen efter igen.. Ellers var jeg bare øm.. Min mor blev som sådan ikk undersøgt før en uge efter hvor hun fik ondt i siden, hun havde trykket tre ribben, har åbenbart smadret min arm i siden på hende, hun døjer lidt med højre ben idag, det er sikkert fra ulykken...
mar 2011
De unge mennesker der kørte bilen, de blev set køre i en anden bil kun et par timer efter, køre lige såråddent og hurtigt som før de kørte galt, så de har desværre ikke lært noget, og jeg tror nu ikke længere at det er chokket der har gjort at de var så ligeglade
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
jan 2012
Og hvor er forældrene, burde de ikke gribe ind selvom de unge er over 18 år kan de vist godt behøve lidt opdragelse.
mar 2011
Jeg vil tro den 19 årige har mistet kortet, men de andre kan stadig godt køre
Men selvom føreren har mistet kan han også sagtens fortsætte med at køre, med den smule respekt de unge besidder, så tror jeg ikke at et mistet kort har meget at sige, desværre.
Forældrene kan ikke gøre så meget når de er over 18 desværre.
jan 2012
Ja man kan køre uden kort, men vidste jeg min unge eller dennes kammerater gjorde det så havde jeg anmeldt, selvom man er 18 år så har forældrene stadig en pligt syntes jeg til at reagerer da det unge mennesker åbenbart ikke er så moden og jeg vill nok som forældre spørge mig selv hvad i hulen der lige gik galt i min opdragelse eller mangle på samme.
Uansvarlige mennesker bag rattet