{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
304 visninger | Oprettet:

steriliseres {{forumTopicSubject}}

Har overvejet at få min tæve steriliseret, da hun døjer med at blive falsk drægtig og hvad dertil hører (mæl i patterne, sover mere, piver osv). Vi har som sagt haft hvalpe på hende og det har ikke ændret noget. Havde dog heller ikke regnet med det selvom om dyrlægen sagde at det kunne det måske. Desuden har jeg en hanhund som det er hårdt for når hun er i løb. Hvertfald en uge :O)

Hvad er jeres erfaring med at få tæven steriliseret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  steriliseres
  • #1   17. jul 2006 jeg kigger med har akurat samme problem med min

• #2   17. jul 2006 manne jeg syntes det er synd for min hund at hun har det skidt hver gang så ejg vælger nok at få det gjort snart

• #3   17. jul 2006 Camilla. Ja jeg synes nemlig også det er synd for min tæve, når hormonerne raser på den måde i kroppen. Derfor har jeg også kraftigt overvejet det. Desuden ville det jo også minimere risikoen for kræft i underlivet.

• #4   17. jul 2006 hun er mere aggeresiv og har mælk i bryster og æder bare helt vildt det er som om hun bliver depremeret og når der ingen mulighed for at hun skla have hvalpe kan jeg lige så godt få det gjort så får hun heller ikke allle de følger som kan komme af at ikke blive stell.

• #5   17. jul 2006 den er jo nødvendige for vores hunde når de ike har det godt og så har vi begge han hunde folk har så meget i mod "stueavl" men også at vi gør noget for at forhindre det men min han er jeg tvivl om han skal have klippet kuglerne. jeg kender ikke hans baggrund jeg kender ikke hans forfædre og da jeg har så mange problemer rent helbredsmæssigt kan jeg ikke se nogle grund til at avle

• #6   17. jul 2006 manne. Nu mener jeg jo ligesom at min tæve er meget plaget af det. Hun har en enkelt gang fået slikkeeksem og gallastop pga det. HUn stinker virkelig også, så der ern ingen tvivl om at hornomer raser for fuld blæs. Så det er ikke bare for sjovt jeg tænker på at få hende steriliseret.

• #7   17. jul 2006 der er nok hunde med skavanker i danmark og folk avler i sær min race i flæng fordi de ligger så dyrt

• #8   17. jul 2006 camilla. Hmm min tæve spiser ingen ting når hun har det sådan, så hun taber sig også mens det står på

• #9   17. jul 2006 Manne: Ja gu er det unaturligt, men vores hunde holdes jo heller ikke naturligt.

Vi fodre med tørfoder
    forlader flokken, hver gang vi skal på arbejde
    giver dem slik (godbider)
    Osv.

Neutralisering er noget af det positive vi kan gøre med vores familiehunde nu om dage.

• #10   17. jul 2006 Fie blev stereliseret for 2 måneder siden.

Hun blev også falsk drægtig, hun spiste ej heller som hun plejede.

Eftersom hun også har haft problemer med det ene bagben, var beslutningen derfor ikke særligt svær om at fjerne "motoren".

Synes ikke der er nogen grund til at udsætte tæven for det, Fie havde det ikke godt psykisk.

• #11   17. jul 2006 Manne

Selvom bagbenet skulle have været 100% iorden er jeg helt 100 på at hun var blevet steriliseret alligevel, det var blot nok først sket lidt senere.

• #12   17. jul 2006 Manne:jeg skrev ikke taber sig meget :O)

• #13   17. jul 2006 Trixi er også steriliseret, vi har lige fået hende og hun var steriliseret af tidligere ejere.

men havde hun ikke været det var hun blevet det.

jeg syntes ikke der er noget galt med det, jeg har også tit hørt om tæver der har voldsomme homonpåvirkninger og bliver deprimerede eller agrasive, det kan da ikke være rart for en hund at føle de humørsvingninger?!

desuden vil vi så vel som Frk. lautrup også undgå hovsa valpe, hvilket ville kunne ske, da hun går frit på vores egendom så vel som naboernes hanhunde gør det, Trixi bliver på vores Grund, men så opdragne er naboernes ikke, de kigger til tider ind i vores have.

om det er naturligt eller ej, tja det skader jo ikke hundens helbred (tvært i mod, der er jo hele kræft spørgsmålet)

min dyrlæge er desuden fortaler for at få neutraliseret kæledyr, da der herved ikke sker ups´erer og da hunden får en mere stabil sindstilstand.

• #14   17. jul 2006 Min bulldog er også steriliseret pga. jeg ikke skulle bruge hende til avl og hun var falsk drægtig, hvilke ikke var godt for hende...
    Så jeg ville klart vælge og gøre det ;O)

• #15   17. jul 2006 Luna blev steriliseret for en måned siden også pga falsk drægtighed.

Jeg har fået mig en helt anden hund.. Hun er meget gladere, selvsikker og energisk.

Det er SÅ dejligt at se.

Jeg har ikke fortrudt.. Jo det skulle lige være, at jeg ikke havde gjort det før....

Kommentér på:
steriliseres

Annonce