1.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

problemer med ekskæresten. problemer med ekskæresten.

Ok, jeg ved at det her er VIRKELIG off-topic, men har simpelthen brug for råd.

Min ekskæreste og jeg var sammen i 13 mdr. Vi var hinandens første virkelige seriøse forhold. Jeg har haft 2 andre kærester før dog, men det varede ikke længe.
Jeg har aldrig nogensinde i mit liv haft det så fantastisk med en fyr. Vi var fantastiske sammen. Lige indtil de sidste par måneder.
det sidste lange stykke tid af vores forhold var vi virkelig on-off med skænderier. Der var flere gange jeg luftede idéen med at vi nok burde gå fra hinanden, men hver eneste gang overbeviste han mig om at det nok skulle gå og vi fandt ud af det sammen.
Det skal lige siges at vi altid har været tro overfor hinanden, og ingen problemer har der været på den front. Jeg har siden mit tidligere forhold (hvor fyren var mig utro med en god veninde), haft en kæmpe tendens til jalousi. Jeg mistænkte min kæreste for at være utro, hver eneste gang jeg ikke havde hørt fra ham, og jeg fortryder det.. så inderligt. At jeg ikke stolede på ham.
Jeg har altid fortalt ham om disse problemer, og han har været indforstået med det, men det tog overhånd til sidst fra min side af, og blev for meget for ham.
Jeg lod ham nærmest ikke gøre noget. Han ville gerne på roskilde festival, og jeg forbød ham det. Satte valget "det er mig eller festivallen", og han valgte selvfølgelig mig. Når han var i byen var jeg virkelig kontrollerende. lod ham aldrig være rigtig alene.
En dag fortalte han mig, at hvis det fortsatte på denne måde vidste han at han i sidste ende ville blive træt af det, og at det virkelig gjorde han ked af det at jeg ikke kunne stole på ham.
Jeg vidste derfor at jeg skulle få gjort noget ved det. Jeg bekæmpede det med hypnose (ja.. det virker), og hver gang jeg følte nogle dumme tanker omkring det, blev jeg i sidste ende god nok til at overbevise mig selv om at der intet var. Men i den tid var vi begge stressede (vi går i 2.g), og kom utrolig tit op at skændes.. for ikke at sige hver eneste dag. Det tog utrolig hårdt på os begge 2, og til sidst blev det simpelthen for meget for ham, og han valgte at stoppe det. Det er nu 2,5 uger siden. Det skal lige siges at det er første gang i disse 13 mdr, hvor vi har gået over en uge uden nogen som helst kontakt (normalt havde vi kontakt hver dag). I starten tænkte jeg, at det nok var bedst på den måde. Der var ingen af os der kunne holde til skænderierne i længden. Men nu.. jeg ved ikke.... jeg føler mig så tom. Jeg ved godt at meget af fejlen lå på mig. Men jeg forsøgte virkelig at bekæmpe den, men det var for sent.. alt dette har jeg også fortalt ham.. at jeg virkelig fortryder det inderligt 1000 gange. Men han fortæller mig hele tiden at han har truffet sin beslutning, og at han ikke har haft nok tid til at tænke det igennem, men at han virkelig føler sig lettet ikke at have mig.
Jeg kan til dels følge ham. Men efter denne tid uden nogen som helst form for kontakt, har jeg bare fundet ud af hvor meget jeg savner ham. Jeg har indset mine fejl, og ved at jeg vil kunne gøre det bedre, men det er 100 % for sent. Det er helt forfærdeligt.
Jeg savner ham hvert vågne minut. Jeg føler virkelig at det er inderligt forkert ikke at være med ham. Jeg så ham idag, og da jeg gik forbi fangede han mine øjne og smilede til mig. Jeg fik den varmeste følelse igennem min krop, men bagefter blev jeg så ked af det.. jeg ved jo at der ikke er mere..
Jeg forsøger.. har forsøgt.. vil gøre alt.. men kan SIMPELTHEN ikke komme videre herfra.. jeg kan ikke tænke på andet.
Er der nogen der har nogen idéer til hvad jeg skal gøre?
hjælp! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med ekskæresten.
  • #1   21. maj 2012 Kæmp for det - lad ham det vide nu.

• #2   21. maj 2012 Enig - Lad ham vide præcis hvad du føler - på godt og ondt - Og kæmp hvis det er det du vil ! !

• #3   21. maj 2012 jeg fortalte ham jo om hvad jeg tænkte og følte allerede dagen efter han havde gjort det forbi.. der sagde han at han var sikker på hvad han ville nu, og at han vidste ikke om han stadig følte det samme for mig som før.
    Han sagde at han ikke kunne huske hvordan hans liv var før mig, og at han havde brug for at føle det med at være ung og alene, før han kunne tænke på et forhold igen smiley

• #4   21. maj 2012 Der er forskel på dagen efter og på nu.

Sig til ham, hvordan du har det.

Og drop skænderierne - jeg ved godt, det lyder meget simpelt, for simpelt. Men det er faktisk bare en beslutning. Livet er for kort til det.

• #5   21. maj 2012 igen Enig - Man BEHØVER ikke skændes - jeg gør det aldrig med min kæreste ( eller nogen jeg har haft tidligere )
    Uenige kan vi sagtens være - men skændes gør vi ikke

• #6   21. maj 2012 Lad ham være et stykke tid, så han også får mulighed for at savne dig. Ved det er svært, men hvis han har fået for meget af dig, så hjælper det ikke at kime ham ned. Så bliver han bare bekræftet i, at det var rigtigt at gå.
    Savner han dig skal han nok kontakte dig smiley

• #7   21. maj 2012 Jeg har selv haft tænkt på at opsøge ham og få snakket ud. Noget andet siger mig bare at jeg burde lade ham kontakte mig, for det var ham der gjorde det forbi.. åh, jeg er så forvirret

• #8   21. maj 2012 Livet er for kort....

• #9   21. maj 2012 Jeg har gode erfaringer med at lade dem være. Det synes de pludselig ikke er så sjovt smiley

• #11   21. maj 2012 Jeg skal lige forstå det ret; Har I slået op?

For hvis, så vil jeg ikke råde dig at begynde at tage kontakt til ham nu - især hvis det er hans beslutning. Det vil skubbe ham endnu længere væk, da han sandsynligvis har brug for at være "sig selv" lidt smiley

• #12   21. maj 2012 Lad fuglen flyve. Er det meningen du skal have den, kommer den tilbage.
    I mellemtiden kan du blive klogere på dig selv, lær at værdsætte det du har når du har det. Lær at stole på andre.
    Ikke mange gider være kæreste med en som altid er jaloux.

• #13   21. maj 2012 Jeg har faktisk været i næsten samme situation. Jeg endte med at lade ham fuldstændigt være. Der gik 3 mdr før han kontaktede mig igen, og sagde at han virkelig ikke kunne uden mig. Inden det havde han været på samme måde som din ex. Med at han skulle have tid osv. Ligemeget hvor meget jeg "plagede", hjalp det ikke. Først da jeg lod ham savne mig kom han tilbage smiley vi har nu været sammen i 6 år og har fået det bedere efter bruddet end vi nogensinde havde før.
    Held og lykke med det hele.

• #14   21. maj 2012 Du har sagt før at du har givet díg 100% for at styre dig, nu siger du det igen så hvorfor skulle han tro på det?? Ikke for at gøre dig til bussemand, men i har kun kommet sammen i 13 mdr. og sådan nogle ting tager bare lang tid at komme igennen. Min veninde har været som dig og stod i samme situation og nu efter 5½ er hun blevet bedre, der er lang vej endnu men hun er kommet SÅ langt og hun er stadig sammen med kæresten!
    For mig at se er der én mulighed og det er at du siger til ham: "hør her kammerat, jeg elsker dig virkelig af hele mit hjerte men jeg er ikke perfekt, det er ingen. Du ved hvor svæt jeg har det ved de her ting og hvis du virkelig elsker mig og vil være sammen med mig så må du tage det med og være der for mig, i den tid det tager at få arbejdet sig igennem det, evt. vha. parterapi og teambuilding". Det gjode jeg med min mand mht. min ADHD og min veninde med hendes kæreste. Din eks ved at det er en del af pakken og er han ikke villig til at være en del af at få løst knuden til gavepapiret er han ikke den rette.

• #15   21. maj 2012 Nemlig Mette...

• #16   21. maj 2012 Min exmand var sygelig jaloux og det vigtigste jeg læste omkring det. Var at man ikke holdt op med at være jaloux for en anden persons skyld, man skal gøre det for sin egen skyld 100%. Det forstod min exmand ikke og hans jalousi har ødelagt yderligere to forhold for ham siden vores brud.

Men nok om det:-). Håber det bedste for dig:-)
    kram

• #17   21. maj 2012 Jeg ville også kæmpe! Med hele hjertet smiley

Jeg har det problem at min kæreste ikke har hverken mening eller holdning til noget som helst, og er så meget under tøflen at det gør mig vanvittig... -.- Så .. skal vi bytte?

• #18   21. maj 2012 Men 3 børn, deraf 2 døtre med gymasie kærester, hjertesorg osv, så vil jeg sige, lad ham være... giv ham tid, savner han dig tager han kontakt, gør han ikke så er det bare ikke jer det skal være.... Hvem vil have en kæreste der ikke hundrede % sætter pris på den man er, det er mine piger ihvertfald for gode til....

Koncentrer dig om at få gode venner og gode veninder, fyld dit liv med det og lev det, så unge mennesker skal leve et liv med alsidighed , ikke et hvor man kun føler man lever hvis en bestemt person er tilstede...

Når du er stærk viser du har et liv med venner og gang i den og udstråler selvstændighed og styrke, så bliver du spændende og interessant....
    Så måske han kommer tilbage af sig selv, men presse ham til et nyt forsøg nu det er i mine øjne dømt til at gå galt....Han skal jo ikke komme tilbage af medlidenhed men af kærlighed.... Så ja mit råd er lad ham være og fyld andet i dit liv.... Livet er nemlig for kort, derfor skal man ikke jage dem der ikke vil en her og nu, men tage imod dem der viser de ønsker en, så det sker på lige fod.....

• #19   21. maj 2012 Tænk, hvis han tænker det samme.. Og venter..

Been there, done that.

Det nytter ikke at vente på at andre mennesker handler - vil man noget, så må man bekende kulør.
    Og så må han jo give den respons, han føler er rigtig for ham.

• #20   21. maj 2012 Hun har jo sagt det en gang, han ved det... så må det være ham der melder ud hvis han er nået dertil, det virker det ikke som om....

• #21   21. maj 2012 Mænd ved ikke hvad de vil have, det skal de lære smiley hehe smiley

Jeg ville heller ikke vente på ham, men fortælle ham det én gang til, meget alvorligt - gerne face-to-face hvis du tør... og hvis han stadig ikke er interesseret, så giv ham tid.

• #22   22. maj 2012 Jeg tror, jeg ville skrive det til ham - forklare, hvordan jeg kunne se mine fejl, fortælle om mine følelser. MEN samtidig skrive, at han ikke skal føle sig forpligtet til at svare - at du forstår hans behov for at være sig selv, finde sig selv. Altså på INGEN måde nogen form for pres. Så ved han, hvor du står (eller stadig står), og han kan handle eller lade være. Så har du gjort dit. Måske er han faktisk begyndt at savne dig smiley

• #23   22. maj 2012 Åh, piger lad nu være at rende efter de fyre, det er I alt alt for gode til, lær at stå på egne ben, bliv selvstændige og bliv stærlke kvinder, vil de de der fyre have jer så skal de sørme arbejde for sagen, ellers fortjener de jer ikke, og arbejder de ikke for sagen, så løft hagen og gå ud og oplev verden,,.,,,

• #24   22. maj 2012 Først og fremmest, så ville jeg afvente lidt endnu og se om han kommer tilbage, for det gør han, hvis det er ægte kærlighed.
    Og undskyld, jeg siger det, men i 2.g - som jeg husker det - er det svært at få tid til kærlighed pga studier og forhold starter og slutter hver eneste uge i den tid. ( kæft, hvor lyder jeg gammel :-))

Jeg lider selv af sygelig jalousi, tro mig, det er ikke sjovt. Pga det blev mit første ægteskab ødelagt ( han var osse sygeligt jaloux)
    Der var simpelthen ingen tillid mellem os og derfor gik det istykker.

I mit nuværende ægteskab stoler jeg på min mand, jeg har endnu ikke følt mig jaloux og vi har været sammen i snart 3 år, gift i snart 2 år. Ikke en eneste gang har jeg følt mig jaloux - ikke engang når han giver en af hans meget gode venner ( og eks kæreste) et knus og et kindkys. Det rager mig langsomt. Min mand lider osse lidt af jalousi, men han stoler osse på mig og siger tit og ofte til mig, at jeg bare skal tage over til mine gamle venner i det jyske - uden ham, da det ikke siger ham noget med fester osv.
    Kort sagt, din jalousi er noget, du skal arbejde med og ærligt talt, hvis du har følt dig jaloux med din kæreste, så er det muligvis fordi du har følt at du ikke kan stole 100 % på ham.
    Og kan du ikke stole 100% på ham med hele dit hjerte, så er det ikke ham, du skal blive gammel sammen med.

Det er bare sådan, jeg ser det.
    Jalousien forsvinder aldrig helt, men den minimeres når du stoler på din kæreste, så tillid er faktisk nøgleordet, synes jeg.
    Ønsker dig det bedste.

• #25   22. maj 2012 Hanne, du skriver i flertal? Tænker du på os, der anbefaler at TS handler?

• #26   22. maj 2012 Jeg ville blive så turned off hvis min jaloux ekskæreste ikke ville respektere min beslutning om at det var forbi - og ja, har prøvet det, resultatet er en eks jeg absolut intet føler for. Giv ham dog lidt tid til at lande og finde ud af hvordan han har det, måske finder han ud af om et par måneder at han savner dig.

• #27   22. maj 2012 Helt ærligt, hvad vil I have ud af at hun presser ham - tror I at det bliver et godt forhold hvis han føler sig presset ind i det. Det tror jeg absolut ikke på, og specielt ikke hvis TS har tendens til at være så jaloux.

• #28   22. maj 2012 Anne - det er da ved gud ikke at presse nogen at fortælle hvad man føler.

Man bliver ikke til en stalker af at sende ham et brev - eller eventuelt et link til denne tråd, blot for at give et heads up på tankerne.

Mit liv har lært mig, at vil man noget, så nytter det ikke at sætte sig hen i hjørnet og vente.
    En livslektie, som jeg tager ganske alvorligt. Ønsker man noget af andre mennesker, lad dem det vide. Ting kommer ikke af sig selv, dumpende ned fra himlen. Og en af årsagerne kan være, at mange netop IKKE handler, men bare lader tingene skride.

Tænk, hvis han gør det samme...

• #29   22. maj 2012 En af grundene til at jeg ville gøre som jeg skrev længere oppe er at jeg ikke kunne leve i uvisheden. Fyre siger altid at vi kvinder skal sige hvad vi tænker, at de ikke er tankelæsere og i en sådan situation ville jeg da være 100% sikker på at han vidste hvad jeg tænkte. Hvis man har været sammen i 13 mdr. Ville eg mene at man godt kunne bruge noget tid på hinanden om at få talt det igennem, hvis ikke ham vil... Ja så er han ikke interesseret.

• #30   22. maj 2012 Jeg kan læse mig frem til at det er ham der valgte at stoppe det og hun skriver selv; "men at han virkelig føler sig lettet ikke at have mig"

For mig lyder det som om at beslutningen ER taget fra hans side af. Om der så kan komme til at ske noget senere hen imellem ham og trådstarter vides jo ikke, men hvorfor vente? Jeg ville prøve at komme videre smiley
    Gør en masse gode ting for dig selv - tag på café, dyrk motion, hæng ud med veninderne, forkæl dig selv smiley

• #31   22. maj 2012 Flere skriver at hun skal kæmpe for det, og den eneste måde at kæmpe for det er at skrive til ham, snakke med ham, overøse ham med hendes kærlighedserklæring - det er da lidt at presse ham.
    Det ville være bedre at give fyren lidt fred, lad ham tænke og finde ud af i fred og ro om han savner hende eller ej. Og hvis han virkelig savner hende og vil have hende tilbage, så skal han nok henvende sig. Han ved jo at det er ham der har brudt forholdet, så tror ikke at han vil gå og vente på at hun skal henvende sig.

Som jeg skrev tidligere - "Lad fuglen flyve og er det meningen du skal have den, så kommer den tilbage".

Og så må hun da komme videre med sit eget liv, lær at leve sit eget liv og ikke leve et liv gennem en fyr. Det er dælme vigtigt at man kan være sig selv, for så er man bedre i et parforhold - mener jeg !

• #32   22. maj 2012 @ CH... det er bare min mening sådan helt generelt... synes trods kvindefrigørelse og veluddannede kvinder så har mændene det sgu for nemt stadig...

• #33   22. maj 2012 Må erklære mig enig med alle de der skriver Lad ham være... og ja fyre siger vi skal sige hvad vi tænker, men du har faktisk sagt det... og det er også min erfaring at bliver man ved så er det mere Turn off than turn on....

Lad ham være, øv dig i at nyde livet, og nyd det jo bedre du bliver til det og ser glad ud jo mere spændende bliver du "shit kan hun faktisk leve uden mig", og er han vild med dig så kommer udmeldingen fra ham, så kan det jo være du er blevet så glad for livet som fri fugl, eller er du ikke så er det så op til dig....

Men for nu ja jeg synes du har sagt det, han ved godt du savner og at gøre mere er for klistret...

Og ja det kommer nu også an på hvor gammel og hvor i livet man er, er man rigtig voksen og er der hvor noget rent faktisk kan blive til resten af livet så skal man måske kæmpe mere... men i gymnasiet skal uddannelsen og det at leve livet fylde.... kærligheden skal nok komme, i den alder skal den være et krydderi ikke en livsnødvendighed...

• #34   22. maj 2012 Man kan jo også læse i TS's indledning, at hun har fortalt ham hvad hun føler, at hun fortryder alt og han har fortalt hende, at han har brug for tid til at tænke - så giv ham dog den tid som han siger han har brug for. Han ved jo hun har fortrudt, at hun elsker ham.
    Og så er det helt og holdent op til ham. Han skal nok henvende sig hvis han er interesseret, hvis ikke så skal det bare ikke være dem.

• #35   22. maj 2012 @ Katrine... sådan ! bestemt også min erfaring, både på egen krop og de forløb mine døtre har været i.....

Og du har ret, de bliver så overraskede når de kan se livet går videre uden dem.....

Og ja er han så interesseret så skal han nok begynde at gøre opmærksom på sig, er han ikke så skal det jo ikke være jer alligevel, så kan du lige så godt komme videre nu, det gør hverken mindre ondt eller bliver nemmere af at I evt tager endnu en omgang nu og så det alligevel ikke holder i længden..

• #36   23. maj 2012 Man må jo nok sige, at de råd, som vi alle giver kommer fra vores egen erfaring alt efter, hvad livet har haft bragt os.

For mit vedkommende har jeg netop lært, at hvis du vil noget, så kæmp for det. Hvis du vil andre mennesker noget, lad dem det vide.

Hvis du vil kærligheden, så knokl, også når det er svært... Hvis jeg havde antaget den strategi, som der rådes til - nemlig at IKKE at sige eller gøre noget - da min nuværende mand og jeg havde vores første alvorlige krise godt og vel et år efter vi mødte hinanden, så havde vi ikke kunne fejre vores 20 års jubilæum i år.

Jeg mener faktisk at kærlighed i den grad er værd at kæmpe for - og at ungdom ikke er ensbetydende med, at man kan tillade sig at lade stå til og vente på, at noget andet og/eller bedre kommer forbi. I min verden kæmper man de slag som livet giver en, hvis det er nogen slag, man gerne vil vinde.

Og nej, man behøver IKKE at presse nogen ved at sige til dem - flere uger efter (for mig at se er det ret sent) et brud, at det føles forkert. Det kan være EN kontakt - og den kan nøjes med at gå den ene vej.

At man siger det dagen efter er sørme ikke det samme som at gøre det 14 dage efter.

Og at lade være kan i DEN grad tolkes som indifference og hvis der er noget, der et turn off, så er det det.

Jeg er ikke enig med Jer i, at mænd fungerer sådan - at man bare skal spille kostbar, så kommer han krybende tilbage, hvis han vil en noget.
    Som sagt - been there, done that. Tingene er bare ikke så enkle.
    Nok kan vi kalde mænd primitive i nogle sammenhænge, men at gøre dem SÅ primitive, det mener jeg ikke yder dem nogen retfærdighed.

• #37   23. maj 2012 @ CH . . . jeg synes bestemt også kærligheden er værd at kæmpe for, men som jeg skriver længere oppe så synes jeg også at alderen spiller ind, hvor i livet man er osv....

Og jo som 18 årig skal det slet ikke fylde så meget, der skal man have fokus på at venner, uddannelse osv kører, er der en kæreste så er det fint , men man skal ikke gå i baglås over at forhold slutter i de unge år, det er vist mere reglen end undtagelsen...

Der er i dag ikke mange unge der har en kæreste for livet for den alder, og selvfølgelig er savnet stort og der er etstort hul lige nu, men 14 dage er sørme ikke lang tid, måske TS også ville have gavn af at lære at føle sig selv lidt mere, måske finder hun ud af at det er mere afhængighed end kærlighed, for det lød ikke sundt som det kørte...

Jeg taler IKKE om at spille kostbar, det er en latterlig måde og ikke noget jeg hylder og tror på... Jeg mener hun skal få gang i alle mulige andre venner og ting, og ikke for at spille kostbar men fordi det rent faktisk giver en større selvtillid og et større velvære at man har et stort og godt socialt liv og netværk, det gør det nemmere at at komme videre, og det er godt for ens humør... man får det bedre af at være sammen med gode venner, end af at være i et forhold hvor man hele tiden har problemer, man får det bedre når dagene består af gode venner, cafe, biograf, en tur i svømmehal osv end ved at sidde og være bange for om kæresten nu gør noget man bliver ked af... osv osv

At side gevinsten så er at et stærkt menneske i balance med sig selv ofte virker mere attraktiv på andre det er så bare det, det er ikke at være kostbar...

Jeg mener ikke TS skal gøre disse ting med henblik på at få eks´en tilbage, jeg mener hun skal gøre det for at få øje på hvor rugt og dejligt ungdosmslivet er som single..... Hun skal gøre det for at lære at livet er så meget andet i mange år frem end afhængighed af en kæreste....

Og jo måske ikke mænd er så primitive, nogle mener jeg nu er... men jeg kalder så ikke disse unge for mænd, de er jo slet slet ikke færdigudviklede emotionelt, psykisk endda fysisk i en alder af 18-19 år, slet ikke drengene.... så jo den der mekanisme mener jeg er meget udbredt mellem unge.....

Psykologisk set er drenge emotionelt færdigudviklede omkring 23 års alderen +/- .

• #38   23. maj 2012 CH

Hvor læser du at der rådes til ikke at sige noget? Der rådes til at respektere hans beslutning, som han jo holder fast ved selv om TS har fortalt hvad hun føler.

Netop fordi hun gerne vil have ham igen råder jeg hende til at lade ham få luft, der er ikke noget mere omklamrende end jalousi, hvis hun vil vise at hun har ændret sig, så er det nu hun skal gøre det.

Og det har da intet at gøre med at spille kostbar, jeg har aldrig i mit liv spillet kostbar.

• #39   23. maj 2012 Jeg har ligesom Stine oplevet at have en sygelig jaloux kæreste, jeg fik ingen plads, blev konstant kontrolleret af ham, selv min tlt skulle han lige tjekke når han fik muligheden osv...

Jeg valgte at sige stop, til trods for mine følelser for ham, for jeg kunne ikke holde til hans "kvælertag" på mit liv!!

Jeg læser ud af dette at TS allerede dagen efter har fortalt ham hvad hun føler.. og at han klart meldte fra, og afviste hendes forsøg.. Og jeg kan kun sige det som jeg selv følte det da min eks kæreste efter brudet kontaktede mig flere gange indenfor relativ kort tid (og i dette forhold TS skriver om er det kun 2½ uge de har været stoppet)

Jeg blev kun endnu mere påholdene på at det var forbi, da min eks forsøgte at fortælle mig hans følelser.. ikke fordi jeg ikke elskede ham, for det gjorde jeg, men fordi jeg blot fik fornemmelsen af at det var den besidderiske del i ham der talte!!
    Jeg fortalte ham også, at jeg ikke havde haft det bedre længe, at jeg følte mig lettet og fri uden ham... for sådan var det!!
    Men det var også et forsøg på at få ham til at forstå at jeg havde brug for LUFT... brug for at jeg var MIG og for at føle at der ikke var taget kvælertag på mit liv!!
    Jeg sagde det endda direkte til ham, at han skulle lade mig være, for det gjorde kun min fornemmelse af iltmangel værre at han kontaktede mig...

Det blev aldrig os, for jo mere han forsøgte - jo mere følte jeg han prøvede at indskrænke min bevægelses muligheder..

Så mit råd til Ts er...

Hvis du nu lytter til det han har sagt til dig... så sæt dig ned og tænk dig godt om... Han har sagt at han skal bruge tid til at få tænkt tingene igennem... den tid du i denne omgang har valgt at give ham er en uges tid, som jeg forstår det... Det han føler dukker langsomt op igen, hvis du giver ham denne tid.. men det skal være helt uden at han føler at du forsat forsøger at kvæle ham... ihvertfald hvis han vil reagere ligesom jeg gjorde!!
    Giv ham den tid... lad ham få luft... så han kan komme til at savne dig, fremfor at føle sig kvalt af dig.. Jalousi er så dræbende for et forhold, og han har jo faktisk vist at han valgte dig fremfor vennerne.. det betyder nok at han faktisk har en del følelser for dig... men jo mere du maser på for at være nær ham... jo mere skubber han dig væk for at blive fri!!

Du kan sagtens sende ham et brev... hvor du beskriver dine følelser.. og dit savn!!
    Men derud over skal du lade ham være, give ham tid, så han kan få den chance for at savne dig!!!

• #40   23. maj 2012 *Nikker genkendende til Charlottes indlæg*

• #41   23. maj 2012 Må give "The One & Only"Charlotte H SAVNER C TAVLEMAFIAEN : ret.

Og det er ikke et spørgsmål om at spille kostbar, for det kommer man absolut ingen steder med.

• #42   23. maj 2012 Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er I ser jeg skriver - for når Charlotte skriver sådan her: "Du kan sagtens sende ham et brev... hvor du beskriver dine følelser.. og dit savn!! " - så har hun ret. Når jeg skriver det samme, så har jeg ikke?

• #43   23. maj 2012 CH

Jo, du har da nemlig ret i at hun godt kan sende ham et brev :O))
    Jeg mener slet ikke jeg har givet dig uret i det jeg skriver...

• #44   23. maj 2012 Charlotte, nej, det ser jeg heller ikke ;o)

Men andre læser vist mere ind i mine indlæg end jeg skriver, tror jeg.

• #45   23. maj 2012 jeg mener så heller ikke hun skal sende et brev... jeg mener hun helt og holdent skal lade ham være..... hun har tilkendegivet efter bruddet at hun stadig har følelser.... skal der være noget videre forløb så ligger initiativet nu vde ham.... det er ynkeligt og absolut ikke attråværdigt at sige eller skrive "du skal bare lige vide, jeg er med på endnu en omgang" og slet ikke når man påstår man har ændret sig fra noget der var for meget, det er simpelthen ikke troværdigt... og hvis de kommer i forhold igen så tro jeg hurtigt den gamle rumle vil køre igen....

Ud og opbyg noget selvtillid og nogle gedigne venskaber, så kan du også nemmere styre jalousi i fremtiden....

TS er desværre meget tavs : ((

• #46   23. maj 2012 Selvfølgelig går det da ondt i hjertet sådan et brud, selvfølgelig vil det føles tomt. Men måske det ville være sundt for TS at få det hele lidt på afstand, prøve at finde en hverdag uden kæresten. Få arbejdet med sig selv og sin jalousi. Få tænkte hele deres kæresteforløb igennem og derved forhåbentlig finde ud af om forholdet var så godt eller om der var for mange skænderier.
    Hvis TS så stadig efter noget tid (mere end 2 uger til måske et par måneder eller mere) finder ud af at hun stadig elsker ham meget, nok til at ville droppe sin jalousi - så kan hun til den tid prøve at kontakte ham evt. per brev. Så har han også haft tid til sig selv, tid til at finde ud af om han savner hende og måske gerne vil deres forhold igen.
    Men TS må også være indstillet på, at han måske IKKE er interesseret i at genoptage forholdet, for måske er det bare slut for ham.

• #47   23. maj 2012 Anne R...enig... det tager længere tid end 2 uger....

Kommentér på:
problemer med ekskæresten.

Annonce