26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Min veninde, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Det her er en lidt lang historie, men jeg håber I gider læse den alligevel og måske komme med jeres råd.
Min veninde har haft en kæreste off/on siden hun var 12-13 år gammel.
Deres forhold har været meget turbulent, men de har altid fundet tilbage til hinanden. for 5 år siden fik de deres 1barn og hun har nu to med ham.
Manden har ADHD, sociopatiske træk, medlem af en rockerklub, har stofproblemer og kommer fra en meget disfunktionel familie.
For ca et halvt år siden gik det fra hinanden endnu en gang. Jeg har aldrig troet på det holdt og allerede da de gik fra hinanden var jeg SÅ træt af at hører om dem.
Jeg er altid den hun går til og og græder ud ved og det e rhelt fint. MEN jeg er træt af at hører på det samme og det samme igen og igen.
Hver gang de finder sammen igen, stopper hun med at kontakte mig og jeg kan mærke jeg bliver vildt irriteret. Jeg gider ikk blive brugt som et eller andet legetøj fordi hun ikk har andet at tage sig til.
Jeg holdt for en uge siden 25 års fødselsdag og det blev holdt hos hende da hun har et rimeligt stort sted. Ham ekskæresten kommer så og hjælper med noget anlæg og det er helt fint. Mine gæster ankommer og vi sætter os for at spise. eksen står og får en øl i køkkenet dom jeg selv har givet ham. Han har fået et par stykker som tak for hjælpen.
Vi begynder så at spise og han sidder i køkkenet og snakker med min venindes lillebror. De er i godt humør og det samme er jeg. Så da vi er færdige med at spise kommer de ind og spørger om de må være med til at feste og da jeg er lidt halvfuld allerede siger jeg selvfølgelig ja. Han havde jo hjulpet med anlægget.
Vi har det super sjovt og de er rigtig god underholdning.
Festen ender med at han flipper ud, ikk vil forlade huset, smadre min venindes bil, vælter rundt med hendes børns legetøj.
Faktisk er detså slemt så nogle af mine gæster låser sig ude på toilettet og er rigtig bange.
Dagen efter ringer jeg til min veninde og spørger hvad hun laver. Hun er så sammen med ham igen og de hygger med børnene???? WTF? Han har lige smadret hele min 25 års fødselsdag og så leger de far, mor og børn igen? Jeg har stort set ikk hørt fra hende siden. I fredags har mig og min kæreste så nogle problemer og min kæreste vælger at ringe og spørge hende og hun ikk godt vil snakke med mig. Da hun ringer til mig, griner hun nærmest af mine problemer og sys det er synd for min kæreste at jeg er så sur altid osv osv...
Jeg er så sur over at jeg aldrig bliver taget alvorligt, at jeg om 3 måneder IGEN skal hører på hvor forfærdeligt hun har det, at jeg om 6 måneder bliver ignoreret igen osv osv.
Men mest af alt har jeg så forfærdeligt ondt af hendes to dejlige piger. De bliver kastet rundt, ser deres forældre skændes, deres mor ked af det, deres far langt væk på stoffer. Hvordan kan hun bliverved med at udsætte sine børn for sådan noget?
Jeg er kommet til det punkt hvor jeg bliver nød til at sige noget til hende. Men jeg aner ikk hvordan jeg skal sige det? Jeg ville blive ked af det hvis jeg mister hende som ven for hun er stort set den eneste jeg har, men jeg kan bare ikk holde til det mere. Og hvis vi er rigtige venner kan hun vel på et tidspunkt se det fra min side af?
Så mit spørgsmål er vel:
Hvordan får jeg sagt det på en ordentlig måde?
Håber i har holdt ud og gider svare
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Hvorfor vil du være ked af at miste hende som ven ?
Hvad "giver" hun dig ?
Det lyder som om du kun kan bruges, når hun har brug for det.
Det er ikke en ven efter min mening og hun var blevet sorteret fra her....
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Hvis man bruger alt for meget negativ energi på en veninde og ikke rigtig får noget positivt igen er det måske smartere bare at droppe det venskab. Hvad med at begynde på nogle ting hvor du kan møde nogle nye mennesker e.l.?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Hvad giver hun dig som veninde, lyder kun som om hun laster sine personlige problemer af på dig! Og når det hele "går godt" med hendes kæreste og hende, er du bare luft.
Jeg tror jeg havde valgt hende fra som veninde. Hvis jeg kun kunne bruges som krammebamse og nusseklud når livet er hårdt, er hun ikke en rigtig veninde for mig.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Min veninde kunne ikke tåle "sandheden" og vi er så ikke veninder mere men jeg har ikke været ked af det siden...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg har haft et lignende forhold til en veninde, og det slider enormt meget på en.
Jeg tror det må blive noget med at fortælle hvor hårdt det er for dig og at du føler dig svigtet når du har brug for at tale ud. Måske er hun bare ikke opmærksom på det.
For mit vedkommende endte det desværre med at jeg måtte tage mest hensyn til mig selv og idag har vi ingen kontakt
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
Håber det lykkes for dig.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Så hun giver mig en masse gode grin og hygge. Men lige med ham her, er jeg bare så træt...
Ja det kan godt være jeg bare laver undskyldninger for hende. Har aldrig været god til sådan noget og begynder sikkert at tude hvis jeg siger det til hende
Jeg tænker mest på hendes børn, hvordan får jeg sagt hun smadre sine børn følelsemæssigt?
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 609
Med hensyn til børnene, har du rent faktisk pligt til at underrette familieafdelingen på kommunen, hvis børnene ikke har det godt. Det har alle i Danmark pligt til, det er rigtig svært at melde veninder og/eller familie men tænk på DU kan hjælpe to børn
feb 2007
Jeg har overvejet at skrive et brev, da jeg ikk er så god til det der med at sige tingene face to face. så kan hun læse det og derefter kan vi snakke om det. Hvad sys i om det?
Tina: Jeg tror ikk kommune vil gøre så meget ved det. Børnene er super velfungerende og det er sjældent at der sker noget foran dem. altså han tager ikk stoffer i hjemmet og de slås ikk eller sådan noget.
Det "eneste" de bliver udsat for at svigt efter svigt af deres far og at han er ude og inde af deres liv hele tiden.
Når han er høj, ligger han gerne og sover den ud og er ikk med børnene for det vil hun ikk have.
Så tror ikk det er slemt nok til at de vil gøre noget ved det...
feb 2007
Min veninde, hvad gør jeg?