{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Allergi hos barn {{forumTopicSubject}}

Øv hvor er jeg bare ked af det, jeg tror mit barn har allergi af den ene eller den anden art.
Han er kun 13 mdr.
Jeg burde selvfølgelig være glad for at han ikke fejler noget mere alvorligt, og det er jeg også i stor stil, men nu melder bekymringerne sig jo så alligevel i stor stil.

HVAD NU HVIS DET ER OVER FOR VORES HUNDE.!

Samtidig med at jeg ikke vil tage sorgerne på forskud, så ved jeg ikke helt hvordan jeg skal lade vær med at bekymre mig.!
Jeg har været inde og læse på de forskellige typer allergi, og jeg synes skisme stort set det hele lyder ens.
Er der noget specielt der kendetegner kæledyrs allergi, han har ikke noget udslæt, og det trøster jeg mig indtil videre med.?

De andre perioder i år hvor der har været noget har jeg spist mig selv af med at det var forkølelse, selvom jeg sidste gang talte med lægen om det, hvor jeg dog valgte at vente med en dybere udredning, for jeg håbede på det var forkølelse, men det tvivler jeg efterhånden på.
Jeg vil naturligvis ringe til min læge imorgen og bede om en henvisning til en priktest, men nøj hvor er det lang tid at gå og vente, der er jo næsten to mdr. ventetid.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre hvis han er allergisk over for vores hunde... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi hos barn
  • #1   20. maj 2012 Åh det er min store store frygt at nogle af vores børn skulle udvikle allergi overfor hundene, føler virkelig med dig:o(( jeg ved ikke om de kan få høfeber så tidligt, der er jo rigtig meget pollen i luften.
    Må jeg spørge hvilke symptomer der er?

• #2   20. maj 2012 Mener man hele tiden har en reaktion hvis man er sammen med f.eks. hunden hver dag og det er denne man ikke kan tåle... så hvis det kun er i perioder tvivler jeg på det er hunden, men kan selvfølgelig ikke være sikker... håber det ikke er hundene, og at du opdatere når du ved nærmere.
    Held og lykke herfra :o) Jeg krydser!!

• #3   20. maj 2012 Jeg har hundeallergi og katteallergi og støvallergi, de er ikke nemme at skelne ad da jeg reagerer på samme måde over for dem...

Men har ingen reaktion på min lille prut, og får reaktion når jeg har haft min søns hund på besøg da han fælder a H til og katte så går jeg helt i overdrive med at nyse og kløe i øjene.
    Og så hvis jeg ikke lige får bund i støvet... smiley

• #4   20. maj 2012 Altså jeg kan selvfølgelig kun tale ud fra personlig erfarring...
    Jeg har haft Astma fra jeg blev født, og er af det astma-allergiker.
    Så jeg kan ABSOLUT ikke tåle kat! Det kan blive så slemt til tider, at jeg knap kan kramme min veninde som har kat smiley

På mig viser det sig ved at mine øjne klør forfærdeligt, min næse løber meget, jeg hoster, nyser og hvis det er virkelig slemt får jeg kvalme.
    Jeg får ikke udslæt - det er selvfølgelig dårlige nyheder for jer smiley
    Jeg har også noget med støv, så kan det også begynde lidt. Græs, tomater, spinat, rabarber, specielle farvestoffer og har endda været ude for at reagere på gekko! Men tror nu mere at det var jorden i buret smiley

Håber virkelig ikke for jer at det er hunden! Kan huske da min lillesøster på 2 skulle tjekkes, og hvordan jeg hele dagen ventede på at min mor ringede og afgjorde om jeg skulle af med hunden.
    Al mulig held og lykke til jer! Og husk: Bare fordi der kunne værre større problemer, må man godt frygte/være ked af de små man har smiley

• #5   20. maj 2012 Charlotte - Vi "håber" også på det er pollen allergi hvis man kan lyde så egoistisk...
    Hans næse løber, hans øjne er meget generede, han ligner lidt en der har grædt i flere timer hele tiden, altså de er røde og virker hævede, han nyser MEGET, hoster lidt ind imellem. Og til tider lyder han lidt ligesom hvis man har bronkitis, hvilket jeg dog ikke helt kan se nogen sammenhæng med.

• #6   20. maj 2012 Aino K: Det lyder godt... Det håber jeg virkelig på at du har ret i...

• #7   20. maj 2012 Tak hvor er i søde allesammen, det varmer...
    Jeg kommer helt bestemt med en opdatering, når jeg ved nærmere...

• #8   20. maj 2012 Anika F: Får du noget medicin der kan afhjælpe dine symptomer? Jeg ved godt det ikke er holdbart i længden, men virker det når han kommer på besøg?

• #9   20. maj 2012 Kendte en der ikke tåler katte og hunde, han reagere med det samme med øjne der løber (klør), næsen løber og han nyser en del...

Tænker lidt, hvis han er i dagpleje, kan det være noget derfra?

• #10   20. maj 2012 Hovsa ham jeg havde i tankerne kan heller ikke tåle støv, men sjovt nok har han haft det bedst med at lade støv liggende, man måtte ikke gøre rent lige inden han kom da han så også reagerede på det drønede rundt i luften....

• #11   20. maj 2012 Min Svigerfar kan ikke tåle sofus, han slår kraftigt ud så snart han træder ind af døren, hvis han er her mere end en time får han "bylder" på kroppen, så tror ikke det kommer i perioder:)

• #12   20. maj 2012 Nej får ikke medicin.
    Jeg vasker alt jeg kan se der er kommet hår på, plus jeg gør hovedrent når han har været her med ham...
    Støvsuger grundigt hver anden dag og tørrer gerne støv af hver dag.
    Men jeg reagere ikke på Chinese crested og puffer og min griffon, Men min søsters Main coon kæler jeg kun meget kort med især i fældeperioden... smiley

Min datter reagere voldsomt på mygge stik så meget at hvis den stikker hende i ansigtet så hæver hendes øjne så meget at hun skal have antihestamin for ellers kan hun ikke se ud af øjene, så det ligger altid herhjemme....

• #13   20. maj 2012 Aino: Jeg kan simpelthen ikke se hvad det skulle være hos hende han ikke kan tåle.
    Der er altid pinligt rent hos hende, hun har ingen dyr, det eneste jeg kan se er at hun bruger vaskemiddel med parfume det reagerer jeg selv på, men det er ved at slå ud og klø. Han har følsom hud, og derfor får han selv håndklæder, vådservietter mm. med så jeg er sikker på han ikke reagerer på det.
    Han har desuden ikke været i dagpleje siden i onsdags, og det har været rigtig slemt weekenden over, men ellers en god tanke...

• #14   20. maj 2012 Hov og jeg har en luft renser der kører luften igennem vand til at køre især hvis det er meget tørt så støvet hvirvler rundt... smiley

• #15   20. maj 2012 Lille-My - det lyder jo godt...

• #16   20. maj 2012 Ida er han blevet undersøgt for astmatisk bronkitis...????

Min de 2 største har haft det og inden det blev medicineret havde de samme symptomer som din dreng... smiley

• #17   20. maj 2012 Anika F: Nej det er han ikke, for jeg mente egentlig at han ville have større problemer med vejrtrækningen, som han ikke virker til at være generet af ud over lyden.

• #18   20. maj 2012 Med symptomerne vil jeg gætte på Astmatisk Bronkitis eller pollenallergi
    Men tag ikke sorgerne på forskud og få ham grundigt undersøgt

Held og Lykke og krydsede fingre herfra smiley

• #19   20. maj 2012 Det er så derfor jeg spørger pga lyden... Falsk strubehoste kan osse påvirke børn forskelligt osse med hoste og lyd på vejrtrækningen...

Hvis jeg var dig ville jeg få han undersøgt på kryds og tværs og er han ren der, vil jeg bede om en priktest, den er altså ikke så slem som den lyder... smiley

• #20   20. maj 2012 Laila *DK SilkyLove * smiley nu med killinger smiley >>> Ja eller begge dele på en gang...

• #21   20. maj 2012 Laila og Anika F: Jeg vil helt sikkert få chekket ham helt igennem. Og må så se hvad lægen/lægerne siger.

• #22   20. maj 2012 Det kan også være boligen! kom jeg lige pludselig i tanke om.... havde selv børn der fik astma af en lejlighed, da vi flyttede i hus, så blev de raske igen og kunne slippe medicinen :o)

• #23   20. maj 2012 I specielt denne weekend har jeg overdrevet allergi i næse og øjne overfor et eller andet i luften- især lige nu faktisk- OG fik en allergi sprøjte sidste ude hos lægen, som burde virke, men min næse killer og løber pt smiley

• #24   20. maj 2012 Ja mange gange kan et boliskift være det bedste...
    Mine børns astmatiske bronkitis gik meget hurtigt over da vi flyttede fra beton byggeri på sjælland, ( Tåstrupgårdsvej i Tåstrup.) til jydeland... smiley

• #25   20. maj 2012 Aino K

Heh.. Her troede jeg det var mig der var underlig, men kan læse at jeg har fælles træk med din ven. Kan heller ikke tåle støv, men hvis det bare ligger er det fint nok.. Ingen problemer.. Men bliver der gjort rent lige inden jeg kommer på besøg, så tuder og nyser jeg også smiley

Så herhjemme gør jeg ikke rent. Det må manden om smiley hahaha

• #26   20. maj 2012 Jeg har lidt af det hele faktisk, et dog vokset fra min hunde og halvt min støv allergi. På pollen nyser jeg hele tiden, som om der er nogen der kilder mig i næsen. Støv, der får jeg voldsom astma. Katteallergi slår jeg ud, hæver op, klør og får blodnæse, ellers kan jeg få knopper ved mit håndled, ligesom ved en allergi test smiley

• #27   20. maj 2012 Hehe jeg nyser også selv forfærdelig meget hvis det har med støv at gøre, eller hvis man drøner rundt i f.eks. Føtex og der er fyldt op med madammer der har tømt parfumen på sig selv inden de tog hjemmefra, min næse kan simpelthen ikke klare sådan ting lol

• #28   20. maj 2012 Du kan prøve at lade barnet passe ude og se om der er en bedring.
    Det kan også være hunden der flytter for en periode og du laver en grundig rengøring og ser om der er en bedring , skulle gerne komme i løbet af et par dage

• #31   21. maj 2012 Hov bruger heller ikke perfume på huden får så får jeg udslet som ender med at være rigtig rigtig træls, væsker og svier og brænder i 14 dage med behandling. Men sjovt nok reagerer jeg ikke på skyllemidler eller vaskemiddel.

Kommentér på:
Allergi hos barn

Annonce