15. dec 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 90
allergi - lang/kort håret {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Glædelig jul og godt nytår til alle..
Jeg er på udkig efter en lille chihuahua hvalp, og det har jeg sådanset været i omkring to år nu.
Jeg har tendens til allergiske reaktioner har bl.a. pels allergi i en vis grad, pollen allergi, astma etc.
Gider ikke høre lektioner fra folk omkring at jeg ikke skal have hund så og vælge en anden race bla bla bla.. Men jeg har været hos min læge og fået taget blodprøver, priktest osv, for at se om jeg ville kunne tåle at have en hund. Han fandt allergi i blodet, men ville ikke råde mig til at få en allergi-indsprøjtning da de var meget dyre og noge gange ikke virkede.. Han foreslog i stedet nogle piller jeg kunne tage hvis jeg kunne mærke en reaktion på vej.
Nu til mit spørgsmål.
Da jeg som sagt ville finde ud af om jeg kunne tåle at have en chihuahua boende, lånte jeg i forbindelse med min venidnes ferie på en måned hendes chihuahua. Det er en korthåret han på 3 år. Jeg havde ham i en måned, og der var ingen problemer overhovedet, hverken med kløende øjne, nyse, hosten eller noget andet.
Mit spørgsmål er så, om der egentlig er forskel på den korthårede og den langhårede chihuahuas pels? JA DET VED JEG GODT DER ER iform af længde, men fordi jeg kunne tåle den korthårede betyder det så også jeg kan tåle den langhårede ?
Der er ingenting der er 100% sikkert, det ved jeg godt. Men jeg er en af dem der hellere vil ofre penge på mig selv og tage de piller, hvis der skulle komme en situation end at give hunden tilbage, da jeg har ønsket mig en chihuahua i så mange år.
Jeg er 22 år gammel og har gået til allergi tjeks og alt sådan noget siden jeg var barn, så det er der styr på, og har som sagt også konsulteret min læge, som sagde at det skulle der ikke være noget i vejen for, så længe jeg vidste hvad jeg skulle gøre hvis situationen opstod.
Mvh Line
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
jeg rådet altid folk med allergi til at besøge nogen der har netop den hund, de søger. I dit tilfælde, så besøg nogen med en eller gerne flere langhårede chihuahuas. Sæt dig og nus og kæl med hundene, bliv der et par timer og se ad. Du er ikke i tvivl, hvis du ikke kan tåle dem. Og vær ærlig overfor sælger og fortæl, at du har allergi, men sådan og sådan.
Jeg synes, du virker forberedt og ved, hvad risikoen er.
PS - min mand har også hundeallergi, men vi har tre hunde. Han får kun en enkelt pille dagligt, så går det fint. Allergi udelukker ikke en hund
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
Hun går selvfølgelig mange små ture og får frisk luft der også.
Håber det hjalp bare lidt at få et svar.
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 90
Jeg har selvfølgelig flere gange været på besøg hos min veninde med den korthårede.. Har også været på besøg hos en anden veninde der har 3 pekingesere, også uden problemer.
Jeg bor i en 100 km2 lejlighed med blandet gulvtæpppe og trægulv, og lufter dagligt ud også selvom det er kodlt pga støvallergi, så rengøring er også passet
dec 2011
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 657
Desuden har allergi det med at udvikle sig, når man i længere tid (dvs. mere end 1 måned) er udsat for for det, man er allergisk overfor. Det ved du sikkert allerede, så jeg undrer mig over, at du har tænkt dig at få hund - når den kan leve i måske 15 år. Det er mange år at leve med noget, man er allergisk overfor. Desuden er det ikke sundt at gå og fylde sig med piller altid.
Jeg har måttet lære at leve med, at jeg nok aldrig får hund - selvom det skærer mig i hjertet. For jeg vil under ingen omstændigheder anskaffe mig en hund, der så ender med at blive kastebold, fordi jeg lige skulle forsøge, om ikke det gik. Det er jo et levende væsen.
Jeg ville stoppe op og tænke mig om et øjeblik - og tænke på den eventuelle hund fremfor dine egne behov og ønsker.
Ja undskyld, jeg ved godt, det ikke er sådan et svar, du leder efter, men i mine øjne er det det mest rigtige at gøre.
dec 2011
Therese, jeg går ud fra du ikke har læst hele mit indlæg
dec 2011
Så regner med, at jeg efter det besøg kan se om jeg har allergiske reaktioner.. hvilket jeg ikke tror/håber..
allergi - lang/kort håret