Søger råd/hjælp {{forumTopicSubject}}
Så er det atter på tide at trække lidt på de kloge HG folks ekspertise.
Jeg har et problem, som gør at jeg aldrig smiler på billeder.
Jeg ser nemlig altid ud som om jeg ikke har sovet de sidste 14 dage. Mega rander under øjnene, store sorte poser, som jeg bare ikke kan få til at gå væk.
Jeg har faktisk prøvet lidt af hvert - selv kosmetik for at se om det kunne fjerne det, men nej.
Intet hjælper, så er nødt til at høre Jer ad, hvad vil I gøre og har I nogle råd til hvad der kan gøres.
Jeg vil foretrække, at det er noget, der kan afhjælpes uden operation.
Så kom med nogle guldkorn - jeg er ved at være desperat og vil gerne have det væk indenfor 14 dage...
Ja ja, jeg ved det godt - det er et luksus problem i forhold til mange andre ting, men det generer mig på det kraftigste...
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Har overvejet de der briller, men det er jo ikke permanent virkning...
Kølende øjencreme er afprøvet og giver kun rødt udslæt istedet, så det rører jeg ikke igen.
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 429
okt 2010
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 68
okt 2010
Jeg har ikke lyst til at gå under kniven for det - har været der med øjenlågene og det var ikke sjovt.
Desuden går det ind uder kosmetisk operation at få det ordnet, så det koster mange penge, som man ikke har.
Men er faktisk villig til at prøve alt - pånær det der med svejse øjne - det får jeg nemlig af en eller anden kølende creme, jeg har prøvet.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
okt 2010
Jeg sover de der ca 8-10 timer hver nat - tror jeg drømmer, men husker det ikke.
Alter ego
Det gør som sådana ikke ondt at få lavet øjenlågene, men det er ubehageligt at skulle bedøves.
For mig blev det lige en ekstra tand ubehageligt, da jeg ligger på briksen og slapper af med et skarpt lys lige ned i hovedet, så kan slet ikke åbne øjnene. Så hører jeg lægen sige et eller andet og siger så "Hva?" og skal til at åbne øjnene - og i det sekund stak han i øjenlåget.
Det var lidt ubehageligt. Men jeg fik begge mine lavet på en gang og dagen efter kunne jeg faktisk ikke se ud af øjnene. De blev lavet en onsdag og om fredagen var jeg igen på arbejde. Blå øjne er det værste resultat af det, så lige hvad det angår, så er det ikke afskrækkende.
Mamma
Desværre er jeg meget kræsen, så lige spise bananer og rosiner, det gør jeg ikke. Men ellers lyder det godt nok med at køle øjnene ned dagligt, så det begynder jeg på.
Og motionen kommer osse af sig selv - skal bare tage mig sammen.
aug 2006
Ødemer - hvor de så end er - handler om kost og om kroppens fordøjelse. Kineserne siger, at når man har ødemer, så er fordøjelsen "kold" og den skal have tilført varme.
Det kan den naturligvis få ved akupunktur, men man kan også lave en kostomlægning.
Man skal holde sig fra raffineret stivelse - altså hvidt brød, sukker o. lign. Mange har problemer med mælkeprodukter og man kan prøve at holde sig 100% væk fra det i en uge og se, om symptomerne forsvinder. (Der er også symptomer fra fordøjelsen - oppustethed, lidt løs mave til tider mm. Dertil træthed og for nogles vedkommende, spekulationer)
Man skal undgå råt. Altså ikke spise kold og utilberedte produkter såsom salater og rå grøntsager.
Varme væsker, varm mad, tilberedt mad hjælper fordøjelsen.
Der findes et par punkter man kan stimulere med akupressur og det vil jeg anbefale dig. Er du interesseret i det, så vil jeg beskrive punkterne for dig.
aug 2006
Nå - først og fremmest vil jeg lige sige, at vi arbejder i en målenhed, der hedder Cun (udtales tjun). 1 cun er svarende til den der skal behandles tommelfingerbredde.
Der er tre punkter, der skal stimuleres. Det første er et punkt der sidder 1½ cun under navlen, ud for dennes midte. (punktet hedder Ren 6)
Det næste er lidt sværere at forklare. Hvis man tager og lader en finger løbe på midten af underbenet fra lige under knæskallen, så mærker man på et tidspunkt en fordybning i knoglen ca. 3 cun nede. 1 cun ud derfra sidder punktet. Altså mod ydersiden af benet. Punktet hedder Mave 36.
Man mærker faktisk også en lille fordybning i muskulaturen lige, hvor punktet er, synes jeg - og hos nogle kan der være lidt ømhed ved tryk.
Det kan der også på det sidste, som hedder Milt 6. På indersiden af benet, i en lige linje fra midten af knysten, 3 cun oppe sidder punktet.
Det allerbedste man kan gøre er, at skaffe sig noget, der hedder Moxa. Det er sammenpresset gråbynke, som man varmer punkterne op med - det er en creme de la creme behandling mod ødemer :o)
okt 2010
Det lyder spændende - må forsøge mig frem med at se om det er noget, jeg kan finde ud af.
Og kigger lige lidt nærmere på de andre ting
Søger råd/hjælp