941 visninger
|
Oprettet:
At lade hund i løbetid hilse på hanhund? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har da fundet ud af, at vores nabos hund er i løbetid.
Men noget undrer mig.. Lader man sin tæve i løb hilse på en hanhund, som tydeligvis er helt tosset efter at parre hende?
Er det ikke bedre, at man lader være med at lade dem hilse, så hanhunden ikke går amok, specielt når det er sin nabos hanhund?
Jeg har aldrig haft en tæve, så jeg ved ikke, hvad man gør.. Men er det normalt? o.o
Hvad gør i?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Det var han ellers holdt op med ):
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.070
Men jeg har så til gengæld det ønske at nogle hanhundeejere selv lærte at tage ansvar for deres hund i stedet for at flippe på tæveejere når deres han heller vil med sin nye flamme end at lytte efter og tage hensyn til deres hund når man prøver at undgå kontakt og fortæller at de ikke skal hilse når tæven er i løb!
jun 2009
jun 2009
mar 2011
Og det hændte da også her af og til, når man bumper ind i hinanden om et gadehjørne eller lignende, men besvist at opmuntre det, det forstår jeg ikke.
jun 2009
Men det er altså heller ikke nemt at vide, om tæver er i løb.. Hans havde ''ikke engang'' bukser på eller noget som helst.
- Og Vaks er ivrig uanset om hunden er i løb eller ej.
mar 2011
Og nej, det kan man af gode grunde ikke vide. Der mener jeg jo at det er tæveejerens ansvar at holde tilpas afstand eller sige hvis man kommer i tæt nok kontakt, hvilket ikke altid kan undgås, og at det så er hanhunde ejerens ansvar at holde hunden til sig derefter.
Jeg kan da beskrive en klassiker...som sagt holdte jeg mig fra steder hvor der er mange hunde, parker osv. Men skete det at vi mødte en løs hund på tur meddeler jeg ejeren på lang afstand at min er i løb, hvilket jeg gør fordi jeg ved at jeg hurtigt kan få en ekstra hund med hjem.
Ofte mener de at dét er da lige meget eller at deres hund da ikke gammel nok til at vide noget om sådan noget...og hvad skete der gang på gang, deres hund render efter når man går igen og høre ikke en pløk. Det bliver på en eller anden mærkelig måde tæveejerens ansvar og ikke en simpel situation der kunne have været undgået ved at lytte og putte snor på sin hund...ét, synes jeg det er synd for en tydeligt frustreret hanhund, noget andet er faren ved ikke at lytte og risikere ens hund render over gade og veje i jagten på sin nye udkårende.
Men jeg er også af den fjollede opfattelse, at med lidt gensidet hensyn, om ikke andet så til hundene, så kan mange af de dumme situationer undgåes.
Og det er til emnet generelt jeg ytre mig, ikke din situation specifikt - for jeg er sådan set enig, naboens løbske tæve bør da ikke opmuntres til at hilse på din hanhund.
jun 2009
- som sagt - Har aldrig haft en tæve, lol.
Blah; Ja, er jo helt enig med dig i det der.. Jeg ville da aldrig bare lade stå til. Hvis min hund så var løs, og løb hen til en hund i løb (ja, han er jo en hanhund xD) ville jeg da styrte hen og få fat i ham, snor på og videre, samt undskylde mange gange.
Det er da bare ikke i orden, at man gør sådan o.o
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
mar 2011
Uheld kan ske, det tror jeg vi alle ved Jeg bor i indre København så vi færdes jo meget i små gader og sådan, og af gode grunde kan ingen jo se hvad der gemmer sig om hjørnet, så jeg har da selv stået i situationen.
Det tager jeg ikke så tungt, det er når ejeren er komplet ligeglad, men alligevel bliver sur når det viser sig at man måske ikke burde lade sin lystne hanhund hilse eller rende. Og for dælen jeg har set mange hanhunde fræse over veje for at nå deres udkårende og det kan dæleme hurtigt ende galt...
jun 2009
Folk kører jo som sindsyge, når det er steder, hvor politi ikke lige hænger ud.
mar 2011
jun 2009
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Ditto når jeg går med hende og hun er i løb. Jeg lader hende gerne dytte næse og hilse på hannerne, men under kraftigt opsyn og i snor og efter info til ejeren som giver sit samtykke. Jeg synes faktisk at det er gået hel fint og ingen har endnu klaget. Hvis en hundeejer der har fået besked om at hun er i løb ikke ønsker at hilse tja så går vi bare videre og det fungerer også rigtig fint både for min hund og hannen. Nu bor vi i en lille flække og kender stortset næsten alle hunde lige omkring så måske derfor.. ?
At lade hund i løbetid hilse på hanhund?