{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

At lade vær at vaccinere sin hund? {{forumTopicSubject}}

Hva mener i om at nogen ikke vaccinere deres hund mere end en gang altså når den er 12 uger og at man så ikk har fået den sundhedstjekket eller vaccineret i 3 år bare fordi den ikke har fejlet noget?
Jeg ved godt man kan nøjes med at vaccinere mod rabies hver 2 eller 3 år men der er da flere ting i en vaccination udover rabies som kun holder et år. F.eks kennelhoste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lade vær at vaccinere sin hund?
  • #1   12. mar 2012 Den kan jo stadigvæk blive udsat for smitte -d et er jo derfor vi vaccinerer

• #2   12. mar 2012 Fordi at jeg udstiller får jeg mine vacc. hvert år, men kennelhoste giver jeg dem ikke vaccine for. Det kan nu ikke hidse mig op, at folk kun får vacc eller sundhedstjekket hvert 3. år.

• #4   12. mar 2012 Nu er kennelhoste ikke en del af standardvaccinen, og man kan sagtens nøjes med at vaccinere en voksen hund hvert andet år.

Men jeg synes det er uansvarligt helt at underlade at vaccinere og få sundhedstjek.
    Vi vaccinere hvert andet år, vaccinerer ikke mod kennelhoste men får sundhedstjek hvert år

• #5   12. mar 2012 de helt gængse ting holder faktisk i 3 år. men leptospire skal der fx vaccineres mod årligt.

kennelhoste er jo ikke almindeligt at vaccinere mod med mindre man bor i et område med stor tæthed, den skal i kennel eller ens hund reagerer voldsomt når den får kennelhoste....

så lige eksemplet med 3 år er ikke det bedste, men mener da man har et ansvar over for resten af populationen for at holde sin hund dækket.

• #7   12. mar 2012 Linda R: Jeg render heller ikk til lægen medmindre jeg er syg men vi kan jo selv fortælle hvis der er noget galt. Det kan hunde ikke så derfor vil jeg mene at man som det mindste får hunden dyrlægetjekket en gang om året så man kan se alt er som det skal være.

• #9   12. mar 2012 og så er der lige en tredie vinkel på sagen:

www.schlossfelsenkennels.com/vaccine_damage.doc
    (for folk med gode engelskkundskaber)

• #10   12. mar 2012 Prøv at læse denne tråd. Der er en dyrlæge med:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=503670

• #12   12. mar 2012 Min Charlie har lige fået sin 3 vacc. Idag:) så er han klar ! Syns han har virket lidt sløv til aften og tisset på mange gange er det normalt egentlig

• #13   12. mar 2012 Man kunne spørge om hvor tit I selv møder op til lægen for rutine check og vaccinationer. Der er meget der tyder på at over brug af vacciner skader. Kennel hoste er trals, men en ellers sund hund klarer det uden problemer, ganske som vi overlever en forkølelse.Hvis man udstiller skal man selvfølgelig overholde DKK's minimum krav.(hvilket er vaccine fabrikanternes anbefalinger).

• #14   13. mar 2012 Tja det ved jeg ikke helt, jeg vaccinere Fluffy hvert 2 år da det er anbefalingen fra min dyrlæge.

Bazil har indtil videre fået 8-12 og 16 ugers vaccination og får selvfølgelig igen når han bliver 1 år, derefter vil jeg nok vælge at følge min opdrætters anbefalinger, Bazil har så også Rabies vacc da han skal udstilles i udlandet.

• #16   13. mar 2012 ved der bliver andbefalet fra flerre dyrelæger når din hund er gennem vacineret kan man godt springe et år elle toår den almendelig over ,skal bare få den til kennelhosted da den kun er virker i 10 måner ,rabis virker i 3 år både den du får her hjemme også den du får i tyskland

• #17   13. mar 2012 Harley bliver vaccineret hvert år. Det er så billigt, at jeg ikke engang gider overveje at lade være..
    Katten vaccineres kun hvert andet år, hvorfor har jeg ikke anden forklaring på, end at dyrlægen mente at det var fint hver andet.

• #18   13. mar 2012 Jeg er ret hys med leptospirosen. Og den holder kun et år. Men som den anden tråd jeg linker til siger, så burde det være muligt at "dele" vaccinen op. Så de bliver vaccineret for leptospirose og kennelhoste hvert år og de andre vacciner efter foreskrifterne.

Jeg ved ikke hvad svenskerne siger hvis man gør det på den måde?

• #19   13. mar 2012 BEAUCERON *

Fornuftigt............. Specielt hvis man har hunde, som mine, der elsker vand i alle former:-)

• #20   13. mar 2012 Mine bliver vaccineret ca. hvert tredje år og vi tager ikke til et årligt sundhedstjek. Hvis jeg har mistanke om at alt ikke er som det skal være, så ringer jeg og får en tid. Det betyder selvfølgelig at jeg ikke ser min kære dyrlæge helt så ofte som jeg kunne ha' lyst til, men til gengæld er gensynet så meget mere glædeligt når der går lang tid imellem ;o)

• #23   13. mar 2012 Jeg tager ikke Diva til tjek og vaccination hvert år. Som skrevet så kan jeg osse godt selv se hvordan min hund skal til dyrlæge:)

• #24   13. mar 2012 Jeg troede virkelig det var nødvendigt at vaccinere og få sin hund sundhedstjekket hvert år men der kan man bare se. Så tog jeg fejl smiley

• #26   13. mar 2012 Tjah.... vores hund er basisvaccineret og så intet siden.

Hvis han er syg kommer han til dyrlægen, men altså ikke hvis han er rask; det forstår jeg virkelig ikke pointen i. Hunden er ualmindelig sund og glad, så hvis han skulle lide af en mystisk sygdom, så er det tydeligvis ikke noget problem....

• #28   13. mar 2012 Camilla selvom din hund ikke virker syg kan den jo stadig være smittevbærer af sygdomme når den ikke er vaccineret, så måm indrømme at jeg håber da ikke du lader din uvaccinerede hun lege med andre :-((

• #32   13. mar 2012 Allergisk: Ja, af samme grund render jeg heller ikke til læge og blir vaccineret mod alt muligt;)

• #33   13. mar 2012 Ha ha... Nej vær ganske rolige. Vores hund leger bestemt ikke med andre hunde, så han bliver skam ikke udsat for de stoffer, som vaccinerede hunde får sprøjtet ind i kroppen.

Og skulle han selv bære rundt på noget smitte, så er det jo ikke noget, der gør ham syg, så hvad er problemet? Hvis I vaccinerer jeres hunde så meget, så tror I vel også på, at de er beskyttet mod smitte, eller hvad??

Kommentér på:
At lade vær at vaccinere sin hund?

Annonce