{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Ferie penge {{forumTopicSubject}}

Hej
Har et spørgsmål om ferie penge. Jeg har optjent nogle feriepenge i 2010 ved et sted jeg ikke længere er ansat. Pga ny lov kan man efter 1 maj 2012 få dem udbetalt uden at holde ferie.
Mit spørgsmål er så.. Trækker de i mine dagpenge når feriepengene kommer? Jeg står jo stadig til rådighed hele tiden da jeg jo ikke skal holde ferie.
Det er vel lidt ligesom at få ekstra skattepenge udbetalt.
Det er noget man selv har tjent og er hele tiden fuldt til rådighed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie penge
  • #1   15. mar 2012 Nej det bliver ikke trukket fra når man er på dagpenge.

• #3   15. mar 2012 Jeg tror du skal holde din ferie inden du kan få dagpenge, så på en måde bliver du trukket, men du skal så heller ikke stå til rådighed i din ferie.

• #4   15. mar 2012 Nej hvis det er feriepenge som bliver udbetalt pga du ikke har holdt ferie så bliver de IKKE trukket i dine dagpenge..... lige som skattepenge du skal ha tilbage heller ikke bliver trukket i dine dagpenge..... ellers skulle de jo trække i dagpenge for alt hvad man får at tilskud,overskydende skat osv......

ud over det prøvede jeg det samme for nogle år tilbage og der blev jeg IKKE modregnet i dagpengene og kan ik lige se de har ændret reglerne siden.... men ellers så kontakt din A-kasse de kan svare dig på det.

• #6   15. mar 2012 Nogen derved hvornår ferie pengene kommer ?
    - man plejer jo at få et brev, nogen der ved om man os gør det i
    år? smiley

• #7   15. mar 2012 Hmm, underligt har intet set endnu ..

• #8   16. mar 2012 Når man kan få udbetalt sine feriepenge uden at afholde ferie bliver de ikke trukket fra. Det er noget helt andet hvis feriedagene skulle afholdes for at få dem udbetalt, så ville de naturligvis blive trukket fra.

• #9   16. mar 2012 Jeg søgte lige om mine sidste feriepenge i aftes (jeg går ledig). Jeg skulle afgive oplysninger på tro og love, at jeg IKKE modtog dagpenge også. Derudover står det tydeligt, at de videregiver oplysningerne om mine feriepenge til såvel a-kassen som til SKAT. Så jeg vil meget stærkt anbefale, at man ikke begiver sig ud på den vej at modtage begge dele. Man er jo ikke forhindret i at holde ferie, som hvis man var på barsel, aftjente værnepligt eller sad bag tremmer.

• #10   17. mar 2012 Har nu snakkket med min tidligere arbejdsplads som siger jeg skal ansøge om dem d. 1 maj.
    Så må vi se hvordan det foregår. Skulle jo mene at når jeg på ingen måder fjerner min rådighed fra arbejdsmarkedet burde de ikke trækkes fra.
    Så er lidt spændt. Hvis det skal oplyses til a-kassen gør jeg selvfølgelig det, da jeg jo ikke vil snyde.
    Mener bare ikke selv det er nødvendigt da jeg er til rådighed hele tiden.
    Men tusinde tak for jeres svar..:-D

Kommentér på:
Ferie penge

Annonce