559 visninger
|
Oprettet:
Hunde i bevægelse {{forumTopicSubject}}
Jeg elsker at fotografere, men er kun glad amatør. Jeg elsker at se mine hunde i bevægelse, se hvordan de arbejder, se deres koncentrerede blikke når de er i løb, se deres bevægelser i leg.
Jeg har en race der meget ofte vises soigneret til ukendelighed til udstillinger - og det er jeg træt af, så jeg går imod strømmen og viser stort set kun mine hunde i naturlige situationer i naturen - og altid uden pudder og skum i pelsen og uden at være hængt op i en galge for at få hunden til at tage sig bedre ud.
Har I lyst til at se mine hunde i bevægelse, så tag et kig i dette album.
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=67960
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Jeg nyder også at se billeder af hunde in action:-)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det er nogle skønne billeder
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Og det er ikek for at sige noget ondt om udstilinger, jeg kommer der jo selv en sjælden gang, men de hunde man ser der ligner bare ikke de hunde jeg ser i hverdagen med lidt filter i pelsen, grene på maven og mudder imellem trædepoterne
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.619
da jeg var barn var der på vores vej 2 familier der havde collier, begge hunde i farve som Frida, de var helt utroligt dejlige, og begge var opdraget til at de kunne ligge ved fortovskanten, og de gik IKKE længere, det var dybt imponerende, og de var så venlige de hunde...
Jeg vil rigtig gerne vide noget om pelsplejen på sådan en, vil du fortælle lidt om det.... nu her jeg jo to skotter, det re gennemredning minimum 2-3 gange om ugen, lidt efter fx hvormaget vi har været i skov fx... og så trim hver 3. måned... dvs den ældste trimmer jeg selv løbende så det bliver aldirg helt slemt, men hvalpen får jeg trimmet...
apr 2011
Men ja - collien er relativ nem at opdrage og den passer på sin familie, så den løber ikke langt væk fra flokken.
Ang pelsen så er der forskel på typerne af collie og pelsen er også forskellig. Min tricolor Frida er halvt klassisk og halvt moderne collie og det gør, at hun fra den "moderne" side af familien har arvet en voldsom stor pels, der efter min mening er noget mere besværlig end på mine to zobelcollier der er af rene klassiske linier - men der kan være forskelle på hundene, så du må tale med opdrætter om, hvor meget pelspleje vedkommende bruger på deres hunde.
Generelt redes mine igennem ca hver 2.-3.uge - ikke mere, de to zobelhunde Fie og Alba behøver faktisk slet ikke blive redt igennem så tit, for de filter ikke. Af og til komemr der en filterknude bag ørerne elelr i armhulen, men ikke det store problem.
Collien skal kun redes igennem, og så skal man lige klippe hår under poterne, man skal rette fanerne af og trimme lidt ved ørerne, men det er efter min mening ikke et stort arbejde, man kan sagtens gøre det hele selv - den skal ikke klippes eller trimmes som skotten og andre racer skal, så den er ikek dyr i pelspleje.
Men min frida kræver en del mere fordi hun har større pels, og så er hun derudover steriliseret - det er træls for det gør at hun får fe-hår der filtrer mere.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Men de må være iblandet noget fugl... Synes godt nok ikke at de ser ud til at ramme jorden særlig tit...
apr 2011
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.619
apr 2011
Hvis du vi have hjælp til at finde en opdrætter med de ønsker I måtte have, så er du velkommen til at skrive en pb, jeg kender mange af opdrætterne i DKK og ved, hvilke typer de opdrætter - og som sagt er der stor forskel på typerne indenfor race både eksteriørmæssigt og arbejdsmæssigt.l
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 43
apr 2011
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.945
Jeg elsker også hunde i bevægelse og jeg bliver aldrig træt af at iagttage mine egne whipper, når de spurter afsted, det er en af de daglige glæder.
Jeg prøver også at fange dem med kameratet i ny og næ, men det ender tit med halve hunde
Jeg udstiller en del, men mine skal heldigvis kun tørres med et vaskeskind inden de skal i ringen, der er ingen forskel på hverdag og "fest"
apr 2011
Vi har boet i Århus i mange år og i den hundeskov vi giki, var der også en whippet - kææææft den løb stærkt!!
Jeg har altid syntes at mine - ja var flyvende som jeg skrev længere oppe - men når de legede med den whippet Tiger i Mollerup Skov, ja så lignede de jo gumpetunge matroner ;-)))
Men ja alle hunde er fantasktiske at se i bevægelse - jeg elsker at se billeder af hunde in action - og selv mine hunde kan være svære at fange i linsen, jeg har også mange halve hunde på mine billeder ;-)))
Hunde i bevægelse