{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om Undulater...
  • #1   19. jan 2012 Vi havde to undulater, som begge var tamme - men vi fik dem én af gangen. De havde altid åbent bur, og havde en "troldegren" hængende i loftet, og de var altid kun på grenen eller på/i buret, men fløj meget frem og tilbage. Det var superhyggeligt! De var ret flinke til selv at gå ind om aftenen, men hvis de ikke gjorde det, så fik de lov at sove ovenpå buret. Der stod en bakke med mad, vand og legetøj smiley

• #2   19. jan 2012 Jo det kan man godt. bare husk de ikke hører til i et bur, men skal ud og flyve frit rundt =)

• #3   19. jan 2012 tak for de dejlige svar..
    Jeg har et stort bur til dem. Et parakit bur.
    Og selvfølig vil de komme ud og flyve så tit så mugligt.
    Hvorfor jeg vil ha dem tamme,er fordi jeg tænker at de så er nemmere at fange ind smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #4   19. jan 2012 undulater er super nemme at gøre tamme, hvis man har dem fra unger af. De egner sig fint som tamfugle, men ja, de behøver et stort bur, og skal have mulighed for at flyve ude i værelset minumum 1 gang om dagen, hvis de bor inde.
    Du kan starte med at købe en og gøre den tam, og så ud og købe den næste smiley

• #5   19. jan 2012 Jeg har en MEGET tam undulat. Ville gøre som der bliver foreslået, med sidenhen at købe en makker til hende. Det er dog aldrig lykkedes, da hun simpelthen ikke vil acceptere andre! De får bank og bliver skældt ud dagen lang, så jeg til sidst har måtte skille mig af med den nyanskaffede. Så den risiko findes desværre ved at starte med én.

Hendes bur er altid åbent, hun kravler selv ud og ind, og er sammen med os rundt i hele huset siddende på skulderen.

Men en flokfugl bliver hun åbenbart aldrig, der er grænser for hvor mange fremmede undulater jeg vil prøve med, blot for at skaffe mig af med dem igen.

• #6   19. jan 2012 Susanne et såkaldt parakitbur behøver ikke at have for stor afstand imellem tremmerne til at kunne holde undulater inde. Mit kan sagtens ihvertfald. mener ikke at der er mere end MAX 1,2 cm og det har aldrig givet problemer. Det er noget helt andet med papegøjebure.

• #7   19. jan 2012 Det er muligt.
    Jeg har opdræt af undulater og de er til at gøre tamme, man skal bare være forberedt på at blive bidt lidt i smiley
    Det kræver masser af tålmodighed, men det kan sagtens lykkedes.
    Find evt nogle sider, sådan du kan læse om den bedste måde at gøre dine undulater tamme på.

Jeg vil ikke anbefale dig at få en af gangen, undulater trives simpelthen ikke alene.

Vidste du fx, at i Sverige er det forbudt ved lov at holde undulater alene, da de er flok dyr og ikke trives alene.
    Den lov kunne jeg godt tænke mig kom i Danmark (:

Det bur du vil bruge til fuglene må ikke have en tremme afstand på mere en 1 centimeter.
    Det er jo udbryde konger du anskaffer dig smiley

Kommentér på:
Om Undulater...

Annonce