{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Det er sgu for dårligt {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt, det kan bare ikke være rigtigt.
Jeg synes det er MEGA for dårligt, at TV2 viser Ludvig og julemanden på samme tid som DR1 viser Nissebanden i Grønland - bare pga. en skide håndboldkamp. Det kan bare ikke være rigtigt at sådanne ting skal vige pladsen for en sport. Det sker bare den ene gang efter den anden på TV og jeg synes det er for galt.
Hvad med om sporten flyttede til en anden kanal.
Så siger de at man så kan se Ludvig og julemanden på TV2 Zulu, men nu er det ikke alle som kan tage den kanal.

Jeg er bare så vred ! Og min datter er så skuffet !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er sgu for dårligt
  • #1   18. dec 2011 Åhh det er synd....
    Jeg har heldigvis zaptor box, så jeg har bare genstartet ludvig.....
    Men det hjælper self ikke dig smiley

Kan din datter ikke se genudsendelsen i morgen?

• #2   18. dec 2011 Du kan jo se nissebanden på nettet...

• #3   18. dec 2011 den er altså på zulu i stedet for nu smiley .. det dagde de også i fjernsynet smiley

• #4   18. dec 2011 Cathrine N
    Læs hvad jeg skriver - vi kan IKKE tage Zulu så det er ikke en mulighed.

Ja, hun bliver selvfølgelig nød til at se genudsendelsen i morgen, men det havde da været bedre at se den i dag hvor afsnittet rigtig skulle være der.
    Det er noget vi alle tre ser frem til hver aften - først Nissebanden i Grønland og så Ludvig og Julemanden bagefter.

• #5   18. dec 2011 Men som sædvanligt så skal ALLE andre TV-programmer vige pladsen for en eller anden sport.

• #6   18. dec 2011 Helt enig TS. Jeg synes også at det er træls. Vi valgte så at se nissebanden for den kan vi ikke se genudesndelsen af i morgen. Men det kan vi med Ludvig og Julemanden.(pga. tidspunktet)

• #7   18. dec 2011 Vi havde ikke tjekket TV-programmet, så vi vidste det ikke. For så kunne hun jo have set nissebanden på PC, men vi vidste det ikke. Blev bare overrasket da vi zappede over og så at Ludvig var godt i gang, ja næsten slut.

• #8   18. dec 2011 Charlie B
    For et barn kan det være den helt store ulykke !
    Så det skal du ikke nedgøre.

• #9   18. dec 2011 Den var på Zulu kl 20.00:)

• #10   18. dec 2011 Vi kan stadig ikke se zulu

• #11   18. dec 2011 Nååe det havde jeg ikke læst:/

• #12   18. dec 2011 Rikke aka. rap-anden :- )
    Det bakker jeg 110% op om.
    Sport på en kanal for sig selv og lad os andre se resten af TV-programmerne i fred.

• #13   18. dec 2011 Det kunne være interessant at se en sammenligning af seertallene for henholdsvis finalen til håndbold VM og Nissebanden... Som ultra sportsinteresseret er jeg ganske tilfreds med, at kunne se kampen. På akkurat samme måde som dem der gerne vil se julekalender ville have været, hvis det var omvendt...

• #14   18. dec 2011 Beklager, havde jeg ikke set smiley

• #15   19. dec 2011 Så er det jo godt man kan få på nettet og se alle afsnit af nissebanden på grønland. Den er også værd at se igen og igen.

www.dr.dk/nu/

• #16   19. dec 2011 Fandt lige nogle seertal...;0)

D. 14/12-2011 har 1.6 mill. danskere set 2. halvleg mellem Danmark og Angola. Til sammenligning har 800.000 set Nissebanden...

• #17   19. dec 2011 Trine L
    Og hvad skal vi lige bruge det til.
    Søgte du også på Ludvig og Julemanden.
    Nissebanden er hovedsagligt for de lidt mindre børn og dem er der jo ikke så mange af, men jeg tror at rigtig mange små, større børn og voksne ser Ludvig og Julemanden.

Men i bund og grund er det fuldstændig underordnet hvor mange ser hvad. Der køre en julekalender i december måned kl. 20 og så hedder det dælme kl. 20 hver eneste dag. Sport afbryder så mange andre ting på TV, så lige den måned kunne de godt lade sporten vige !

• #18   19. dec 2011 Hvad du skal bruge det til, bestemmer du fuldstændig selv...

Personligt har jeg svært ved at se fornuften i, at 1,6 mil. mennesker skal undvære håndbold fordi julekalenderen skal ses af 800.000...

• #19   19. dec 2011 Det er rigtigt at det er december, julekalender tid og virkelig nedtur når det går ud over børnene.. Men dermed også sagt, at hvert år i december er der også håndbold i tv, så har man børn, ved man jo også det.. og kan/må man jo så bare være på forkant med det.. HAr selv børn i kalender alderen. så der er ikke fordi at jeg ikke kan følge jer...

Tillykke med 4 pladsen danmark
    Og kæmpetillykke til norge, super kamp...

Ærgeligt at det allerede er slut. ser frem til herrene skal spille... og det gør mine børn også. De elsker det....

• #20   19. dec 2011 Ludvig og Julemanden blev set af 1,2 mil. d. 14 dec.

Stadig 25% færre end håndbold... Da TV2 er en forretning, vil de naturligvis vælge, at sende det hvor seertallene er højst.

Ja, gu er det da synd for de børn, som er blevet skuffede, men ders forældre kunne, som Maj også skriver, have gjort et bedre forarbejde for deres poder....

Sådan lidt sat på spidsen, så kunne man jo oprette en "Julekalender-kanal", så vi andre slipper for at se det...

• #21   19. dec 2011 Det blev sagt mere end en gang at det var rykket pga håndbold...

Min datter bestemte selv hvad for en af dem hun ville se igår, hun valgte klart Ludvig og julemanden... Nisserne ser vi bare som genudsendelse idag, så vi ikke mangler afsnittet... smiley

• #22   19. dec 2011 -MGMGB venter en lille prinsesse til februar smiley
    Det er da meget muligt at de har sagt det d. 17. da julekalenderne sluttede. Men nu er det jo ikke altid sådan at vi voksne også sidder og ser det hele fra start til slut, vi har ind imellem andre gøremål inden junior skal i seng, hunde der skal fodres etc. Så nej vi har ikke hørt at der blev sagt at det blev flyttet pga. håndbold.

Og så synes jeg da at det er en ringe holdning at have, at 800.000 eller 1,2 mill børn ikke er vigtige nok i forhold til en håndboldkamp.
    Der er mennesker som ikke lever og ånder for sport i TV, som ikke følger med i hvornår hvilke sportsbegivenheder der kommer hvornår.
    Og man kunne jo så have flyttet den håndboldkamp til Zulu eller en af de andre TV2 kanaler der findes.

• #23   19. dec 2011 Anne: Hvor er forskellen? Udover at du helst så, at det var Julekalender, der ikke blev flyttet... Hvad gør min holdning ringere end din?

• #24   19. dec 2011 Trine L
    Det er TV's holdning som er for ringe. Jeg skriver ingen steder at det er din personlige holdning der er for ringe.
    Jeg synes generelt det for ringe at alt for mange programmer i TV igennem året, skal vige pladsen for sport. Hvorfor ikke lave en sportkanal hvor det kan køre og så lad de andre kanaler få fred.

• #25   19. dec 2011 Ok... Læste det som, at det var min holdning, der var ringe...;0)

TV2 er en forretning og de vælger naturligvis det, der giver penge i kassen. Om holdningen er ringe ved jeg ikke.

Man kunne jo også bare sende alle de der børneudsendelser på en kanal ofr sig selv. Men et eller andet sted, burde der jo være plads til os alle...

• #26   19. dec 2011 -Anne.
    Kan ikke se dit problem.. Ja meget undskyld, er det for at du har mere tid på HG, mens tv passer dit barn.. du ku jo bruge kvalitets tid med barnet nu, og se de forskellige julekalender.

Men så er det jo godt at det er slut nu, så er der jo ikke mere i det, nyd nu de sidste dage smiley

God jul til alle.

• #27   19. dec 2011 Maj L
    TV passer IKKE mit barn, så det kan du godt droppe. Jeg PASSER selv mit barn. Men julekalenderen er en fælles hyggestund - dog med få undtagelser, hvis der er andre ting som ikke kan vente - hvor vi sidder sammen og ser noget sammen inden hun skal i seng. Det er en måde at geare ned, inden hovedpuden rammes. En fælles hyggelig ting i den søde juletid.
    Så du skal ikke komme her og snakke om kvalitetstid, når du INTET, absolut INTET aner om mig og min familie. Jeg har masser af kvalitetstid med min datter, mere end du måske kan forestille dig.
    Og HG er ikke så vigtig at den tilnærmelsesvis kan stjæle tiden fra min datter.

• #28   19. dec 2011 Og hvis det var omvendt, var dem der gerne vil se håndbold blevet skuffede.

Ikke alle kan blive tilfredse.

• #29   19. dec 2011 -Anne.

Nej aner intet om dig. det er korrekt.. Og det var ikke for at være dømmende over for dig generalt, kun her i julekalender tiderne smiley Men du har bare fået det til at lyde som om at det var noget i var fælles om at se, men så alligevel ikke.

God Jul til Jer Alle ....

• #30   19. dec 2011 Helt generelt, så burde nyhederne rykkes til 21, og div. julekalendere sendes inden 19.30, så er der ro til at putte børn og os der arbejder med dem, får ikke en masse overtrætte børn i institutionerne....

• #31   19. dec 2011 Maj L
    Det ER noget vi er fælles om at se, men der har været enkle gange hvor vi voksne har måtte se med fra sidelinien eller en af os ikke har kunne se med fordi der har været andre ting som har skulle prioriteres (bla. hospitalsbesøg). Men der har ikke været en eneste dag, hvor hun har måtte se det alene, en af os har altid siddet med hende, de dage hvor begge ikke har kunne.

Vi er faktisk stadig nogle mennesker som prioritere tiden med vores børn meget højt, som ikke synes karrieren er vigtigst.

• #32   19. dec 2011 Rene
    Det kan jeg faktisk godt give dig lidt ret i, det med at julekalendern bør sendes lidt tidligere.
    Vi gør dog det, at hun er i nattøjet, børstet tænder og klar til at sove, så snart julekalenderen er slut.

• #33   19. dec 2011 Fuldstændig enig med Rene. Her har jeg "bandet" over sendetiderne, siden d. 1 dec. Det er udsendelser for børn, så jeg kan slet ikke forstå de ikke kan sendes så de er færdige allersenest kl.20.00. Mine unger ser genudsendelserne dagen efter, for de får ikke lov til at sidde oppe efter kl.20.00, for så er de møgumulige dagen efter, de klager så ikke, men det er da bare ikke det samme som at se det rigtige afsnit, på den rigtige dag;o)

Kommentér på:
Det er sgu for dårligt

Annonce