{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

hjælp til en flækket negl...:-/ {{forumTopicSubject}}

Hej, her til aften gravede Prince i noget hård jord/græs og har flækket hans negl endnu engang, dog er det ikke lige så slemt som sidst år.
Men spørgsmålet er om det kan gro ud igen så neglen er HEL som de andre negle? For som man kan se på billeder så er det kun en lille stibe i midten af neglen der er flækket, og der er stadig noget negl tilbage ude i siderne...
eller om vi endnu engang skal igennem helvede som sidst da det skete, der tog vi nemlig til dyrlægen og hun tog en tang frem, og hev hele neglen af, uden bedøvelse eller smertestillende, og det gjorde altså så ondt på Prince at han ikke gå på poten en hel uge, den var helt øm.

Lige nu er han ikke generet af det, han går som han skal uden ubehag....

Kender i til problemet? og hvad gjorde i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til en flækket negl...:-/
  • #2   28. nov 2011 Jeg ville ikke gøre noget. Mange hundes negle knækker og mange gange opdager ejerne det slet ikke (taler af erfaring fra hundesalon), så hvis det ikke genere ham så lad den være, den voksen ud igen..

• #3   28. nov 2011 hos min forældre hund holder de bare øje med den og vis den bliver øm eller det bliver være tager de til dyrlæge.. men prøv og se hvad der sker

• #4   28. nov 2011 ah betryggende at det vil vokse helt igen, for den er flækket sjovt, der er jo stadig negl ude i siderne smiley

• #5   28. nov 2011 Stakkels hund, at få hevet neglen ud uden bedøvelse eller noget. Håber da at du gav dyrlægen det ondeste blik og sagde at det bare ikke var i orden en anden gang !

Hvad du skal gøre ved denne her nu, ved jeg ikke.

• #6   28. nov 2011 jo, jeg spurgte undrende flere gange om han ikke skulle bedøves, men hendes svar var, "Denne type hund har en meget høj smertetasken, så det skal du ikke undre dig over unge mand" Det var hendes svar, og bad mig ellers om at holde godt fast i hans hoved... Til en flot medalje resultat HAADEER Prince nu alle dyrlæger. og han bliver decideret aggressiv når vi tager derind. udover det med neglen, er det også der han er blevet kastreret . Så det er en rigtig cirkus tur når han skal til lægen smiley

• #7   28. nov 2011 Den dyrlæge bruger du forhåbentlig ikke mere. Hun er da et fjols - i mine øjne.
    Der er sgu da ingen hunde der har så høj smerteterskel at det ikke gør afsindig ondt at få hevet en negl af.

• #8   28. nov 2011 For satan en idiot af en dyrlæge ! Hun skulle have samme tur !

Stakkels Prince smiley

• #9   28. nov 2011 Jeg har lige været det samme igennem, dog var hans negl faktisk mere eller mindre helt af. Han kom i narkose da resten skulle hives af og renses.....

Dum dyrlæge du har der!

• #10   29. nov 2011 Jeg ville have forlangt bedøvelse uanset hvad dyrlægen sagde. Forstår slet ikke ,at man som ejer tillader det !!!

• #11   29. nov 2011 Min Ronja lavede det samme i foråret. Tror enda den var flækket længere oppe. Dyrlægen sagde vi skulle lade den være, og den så ville blive fin igen. Og i dag, kan jeg slet ikke se den har været flækket op.

• #12   29. nov 2011 Ud over det, så skulle den dyrlæge du brugte prøve få revet en negl af selv. Er der noget som er ømfindigt, så er det vores negle. Og selvom en hund har stor smerteterskel, er der bestemt ingen grund for at udsætte det for det hun gjorde.

• #13   29. nov 2011 Ej for fanden for en dyrlæge =(

Kaoz fik revet 3 negle af.. under fuld bedøvelse og med fuld smertedækning i dagene efter.. Kan slet ikke forestille mig hvor smertefuldt det må være uden bedøvelse =,(

Men til sagen!

Når du kigger op under din hunds negle, er der så ligesom en hulning i spidsen af neglen? Altså på dem allesammen..?

Kaoz har svagelige negle af natur.. de er let porøse, og han får biotin (et B-vitamin) for at hjælpe neglene..
    - Han havde så klovoldsbetændelse, og det gjorde ikke neglene spor pænere, de 2 af de 3 der blev hevet af er pæne nu, men den sidste gror sært og skal files ofte (jeg bruger lige en Drimmel og en "sid stille") for ikke at flække igen.. igen.. igen..

Jeg fandt aldrig en herlig løsning på smertepåvirkningen fra de flossede negle.. Poten kunne ikke bindes ind uden det gjorde ondt, han kunne ikke gå på andet end plane overflader... Uha, får helt trist i hjertet over at mindes den frygtelige tid =(

Rigtig god bedring!

• #14   29. nov 2011 I kan tro jeg spurgte op til flere gange, og stillede mig også i vejen for hendes arbejde, og bad om bedøvelse. men hun insisterede på at hun var dyrlægen og vidste bedst. Også tænkte jeg, at jeg valgte den dyrlæge fordi jeg havde hørt at hun havde en rigtig god ry. og det var osse hende der opererede Prince nogle måneder før, og det ser jo rigtig godt ud.

Det er her vi har dyrlæge.
    http://www.skejby-dyreklinik.dk/

Men tror jeg bare lader hans negl være, for han er jo ikke generet af den indtil videre.

* Nina - Siger mange TAK **
    Nej der er ikke huling i hans negle, hvis man kigger nede fra, filer og klipper dem så snart de er lidt lange, for ellers ødelægger han dem når han graver i jord.

Kommentér på:
hjælp til en flækket negl...:-/

Annonce